nedbear28
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Totul a inceput asta iarna cand mi s-a dus alternatorul...am mers la un service unde l-am schimbat.
In momentul cand pornesc motorul lumina de fundal a TID-ului si a bordului este de o intensitate mica in momentul cand accelerez un pic masina, stand pe loc, lumina bordului si a farurilor revine la intensitatea normala si ramane asa pana la alta pornire a motorului.
Problema asta nu o aveam inainte sa schimb alternatotul.....oare asta sa fie buba? Sau e altceva?
Bateria am incarcat-o de curand iar "ochiul magic" e pe verde.
Va multumesc ptr ajutor!
PS : nici dezaburirea la spate nu o pot porni pana nu turez motorul de vreo 2 ori(pur si simplu nu se actioneaza butonul)
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
nedbear28
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
nedbear28
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
nedbear28
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
- titro
- ***
- 685 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,270 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,270
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Mai fac precizarea ca la regulatoare electronice, functie de schema lor interna, unele incarca nominal fara a fi necesara o mica acceleratie, la altele fiind nevoie de acest "impuls" in prima faza! Am intalnit in practica asemenea chitibusuri!
- titro
- ***
- 685 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Mai fac precizarea ca la regulatoare electronice, functie de schema lor interna, unele incarca nominal fara a fi necesara o mica acceleratie, la altele fiind nevoie de acest "impuls" in prima faza! Am intalnit in practica asemenea chitibusuri!
Poti sa dai un exemplu de astfel de schema? Eu nu am auzit de asa ceva, regulatorul are rolul de a regla excitatia generatorului in asa fel incat tensiunea trifazata generata sa fie ~constanta indiferent de turatie.
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
sorin.george- Suspendat
- 71 mesaje
- din 14 Jun 2009
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
sorin.george- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2009
- Mesaj Privat
- stfan
- **
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
Mai fac precizarea ca la regulatoare electronice, functie de schema lor interna, unele incarca nominal fara a fi necesara o mica acceleratie, la altele fiind nevoie de acest "impuls" in prima faza! Am intalnit in practica asemenea chitibusuri!
Poti sa dai un exemplu de astfel de schema? Eu nu am auzit de asa ceva, regulatorul are rolul de a regla excitatia generatorului in asa fel incat tensiunea trifazata generata sa fie ~constanta indiferent de turatie.
Daca n-ai auzit tu, nu inseamna ca nu exista !
Once the engine is running and the alternator is generating, a diode feeds the field current from the alternator main output, thus equalizing the voltage across the warning light which goes out. The wire supplying the field current is often referred to as the "exciter" wire. The drawback of this arrangement is that if the warning light fails or the "exciter" wire is disconnected, no excitation current reaches the alternator field windings and so the alternator, due to low residual magnetism in the rotor will not generate any power. However, some alternators will self-excite when the engine is revved to a certain speed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
Cu motor oprit : 12.22V
Cu motor pornit fara sa calc acceleratia : 11.97V
Cu acceleratia calcata o data : 14.38V....si se mentine asa pana la o noua secventa pornit/oprit
E normal asa?
Multumesc
Este foarte normal.
Bateria avea 12 V.
Pornesti motorul ( o pornire consuma cam 20- 30 A), e normal sa ai o tensiune mai mica.
Apoi, cind se excita alternatorul, datorita vitezei mai mari (ceea ce nu a auzit colegul) si incepe sa incarce, ai 14 V.
- D_M_G
- ****
- 2,270 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,270
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Alaturat scheme....vezi ca la una din ele regulatorul preia tensiunea de alimentare printr-un grup separat de diode, ceea ce conduce printre altele si la o "cadere" a acesteia cu 0,6 V! Iar toate 3 schemele au "chichitele" lor!
Si sa stii ca nu vorbesc din povesti...mi-au trecut prin maini in decursul timpului, poate peste suta de alternatoare!



- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
Cum a scris colegul de la inceput, problema a aparut de cand a schimbat alternatorul deci inainte nu-i facea asa bordul.este clar ca are un defect si acesta este la alternatorul pe care l-a montat si nu la instalatia masinii.
Nu cred ca poate sa apara un consum suplimentar care "ia"curentul la relantiu si dispare cand se mareste turatia motorului.Nu am auzit nici de regulator care sa aiba nevoie de "impuls" sau de turatie mai mare.Regulatorul trebuie sa incarce si la relantiu.
Presupunand ca alternatorul este unul reconditionat problema ar putea sa fie data si de un contact defectuos la perii/colector.Un carbune sau arc care nu-si face treaba si ramane blocat deblocandu-se cand creste turatia motorului sau cresc vibratiile.
- D_M_G
- ****
- 2,270 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,270
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Ai spus corect la tine! Ceea ce nu inseamna ca alte masini cu aceiasi motorizare nu sunt din fabrica echipate cu alternatoare de la diferiti producatori! Depinde de stocul lor! Unele Vectre au Delco Remy altele Delco SI, etc...si intre ele sunt ceva diferente structurale ale montajului electronic din regulator!
Nu stiu....dar cred ca ar fi necesar ca fiecare sa-si completeze la datele personale si in ce domeniu da cu sapa...ca sa stim asa cu cine vorbim si daca suntem in tema oarecum cu subiectul!
Ultima modificare făcută de D_M_G la Sam 13 Feb, 2010 2:40 pm, modificat de 3 ori în total
nedbear28
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,270 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,270
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
motor oprit : 12.22V
Cu motor pornit fara sa calc acceleratia : 11.97V
Cu acceleratia calcata o data : 14.38V....si se mentine asa pana la o noua secventa pornit/oprit
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
scuza-ma dar daca ti se pare ca ti-au reparat alternatorul si-ti convine sa-ti fileze si luminile in bord nu inteleg de ce ai mai postat ca ai o problema.
Problema asta nu o aveam inainte sa schimb alternatotul....
pe principiul "merge si asa" ai putea sa mergi in continuare nu-i foarte grav atata timp cat totusi dupa ce accelerezi incarca si deci vei avea curent in baterie si la urmatoarele porniri iar daca regulatorul de tensiune limiteaza curentul la 14.38 nu este pericol sa-ti "fiarba "bateria.
Parerea mea este ca ai o problema, sigur masina nu a iesit asa din fabrica.
@D_M_G-alternatorul se invarte oricum mai repede decat motorul ,se multiplica turatia din fulie dar asta este treaba proiectantilor.cat despre schemele pe care le-ai postat mai sus au "chichite" diferite prin faptul ca la primul RT se face excitatia alternatorului cu tensiune negativa iar la celelalte doua invers cu tensiune pozitiva dar este aceelasi principiu de comutatie.
caderea de tensiune pe grupul de diode nu ma convinge,eu stiu ca dupa diodele de redresare tensiunea din contra creste.