Obiectul muncii:
Opel Zafira motor Y20DTH ( filtrul si carcasa este similara pe mai multe modele de Opel mai ales AstraG si nu este necesara etapa de mai jos fiind suficient spatiu de manevra )
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Desigur ca trebuie sa ne facem loc de manevra si este necesar sa demontam panoul de plastic care se afla deasupra filtrului. Intai se desface cu atentie capacul de plastic aflat sub duzele parbrizului. Acesta nu este foarte fixat si iese relativ usor tragand de el.
sub acesta gasiti atat in dreapta cat si in stanga suruburile de fixare a panoului de deasupra filtrului. Se desfac cele 2 piulite si 2 suruburi dupa care se extrage panoul.
Vezi partea stanga. In plan apropiat e piulita in plan indepartat e surub ambele M 10.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Aici se vede panoul demontat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acum urmeaza partea cea mai simpla de demontare a capacului filtrului folosind o cheie Torx Se demonteaza surubul aflat in dreptul inscriptiei OUT :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Desigur ca se extrage surubul care are pe el una din garniturile livrate impreuna cu filtrul. Aceaxta se va inlocui la operatia de montare.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Filtrul vechi se extrage dupa deschiderea capacului care poate fi un pic lipit in garnitura in functie de vechime. Se admira impuritatiile de pe el si desigur se injura motorina romaneasca....
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pentru a face o treaba temeinica eu recomand sa se demonteze si intreg elementul filtrant pentru a se curata in intregime in interior unde desigur pot fi gasite destule surprize. pentru aceasta e necesar demontarea piulitei M 13 a suportului, dupa care carcasa elementului filtrant se smulge din clemele furtunelor de racord din plastic si se poate curata in voie.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se monteaza carcasa filtrului dupa care se introduce filtrul nou in locasul lui se monteaza garnitura mare pe carcasa si cea mica pe surubul capacului.
Cel mai important lucru ca sa se poata porni motorul foarte repede dupa dezamorsare este de a umple carcasa filtrului cu motorina pana la refuz dupa care se monteaza capacul.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Facand aceasta umplere a carcasei filtrului se porneste si se amorseaza rapid pompa de injectie.
Se porneste motorul fara a se accelera desigur motorul se va opri de cateva ori, dar se porneste si se tine mai mult din demaror pana cand va porni fara oprire. Se verifica etanseitatea carcasei filtrului dupa care se monteaza in ordine inversa toate carcasele.
De remarcat garnitura veche a carcasei care a fost montata la service autorizat in graba si gresit. Numai norocul a facut sa fie totusi etansa cu toate ca a fost taiata de cantul capacului la montaj.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Daca tot se demonteaza panourile de deasupra filtrului se poate verifica si nivelul uleiului servodirectiei. Acesta e imposibil de verificat altfel.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Revin cu un UPDATE la tutorial destul de tarziu dar e numai spre binele comun.
Atunci cand se monteaza capacul carcasei filtrului, dupa inlocuirea acestuia, va recomand ca inainte de a introduce surubul de fixare, capacul sa il mentineti usor presat cu mana si prin orificiul surubului sa introduceti motorina pana la refuz. Surpriza v-a fi ca motorul o sa pornesca instantaneu ca si cand nu a umblat nimeni la filtru. Practic elimini neplacerea de a solicita bateria pana sa se aeriseasca filtrul. Prin umplerea carcasei filtrului la final folosind orificiul surubului de fixare se face o aerisire completa fiindca acesta este cel mai ridicat punct din instalatie.
Ultima modificare făcută de zafira 2.0 automatic la Vin 08 Oct, 2010 6:37 pm