adrian_ul
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2007
- Mesaj Privat
azi am curatat valva egr (cu DECARBUSOLV) si dupa ce am montat-o inapoi pe masina,knd am dat sa pornesc motorul,turometrul sta la 500 rpm vreo 3-4 sec motorul avand tendinta sa se opreasca,apoi revine la normal.am zis sa fac o tura k poate a ramas decarbusolv pe acolo si tre sa se arda.dar degeaba.am facut vreo 30 km si nici o schimbare.ba in plus la vreo 90 kmh knd am scos pe liber mi s-a oprit motorul.ce poate sa aiba?
mentionez k inainte sa scot si sa curat egr-ul masina pornea si mergea bine.nu imi facea problemele astea.
felix1984- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2009
- Mesaj Privat
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
spor
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
adrian_ul
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2007
- Mesaj Privat
adrian_ul
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2007
- Mesaj Privat
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
vezi ca e posibil sa nu fie pus chiar furtunul de la MAP - este fixat pe caroserie(pe centru usor stanga cum privesti masina din fata), din plastic negru de forma dreptunghiulara cu mufa verde, are un furtunas care intra in galeria de admisie fix pe directia lui, daca nu e acela repereaza furtunul care nu e bagat si baga-l in gaura libera din admisie. Personal nu cred ca are nici o treaba daca nu schimbi garnitura de tabla a egr-ului, totul e sa fie prinsa in cele 2 suruburi de fixare a egr-ul si nu cumva dor in unu si in celalalt pe langa - asa am vazut la un prieten care a mers creo 2000km cu el aiurea , nu i s-a aprins becul si a descoperit din intamplare ca e pusa sui garnitura
spor
adrian_ul
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2007
- Mesaj Privat
vezi ca e posibil sa nu fie pus chiar furtunul de la MAP - este fixat pe caroserie(pe centru usor stanga cum privesti masina din fata), din plastic negru de forma dreptunghiulara cu mufa verde, are un furtunas care intra in galeria de admisie fix pe directia lui, daca nu e acela repereaza furtunul care nu e bagat si baga-l in gaura libera din admisie. Personal nu cred ca are nici o treaba daca nu schimbi garnitura de tabla a egr-ului, totul e sa fie prinsa in cele 2 suruburi de fixare a egr-ul si nu cumva dor in unu si in celalalt pe langa - asa am vazut la un prieten care a mers creo 2000km cu el aiurea , nu i s-a aprins becul si a descoperit din intamplare ca e pusa sui garnitura
spor
no comment.am fost la un service si chiar asta era , furtunul de la MAP,nu era bagat.dar acu alta e problema ce au vazut cei de acolo.la valva egr le da pe tester k nu functioneaza deloc.asta ar putea afecta performantele masinii?
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
adrian_ul
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2007
- Mesaj Privat
pai nu am ''indraznit'' sa pornesc motorul fara valva egr montata.dar acu i-am scos mufa si tot la fel merge masina,adik merge ca naiba k nu am demaraj deloc.nici nu am mai mers cu alt opel cu x16xel sa vad cum trage cu valva egr buna,dar pot sa zic despre al meu k e FOARTE puturos in demaraj.
asta as vrea sa stiu se merita oare sa schimb valva?schimba cu ceva performantele motorului?mai castig ceva caluti?
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
daca nu functioneaza egr ai afectate performantele, mie mi se blocase cu granule de funigine pe intre-deshis(dechisa 30% parca) si aveam ralantiul instabil, bec check engine aprins, insa la turatii mai mari, in mers nu simteam nimic si se stingea becul, probleme imi facea deci la ralantiu,
cei de la service au incercat sa o controleze din tester si nu au primit raspuns din partea egr-ului sau cum si-au dat seama ca nu functioneaza?
asigurate intai ca partea meacanica a egr-ului functioneaza(pistonasul nu e gripat si culiseaza usor) apoi o poti verifica si manual la baterie si 2 fire, exista o discutie pe forum unde explica cineva cum se face aceasta proba, daca la proba cu bateria nu da nici un semn ca ar vrea sa actioneze pistonasul atunci cred ca ai putea sa incepi sa te gandesti la alt egr.
NU sunt convins ca masina e puturoasa doar din cauza egr-ului, posibil sa mai ai probleme la vreun senzor sau fise, bujii, treburi din astea, insa intai rezolva problema cu egr si apoi mai vezi daca mai e ceva.
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
pai nu am ''indraznit'' sa pornesc motorul fara valva egr montata.dar acu i-am scos mufa si tot la fel merge masina,adik merge ca naiba k nu am demaraj deloc.nici nu am mai mers cu alt opel cu x16xel sa vad cum trage cu valva egr buna,dar pot sa zic despre al meu k e FOARTE puturos in demaraj.
asta as vrea sa stiu se merita oare sa schimb valva?schimba cu ceva performantele motorului?mai castig ceva caluti?
Eu nu am spus sa pornesti motorul pentru a o verifica, ci sa vezi daca pistonasul se misca atunci cand o cuplezi la baterie.
boogle26
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2007
- Mesaj Privat
azi am curatat valva egr (cu DECARBUSOLV) si dupa ce am montat-o inapoi pe masina,knd am dat sa pornesc motorul,turometrul sta la 500 rpm vreo 3-4 sec motorul avand tendinta sa se opreasca,apoi revine la normal.am zis sa fac o tura k poate a ramas decarbusolv pe acolo si tre sa se arda.dar degeaba.am facut vreo 30 km si nici o schimbare.ba in plus la vreo 90 kmh knd am scos pe liber mi s-a oprit motorul.ce poate sa aiba?
mentionez k inainte sa scot si sa curat egr-ul masina pornea si mergea bine.nu imi facea problemele astea.
Salut,
Ai putea sa ne spui motivul pentru care ai curatat egr-ul daca
In cazul meu, motor Z16XE, masina nu mai porneste cum trebiuie, adica scade turatia si uneori moare motorul imediat ce-l pornesc. Am pus-o pe tester si nu s-a observat nici o eroare, dar in jurul egr-ului se vad ceva scurgeri si pentru asta trebuie sa-l curat.
Sper ca dupa montare sa nu am aceleasi surprize, dar am sa revin cu informatii.
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
Uite aici cum vin toate furtunasele alea puse . In caz ca e vreo greseala sper sa o corecteze victorniculescu ca si el a desfacut si redesfacut motorul ala 😃
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
Pana la urma la fixarea dintre egr si chiulasa suprafetele sunt plane de ambele parti, acea garnitura probabil prin forma ei din jurul celor 2 orificii(sunt 2 denivelari concentrice cu cele 2 gauri de acces al gazelor inainte de egr si ce trece de egr) si asa face o etansare mai buna sau mai sigura si nu trage aer fals, dar merge fara probleme, probabil si daca nu pui tabla, nu am incercat 😊
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
poti insa lejer sa alegi chiulasa care e mai buna, egr, clapeta acceleratie bla bla, si blocul il pastrezi pe al tau pt serii, apropos ai acte pe celalalat motor, ca daca da il treci in carte si il pui pe ala daca e mai bun, bine iti vei da seama cand vei vedea cum se prezinta cilindrii la fiecare bloc
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat