- BAC
- OP
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
Din cauza ca mi se aprindea in bord masina cu cheita, aveam cod eroare P1125-actuator clapeta de acceleratie, m-am decis sa studiez problema. Am zis sa incerc ceva inaite de a cumpara altul. Am trecut la demontarea corpului clapetei de accelearatie pt al curata.
Dupa ce se da jos masca motorului, sunt 3 suruburi cu cap imbus de 6, doua suruburi de 10 care tin tubul de gaze care vine de la EGR. Atentie la garnituri, sunt din tabla, memorati pozitia lor pt a le pune exact in acelasi mod. Mai trebuie demontat furtunul gros pe care vine aerul din intercooler si conducta de la pompa de vacuum. Aceasta din urma trebuie decuplata cu grija, are un clips care trebuie apasat. Aceasta conducta impiedica accesul cu cheia la surubul de jos al corpului, de aceea trebuie decuplata.
Cam asa arata motorul dupa ce am dat jos corpul. Se vede si mizeria la iesirea din conducta de gaze de la EGR. Contrar asteptarilor, in interiorul EGR-ului nu era depusa mizerie, doar asa afumatura, cum ar fi pe teava de esapament.
Si... corpul demontat. El este murdar mai ales, in partea din spate, unde intra teva cu gaze de la EGR. Tot de la ea se sedimenteaza mizeria pe peretele opus al galerie de admisie.
Am curatat corpul si clapeta.
Am trecut la demontarea blocului electronic; se scot acele cleme.
Inauntru, surpriza, era plin de ulei de motor, banuiesc. Nu stiu daca asa ar trebui sa fie.
L-am curatat, tot timpul am folosit un spray de contacte electrice. Dupa cum se vede principiul e simplu, rozeta care e pe axul clapetei face contact cu placa electrica, pe niste circuite dispuse in forma de cerc. Cred ca ar fi fost mai bine ca axul sa invarta un potentiometru etans la scurgerile de ulei, ce vin pe langa axul clapetei.
Am montat inapoi blocul electronic, e dificil sa pui clemele inapoi dar m-am descurcat cu o cheie franceza si coada de la un ciocan, pt a apasa clemele la locul lor. Am pus blocul inpoi pe masina, verificat sa fie totul pus la loc, furtunul de aer, conduta de vacuum etc.
Am dat cheie, a pornit si am stat sa vad daca se aprinde din nou masina cu chita. Nu s-a aprins. Am repornit motorul si din pacate s-a aprins. O sa pun Op-comul si laptopul sa vad daca e aceasi eroare. Un astfel de corp cu clapeta, costa nou, original(al meu e MagnetiMarelli) inte 1100-1200 lei; la dezmembrari intre 400 si 600 lei.
Dupa ce se da jos masca motorului, sunt 3 suruburi cu cap imbus de 6, doua suruburi de 10 care tin tubul de gaze care vine de la EGR. Atentie la garnituri, sunt din tabla, memorati pozitia lor pt a le pune exact in acelasi mod. Mai trebuie demontat furtunul gros pe care vine aerul din intercooler si conducta de la pompa de vacuum. Aceasta din urma trebuie decuplata cu grija, are un clips care trebuie apasat. Aceasta conducta impiedica accesul cu cheia la surubul de jos al corpului, de aceea trebuie decuplata.
Cam asa arata motorul dupa ce am dat jos corpul. Se vede si mizeria la iesirea din conducta de gaze de la EGR. Contrar asteptarilor, in interiorul EGR-ului nu era depusa mizerie, doar asa afumatura, cum ar fi pe teava de esapament.
Si... corpul demontat. El este murdar mai ales, in partea din spate, unde intra teva cu gaze de la EGR. Tot de la ea se sedimenteaza mizeria pe peretele opus al galerie de admisie.
Am curatat corpul si clapeta.
Am trecut la demontarea blocului electronic; se scot acele cleme.
Inauntru, surpriza, era plin de ulei de motor, banuiesc. Nu stiu daca asa ar trebui sa fie.
L-am curatat, tot timpul am folosit un spray de contacte electrice. Dupa cum se vede principiul e simplu, rozeta care e pe axul clapetei face contact cu placa electrica, pe niste circuite dispuse in forma de cerc. Cred ca ar fi fost mai bine ca axul sa invarta un potentiometru etans la scurgerile de ulei, ce vin pe langa axul clapetei.
Am montat inapoi blocul electronic, e dificil sa pui clemele inapoi dar m-am descurcat cu o cheie franceza si coada de la un ciocan, pt a apasa clemele la locul lor. Am pus blocul inpoi pe masina, verificat sa fie totul pus la loc, furtunul de aer, conduta de vacuum etc.
Am dat cheie, a pornit si am stat sa vad daca se aprinde din nou masina cu chita. Nu s-a aprins. Am repornit motorul si din pacate s-a aprins. O sa pun Op-comul si laptopul sa vad daca e aceasi eroare. Un astfel de corp cu clapeta, costa nou, original(al meu e MagnetiMarelli) inte 1100-1200 lei; la dezmembrari intre 400 si 600 lei.
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
- BAC
- OP
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
Chiar sunt curios, cum ar trebui sa arate corect interiorul blocului electronic. Acolo sunt doi pini mari care alimenteaza motorasul clapetei. Daca se face scurt intre acestia si componentele electronice de pe placa e clar ca se pot strapunge, sunt acolo niste circuite integrate. Dupa curatare am sters placa, a ramas uscata, ar fi fost bine sa gresez cu ceva locul unde se face contact cu rozeta de la clapeta? Ala e de fapt senzorul.
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
- BAC
- OP
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
- BAC
- OP
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
- deleted-21935
- *
- 31 mesaje
- din 21 Aug 2008
deleted-21935
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2008
- Mesaj Privat
Am si eu probleme cu clapeta asta de acceleratie la o vectra cu motor de 1.9 cdti de 150 cai.
Pe tester la reprezentanta mi-a iesit eroarea P 1125 si mia spus ca trebuie inlocuit toata piesa.
Am curatat-o dar nimik tot imi apare masinuta cu cheiata si nu-mi da voie sa mai accelerez.
Vreau sa stiu daca a schimbat-o cineva si daca ia mai aparut eroarea.
Pe tester la reprezentanta mi-a iesit eroarea P 1125 si mia spus ca trebuie inlocuit toata piesa.
Am curatat-o dar nimik tot imi apare masinuta cu cheiata si nu-mi da voie sa mai accelerez.
Vreau sa stiu daca a schimbat-o cineva si daca ia mai aparut eroarea.
- BAC
- OP
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
Eu am schimbat-o cu una sh, si nu mai apare eroarea. Normal, ar fi de ajuns sa fie schimbata doar partea electronica dar nu cred ca se gaseste. Corpul de la Z19DTH nu mai are orificiul pt conducta de gaze ce vine de la EGR. Gazele recirculate sunt bagate direct in galeria de admisie, nu in corpul clapetei, ca la Z19DT. In Mures este o firma de dezmembrari Opel, www.tonistrom.ro, este si pe forum, stiu sigur ca au asa ceva.
Ai desfacut si blocul electronic? Acolo e de fapt defectiunea.
Ai desfacut si blocul electronic? Acolo e de fapt defectiunea.
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
mossu a scris:Am si eu probleme cu clapeta asta de acceleratie la o vectra cu motor de 1.9 cdti de 150 cai.
Pe tester la reprezentanta mi-a iesit eroarea P 1125 si mia spus ca trebuie inlocuit toata piesa.
Am curatat-o dar nimik tot imi apare masinuta cu cheiata si nu-mi da voie sa mai accelerez.
Vreau sa stiu daca a schimbat-o cineva si daca ia mai aparut eroarea.
Pe tester la reprezentanta mi-a iesit eroarea P 1125 si mia spus ca trebuie inlocuit toata piesa.
Am curatat-o dar nimik tot imi apare masinuta cu cheiata si nu-mi da voie sa mai accelerez.
Vreau sa stiu daca a schimbat-o cineva si daca ia mai aparut eroarea.
LA Z19DTH poate ai problema cu "tija Swirl" nu cu clapeta de acceleratie. Cauta pe forum aici, s-a discutat si re-discutat despre problemele la tija.
CristianTM.
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
BAC a scris:Eu am schimbat-o cu una sh, si nu mai apare eroarea. Normal, ar fi de ajuns sa fie schimbata doar partea electronica dar nu cred ca se gaseste. Corpul de la Z19DTH nu mai are orificiul pt conducta de gaze ce vine de la EGR. Gazele recirculate sunt bagate direct in galeria de admisie, nu in corpul clapetei, ca la Z19DT. In Mures este o firma de dezmembrari Opel, www.tonistrom.ro, este si pe forum, stiu sigur ca au asa ceva.
Ai desfacut si blocul electronic? Acolo e de fapt defectiunea.
si cat a costat.?
Ai desfacut si blocul electronic? Acolo e de fapt defectiunea.
- BAC
- OP
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
- lucio
- ***
- 783 mesaje
- din 29 Aug 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Neamt
lucio
- Mesaje scrise: 783
- Locatie: Neamt
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2008
- Mesaj Privat
- crystinel_oo
- **
- 82 mesaje
- din 24 Dec 2009
- Vectra 2007 Z19DT
- Dolj
crystinel_oo
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2009
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- crystinel_oo
- **
- 82 mesaje
- din 24 Dec 2009
- Vectra 2007 Z19DT
- Dolj
crystinel_oo
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2009
- Mesaj Privat