- cristian 74/35
- OP
- 104 mesaje
- din 23 Feb 2009
- Vectra 2003
- Dambovita
cristian 74/35
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- cristian 74/35
- OP
- 104 mesaje
- din 23 Feb 2009
- Vectra 2003
- Dambovita
cristian 74/35
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
octav13 a scris:nu-i bai!
Ba chiar e bai! Ai aer pe instalatie. Trebuie aerisit intr'un service specializat pt. ca e posibil ca pompa de frana sa fi tras aer, iar in acest caz nu se poate face aerisirea clasica in fata blocului.
Aveti totusi grija cand dati sfaturi legate de sistemele de siguranta...
- cristian 74/35
- OP
- 104 mesaje
- din 23 Feb 2009
- Vectra 2003
- Dambovita
cristian 74/35
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
titro a scris:Aerisirea franelor se face automat de catre sistemul de ABS! Nu mai dati sfaturi pe baza experientei cu Dacia.
am condus cateva C-uri si toate au aceasi tendinta...la inceput m-am speriat si eu,sa te tii atunci cand schimbi placutele....are un lag de ti se face parul maciuca!
@elegance-pun pariu ca si a ta face la fel!
PS:dau sfaturi pe citite si traite nu din burta!
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Asa se manifesta la mine dupa ce am schimbat placutele de frana pe fata . 100-200 de km nu ma puteam baza pe frana , iar la o franare prelungita se ducea la fund pedala . Dar s-a rezolvat cu uzura placutelor. La Vectra A , aceeasi problema cu pedala care se ducea in fund , s-a rezolvat cu schimbarea pompei de frana , care se stricase .
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Fabricantul recomanda schimbarea lichidului de frana (dot4) odata la doi ani. Presupun ca are un motiv. Corect?
Lichidul de frana absoarbe umezeala din aer (nu ma intrebati de unde, fabricantul scrie ca prin furtunasele de cauciuc), iar acea umezeala se transforma in bule de aer. Normal ca bulele de aer se comprima mai ales la cald. Zic eu ca nu reprezinta un pericol atata vreme cat masina franeaza normal la cald.
Ca o comparatie, masina mea nu prea face aceasta chestie cel putin nu sesizabil, insa vectra C 2006 a lu cumnatu face mai considerabil. La nici una nu a fost schimbat lichidul.
Atentie, daca nu aveti frana ferma si "sa intre ABS-ul" pe asfalt trebui remediata imediat problema.
Contrar meseriasilor, la vectra b cel putin nu se rezomanda schimbarea lichidului prin pompa de vid atasata la aerisitoarele etrierilor, ci prin metoda clasica cu asistentul (unu face pedala, altu ii zice "tine" si desurubeaza putin aerisitorul, il intreaba pe asistent "s-a dus?", strange aerisitorul, "fa pedala", si tot asa pana nu mai scoate aer/bule, incepand cu roata dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata si terminand cu aerisitorul de trana de pe pompa, in cazul in care exista), de preferat la cald.
Lichidul de frana absoarbe umezeala din aer (nu ma intrebati de unde, fabricantul scrie ca prin furtunasele de cauciuc), iar acea umezeala se transforma in bule de aer. Normal ca bulele de aer se comprima mai ales la cald. Zic eu ca nu reprezinta un pericol atata vreme cat masina franeaza normal la cald.
Ca o comparatie, masina mea nu prea face aceasta chestie cel putin nu sesizabil, insa vectra C 2006 a lu cumnatu face mai considerabil. La nici una nu a fost schimbat lichidul.
Atentie, daca nu aveti frana ferma si "sa intre ABS-ul" pe asfalt trebui remediata imediat problema.
Contrar meseriasilor, la vectra b cel putin nu se rezomanda schimbarea lichidului prin pompa de vid atasata la aerisitoarele etrierilor, ci prin metoda clasica cu asistentul (unu face pedala, altu ii zice "tine" si desurubeaza putin aerisitorul, il intreaba pe asistent "s-a dus?", strange aerisitorul, "fa pedala", si tot asa pana nu mai scoate aer/bule, incepand cu roata dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata si terminand cu aerisitorul de trana de pe pompa, in cazul in care exista), de preferat la cald.