Lun 18 Mai, 2009 9:54 pm
Fabricantul recomanda schimbarea lichidului de frana (dot4) odata la doi ani. Presupun ca are un motiv. Corect?
Lichidul de frana absoarbe umezeala din aer (nu ma intrebati de unde, fabricantul scrie ca prin furtunasele de cauciuc), iar acea umezeala se transforma in bule de aer. Normal ca bulele de aer se comprima mai ales la cald. Zic eu ca nu reprezinta un pericol atata vreme cat masina franeaza normal la cald.
Ca o comparatie, masina mea nu prea face aceasta chestie cel putin nu sesizabil, insa vectra C 2006 a lu cumnatu face mai considerabil. La nici una nu a fost schimbat lichidul.
Atentie, daca nu aveti frana ferma si "sa intre ABS-ul" pe asfalt trebui remediata imediat problema.
Contrar meseriasilor, la vectra b cel putin nu se rezomanda schimbarea lichidului prin pompa de vid atasata la aerisitoarele etrierilor, ci prin metoda clasica cu asistentul (unu face pedala, altu ii zice "tine" si desurubeaza putin aerisitorul, il intreaba pe asistent "s-a dus?", strange aerisitorul, "fa pedala", si tot asa pana nu mai scoate aer/bule, incepand cu roata dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata si terminand cu aerisitorul de trana de pe pompa, in cazul in care exista), de preferat la cald.