brusly
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1997 1600 / 16V , X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2008
- Mesaj Privat
salut , pe toata lumea , care urmareste si citeste acest sait
am si eu o problema .....
acum o saptamana am facut testul cu agrafa si mea dat codurile 0400 ,si , 1405
am cautat pe club opel si am vazut ce reprezinta codurile
am desfacut si am curatat : ( mentionez ca am opel astra F caravan 16, 16V ; 1997 )
apoi am desfacut valva EGR
iata cum arata locul de unde am scos supapa
apoi am curatat galeria de evacuare
pe galerie se vede un canal pe lungimea ei , era infundat total
de pe galerie nu am reusit sa desfac sonda landa
am curatat si am montat inapoi
am scos masina in probe astazi si surpriza :
sa aprins avaria motor ( masinuta ) am pus iarasi agrafa si mea dat codul 1405 -- avaria ramane aprinsa mereu , nu se mai stinge ca inainte;
ce trebuie sa fac : sa curat din nou supapa, sa iau alta de la dezmembrari ,sau trebuia sa curat si suportul unde se fixeaza supapa egr ;
mentionez ca masina consuma ulei , si eu zic ca nu este bine ; la 11.000 km facuti de cind am schimbat uleiul am complectat cu aproape 4 litri
este bine sa merg cu ia asa ?
daca este nevoie las un nr tel : 0761639491 pentru cei care pot sa ma ajute dati-mi bip de mai multe ori si vasun eu
multumesc pentru timpul acordat am scris cam mult............
am si eu o problema .....
acum o saptamana am facut testul cu agrafa si mea dat codurile 0400 ,si , 1405
am cautat pe club opel si am vazut ce reprezinta codurile
am desfacut si am curatat : ( mentionez ca am opel astra F caravan 16, 16V ; 1997 )
apoi am desfacut valva EGR
iata cum arata locul de unde am scos supapa
apoi am curatat galeria de evacuare
pe galerie se vede un canal pe lungimea ei , era infundat total
de pe galerie nu am reusit sa desfac sonda landa
am curatat si am montat inapoi
am scos masina in probe astazi si surpriza :
sa aprins avaria motor ( masinuta ) am pus iarasi agrafa si mea dat codul 1405 -- avaria ramane aprinsa mereu , nu se mai stinge ca inainte;
ce trebuie sa fac : sa curat din nou supapa, sa iau alta de la dezmembrari ,sau trebuia sa curat si suportul unde se fixeaza supapa egr ;
mentionez ca masina consuma ulei , si eu zic ca nu este bine ; la 11.000 km facuti de cind am schimbat uleiul am complectat cu aproape 4 litri
este bine sa merg cu ia asa ?
daca este nevoie las un nr tel : 0761639491 pentru cei care pot sa ma ajute dati-mi bip de mai multe ori si vasun eu
multumesc pentru timpul acordat am scris cam mult............
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
bnb_bnb25
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2009
- Mesaj Privat
bnb_bnb25
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2009
- Mesaj Privat
- Catalln
- **
- 318 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Suceava
Catalln
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial.
Nu vreau sa ma bag peste tine, sau sa deschid polemici DAR si la acest motor se poate da jos EGR-ul fara sa dai jos partea de admisie.
Am facut asta deja de doua ori (odata la mine pe masina si odata la @pisoiashoo), doar ca iti trebuie putintica rabdare si "simtul gaurii".
Iar pentru a verifica sunt valabile cele spuse de @dancuciureanu citate mai jos>
" MASURATORI :
Inainte de a ne apuca de desfacut mai intii masuram caci poate nu mai avem ce curata si trebuie cumparata alta noua.
Rolul potentiometrului este ca ECU sa stie daca se deschide, cit se deschide (adica pozitia pistonasului).
Pin 1 Masa controlata bobina
Pin 2 Masa potentiometru
Pin 3 Alimentare cu tens. ref. potentiometru
Pin 4 Cursor potentiometru, iesire semnal
Pin 5 Alimentare bobina
Bobina 7.5-8.5 ohm valoare tipica 8 ohm.
Potentiometru 2.4-5.6 kohm valoare tipica 4 kohm. "
Nu vreau sa ma bag peste tine, sau sa deschid polemici DAR si la acest motor se poate da jos EGR-ul fara sa dai jos partea de admisie.
Am facut asta deja de doua ori (odata la mine pe masina si odata la @pisoiashoo), doar ca iti trebuie putintica rabdare si "simtul gaurii".
Iar pentru a verifica sunt valabile cele spuse de @dancuciureanu citate mai jos>
" MASURATORI :
Inainte de a ne apuca de desfacut mai intii masuram caci poate nu mai avem ce curata si trebuie cumparata alta noua.
Rolul potentiometrului este ca ECU sa stie daca se deschide, cit se deschide (adica pozitia pistonasului).
Pin 1 Masa controlata bobina
Pin 2 Masa potentiometru
Pin 3 Alimentare cu tens. ref. potentiometru
Pin 4 Cursor potentiometru, iesire semnal
Pin 5 Alimentare bobina
Bobina 7.5-8.5 ohm valoare tipica 8 ohm.
Potentiometru 2.4-5.6 kohm valoare tipica 4 kohm. "
- citony2004
- **
- 242 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1998 X16XEL
- Arges
citony2004
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
CUM SI CU CE SOLUTIE SE CURATA?...canalele alea sunt destul de greu accesibile si cred ca daca as curati doar "ce se vede" nu e suficient si din ce am mai citit pe forumuri trebuie nu stiu cum alimentata valva ca sa intre solutie prin nu stiu ce canale...am gasit informatii "aruncate" prin mai multe tutoriale...
- Astra X16XEL
- ***
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
brusly a scris:
iata cum arata locul de unde am scos supapa
apoi am curatat galeria de evacuare
pe galerie se vede un canal pe lungimea ei , era infundat total
de pe galerie nu am reusit sa desfac sonda landa
am curatat si am montat inapoi
iata cum arata locul de unde am scos supapa
apoi am curatat galeria de evacuare
pe galerie se vede un canal pe lungimea ei , era infundat total
de pe galerie nu am reusit sa desfac sonda landa
am curatat si am montat inapoi
Eu tot n-am reusit sa-mi dau seama de unde ai scos egr-ul. Poate poti sa pui o poza in care sa se vada mai clar. E accesibila sau trebuie sa ma bag pe sub masina? Ai schimbat garniturile de la galeria de evacuare si egr?
Nu ti s-a stricat sonda lambda daca ai curatat galeria fara a demonta sonda? Din cate stiu sonda e foarte sensibila si e de ajuns sa dai o picatura de ulei pe ea ca sa o strici.
Merci.
- marionline
- *
- 8 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 1997 X16SZR
- Alta tara
marionline
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Uite si EGR-ul
Am si eu o intrebare: Azi am desfacut EGR-ul din curiozitate si l-am curatat cu o surubelnita si o periuta de dinti (nu aveam solutie de spalat carburatoarele) A iesit destul de multa calamina. Problema este ca au intrat cateva bucatele de calamina pe una dintre alea 2 gauri care vin/se duc de la egr. Masina a pornit normal iar cand am vrut sa accelerez masina parca mergea cu 10 km/h in viteza a 4-a, tragea foarte greu...si asta cateva secunde dupa care a inceput sa mearga normal. Este vreo problema ca a intrat calamina in gaura aia? Si cum pot verifica daca EGR-ul meu functioneaza? I-am deconectat azi mufa si nu mi se aprinde nici un beculetz de eroare, plus ca am impresia ca mananca cam multa benzina: 10 la suta in oras (motor X16SZR).
Am si eu o intrebare: Azi am desfacut EGR-ul din curiozitate si l-am curatat cu o surubelnita si o periuta de dinti (nu aveam solutie de spalat carburatoarele) A iesit destul de multa calamina. Problema este ca au intrat cateva bucatele de calamina pe una dintre alea 2 gauri care vin/se duc de la egr. Masina a pornit normal iar cand am vrut sa accelerez masina parca mergea cu 10 km/h in viteza a 4-a, tragea foarte greu...si asta cateva secunde dupa care a inceput sa mearga normal. Este vreo problema ca a intrat calamina in gaura aia? Si cum pot verifica daca EGR-ul meu functioneaza? I-am deconectat azi mufa si nu mi se aprinde nici un beculetz de eroare, plus ca am impresia ca mananca cam multa benzina: 10 la suta in oras (motor X16SZR).
- Astra X16XEL
- ***
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- marionline
- *
- 8 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 1997 X16SZR
- Alta tara
marionline
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Felicitari pentru post care l-am mutat eu aici ca e bun de tutorial .
Valva trebuie curatata cu impulsuri la 12V aplicate pe pini 1 si 5 (tot asa se face si proba) si carbusolv sau detergent pentru aragaze in ea.
Valva trebuie curatata cu impulsuri la 12V aplicate pe pini 1 si 5 (tot asa se face si proba) si carbusolv sau detergent pentru aragaze in ea.
Asta ce inseamna, ca tragi 2 fire de la baterie direct la pinii 1 si 5? Nu e nici un pericol sa se strice?
- Astra X16XEL
- ***
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- marionline
- *
- 8 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 1997 X16SZR
- Alta tara
marionline
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am curatat ieri EGR-ul si IAC-ul. Am bagat impulsuri direct de la baterie si nu s-a stricat nimic Ma asteptam la depuneri ceva mai mari insa am gasit doar un strat foarte fin de culoare neagra...Mare diferenta nu simt (motorul oricum mergea rotund si tragea foarte bine) insa parca dorm mai bine noaptea fiindca stiu ca totul e in regula acolo...
- Astra X16XEL
- ***
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Azi mi-am facut o programare la un service auto din Crangasi la care am mai fost si am fost foarte multumit. Sper sa se rezolve si sa nu apara probleme noi din cauza mesterilor.
Nu erau prea bucurosi totusi sa ma vada, mai ales cand au auzit ca vreau sa-i pun sa-mi curete galeria de admisie: e complicat, e masina veche, e greu..eeeee...te costa 250ron si gata.
Mi se pare cam mult 250Ron la care se mai adauga spaga + 60Ron garniturile(2 galerie admisie + 1 EGR), dar nu stiu ce implica si probabil e ceva de munca.
Nu erau prea bucurosi totusi sa ma vada, mai ales cand au auzit ca vreau sa-i pun sa-mi curete galeria de admisie: e complicat, e masina veche, e greu..eeeee...te costa 250ron si gata.
Mi se pare cam mult 250Ron la care se mai adauga spaga + 60Ron garniturile(2 galerie admisie + 1 EGR), dar nu stiu ce implica si probabil e ceva de munca.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- citony2004
- **
- 242 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1998 X16XEL
- Arges
citony2004
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
mda...depinde de punctul de vedere al fiecaruia...mie unul mi se pare foarte scump...nu mai vazusem in viata mea cum se face operatiunea asta si sambata tracuta am desfacut si curatat cu un prieten: galerie, EGR, corpul clapeta cu IAC...si am terminat intr-o zi...singurul care m-a suparat un pic a fost surubul de jos al IAC-ului, pt ca am vrut sa nu mai demontez corpul clapeta...pana la urma l-am dat jos cu totul si l-am pus la loc pana seara...sper sa nu-ti strice nimic, ca inta-adevar nu e deloc simplu, si orice detaliu conteaza...
- Astra X16XEL
- ***
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Merci pt sfat, o sa tin minte sa le zic baietilor sa curetea si clapeta + iac-ul daca tot se murdaresc. Ei erau mai preocupati de faptul ca ar putea sa se rupa niste suruburi sau ar putea ceda niste piese decat de murdarie.
In ce consta totusi munca asta? Adica eu ma gandeam ca trebuiesc desfacute niste suruburi, dat cu putin spray si gata.
In ce consta totusi munca asta? Adica eu ma gandeam ca trebuiesc desfacute niste suruburi, dat cu putin spray si gata.
- al3xtrana
- ***
- 517 mesaje
- din 19 Jun 2008
- Dolj
al3xtrana
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2008
- Mesaj Privat
eu am guratat egr-ul la mine si da este foarte prost pozitionat, si dupa aceea am zis sa dau jos si iac-ul sa il curat si acolo surpriza mi sa invartit surubul de sus in gol pana sa rupt, acuma merg cu el prins doar intr-un surub nu am avut prob inca da il am in vedere si sper sa ajung cu el sa il rezolve un meserias. Poate deasta le era frica si mecanicilor de la service de unde ai zis tu. Bafta!
- Astra X16XEL
- ***
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Azi am fost la SERVICE si mesterii au schimbat EGR-ul existent cu unul pe care il aveam aruncat prin portbagaj(era curat cel de pe masina dar mi-au zis mecanicii ca statea atarnat intr-un surub), au curatat galeria de admisie, clapeta de acceleratie si IAC-ul. Garnitura de admisie cica era rupta, un furtun de vacuum era desprins si una din garniturile cumparate de mine era in plus(se schimba la demontarea motorului, n-am retinut). Mecanicii mi-au zis ca: "la relanti merge putin neregulat si ar trebui pusa pe calculator, in schimb in turatii merge bine."
Dupa ce am plecat am avut senzatia ca sunt la volanul unei carute, mergea foarte prost, probabil mai erau vapori de la solutia de curatat dar dupa 250m si-a dat drumul si am trecut lejer de 5000 de ture pe o straduta laturalnica din Crangasi. Ramane de vazut daca mi se mai aprinde vre-un bec in bord, sau daca imi mai face alte probleme.
Daca unii considera ca fac reclama la service, sa stiti ca aveti dreptate. Va recomand cu cea mai mare caldura sa mergeti la acest service din Crangasi, desi arata foarte rau ca aspect. Baietii care lucreaza acolo sunt foarte seriosi si fac treaba buna(fara ciocan). Nici nu-s genu' care sa ceara ceva, dar daca vrei sa-i recompensezi pentru munca bine facuta nu refuza.
Ba mai mult, m-am dus in service si am lasat gps-ul in bord si alte obiecte prin masina, tin sa va spun ca nu numai ca n-a disparut nimic, dar chiar mi-au pus in masina toate piesele care au ramas in urma reparatiei.
Numai bine.
Dupa ce am plecat am avut senzatia ca sunt la volanul unei carute, mergea foarte prost, probabil mai erau vapori de la solutia de curatat dar dupa 250m si-a dat drumul si am trecut lejer de 5000 de ture pe o straduta laturalnica din Crangasi. Ramane de vazut daca mi se mai aprinde vre-un bec in bord, sau daca imi mai face alte probleme.
Daca unii considera ca fac reclama la service, sa stiti ca aveti dreptate. Va recomand cu cea mai mare caldura sa mergeti la acest service din Crangasi, desi arata foarte rau ca aspect. Baietii care lucreaza acolo sunt foarte seriosi si fac treaba buna(fara ciocan). Nici nu-s genu' care sa ceara ceva, dar daca vrei sa-i recompensezi pentru munca bine facuta nu refuza.
Ba mai mult, m-am dus in service si am lasat gps-ul in bord si alte obiecte prin masina, tin sa va spun ca nu numai ca n-a disparut nimic, dar chiar mi-au pus in masina toate piesele care au ramas in urma reparatiei.
Numai bine.
- mocan_danut
- **
- 69 mesaje
- din 27 Feb 2009
- Vectra 1997 Z16XEL
- Arad
mocan_danut
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997 Z16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2009
- Mesaj Privat
Buna. Am un opel vectra B din 97 X16XEL si nu mai imi sta relantiul. I-am facut testul si este eroare la EGR.Functioneaza si electric (cica da impulsuri). Am pus alta supapa de pe alta masina si tot asa merge....faza ii k nu cred k am curatat ce trebuie....cred k trebuie altceva curatat...undeva pe langa clapeta de acceleratie...Stie cineva ce as putea sa fac?A mai patit cineva asa ceva?....ce parere aveti de una la mana adoua? Va multumesc!
- citony2004
- **
- 242 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1998 X16XEL
- Arges
citony2004
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
Ai pus alta supapa unde?...acolo unde e incercuit in poza?....pai aia nu e EGR...e o supapa de vacuum...eu nu am timp azi sa-ti explic cum se face....
Din pacate, motorul asta e unul dintre cele mai "intortocheate", asa ca pentru curatat EGR + clapeta acceleratie + motoras relanti (cum banuiesc eu ca ar fi nevoie), iti recomand sa apelezi la un specialist...dar nu la oricare ca si ei isi prind urechile la modelul asta...
Ultima modificare făcută de citony2004 la Lun 15 Feb, 2010 9:49 pm
Din pacate, motorul asta e unul dintre cele mai "intortocheate", asa ca pentru curatat EGR + clapeta acceleratie + motoras relanti (cum banuiesc eu ca ar fi nevoie), iti recomand sa apelezi la un specialist...dar nu la oricare ca si ei isi prind urechile la modelul asta...
Ultima modificare făcută de citony2004 la Lun 15 Feb, 2010 9:49 pm