- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Ma gandeam cum se poate adapta un motor electric,pe langa motorul masinii, pentru a suplini puterea masinii si a scoate un consum de carburant cat mai bun 😶 😊,implicit scaderea noxelor.
Ceva de genul masinilor hibride dar mai autohton,mai primitiv...intelegeti voi.
- fm
- **
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Ar fi necesar in primul rand un motor de c.c. de putere aproximativ similara cu cele pe combustie (40 - 80KW). La puteri atat de ridicate, tensiunea de 12V nu ar fi suficienta (ar rezulta curenti mari in circuit ) si ar fi necesar un nivel mai ridicat de tensiune ( constructiv se realizeaza motoare de c.c. alimentate la 110, 220 si 400 volti.).
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic...nu detin bagaje tehnice corespunzatoare,dar o sa ma exprim in felul meu...de ex inlocuirea compresorului de AC cu un motor puternic 12/24/120V, de dimensiuni asemanatoare sau putin mai mari,in asa fel incat sa nu aduc modificari majore masinii, care sa cupleze automat sau manual in timpul mersului,la o anumita treapta de viteza (4 sau 5),alimentat de acumulatori independenti pozitionati prin portbagaj. In cazul asta cred ca creste putin puterea motorului,fiind nevoit sa apas mai putin pe acceleratie si implicit scade turatia si consumul... 😶 ...cred
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Alte idei
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Daca subiectul se va dezvolta,probabil ca o sa iau un Opel de vreo 2-300 euroi de afara si sa fac experimente pe el,dar e nevoie de imaginatia,experienta si aportul vostru 😃
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu zic ca daca nu esti de meserie incercarea ta nu are mari sanse de succes si iti va papa toti banii, singura treaba care ar merita facuta este o masinuta NUMAI electrica, pentru scurte drumuri pe drum de tara (OMOLOGAREA
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In acest din urma caz eu asi alege o masina "rustica", cat mai ieftina si cu piese abundente la dezmembrari (Oltcit in RO, COrsa A, Panda sau Citroen AX "afara")
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
1. Se da o masina cu tractiune fata
2. Se monteaza cate un motoras electric pe fiecare roata spate.
3. Motorasele sunt legate la circuitul electric al masinii prin un panou de comanda a variatiei tensiunii.
4. Se monteaza potentiometre sub pedala de acceleratie, sub frana, sub ambreiaj si unul in cutia de viteze, toate fiind intrari in panoul de comanda.
5. Panoul de comanda ar trebui:
a) daca masina e in revers, ambreiajul este apasat sau frana este apasata, sa intrerupa alimentarea motoraselor
b) sa calculeze, in functie de treapta de viteza si de gradul de apasare a pedalei de acceleratie (sau turatie? ), cata tensiune sa transmita motoraselor, pentru a determina o viteza cat mai apropiata de cea a rotilor fata.
De asemenea, ar fi utile mai multe baterii si un alternator mai mare.
Avantaje:
1. La viteze mici se obtine o tractiune mai buna si un consum mai bun
2. Se obtine un 4x4 la viteze mici care te poate ajuta in situatii limita (zapada, noroi, polei)
3. Demarajul e mai economic.
Dezavantaje:
1. La viteze mari, stresul asupra motorasului si sistemului aferent de transmisie este foarte mare. De asemenea, la viteze foarte mari, sistemul ar fi un factor de franare. Ar fi util un sistem de suspendare la viteze mari (in functie de treapta de viteza? o adaptare a cutiei de viteza?)
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mie 04 Jan, 2006 6:50 pm
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- la viraje tb. sa existe un dispozitiv care sa varieze puterea stanga-dreapta pt. a "simula" existenta unui diferential pe puntea respectiva.
- "bufferul" format din baterii este neaparat necesar iar pt. a realiza cu adevarat o economie tb. sa recupereze forta de franare
- senzor care sa simta treapta de viteza a masinii si sa multiplice puterea motoraselor electrice in f. si de asta pt. ca altfel coordonarea se face doar relativ la tr. 1 ceea ce le face absolut inutile la viteze mai mari de 30 km/h
etc., etc...
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- la viraje tb. sa existe un dispozitiv care sa varieze puterea stanga-dreapta pt. a "simula" existenta unui diferential pe puntea respectiva.
- asta implica un senzor de directie si inca o functiune in noul ECU.
- buna idee cu franarea, dar cum?
- am mentionat la punctele 4 si 5.b) (a se citi senzor in loc de potentiometru)
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mie 04 Jan, 2006 6:44 pm
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Eu zic ca daca nu esti de meserie incercarea ta nu are mari sanse de succes si iti va papa toti banii, singura treaba care ar merita facuta este o masinuta NUMAI electrica, pentru scurte drumuri pe drum de tara (OMOLOGAREA
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In acest din urma caz eu asi alege o masina "rustica", cat mai ieftina si cu piese abundente la dezmembrari (Oltcit in RO, COrsa A, Panda sau Citroen AX "afara")
Apreciez sinceritatea si promptitudinea ta,😉 dar asta este un subiect pe care nu stiu daca il voi pune eu sau cineva in practica,ci doar o dezbatere in grup(cel putin pe moment) a unor posibilitati de adaptare, ceva inovatii,practica inovatoare,idei trasnite...etc, si poate intr-un final va iesi ceva 😃 cine stie
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Deja vad ca a starnit ceva interes si asta nu poate decat sa ma bucure.
10X pentru voi
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
E o idee buna dar cred ca ocupa destul de mult spatiu si e mai costisitoare...si ma gandesc...ce fac cu bunatatea de subwoffer
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
No way 😎
Stie cineva unde se pot gasi electromotoare puternice de camioane,sau ceva asemanator...ce dimensiuni
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
daca treci de la experimentul teoretic spre cel practic, primul lucru care te sfatuiec sa il cumperi este o interfata obd. cu ea vei putea monitoriza consum, sarcina etc. si doar pe baza lor poti incepe calculele.
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
10X
Revenind la subiect, motorul electric s-ar putea adapta la toate treptele de viteza,dar in cazul asta consumul de curent cred ca s-ar tripla...sau mai mult...si ar fi necesar un acumulator f.puternic sau un grup de acumulatori care sa-l alimenteze un timp mai indelungat...sa zicem cca 50Km
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dar imi pun o intrebare totusi...sistemul de angrenaj al circuitului preferential de accesorii(alternator,AC,servo...) fura automat din puterea motorului...cu cat
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat