- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Nici nu stiu daca subiectul e postat bine aici si nu m-ar mira daca l-ati considera de domeniul SF. E o chestie care ma roade de ceva timp si am vrut sa dezvoltam subiectul impreuna.Unii or sa aibe impresia ca sunt dilimache ,dar si ei sunt invitati la presupuneri si poate cine stie...cream un nou prototip de OPEL si ne premiaza neamtu' .
Ma gandeam cum se poate adapta un motor electric,pe langa motorul masinii, pentru a suplini puterea masinii si a scoate un consum de carburant cat mai bun ,implicit scaderea noxelor.
Ceva de genul masinilor hibride dar mai autohton,mai primitiv...intelegeti voi.
Ma gandeam cum se poate adapta un motor electric,pe langa motorul masinii, pentru a suplini puterea masinii si a scoate un consum de carburant cat mai bun ,implicit scaderea noxelor.
Ceva de genul masinilor hibride dar mai autohton,mai primitiv...intelegeti voi.
- fm
- **
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Interesant subiectul.
Ar fi necesar in primul rand un motor de c.c. de putere aproximativ similara cu cele pe combustie (40 - 80KW). La puteri atat de ridicate, tensiunea de 12V nu ar fi suficienta (ar rezulta curenti mari in circuit ) si ar fi necesar un nivel mai ridicat de tensiune ( constructiv se realizeaza motoare de c.c. alimentate la 110, 220 si 400 volti.).
Ar fi necesar in primul rand un motor de c.c. de putere aproximativ similara cu cele pe combustie (40 - 80KW). La puteri atat de ridicate, tensiunea de 12V nu ar fi suficienta (ar rezulta curenti mari in circuit ) si ar fi necesar un nivel mai ridicat de tensiune ( constructiv se realizeaza motoare de c.c. alimentate la 110, 220 si 400 volti.).
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Ca un inceput, ma gandeam la un ajutor al motorului clasic la viteze mari,la drum intins.
Nu stiu ce sa zic...nu detin bagaje tehnice corespunzatoare,dar o sa ma exprim in felul meu...de ex inlocuirea compresorului de AC cu un motor puternic 12/24/120V, de dimensiuni asemanatoare sau putin mai mari,in asa fel incat sa nu aduc modificari majore masinii, care sa cupleze automat sau manual in timpul mersului,la o anumita treapta de viteza (4 sau 5),alimentat de acumulatori independenti pozitionati prin portbagaj. In cazul asta cred ca creste putin puterea motorului,fiind nevoit sa apas mai putin pe acceleratie si implicit scade turatia si consumul... ...cred In cazul asta cred ca trebuiesc inlocuite fuliile de servo,motor,alternator si motorul electric, cu unele cu dinti si implicit cureaua de accesorii cu una dintata...
Alte idei ce ziceti
Daca subiectul se va dezvolta,probabil ca o sa iau un Opel de vreo 2-300 euroi de afara si sa fac experimente pe el,dar e nevoie de imaginatia,experienta si aportul vostru
Nu stiu ce sa zic...nu detin bagaje tehnice corespunzatoare,dar o sa ma exprim in felul meu...de ex inlocuirea compresorului de AC cu un motor puternic 12/24/120V, de dimensiuni asemanatoare sau putin mai mari,in asa fel incat sa nu aduc modificari majore masinii, care sa cupleze automat sau manual in timpul mersului,la o anumita treapta de viteza (4 sau 5),alimentat de acumulatori independenti pozitionati prin portbagaj. In cazul asta cred ca creste putin puterea motorului,fiind nevoit sa apas mai putin pe acceleratie si implicit scade turatia si consumul... ...cred In cazul asta cred ca trebuiesc inlocuite fuliile de servo,motor,alternator si motorul electric, cu unele cu dinti si implicit cureaua de accesorii cu una dintata...
Alte idei ce ziceti
Daca subiectul se va dezvolta,probabil ca o sa iau un Opel de vreo 2-300 euroi de afara si sa fac experimente pe el,dar e nevoie de imaginatia,experienta si aportul vostru
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Motorul de AC sete legat la cel "principal" cu o curea prin care nu prea poti transmite multa putere...
Eu zic ca daca nu esti de meserie incercarea ta nu are mari sanse de succes si iti va papa toti banii, singura treaba care ar merita facuta este o masinuta NUMAI electrica, pentru scurte drumuri pe drum de tara (OMOLOGAREA ) cu ideea ta tare mi se pare ca nu vei cumula avantajele ci mai curand INCONVENIENTELE celor doua solutii (benzina/electric)
In acest din urma caz eu asi alege o masina "rustica", cat mai ieftina si cu piese abundente la dezmembrari (Oltcit in RO, COrsa A, Panda sau Citroen AX "afara")
Eu zic ca daca nu esti de meserie incercarea ta nu are mari sanse de succes si iti va papa toti banii, singura treaba care ar merita facuta este o masinuta NUMAI electrica, pentru scurte drumuri pe drum de tara (OMOLOGAREA ) cu ideea ta tare mi se pare ca nu vei cumula avantajele ci mai curand INCONVENIENTELE celor doua solutii (benzina/electric)
In acest din urma caz eu asi alege o masina "rustica", cat mai ieftina si cu piese abundente la dezmembrari (Oltcit in RO, COrsa A, Panda sau Citroen AX "afara")
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Solutia mea:
1. Se da o masina cu tractiune fata
2. Se monteaza cate un motoras electric pe fiecare roata spate.
3. Motorasele sunt legate la circuitul electric al masinii prin un panou de comanda a variatiei tensiunii.
4. Se monteaza potentiometre sub pedala de acceleratie, sub frana, sub ambreiaj si unul in cutia de viteze, toate fiind intrari in panoul de comanda.
5. Panoul de comanda ar trebui:
a) daca masina e in revers, ambreiajul este apasat sau frana este apasata, sa intrerupa alimentarea motoraselor
b) sa calculeze, in functie de treapta de viteza si de gradul de apasare a pedalei de acceleratie (sau turatie? ), cata tensiune sa transmita motoraselor, pentru a determina o viteza cat mai apropiata de cea a rotilor fata.
De asemenea, ar fi utile mai multe baterii si un alternator mai mare.
Avantaje:
1. La viteze mici se obtine o tractiune mai buna si un consum mai bun
2. Se obtine un 4x4 la viteze mici care te poate ajuta in situatii limita (zapada, noroi, polei)
3. Demarajul e mai economic.
Dezavantaje:
1. La viteze mari, stresul asupra motorasului si sistemului aferent de transmisie este foarte mare. De asemenea, la viteze foarte mari, sistemul ar fi un factor de franare. Ar fi util un sistem de suspendare la viteze mari (in functie de treapta de viteza? o adaptare a cutiei de viteza?)
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mie 04 Jan, 2006 6:50 pm
1. Se da o masina cu tractiune fata
2. Se monteaza cate un motoras electric pe fiecare roata spate.
3. Motorasele sunt legate la circuitul electric al masinii prin un panou de comanda a variatiei tensiunii.
4. Se monteaza potentiometre sub pedala de acceleratie, sub frana, sub ambreiaj si unul in cutia de viteze, toate fiind intrari in panoul de comanda.
5. Panoul de comanda ar trebui:
a) daca masina e in revers, ambreiajul este apasat sau frana este apasata, sa intrerupa alimentarea motoraselor
b) sa calculeze, in functie de treapta de viteza si de gradul de apasare a pedalei de acceleratie (sau turatie? ), cata tensiune sa transmita motoraselor, pentru a determina o viteza cat mai apropiata de cea a rotilor fata.
De asemenea, ar fi utile mai multe baterii si un alternator mai mare.
Avantaje:
1. La viteze mici se obtine o tractiune mai buna si un consum mai bun
2. Se obtine un 4x4 la viteze mici care te poate ajuta in situatii limita (zapada, noroi, polei)
3. Demarajul e mai economic.
Dezavantaje:
1. La viteze mari, stresul asupra motorasului si sistemului aferent de transmisie este foarte mare. De asemenea, la viteze foarte mari, sistemul ar fi un factor de franare. Ar fi util un sistem de suspendare la viteze mari (in functie de treapta de viteza? o adaptare a cutiei de viteza?)
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mie 04 Jan, 2006 6:50 pm
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
La solutia asta mai apar o groaza de probleme cum ar fi:
- la viraje tb. sa existe un dispozitiv care sa varieze puterea stanga-dreapta pt. a "simula" existenta unui diferential pe puntea respectiva.
- "bufferul" format din baterii este neaparat necesar iar pt. a realiza cu adevarat o economie tb. sa recupereze forta de franare
- senzor care sa simta treapta de viteza a masinii si sa multiplice puterea motoraselor electrice in f. si de asta pt. ca altfel coordonarea se face doar relativ la tr. 1 ceea ce le face absolut inutile la viteze mai mari de 30 km/h
etc., etc...
- la viraje tb. sa existe un dispozitiv care sa varieze puterea stanga-dreapta pt. a "simula" existenta unui diferential pe puntea respectiva.
- "bufferul" format din baterii este neaparat necesar iar pt. a realiza cu adevarat o economie tb. sa recupereze forta de franare
- senzor care sa simta treapta de viteza a masinii si sa multiplice puterea motoraselor electrice in f. si de asta pt. ca altfel coordonarea se face doar relativ la tr. 1 ceea ce le face absolut inutile la viteze mai mari de 30 km/h
etc., etc...
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Ingineru a scris:La solutia asta mai apar o groaza de probleme cum ar fi:
- la viraje tb. sa existe un dispozitiv care sa varieze puterea stanga-dreapta pt. a "simula" existenta unui diferential pe puntea respectiva.
- la viraje tb. sa existe un dispozitiv care sa varieze puterea stanga-dreapta pt. a "simula" existenta unui diferential pe puntea respectiva.
- asta implica un senzor de directie si inca o functiune in noul ECU.
Ingineru a scris:- "bufferul" format din baterii este neaparat necesar iar pt. a realiza cu adevarat o economie tb. sa recupereze forta de franare
- buna idee cu franarea, dar cum?
Ingineru a scris:- senzor care sa simta treapta de viteza a masinii si sa multiplice puterea motoraselor electrice in f. si de asta pt. ca altfel coordonarea se face doar relativ la tr. 1 ceea ce le face absolut inutile la viteze mai mari de 30 km/h
- am mentionat la punctele 4 si 5.b) (a se citi senzor in loc de potentiometru)
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mie 04 Jan, 2006 6:44 pm
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:Motorul de AC sete legat la cel "principal" cu o curea prin care nu prea poti transmite multa putere...
Eu zic ca daca nu esti de meserie incercarea ta nu are mari sanse de succes si iti va papa toti banii, singura treaba care ar merita facuta este o masinuta NUMAI electrica, pentru scurte drumuri pe drum de tara (OMOLOGAREA ) cu ideea ta tare mi se pare ca nu vei cumula avantajele ci mai curand INCONVENIENTELE celor doua solutii (benzina/electric)
In acest din urma caz eu asi alege o masina "rustica", cat mai ieftina si cu piese abundente la dezmembrari (Oltcit in RO, COrsa A, Panda sau Citroen AX "afara")
Eu zic ca daca nu esti de meserie incercarea ta nu are mari sanse de succes si iti va papa toti banii, singura treaba care ar merita facuta este o masinuta NUMAI electrica, pentru scurte drumuri pe drum de tara (OMOLOGAREA ) cu ideea ta tare mi se pare ca nu vei cumula avantajele ci mai curand INCONVENIENTELE celor doua solutii (benzina/electric)
In acest din urma caz eu asi alege o masina "rustica", cat mai ieftina si cu piese abundente la dezmembrari (Oltcit in RO, COrsa A, Panda sau Citroen AX "afara")
Apreciez sinceritatea si promptitudinea ta, dar asta este un subiect pe care nu stiu daca il voi pune eu sau cineva in practica,ci doar o dezbatere in grup(cel putin pe moment) a unor posibilitati de adaptare, ceva inovatii,practica inovatoare,idei trasnite...etc, si poate intr-un final va iesi ceva cine stie
Deja vad ca a starnit ceva interes si asta nu poate decat sa ma bucure.
10X pentru voi
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Eduard eu zic ca poate ai ceva sanse sa realizezi ce ti-ai propus daca gasesti pe undeva un electrocar ( acele masinute electrice care efectuau transporturi in uzinele mari sau erau folosite si in gara la posta la transportul coletelor in vagoane), acele masinute actionate electric nu au viteze mari parca au tractiunea pe spate; asadar daca reusesti sa adaptezi un motor mai mic ( de ex. 900 cmc) pe puntea fata actionat independent e un un inceput,nu?
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Am urmarit site-ul indicat de tine si am observat ca motorul electric+bateriile sunt plasate in spate si actioneaza puntea spate printr-o cutie automata. In fata apare un motor clasic pe benzina dar nu sunt prea multe explicatii despre interdependenta dintre cele doua motoare. De aici insa mi-a venit ideea cu electrocarul ( sau motostivuitorul) care are motor electric pe spate si poate in fata s-ar putea adapta ceva...
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Accepta scuzele mele in cazul asta,daca te-am suparat
E o idee buna dar cred ca ocupa destul de mult spatiu si e mai costisitoare...si ma gandesc...ce fac cu bunatatea de subwoffer
No way
Stie cineva unde se pot gasi electromotoare puternice de camioane,sau ceva asemanator...ce dimensiuni ce puteri ...ma gandeam la ceva de 24V...alte idei
E o idee buna dar cred ca ocupa destul de mult spatiu si e mai costisitoare...si ma gandesc...ce fac cu bunatatea de subwoffer
No way
Stie cineva unde se pot gasi electromotoare puternice de camioane,sau ceva asemanator...ce dimensiuni ce puteri ...ma gandeam la ceva de 24V...alte idei
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
@eduard33 - imi permit sa te contrazic si sa cred ca daca doresti o scadere a consumului, atunci ai nevoie de asistanta motorului electric la viteze mici, nu la cele mari. masina consuma cel mai mult la viteze mici, cand si acceleratia e cea mai mare. in schimb te poti folosi de vitezele mari, constante, pt a incarca bateriile.
daca treci de la experimentul teoretic spre cel practic, primul lucru care te sfatuiec sa il cumperi este o interfata obd. cu ea vei putea monitoriza consum, sarcina etc. si doar pe baza lor poti incepe calculele.
daca treci de la experimentul teoretic spre cel practic, primul lucru care te sfatuiec sa il cumperi este o interfata obd. cu ea vei putea monitoriza consum, sarcina etc. si doar pe baza lor poti incepe calculele.
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Thanatos, ma bucur ca ma contrazici(serios ), pt ca chiar pe asta se bazeaza subiectul nostru,dezbateri teoretice...pe moment. Dar si mai tare ma bucur, cand imi amintesc ca ai fost printre primii forumisti care mi-au raspuns la problemele mele pe acest forum cand m-am inscris
10X
Revenind la subiect, motorul electric s-ar putea adapta la toate treptele de viteza,dar in cazul asta consumul de curent cred ca s-ar tripla...sau mai mult...si ar fi necesar un acumulator f.puternic sau un grup de acumulatori care sa-l alimenteze un timp mai indelungat...sa zicem cca 50Km
Dar imi pun o intrebare totusi...sistemul de angrenaj al circuitului preferential de accesorii(alternator,AC,servo...) fura automat din puterea motorului...cu cat nu stiu Daca eu as reda aceasta putere, si chiar mai mult,as suplini-o(cu nu stiu cat) montand in locul AC un motor electric alimentat separat...ce s-ar intampla?...teoretic pare simplu,practic nu stiu cum cum se va comporta, ca de montat cred ca nu va fi greu...si bineinteles tot sistemul sa fie actionat de un potentiometru sau montaj langa/sub pedala de acceleratie, in asa fel incat cu cat apesi pe acceleratie, cu atat sa creasca alimentarea cu curent, si invers.
10X
Revenind la subiect, motorul electric s-ar putea adapta la toate treptele de viteza,dar in cazul asta consumul de curent cred ca s-ar tripla...sau mai mult...si ar fi necesar un acumulator f.puternic sau un grup de acumulatori care sa-l alimenteze un timp mai indelungat...sa zicem cca 50Km
Dar imi pun o intrebare totusi...sistemul de angrenaj al circuitului preferential de accesorii(alternator,AC,servo...) fura automat din puterea motorului...cu cat nu stiu Daca eu as reda aceasta putere, si chiar mai mult,as suplini-o(cu nu stiu cat) montand in locul AC un motor electric alimentat separat...ce s-ar intampla?...teoretic pare simplu,practic nu stiu cum cum se va comporta, ca de montat cred ca nu va fi greu...si bineinteles tot sistemul sa fie actionat de un potentiometru sau montaj langa/sub pedala de acceleratie, in asa fel incat cu cat apesi pe acceleratie, cu atat sa creasca alimentarea cu curent, si invers.
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat