rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
Masina: Opel Astra G 2001 1.7 DTI Isuzu
1. Palpaie farurile si afisajul la relanti si in mers
2. Ulei in lichidul de racire
3. 2 din cele 4 injectoare murdare de motorina, motorina prezenta si pe motor in lateral
4. In treapta a 2-a de viteza accelereaza foarte greu, e nevoie de 4-5 secunde sa ajunga la 2000 de ture, moment in care intra turbina si pleaca ca din pushca.
5. La 2.500 de ture face ca un avion ...
6. Cind pornesc mashina dimineatza sau dupa o pauza de citeva ore si motorul este rece merge impecabil, are putere
7. Citeodata intra greu in treptele 1 si 2 de viteza
8. Servodirectia merge mult mai bine cind este rece motorul, cind se incalzeste merge mai greu
9. Cind sunt cu ambreiajul apasat in treapta a 3-a si apas frana in loc sa incetineasca o ia mai repede. Stiu ca suna aiurea dar se intimpla de citeva ori pe zi ...
Am nevoie de ceva idei/pareri inainte sa o duc la service ca sa nu ma fraiereasca.
Multumesc
1. Palpaie farurile si afisajul la relanti si in mers
2. Ulei in lichidul de racire
3. 2 din cele 4 injectoare murdare de motorina, motorina prezenta si pe motor in lateral
4. In treapta a 2-a de viteza accelereaza foarte greu, e nevoie de 4-5 secunde sa ajunga la 2000 de ture, moment in care intra turbina si pleaca ca din pushca.
5. La 2.500 de ture face ca un avion ...
6. Cind pornesc mashina dimineatza sau dupa o pauza de citeva ore si motorul este rece merge impecabil, are putere
7. Citeodata intra greu in treptele 1 si 2 de viteza
8. Servodirectia merge mult mai bine cind este rece motorul, cind se incalzeste merge mai greu
9. Cind sunt cu ambreiajul apasat in treapta a 3-a si apas frana in loc sa incetineasca o ia mai repede. Stiu ca suna aiurea dar se intimpla de citeva ori pe zi ...
Am nevoie de ceva idei/pareri inainte sa o duc la service ca sa nu ma fraiereasca.
Multumesc
seth
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2005
- Mesaj Privat
Cum te-ai pricopsit cu masina asta?
1. Alternator sau regulator. Sau curea de alternator sau baterie sau si.
2.Cel mai optimist garnitura de chiulasa sau MULT mai rau
3.Garnituri probabil
4.Daca o sa mai dai talpa sub 2000 ture o sa ai surpriza sa ramai fara turbina intr-o "buna" zi. Asta e normal. E primul tau diesel?
5.Daca e rece da. Daca nu atunci pompa de injectie trebuie verificata.
6.Nu stiu. Pot fi multe, trebuie pusa pe tester si verificata si compresia
7.Cateodata. In special cand e frig afara si masina e rece. La Golf4 nu intra deloc tot cateodata dar si vara deci e "normal"
8.Probabil e legat de punctul 6. Poate fi o supapa, poate fi altceva, tester.
9.Haios. S-ar putea totusi sa fie o supapa, cea de la servo care vine de la motor. Sau nu.
Si totusi cum te-ai pricopsit cu ea?
1. Alternator sau regulator. Sau curea de alternator sau baterie sau si.
2.Cel mai optimist garnitura de chiulasa sau MULT mai rau
3.Garnituri probabil
4.Daca o sa mai dai talpa sub 2000 ture o sa ai surpriza sa ramai fara turbina intr-o "buna" zi. Asta e normal. E primul tau diesel?
5.Daca e rece da. Daca nu atunci pompa de injectie trebuie verificata.
6.Nu stiu. Pot fi multe, trebuie pusa pe tester si verificata si compresia
7.Cateodata. In special cand e frig afara si masina e rece. La Golf4 nu intra deloc tot cateodata dar si vara deci e "normal"
8.Probabil e legat de punctul 6. Poate fi o supapa, poate fi altceva, tester.
9.Haios. S-ar putea totusi sa fie o supapa, cea de la servo care vine de la motor. Sau nu.
Si totusi cum te-ai pricopsit cu ea?
rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
Mersi de ajutor.
Cum m-am procopsit ... am primit-o, si cadoul nu se cauta sub capota
Masina, la folosirea zilnica prin oras merge ok dar sunt aceste probleme care in momentul de fatza sunt doar deranjante dar pot deveni grave. Stim amandoi cit costa o turbina ....
In prima faza voi schimba bateria ca are 5 ani si cred ca nu se mai incarca cum trebuie. Daca persista problemele electrice trec si la alternator.
Si da, e primul meu diesel
Cum m-am procopsit ... am primit-o, si cadoul nu se cauta sub capota
Masina, la folosirea zilnica prin oras merge ok dar sunt aceste probleme care in momentul de fatza sunt doar deranjante dar pot deveni grave. Stim amandoi cit costa o turbina ....
In prima faza voi schimba bateria ca are 5 ani si cred ca nu se mai incarca cum trebuie. Daca persista problemele electrice trec si la alternator.
Si da, e primul meu diesel
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Daniel a scris:chestia cu acceleratia brusca la turatii joase: mi-au confirmat cativa mecanici ca dauneaza turbinei - nu stiu de ce.
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.
zic bine...?
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.
zic bine...?
Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ingineru a scris:
Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.
Daniel a scris:chestia cu acceleratia brusca la turatii joase: mi-au confirmat cativa mecanici ca dauneaza turbinei - nu stiu de ce.
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.
zic bine...?
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.
zic bine...?
Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.
la turatii sub 2000 era valabila treaba cu ce mi-au zis mecanicii - dauneaza la turbina.
si la peste 2000, 2200, masina mea de serviciu da scart ( chiar daca are 1.4). e usoara pe fata si pierde aderenta foarte usor.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ingineru a scris:
Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.
Daniel a scris:chestia cu acceleratia brusca la turatii joase: mi-au confirmat cativa mecanici ca dauneaza turbinei - nu stiu de ce.
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.
zic bine...?
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.
zic bine...?
Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.
la turatii sub 2000 era valabila treaba cu ce mi-au zis mecanicii - dauneaza la turbina.
si la peste 2000, 2200, masina mea de serviciu da scart ( chiar daca are 1.4). e usoara pe fata si pierde aderenta foarte usor.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
[quote="Daniella turatii sub 2000 era valabila treaba cu ce mi-au zis mecanicii - dauneaza la turbina.
si la peste 2000, 2200, masina mea de serviciu da scart ( chiar daca are 1.4). e usoara pe fata si pierde aderenta foarte usor.[/quote]
In a 2-a da scart mergand cu 2000 si apasand brusc acceleratia? deci repet nu la schimbare 1-2, pur si simplu ruland in treapta a 2-a? cu motor de 1,4 pe carosabil uscat? o avea vreo 140CP si 200 Nm si nu m-am prins eu...sau are cauciucuri cu patine-hai sa fim seriosi...
si la peste 2000, 2200, masina mea de serviciu da scart ( chiar daca are 1.4). e usoara pe fata si pierde aderenta foarte usor.[/quote]
In a 2-a da scart mergand cu 2000 si apasand brusc acceleratia? deci repet nu la schimbare 1-2, pur si simplu ruland in treapta a 2-a? cu motor de 1,4 pe carosabil uscat? o avea vreo 140CP si 200 Nm si nu m-am prins eu...sau are cauciucuri cu patine-hai sa fim seriosi...
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
deja a devenit o "disputa" in doi. si omul chiar are probleme.
mai bine o lasam balta. tu esti "specialist" si nu are rost sa ne contrazicem.
PS: tu cand mergi cu masina, si ai chef de un start mai in forta, cum mergi...? bagi 1-a, accelerezi, bagi a doua stai la 2000 ( ma rog 2000 si ceva) de ture si apoi o calci brusc...? eu zi ca nu. era vorba de o plecare sportiva care, daca nu o abordezi cum trebuie dauneaza. adica sa accelerezi progresiv si nu toata pedala din prima. ( si da, in timpul mersului ma refeream la acea accelerare. daca mai ai chef de discutii contradictorii cu mine, bine s-o facem pe privat ca nu are rost sa plictisim pe altii. nu...?
:))
mai bine o lasam balta. tu esti "specialist" si nu are rost sa ne contrazicem.
PS: tu cand mergi cu masina, si ai chef de un start mai in forta, cum mergi...? bagi 1-a, accelerezi, bagi a doua stai la 2000 ( ma rog 2000 si ceva) de ture si apoi o calci brusc...? eu zi ca nu. era vorba de o plecare sportiva care, daca nu o abordezi cum trebuie dauneaza. adica sa accelerezi progresiv si nu toata pedala din prima. ( si da, in timpul mersului ma refeream la acea accelerare. daca mai ai chef de discutii contradictorii cu mine, bine s-o facem pe privat ca nu are rost sa plictisim pe altii. nu...?
:))
- G-power
- **
- 178 mesaje
- din 20 Aug 2004
- Bucuresti
G-power
- Mesaje scrise: 178
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2004
- Mesaj Privat
rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
Am schimbat bateria cu un Bosch Silver 75AH si nu mai palpaie nimic
Am dus mashina la tester (Autoglobus Timisoara) si iata rezultatele:
Debitmetru aer obosit - costa 6.4 mil + 200 mii manopera
Turbo ineficient - 1,15 bar / 3500 rpm
Pierderi ulei motor garnituri motor - 400 mii bucata + 900 mii manopera
Ulei in apa (lichidul de racire) -> racitor ulei (posibil sa fie fisurat) - 4.2 mil + 1.8 mil manopera
Turbina e posibil sa nu functioneze bine din cauza unei valve / pompe de vacuum sau asa ceva, trebuie investigat.
A ..... si inca ceva ... imi scartzaie franele .... cit costa placutzele ?
Si inca ceva ... am un proiector de ceatza ars si un stop de ceatza de asemenea, stinga fatza si dreapta spate, pot schimba eu becurile (cit costa si de care) sau trebuie sa o duc la un service pt asta.
Datzi-va si voi cu pararea ...
Multumesc
Am dus mashina la tester (Autoglobus Timisoara) si iata rezultatele:
Debitmetru aer obosit - costa 6.4 mil + 200 mii manopera
Turbo ineficient - 1,15 bar / 3500 rpm
Pierderi ulei motor garnituri motor - 400 mii bucata + 900 mii manopera
Ulei in apa (lichidul de racire) -> racitor ulei (posibil sa fie fisurat) - 4.2 mil + 1.8 mil manopera
Turbina e posibil sa nu functioneze bine din cauza unei valve / pompe de vacuum sau asa ceva, trebuie investigat.
A ..... si inca ceva ... imi scartzaie franele .... cit costa placutzele ?
Si inca ceva ... am un proiector de ceatza ars si un stop de ceatza de asemenea, stinga fatza si dreapta spate, pot schimba eu becurile (cit costa si de care) sau trebuie sa o duc la un service pt asta.
Datzi-va si voi cu pararea ...
Multumesc
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Iaca un topic despre turatii, turbo si de ce dauneaza turbinei fenomenul de surge...
http://vwforum.vwforum.ro/i...hp?showtopic=7199
E de la concurenta, OK, dar ce conteaza de unde vine informatia atata vreme cat ea ne ajuta sa intelegem fenomene si procese, corect?
Si la urma urmei, turbinele VNT sunt cam la fel toate si majoritatea sunt Garret, fie ca sunt montate pe Opel sau VW.
http://vwforum.vwforum.ro/i...hp?showtopic=7199
E de la concurenta, OK, dar ce conteaza de unde vine informatia atata vreme cat ea ne ajuta sa intelegem fenomene si procese, corect?
Si la urma urmei, turbinele VNT sunt cam la fel toate si majoritatea sunt Garret, fie ca sunt montate pe Opel sau VW.
rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat