Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • adrian_ul

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2007

  • Mesaj Privat
salutare.
azi am curatat valva egr (cu DECARBUSOLV) si dupa ce am montat-o inapoi pe masina,knd am dat sa pornesc motorul,turometrul sta la 500 rpm vreo 3-4 sec motorul avand tendinta sa se opreasca,apoi revine la normal.am zis sa fac o tura k poate a ramas decarbusolv pe acolo si tre sa se arda.dar degeaba.am facut vreo 30 km si nici o schimbare.ba in plus la vreo 90 kmh knd am scos pe liber mi s-a oprit motorul.ce poate sa aiba?
mentionez k inainte sa scot si sa curat egr-ul masina pornea si mergea bine.nu imi facea problemele astea.
Skip ads

  • felix1984

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2009

  • Mesaj Privat
dar mufa ai pus-o la loc?
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Cat de profesionist ca sa zic asa ai facut partea de demontare/montare egr?, vezi sa nu fi scos vreo mufa sau sa iesit vreun furtunas de vacum cand au umblat, mai e o chestie si cand ai montat egr-ul sa fi pus bine garnitura aia de tabla, din cate stiu la x16xel ai pozitie incomoda rau cand umbli la egr, deci concluzia verifica mufa egr, verifica daca ai montat bine egr+garnitura si apoi verifica vacumurile de la motor.
spor
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Check engine-le se aprinde? Garnitura de tabla, se recomanda sa nu fie refolosita, ci inlocuita cu una noua. Ai facut asta?
  • adrian_ul

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nickm a scris:Check engine-le se aprinde? Garnitura de tabla, se recomanda sa nu fie refolosita, ci inlocuita cu una noua. Ai facut asta?

nu am inlocuit-o.dar am pus-o fix cum era.azi am sa o bag pe un tester sa vad daca se poate scoate eroarea
  • adrian_ul

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2007

  • Mesaj Privat
va rog cine poate sa faca niste poze cu furtunasele alea de langa egr de la admisie.fiecare unde vine bagat.k de acolo cred ca este buba.m-am uitat acuma si nu este bagat un furtunas de ala la admisie si trage aer fals.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
eu personal momentan nu am la dispozitie cele necesare sa fac o poza, dar poti sa ataci problema intuitiv, adica sa iti dai seama cum vin pe acolo furtunasele, de obicei ele isi vin pe singure pe pozitie pt ca au ceva vreme si fiind incalzite se deformeaza pe pozitia in care au stat,
vezi ca e posibil sa nu fie pus chiar furtunul de la MAP - este fixat pe caroserie(pe centru usor stanga cum privesti masina din fata), din plastic negru de forma dreptunghiulara cu mufa verde, are un furtunas care intra in galeria de admisie fix pe directia lui, daca nu e acela repereaza furtunul care nu e bagat si baga-l in gaura libera din admisie. Personal nu cred ca are nici o treaba daca nu schimbi garnitura de tabla a egr-ului, totul e sa fie prinsa in cele 2 suruburi de fixare a egr-ul si nu cumva dor in unu si in celalalt pe langa - asa am vazut la un prieten care a mers creo 2000km cu el aiurea , nu i s-a aprins becul si a descoperit din intamplare ca e pusa sui garnitura
spor
  • adrian_ul

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2007

  • Mesaj Privat
victorniculescu a scris:eu personal momentan nu am la dispozitie cele necesare sa fac o poza, dar poti sa ataci problema intuitiv, adica sa iti dai seama cum vin pe acolo furtunasele, de obicei ele isi vin pe singure pe pozitie pt ca au ceva vreme si fiind incalzite se deformeaza pe pozitia in care au stat,
vezi ca e posibil sa nu fie pus chiar furtunul de la MAP - este fixat pe caroserie(pe centru usor stanga cum privesti masina din fata), din plastic negru de forma dreptunghiulara cu mufa verde, are un furtunas care intra in galeria de admisie fix pe directia lui, daca nu e acela repereaza furtunul care nu e bagat si baga-l in gaura libera din admisie. Personal nu cred ca are nici o treaba daca nu schimbi garnitura de tabla a egr-ului, totul e sa fie prinsa in cele 2 suruburi de fixare a egr-ul si nu cumva dor in unu si in celalalt pe langa - asa am vazut la un prieten care a mers creo 2000km cu el aiurea , nu i s-a aprins becul si a descoperit din intamplare ca e pusa sui garnitura
spor


no comment.am fost la un service si chiar asta era , furtunul de la MAP,nu era bagat.dar acu alta e problema ce au vazut cei de acolo.la valva egr le da pe tester k nu functioneaza deloc.asta ar putea afecta performantele masinii?
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Poti sa fi sigur! Inainte sa o montezi nu ai probat-o?
  • adrian_ul

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nickm a scris:Poti sa fi sigur! Inainte sa o montezi nu ai probat-o?

pai nu am ''indraznit'' sa pornesc motorul fara valva egr montata.dar acu i-am scos mufa si tot la fel merge masina,adik merge ca naiba k nu am demaraj deloc.nici nu am mai mers cu alt opel cu x16xel sa vad cum trage cu valva egr buna,dar pot sa zic despre al meu k e FOARTE puturos in demaraj.
asta as vrea sa stiu se merita oare sa schimb valva?schimba cu ceva performantele motorului?mai castig ceva caluti?
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu iei foc daca o pornesti fara egr monta, in primul rand ralantiul va sta undeva la 2500rpm caci trage aer fals pe orificiul unde se fixeaza egr-ul, in al doilea rand va parai ca o rabla masina,
daca nu functioneaza egr ai afectate performantele, mie mi se blocase cu granule de funigine pe intre-deshis(dechisa 30% parca) si aveam ralantiul instabil, bec check engine aprins, insa la turatii mai mari, in mers nu simteam nimic si se stingea becul, probleme imi facea deci la ralantiu,
cei de la service au incercat sa o controleze din tester si nu au primit raspuns din partea egr-ului sau cum si-au dat seama ca nu functioneaza?
asigurate intai ca partea meacanica a egr-ului functioneaza(pistonasul nu e gripat si culiseaza usor) apoi o poti verifica si manual la baterie si 2 fire, exista o discutie pe forum unde explica cineva cum se face aceasta proba, daca la proba cu bateria nu da nici un semn ca ar vrea sa actioneze pistonasul atunci cred ca ai putea sa incepi sa te gandesti la alt egr.
NU sunt convins ca masina e puturoasa doar din cauza egr-ului, posibil sa mai ai probleme la vreun senzor sau fise, bujii, treburi din astea, insa intai rezolva problema cu egr si apoi mai vezi daca mai e ceva.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
adrian_ul a scris:
nickm a scris:Poti sa fi sigur! Inainte sa o montezi nu ai probat-o?

pai nu am ''indraznit'' sa pornesc motorul fara valva egr montata.dar acu i-am scos mufa si tot la fel merge masina,adik merge ca naiba k nu am demaraj deloc.nici nu am mai mers cu alt opel cu x16xel sa vad cum trage cu valva egr buna,dar pot sa zic despre al meu k e FOARTE puturos in demaraj.
asta as vrea sa stiu se merita oare sa schimb valva?schimba cu ceva performantele motorului?mai castig ceva caluti?

Eu nu am spus sa pornesti motorul pentru a o verifica, ci sa vezi daca pistonasul se misca atunci cand o cuplezi la baterie.
  • boogle26

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2007

  • Mesaj Privat
adrian_ul a scris:salutare.
azi am curatat valva egr (cu DECARBUSOLV) si dupa ce am montat-o inapoi pe masina,knd am dat sa pornesc motorul,turometrul sta la 500 rpm vreo 3-4 sec motorul avand tendinta sa se opreasca,apoi revine la normal.am zis sa fac o tura k poate a ramas decarbusolv pe acolo si tre sa se arda.dar degeaba.am facut vreo 30 km si nici o schimbare.ba in plus la vreo 90 kmh knd am scos pe liber mi s-a oprit motorul.ce poate sa aiba?
mentionez k inainte sa scot si sa curat egr-ul masina pornea si mergea bine.nu imi facea problemele astea.


Salut,

Ai putea sa ne spui motivul pentru care ai curatat egr-ul daca
adrian_ul a scris:masina pornea si mergea bine.nu imi facea problemele astea
?

In cazul meu, motor Z16XE, masina nu mai porneste cum trebiuie, adica scade turatia si uneori moare motorul imediat ce-l pornesc. Am pus-o pe tester si nu s-a observat nici o eroare, dar in jurul egr-ului se vad ceva scurgeri si pentru asta trebuie sa-l curat.

Sper ca dupa montare sa nu am aceleasi surprize, dar am sa revin cu informatii.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salutare !
Uite aici cum vin toate furtunasele alea puse . In caz ca e vreo greseala sper sa o corecteze victorniculescu ca si el a desfacut si redesfacut motorul ala Very Happy

https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@ victorniculescu - referitor la valva egr .. eu am curatat-o in concediu in fata unei cabane Very Happy si nici nu stiam ca are garnitura aia de tabla pana nu am gasit-o pe jos cand am mutat masina dupa ce consideram ca am terminat operatiunea Very Happy cazuse cand am dat jos EGR-ul si eu nu am vazut Very Happy si pot sa iti spun ca ai dreptate .. cat a mers masina vreo 10 min nu dat nici un semn ca ar avea vreo problema fara ea ....
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Pai da in primul rand acea garnitura e genul de garnitura care se poate refolosi(fiind din metal chiar nu are nici o treaba daca o refolosesti in conditiile in care cand o montezi ea nu se deformeaza - cum e cazul la chiulasa care are baza tot din metal dar e alta poveste...)
Pana la urma la fixarea dintre egr si chiulasa suprafetele sunt plane de ambele parti, acea garnitura probabil prin forma ei din jurul celor 2 orificii(sunt 2 denivelari concentrice cu cele 2 gauri de acces al gazelor inainte de egr si ce trece de egr) si asa face o etansare mai buna sau mai sigura si nu trage aer fals, dar merge fara probleme, probabil si daca nu pui tabla, nu am incercat Smile
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@victorniculescu - btw mosh .. in max 1 luna eu vreau sa desfac 2 motoare x16xel si sa incerc sa fac din 2 unul Smile folosind evident blocul cu seria din acte si ce e mai bun din amandoua .. ideea e ca singur nu cred ca o sa ma descurc ... nu m-am mai jucat pana acum nici cu chiulasa nici cu segmentii si pistoanele :(de-aia vroiam sa te intreb mai multe .. dar astept deocamdata sa imi vina si banii Very Happy ca nu am mai luat salariul de vreo 3 luni Sad(
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
nu stiu ce sa zic dar treaba cu jucatul intre ele nu prea mi se pare ok, mai ales la pistoane, totul depinde de cote pana la urma.
poti insa lejer sa alegi chiulasa care e mai buna, egr, clapeta acceleratie bla bla, si blocul il pastrezi pe al tau pt serii, apropos ai acte pe celalalat motor, ca daca da il treci in carte si il pui pe ala daca e mai bun, bine iti vei da seama cand vei vedea cum se prezinta cilindrii la fiecare bloc
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Andrei, unde e MAP-ul ãsta de care zici ? mi-am dezinstalat EPC-ul ºi deja caut de o jumate de orã Confused
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@ electronistul - cum te uiti din fata - in spatele motorului - este agatat cu o lamela de marginea de tabla dinspre plasticul de sub stergatoare ... nu ai cum sa il ratezi ... are o mufa care intra in el si un furtun si e ceva mai mic decat un nokia3310 Very Happy nu am acum o poza sa il incercuiesc .. sorry ...dar vezi in link-ul care l-am pus mai sus daca nu e vreo poza in care sa se vada
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR