Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • rmb
  • OP
  • 17 mesaje
  • din 24 Jan 2006
  • Astra 2001 Y17DT
  • Timisoara
  • rmb

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Masina: Opel Astra G 2001 1.7 DTI Isuzu

1. Palpaie farurile si afisajul la relanti si in mers
2. Ulei in lichidul de racire
3. 2 din cele 4 injectoare murdare de motorina, motorina prezenta si pe motor in lateral
4. In treapta a 2-a de viteza accelereaza foarte greu, e nevoie de 4-5 secunde sa ajunga la 2000 de ture, moment in care intra turbina si pleaca ca din pushca.
5. La 2.500 de ture face ca un avion ... 😃
6. Cind pornesc mashina dimineatza sau dupa o pauza de citeva ore si motorul este rece merge impecabil, are putere
7. Citeodata intra greu in treptele 1 si 2 de viteza
8. Servodirectia merge mult mai bine cind este rece motorul, cind se incalzeste merge mai greu
9. Cind sunt cu ambreiajul apasat in treapta a 3-a si apas frana in loc sa incetineasca o ia mai repede. Stiu ca suna aiurea dar se intimpla de citeva ori pe zi ...

Am nevoie de ceva idei/pareri inainte sa o duc la service ca sa nu ma fraiereasca.

Multumesc
Skip ads

  • seth

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Cum te-ai pricopsit cu masina asta?
1. Alternator sau regulator. Sau curea de alternator sau baterie sau si.
2.Cel mai optimist garnitura de chiulasa sau MULT mai rau
3.Garnituri probabil
4.Daca o sa mai dai talpa sub 2000 ture o sa ai surpriza sa ramai fara turbina intr-o "buna" zi. Asta e normal. E primul tau diesel?
5.Daca e rece da. Daca nu atunci pompa de injectie trebuie verificata.
6.Nu stiu. Pot fi multe, trebuie pusa pe tester si verificata si compresia
7.Cateodata. In special cand e frig afara si masina e rece. La Golf4 nu intra deloc tot cateodata dar si vara deci e "normal"
8.Probabil e legat de punctul 6. Poate fi o supapa, poate fi altceva, tester.
9.Haios. S-ar putea totusi sa fie o supapa, cea de la servo care vine de la motor. Sau nu.
Si totusi cum te-ai pricopsit cu ea?
  • rmb
  • OP
  • 17 mesaje
  • din 24 Jan 2006
  • Astra 2001 Y17DT
  • Timisoara
  • rmb

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Mersi de ajutor.

Cum m-am procopsit ... am primit-o, si cadoul nu se cauta sub capota 😃

Masina, la folosirea zilnica prin oras merge ok dar sunt aceste probleme care in momentul de fatza sunt doar deranjante dar pot deveni grave. Stim amandoi cit costa o turbina ....
In prima faza voi schimba bateria ca are 5 ani si cred ca nu se mai incarca cum trebuie. Daca persista problemele electrice trec si la alternator.

Si da, e primul meu diesel 😊
  • radzxx

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Seth ??????? 4.Daca o sa mai dai talpa sub 2000 ture o sa ai surpriza sa ramai fara turbina intr-o "buna" zi. Asta e normal. E primul tau diesel? - ce vrei sa spui cu chestia asta...ca eu n-am inteles nimic..
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
nu se apasa brusc acceleratia la turatii joase. de fapt la nici o turatie nu-i bine sa calci brusc acceleratia. e de preferat s-o calci treptat. pleaca mult mai bine si nici nu dauneaza.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
De unde ati scos-o pe-asta cu acceleratia ? Calci acceleratia cat vrei la orice turatie si ECU stabileste ce amestec sa bage in cilindrii, ca nu mai e pe cablu cu carburator primitiv ca la benzine sa se innece cand calci prea brusc.
Ce anume considerati ca dauneaza ?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
chestia cu acceleratia brusca la turatii joase: mi-au confirmat cativa mecanici ca dauneaza turbinei - nu stiu de ce.
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.

zic bine...?
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Acuma care-i bucuria vieti noastre?
Nu trebuie tinuta-n pat si puf masina?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:chestia cu acceleratia brusca la turatii joase: mi-au confirmat cativa mecanici ca dauneaza turbinei - nu stiu de ce.
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.

zic bine...?


Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:
Daniel a scris:chestia cu acceleratia brusca la turatii joase: mi-au confirmat cativa mecanici ca dauneaza turbinei - nu stiu de ce.
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.

zic bine...?


Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.



la turatii sub 2000 era valabila treaba cu ce mi-au zis mecanicii - dauneaza la turbina.
si la peste 2000, 2200, masina mea de serviciu da scart ( chiar daca are 1.4). e usoara pe fata si pierde aderenta foarte usor.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:
Daniel a scris:chestia cu acceleratia brusca la turatii joase: mi-au confirmat cativa mecanici ca dauneaza turbinei - nu stiu de ce.
si apoi logic: acceleratie brusca=> scart la cauciucuri( implicit uzura) fortat planetare, disc, placa presiune si tot ce se mai angreneaza pe acolo.

zic bine...?


Care scart omule daca eu de ex. merg cu treapta a 2-a sau mai mare sub 2000 de ture si apas brusc acceleratia? oi fi obisnuit tu numai cu Corvette, Camaro, Viper si alti monstrii cu >500Nm cuplu dar sincer la ce avem noi nu se pune problema...aaa, daca spuneai sa nu mergi subturat cu o masina turbo, intr-adevar, asta poate fi o problema pt. ca ungerea e deficitara si turbina se poate gripa in timp. De fapt problema sta cam asa: nu tb. circulat cu schimbari de viteza care sa induca turbinei un comportament de genul pornire scurta-oprire-pornit scurt etc.



la turatii sub 2000 era valabila treaba cu ce mi-au zis mecanicii - dauneaza la turbina.
si la peste 2000, 2200, masina mea de serviciu da scart ( chiar daca are 1.4). e usoara pe fata si pierde aderenta foarte usor.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
[quote="Daniella turatii sub 2000 era valabila treaba cu ce mi-au zis mecanicii - dauneaza la turbina.
si la peste 2000, 2200, masina mea de serviciu da scart ( chiar daca are 1.4). e usoara pe fata si pierde aderenta foarte usor.[/quote]

In a 2-a da scart mergand cu 2000 si apasand brusc acceleratia? deci repet nu la schimbare 1-2, pur si simplu ruland in treapta a 2-a? cu motor de 1,4 pe carosabil uscat? o avea vreo 140CP si 200 Nm si nu m-am prins eu...sau are cauciucuri cu patine-hai sa fim seriosi...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
deja a devenit o "disputa" in doi. si omul chiar are probleme.

mai bine o lasam balta. tu esti "specialist" si nu are rost sa ne contrazicem.

PS: tu cand mergi cu masina, si ai chef de un start mai in forta, cum mergi...? bagi 1-a, accelerezi, bagi a doua stai la 2000 ( ma rog 2000 si ceva) de ture si apoi o calci brusc...? eu zi ca nu. era vorba de o plecare sportiva care, daca nu o abordezi cum trebuie dauneaza. adica sa accelerezi progresiv si nu toata pedala din prima. ( si da, in timpul mersului ma refeream la acea accelerare. daca mai ai chef de discutii contradictorii cu mine, bine s-o facem pe privat ca nu are rost sa plictisim pe altii. nu...?

:😊))
  • G-power

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2004

  • Mesaj Privat
1.90% releul regulator.Se face .
2.posibil radiatorul pt racirea uleiului sa fie fisurat. Uleiul este racit cu lichid de racire.
3 Garniturile de la injectoare o-ringurule.Poate sa traga si aer fals pe acolo.
  • rmb
  • OP
  • 17 mesaje
  • din 24 Jan 2006
  • Astra 2001 Y17DT
  • Timisoara
  • rmb

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Am schimbat bateria cu un Bosch Silver 75AH si nu mai palpaie nimic 😊

Am dus mashina la tester (Autoglobus Timisoara) si iata rezultatele:

Debitmetru aer obosit - costa 6.4 mil + 200 mii manopera
Turbo ineficient - 1,15 bar / 3500 rpm
Pierderi ulei motor garnituri motor - 400 mii bucata + 900 mii manopera
Ulei in apa (lichidul de racire) -> racitor ulei (posibil sa fie fisurat) - 4.2 mil + 1.8 mil manopera

Turbina e posibil sa nu functioneze bine din cauza unei valve / pompe de vacuum sau asa ceva, trebuie investigat.

A ..... si inca ceva ... imi scartzaie franele .... cit costa placutzele ?

Si inca ceva ... 😊 am un proiector de ceatza ars si un stop de ceatza de asemenea, stinga fatza si dreapta spate, pot schimba eu becurile (cit costa si de care) sau trebuie sa o duc la un service pt asta.

Datzi-va si voi cu pararea ...

Multumesc
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Astra G are un singur stop de ceata - pe stanga, pe dreapta nu are deloc
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Iaca un topic despre turatii, turbo si de ce dauneaza turbinei fenomenul de surge...
http://vwforum.vwforum.ro/i...hp?showtopic=7199
E de la concurenta, OK, 😊 dar ce conteaza de unde vine informatia atata vreme cat ea ne ajuta sa intelegem fenomene si procese, corect? 😉
Si la urma urmei, turbinele VNT sunt cam la fel toate si majoritatea sunt Garret, fie ca sunt montate pe Opel sau VW.
  • rmb
  • OP
  • 17 mesaje
  • din 24 Jan 2006
  • Astra 2001 Y17DT
  • Timisoara
  • rmb

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Mikki: mersi de lamurirea cu stop-urile de ceatza, eram in stare sa ma apuc sa schimb becul.
Proiectoare totusi are 2 ca le-am vazut aprinse ... 😊
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@rmb
- debitmetrul poti sa-l schimbi si tu, e dupa filtrul de aer.
- inlocuirea garniturilor, poti sa mai astepti sa le faci cu o alta operatie;
- vezi ca am mai postat ceva legat de vacuum route (pt 20DTx-uri). Poate e aceeasi valva.
  • rmb
  • OP
  • 17 mesaje
  • din 24 Jan 2006
  • Astra 2001 Y17DT
  • Timisoara
  • rmb

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Ma gindeam ca pot sa schinb si eu debitmetru, oricum manopera e 200 de mii la ala, pretul debitmetrului e MARE ... 6.2 MIL. In weekend am sa incerc sa scot mufa afara sa vad cum trage fara el desi s-ar putea sa nu simt mare diferenta avind in vedere ca turbo-ul nu functioneaza cum trebuie...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR