- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Intai vreau sa remarc ca operatiunea de schimbare a filtrului de motorina este relativ simpla,nu este costisitoare, nu necesita scule deosebite, se face in timp redus si este necesara la fiecare schimb periodic de consumabile. In cazul in care nu se face la timp poate duce la defectarea pompei de injectie motorina si reduce performantele motorului.
Obiectul muncii:
Opel Zafira motor Y20DTH ( filtrul si carcasa este similara pe mai multe modele de Opel mai ales AstraG si nu este necesara etapa de mai jos fiind suficient spatiu de manevra )
Desigur ca trebuie sa ne facem loc de manevra si este necesar sa demontam panoul de plastic care se afla deasupra filtrului. Intai se desface cu atentie capacul de plastic aflat sub duzele parbrizului. Acesta nu este foarte fixat si iese relativ usor tragand de el.
sub acesta gasiti atat in dreapta cat si in stanga suruburile de fixare a panoului de deasupra filtrului. Se desfac cele 2 piulite si 2 suruburi dupa care se extrage panoul.
Vezi partea stanga. In plan apropiat e piulita in plan indepartat e surub ambele M 10.
Aici se vede panoul demontat
Acum urmeaza partea cea mai simpla de demontare a capacului filtrului folosind o cheie Torx Se demonteaza surubul aflat in dreptul inscriptiei OUT :
Desigur ca se extrage surubul care are pe el una din garniturile livrate impreuna cu filtrul. Aceaxta se va inlocui la operatia de montare.
Filtrul vechi se extrage dupa deschiderea capacului care poate fi un pic lipit in garnitura in functie de vechime. Se admira impuritatiile de pe el si desigur se injura motorina romaneasca....
Pentru a face o treaba temeinica eu recomand sa se demonteze si intreg elementul filtrant pentru a se curata in intregime in interior unde desigur pot fi gasite destule surprize. pentru aceasta e necesar demontarea piulitei M 13 a suportului, dupa care carcasa elementului filtrant se smulge din clemele furtunelor de racord din plastic si se poate curata in voie.
Se monteaza carcasa filtrului dupa care se introduce filtrul nou in locasul lui se monteaza garnitura mare pe carcasa si cea mica pe surubul capacului.
Cel mai important lucru ca sa se poata porni motorul foarte repede dupa dezamorsare este de a umple carcasa filtrului cu motorina pana la refuz dupa care se monteaza capacul.
Facand aceasta umplere a carcasei filtrului se porneste si se amorseaza rapid pompa de injectie.
Se porneste motorul fara a se accelera desigur motorul se va opri de cateva ori, dar se porneste si se tine mai mult din demaror pana cand va porni fara oprire. Se verifica etanseitatea carcasei filtrului dupa care se monteaza in ordine inversa toate carcasele.
De remarcat garnitura veche a carcasei care a fost montata la service autorizat in graba si gresit. Numai norocul a facut sa fie totusi etansa cu toate ca a fost taiata de cantul capacului la montaj.
Daca tot se demonteaza panourile de deasupra filtrului se poate verifica si nivelul uleiului servodirectiei. Acesta e imposibil de verificat altfel.
Revin cu un UPDATE la tutorial destul de tarziu dar e numai spre binele comun.
Atunci cand se monteaza capacul carcasei filtrului, dupa inlocuirea acestuia, va recomand ca inainte de a introduce surubul de fixare, capacul sa il mentineti usor presat cu mana si prin orificiul surubului sa introduceti motorina pana la refuz. Surpriza v-a fi ca motorul o sa pornesca instantaneu ca si cand nu a umblat nimeni la filtru. Practic elimini neplacerea de a solicita bateria pana sa se aeriseasca filtrul. Prin umplerea carcasei filtrului la final folosind orificiul surubului de fixare se face o aerisire completa fiindca acesta este cel mai ridicat punct din instalatie.
Ultima modificare făcută de zafira 2.0 automatic la Vin 08 Oct, 2010 6:37 pm
Obiectul muncii:
Opel Zafira motor Y20DTH ( filtrul si carcasa este similara pe mai multe modele de Opel mai ales AstraG si nu este necesara etapa de mai jos fiind suficient spatiu de manevra )
Desigur ca trebuie sa ne facem loc de manevra si este necesar sa demontam panoul de plastic care se afla deasupra filtrului. Intai se desface cu atentie capacul de plastic aflat sub duzele parbrizului. Acesta nu este foarte fixat si iese relativ usor tragand de el.
sub acesta gasiti atat in dreapta cat si in stanga suruburile de fixare a panoului de deasupra filtrului. Se desfac cele 2 piulite si 2 suruburi dupa care se extrage panoul.
Vezi partea stanga. In plan apropiat e piulita in plan indepartat e surub ambele M 10.
Aici se vede panoul demontat
Acum urmeaza partea cea mai simpla de demontare a capacului filtrului folosind o cheie Torx Se demonteaza surubul aflat in dreptul inscriptiei OUT :
Desigur ca se extrage surubul care are pe el una din garniturile livrate impreuna cu filtrul. Aceaxta se va inlocui la operatia de montare.
Filtrul vechi se extrage dupa deschiderea capacului care poate fi un pic lipit in garnitura in functie de vechime. Se admira impuritatiile de pe el si desigur se injura motorina romaneasca....
Pentru a face o treaba temeinica eu recomand sa se demonteze si intreg elementul filtrant pentru a se curata in intregime in interior unde desigur pot fi gasite destule surprize. pentru aceasta e necesar demontarea piulitei M 13 a suportului, dupa care carcasa elementului filtrant se smulge din clemele furtunelor de racord din plastic si se poate curata in voie.
Se monteaza carcasa filtrului dupa care se introduce filtrul nou in locasul lui se monteaza garnitura mare pe carcasa si cea mica pe surubul capacului.
Cel mai important lucru ca sa se poata porni motorul foarte repede dupa dezamorsare este de a umple carcasa filtrului cu motorina pana la refuz dupa care se monteaza capacul.
Facand aceasta umplere a carcasei filtrului se porneste si se amorseaza rapid pompa de injectie.
Se porneste motorul fara a se accelera desigur motorul se va opri de cateva ori, dar se porneste si se tine mai mult din demaror pana cand va porni fara oprire. Se verifica etanseitatea carcasei filtrului dupa care se monteaza in ordine inversa toate carcasele.
De remarcat garnitura veche a carcasei care a fost montata la service autorizat in graba si gresit. Numai norocul a facut sa fie totusi etansa cu toate ca a fost taiata de cantul capacului la montaj.
Daca tot se demonteaza panourile de deasupra filtrului se poate verifica si nivelul uleiului servodirectiei. Acesta e imposibil de verificat altfel.
Revin cu un UPDATE la tutorial destul de tarziu dar e numai spre binele comun.
Atunci cand se monteaza capacul carcasei filtrului, dupa inlocuirea acestuia, va recomand ca inainte de a introduce surubul de fixare, capacul sa il mentineti usor presat cu mana si prin orificiul surubului sa introduceti motorina pana la refuz. Surpriza v-a fi ca motorul o sa pornesca instantaneu ca si cand nu a umblat nimeni la filtru. Practic elimini neplacerea de a solicita bateria pana sa se aeriseasca filtrul. Prin umplerea carcasei filtrului la final folosind orificiul surubului de fixare se face o aerisire completa fiindca acesta este cel mai ridicat punct din instalatie.
Ultima modificare făcută de zafira 2.0 automatic la Vin 08 Oct, 2010 6:37 pm
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
La Astra G nu este necesar sa se scoata nicio masca ca este suficient loc de manevra. Am si fi facut remarca pe la inceputul topicului.
Eu daca vreau sa fac o reparatie/schimbare de piesa imi fac intai suficient loc ca sa pot vizualiza si lucra comod. Cele mai multe greseli le faci lucrand repede si incomod. Din aceasta cauza am pus la sfarsit poza cu garnitura veche ciupita pentru ca la service( de moft ,Opel GTT) de lene nu a desfacut capacul de deasupra filtrului si a lucrat inghesuit fara vizibilitate.
Desigur ca rostul acestui tutotial este de a evita service-ul si a face economie facand o treaba mult mai de calitate!
Eu daca vreau sa fac o reparatie/schimbare de piesa imi fac intai suficient loc ca sa pot vizualiza si lucra comod. Cele mai multe greseli le faci lucrand repede si incomod. Din aceasta cauza am pus la sfarsit poza cu garnitura veche ciupita pentru ca la service( de moft ,Opel GTT) de lene nu a desfacut capacul de deasupra filtrului si a lucrat inghesuit fara vizibilitate.
Desigur ca rostul acestui tutotial este de a evita service-ul si a face economie facand o treaba mult mai de calitate!
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Un tutorial foarte bun intrucat sunt multi care vror sa scape de durerile de cap aparute in urma vizitarii unui service. O singura intrebare: dupa cati km a fost schimbat filtrul din poza sau in ce carburant a functionat ca nu am mai vazut asa ceva desi l-am schimbat pe al meu de 5 ori pana acum. Eu il schimb la 10K si niciodata nu a fost mai negru de 40% din suprafata.
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Eu il schimb la 15000 km dar e curat curat..se vede o dunga mai inchisa pe o inaltime de 1 cm , in partea de jos a filtrului..dar de la galben murdar (asa se vede dunga) pana la negrul care era culoarea filtrului tau...maaama maaama ce distanta. Schimbarea o fac o data cu uleiul si restul filtrelor.
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Un element foarte important care am remarcat ca a scapat. Atentie cat de tare strangeti surubul de la carcasa filtrului. Pe el scrie parca 8Nm deci atentie sa nu il strangeti prea tare ca se tensioneaza carcasa si apar fisuri si implicit dezamorsarea instalatiei in timp si necesitatea schimbarii la toata carcasa. De aceea se schimba garnitura la fiecare schimb de motorina pentru ca se strange cu finete.
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Revin cu un UPDATE la tutorial destul de tarziu dar e numai spre binele comun.
Atunci cand se monteaza capacul carcasei filtrului, dupa inlocuirea acestuia, va recomand ca inainte de a introduce surubul de fixare, capacul sa il mentineti usor presat cu mana si prin orificiul surubului sa introduceti motorina pana la refuz. Surpriza v-a fi ca motorul o sa pornesca instantaneu ca si cand nu a umblat nimeni la filtru. Practic elimini neplacerea de a solicita bateria pana sa se aeriseasca filtrul. Prin umplerea carcasei filtrului la final folosind orificiul surubului de fixare se face o aerisire completa fiindca acesta este cel mai ridicat punct din instalatie.
Atunci cand se monteaza capacul carcasei filtrului, dupa inlocuirea acestuia, va recomand ca inainte de a introduce surubul de fixare, capacul sa il mentineti usor presat cu mana si prin orificiul surubului sa introduceti motorina pana la refuz. Surpriza v-a fi ca motorul o sa pornesca instantaneu ca si cand nu a umblat nimeni la filtru. Practic elimini neplacerea de a solicita bateria pana sa se aeriseasca filtrul. Prin umplerea carcasei filtrului la final folosind orificiul surubului de fixare se face o aerisire completa fiindca acesta este cel mai ridicat punct din instalatie.
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Fain update, dar fiind initiatorul topicului, poti modifica primul post. Eu as zice sa bagi si postul lui miky si asta al tau in primul post, astfel informatia este completa.
Poti sa precizezi ca torx-ul de la capacul filtrului e de 45 (parca) iar operatia e similara si la astra h, fara alte demontari de plastice.
Poti sa precizezi ca torx-ul de la capacul filtrului e de 45 (parca) iar operatia e similara si la astra h, fara alte demontari de plastice.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
La mine dupa ce schimb filtrul porneste fara problema sa daca nu mai adaug la urma motorina prin gaura de surub cu capacul pus (pun totusi pana la nivelul maxim dupa ce am fust cartusul filtrant nou). Dar o pornesc si o las la relanti si face doar 2 grimase dar nu se opreste apoi isi revine si o las cam 2-3 minute sa mearga la relanti apoi 2-3 talpi si gata. Ca remarca si la mine filtrul de motorina parca nu e asa de negru ca la tine... Recomand o spalare (curatare) a rezervorului. S-ar putea sa fie multa mizerie si depuneri acolo...
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Desigur ca se poate sa porneasca si fara prea multa insistenta. Totusi pentru a nu forta bateria si fara talpi e mai bine sa umpli prin gaura filtrul. Mizeria e posibil sa fie in rezervor dar e oricum incomparabila cu ce se putea gasi prin anii '90. Atunci se vindea combustibil tip M ca si motorina....
Se poate ca acel filtru care eu am fost convins, de service autorizat ( dealer ) ca a fost schimbat, sa fie schimbat doar pe hartie. De asta am boala pe dealer si incerc sa-i evit cat pot ...ca sa nu mai zic de pret...
Se poate ca acel filtru care eu am fost convins, de service autorizat ( dealer ) ca a fost schimbat, sa fie schimbat doar pe hartie. De asta am boala pe dealer si incerc sa-i evit cat pot ...ca sa nu mai zic de pret...
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- TazzDeejay
- **
- 107 mesaje
- din 04 Apr 2011
- Vectra 2001 20dti
- Prahova
TazzDeejay
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 20dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2011
- Mesaj Privat
voi face o adaugare poate va fi folositoare cuiva.la inlocuirea filtrului de motorina exact cum colegul a precizat in tutorial am un mic amanunt de spus.eu umplu la refuz filtrul cu motorina insa cand dau la cheie si porneste o turez instantaneu pana la 2500 de turatii iar motorul merge fara nici o problema.nu se opreste sau altceva.sper sa va fie de folos
- rolland
- **
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
- keopsss
- ****
- 1,503 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Alta tara
keopsss
- Mesaje scrise: 1,503
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
- rolland
- **
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
- keopsss
- ****
- 1,503 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Alta tara
keopsss
- Mesaje scrise: 1,503
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat