rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
1. Palpaie farurile si afisajul la relanti si in mers
2. Ulei in lichidul de racire
3. 2 din cele 4 injectoare murdare de motorina, motorina prezenta si pe motor in lateral
4. In treapta a 2-a de viteza accelereaza foarte greu, e nevoie de 4-5 secunde sa ajunga la 2000 de ture, moment in care intra turbina si pleaca ca din pushca.
5. La 2.500 de ture face ca un avion ... 😃
6. Cind pornesc mashina dimineatza sau dupa o pauza de citeva ore si motorul este rece merge impecabil, are putere
7. Citeodata intra greu in treptele 1 si 2 de viteza
8. Servodirectia merge mult mai bine cind este rece motorul, cind se incalzeste merge mai greu
9. Cind sunt cu ambreiajul apasat in treapta a 3-a si apas frana in loc sa incetineasca o ia mai repede. Stiu ca suna aiurea dar se intimpla de citeva ori pe zi ...
Am nevoie de ceva idei/pareri inainte sa o duc la service ca sa nu ma fraiereasca.
Multumesc
seth
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2005
- Mesaj Privat
1. Alternator sau regulator. Sau curea de alternator sau baterie sau si.
2.Cel mai optimist garnitura de chiulasa sau MULT mai rau
3.Garnituri probabil
4.Daca o sa mai dai talpa sub 2000 ture o sa ai surpriza sa ramai fara turbina intr-o "buna" zi. Asta e normal. E primul tau diesel?
5.Daca e rece da. Daca nu atunci pompa de injectie trebuie verificata.
6.Nu stiu. Pot fi multe, trebuie pusa pe tester si verificata si compresia
7.Cateodata. In special cand e frig afara si masina e rece. La Golf4 nu intra deloc tot cateodata dar si vara deci e "normal"
8.Probabil e legat de punctul 6. Poate fi o supapa, poate fi altceva, tester.
9.Haios. S-ar putea totusi sa fie o supapa, cea de la servo care vine de la motor. Sau nu.
Si totusi cum te-ai pricopsit cu ea?
rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
Cum m-am procopsit ... am primit-o, si cadoul nu se cauta sub capota 😃
Masina, la folosirea zilnica prin oras merge ok dar sunt aceste probleme care in momentul de fatza sunt doar deranjante dar pot deveni grave. Stim amandoi cit costa o turbina ....
In prima faza voi schimba bateria ca are 5 ani si cred ca nu se mai incarca cum trebuie. Daca persista problemele electrice trec si la alternator.
Si da, e primul meu diesel 😊
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.
zic bine...?
Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.
zic bine...?
Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.
la turatii sub 2000 era valabila treaba cu ce mi-au zis mecanicii - dauneaza la turbina.
si la peste 2000, 2200, masina mea de serviciu da scart ( chiar daca are 1.4). e usoara pe fata si pierde aderenta foarte usor.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.
zic bine...?
Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.
la turatii sub 2000 era valabila treaba cu ce mi-au zis mecanicii - dauneaza la turbina.
si la peste 2000, 2200, masina mea de serviciu da scart ( chiar daca are 1.4). e usoara pe fata si pierde aderenta foarte usor.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
si la peste 2000, 2200, masina mea de serviciu da scart ( chiar daca are 1.4). e usoara pe fata si pierde aderenta foarte usor.[/quote]
In a 2-a da scart mergand cu 2000 si apasand brusc acceleratia? deci repet nu la schimbare 1-2, pur si simplu ruland in treapta a 2-a? cu motor de 1,4 pe carosabil uscat? o avea vreo 140CP si 200 Nm si nu m-am prins eu...sau are cauciucuri cu patine-hai sa fim seriosi...
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
mai bine o lasam balta. tu esti "specialist" si nu are rost sa ne contrazicem.
PS: tu cand mergi cu masina, si ai chef de un start mai in forta, cum mergi...? bagi 1-a, accelerezi, bagi a doua stai la 2000 ( ma rog 2000 si ceva) de ture si apoi o calci brusc...? eu zi ca nu. era vorba de o plecare sportiva care, daca nu o abordezi cum trebuie dauneaza. adica sa accelerezi progresiv si nu toata pedala din prima. ( si da, in timpul mersului ma refeream la acea accelerare. daca mai ai chef de discutii contradictorii cu mine, bine s-o facem pe privat ca nu are rost sa plictisim pe altii. nu...?
:😊))
- G-power
- **
- 178 mesaje
- din 20 Aug 2004
- Bucuresti
G-power
- Mesaje scrise: 178
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2004
- Mesaj Privat
rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
Am dus mashina la tester (Autoglobus Timisoara) si iata rezultatele:
Debitmetru aer obosit - costa 6.4 mil + 200 mii manopera
Turbo ineficient - 1,15 bar / 3500 rpm
Pierderi ulei motor garnituri motor - 400 mii bucata + 900 mii manopera
Ulei in apa (lichidul de racire) -> racitor ulei (posibil sa fie fisurat) - 4.2 mil + 1.8 mil manopera
Turbina e posibil sa nu functioneze bine din cauza unei valve / pompe de vacuum sau asa ceva, trebuie investigat.
A ..... si inca ceva ... imi scartzaie franele .... cit costa placutzele ?
Si inca ceva ... 😊 am un proiector de ceatza ars si un stop de ceatza de asemenea, stinga fatza si dreapta spate, pot schimba eu becurile (cit costa si de care) sau trebuie sa o duc la un service pt asta.
Datzi-va si voi cu pararea ...
Multumesc
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
http://vwforum.vwforum.ro/i...hp?showtopic=7199
E de la concurenta, OK, 😊 dar ce conteaza de unde vine informatia atata vreme cat ea ne ajuta sa intelegem fenomene si procese, corect? 😉
Si la urma urmei, turbinele VNT sunt cam la fel toate si majoritatea sunt Garret, fie ca sunt montate pe Opel sau VW.
rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat