- Mr.hat
- OP
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
Totul a inceput sapt trecuta. Dimineata merge taicamio cu masina , o porneste la prima cheie , merge la un magazin cand sa porneasca inapoi gata , nu mai vrea. Dupa mai multe chei date la automat porneste, merge cu ea cam 120 km se aprinde check engine , masina se opreste in mers si nu mai porneste. Dupa 2 ore de asteptat langa masina pana am venit eu sa o tractez am facut o proba si a pornit. Ieri dimineata porneste din prima , dupa cateva sute de metri se opreste in mers pt cateva sec apoi se porneste iara tot din mers , check engine iarasi s-a aprins dar nu ramane aprins doar cateva sec. Azi dimineata ma duc sa o pornesc nu mai vrea nici la a 7-a cheie. Dupa 1 ora vine un electronist , incearca sa o porneasca nimic. Verifica scanteia la bujie totul e ok. Incearca sa o porneasca si porneste. Bateria este in stare f buna. Ce poate sa fie ??? Am incercat sa citesc codul de eroare dar nu a ramas nimic stocat pe momorie , tot 12 imi arata. Dupa ce porneste merge f bine nu sunt anomalii in functionarea masinii. Multumesc . oricum ma gandesc sa o marit la primavara ca deja m-a calcat pe nervi
Si inca ceva daca stiti prin cj un tester , mersi . oricare altul inafara de service-opel
Si inca ceva daca stiti prin cj un tester , mersi . oricare altul inafara de service-opel
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
suspectez:
1. Modul aprindere - doar daca nu da scanteie la fisa centrala - asta poate sa mearga si sa nu mearga.
2. Lulea/pipa delcou "dusa" - incearca cu una care merge inainte sa cumperi.
3. Bobina delcou?
4. Fise ?! ai scanteie la fisa 1? verifica cu o bujie in fisa la masa/motor
avea cumva putina benzina in rezervor? (<10l)
1. Modul aprindere - doar daca nu da scanteie la fisa centrala - asta poate sa mearga si sa nu mearga.
2. Lulea/pipa delcou "dusa" - incearca cu una care merge inainte sa cumperi.
3. Bobina delcou?
4. Fise ?! ai scanteie la fisa 1? verifica cu o bujie in fisa la masa/motor
avea cumva putina benzina in rezervor? (<10l)
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Incearca sa schimbi injectorul.
Eu am patit asa din cauza ca injectorul imi dadea pre multa benzina si imi inneca motorul.
Am schimbat injectorul si gata!
Faza cu cheia ... porneste si nu porneste la mine e de la fisele de la aprindere, ale caror papuci nu mai vor sa faca contact! Si tre sa scot capacul de la delcou si ... frec fisele cu papucii .. si tot asa ...
Eu am patit asa din cauza ca injectorul imi dadea pre multa benzina si imi inneca motorul.
Am schimbat injectorul si gata!
Faza cu cheia ... porneste si nu porneste la mine e de la fisele de la aprindere, ale caror papuci nu mai vor sa faca contact! Si tre sa scot capacul de la delcou si ... frec fisele cu papucii .. si tot asa ...
- Mr.hat
- OP
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
Injectorul era bun , cel putin in primavara cand l-a mdus la curatat , pulveriza f bine. Ieri s-a uitat cineva la ea , a desfacut capacul de la delcou , a dat pe acolo cu ceva solutie de a curatat. Mai spre seara am zis sa vad dc porneste , a pornit si am zis sa ma duc sa bag vreo 10 L benzina 100+ de la OMW , in rezervor cred ca mai erau vreo 6L. De aseara n-a mai facut figuri , azi dimineata a pornit la prima cheie , si masina merge f bine. Acum nu stiu daca o sa mai apara probleme sau nu. Sa fii fost de la benzina sau nu , de la delcou sau nu, sau cine stii .... Zilele astea am sa fac mai multe drumuri prin oras sa vad daca se mai opreste.
- Mr.hat
- OP
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
gata nu mai porneste acuma , azi dimineata pe cand credeam ca totul si-a revenit , acuma dupamasa cred ca sucombat de tot . Aprindere la bujii este (bujiile sant noi , au cca 2000km) , benzina la injector ajunge. M-am uitat dar nu se vede ca injectorul sa "scuipe" benzina. Ar trebuii sa se vada ? S-ar putea sa se fii gripat injectorul sau sa nu primeasca curent ?
- Mr.hat
- OP
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
gata nu mai porneste acuma , azi dimineata pe cand credeam ca totul si-a revenit , acuma dupamasa cred ca sucombat de tot . Aprindere la bujii este (bujiile sant noi , au cca 2000km) , benzina la injector ajunge. M-am uitat dar nu se vede ca injectorul sa "scuipe" benzina. Ar trebuii sa se vada ? S-ar putea sa se fii gripat injectorul sau sa nu primeasca curent ?
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Stai calm .. ca se rezolva .. pana la urma !
Verifica daca injectorul scuipa benzina cand pui contactul. Daca da nu e bine. El trebuie sa pulverizeze benzina numai cand ii dai cheie. Verifica apoi releul de la pompa de benzina ... cica ar avea legatura cu deschiderea injectorului (da-i cateva bobarnace- cu o cheie) se poate sa fi ramas blocat.
Oricum pana nu ti se usuca benzina din motor... nu prea o sa o ia. Si dupa cate spui se pare ca e innecata. Scoate bujiile si da-i la automat, ar trebui sa scuipe benzina din capete pistoanelor.
Alta idee ar fi ... sa nu cumva sa ai evacuarea blocata.
Oricum cand incerci sa-i dai cheie, scoate-i palaria de la injector, sa vezi ce face ...
Verifica daca injectorul scuipa benzina cand pui contactul. Daca da nu e bine. El trebuie sa pulverizeze benzina numai cand ii dai cheie. Verifica apoi releul de la pompa de benzina ... cica ar avea legatura cu deschiderea injectorului (da-i cateva bobarnace- cu o cheie) se poate sa fi ramas blocat.
Oricum pana nu ti se usuca benzina din motor... nu prea o sa o ia. Si dupa cate spui se pare ca e innecata. Scoate bujiile si da-i la automat, ar trebui sa scuipe benzina din capete pistoanelor.
Alta idee ar fi ... sa nu cumva sa ai evacuarea blocata.
Oricum cand incerci sa-i dai cheie, scoate-i palaria de la injector, sa vezi ce face ...
- Mr.hat
- OP
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
@dgxshpe unde ii relelul de la pompa de benz ? nu se strica daca il lovesc cu cheia ?
injectorul nu misca deloc , benzina ajunge la el , am scos si furtunul de tur si de retur , am pus numai contactul si pe amandoua intra si iasa benzina , deci pompa de benz nu cred ca are cum sa fie defecta. I-am scos palaria si nu face nimic , nu pulverizeaza benzina cand dau la automat , am uitat totusi sa verific dc pulverizeaza cand pun contactul . Acuma dimineata am sa o tractez , asta in cazul in care nu porneste, pana la un service sa ii verifice injectorul. Sper sa fie gripat din cauza mizeriei din benz sa nu fie altceva mai grav si sa se rezolve totul cu un curatat de injector .
injectorul nu misca deloc , benzina ajunge la el , am scos si furtunul de tur si de retur , am pus numai contactul si pe amandoua intra si iasa benzina , deci pompa de benz nu cred ca are cum sa fie defecta. I-am scos palaria si nu face nimic , nu pulverizeaza benzina cand dau la automat , am uitat totusi sa verific dc pulverizeaza cand pun contactul . Acuma dimineata am sa o tractez , asta in cazul in care nu porneste, pana la un service sa ii verifice injectorul. Sper sa fie gripat din cauza mizeriei din benz sa nu fie altceva mai grav si sa se rezolve totul cu un curatat de injector .
- Mr.hat
- OP
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Daca face asa ... deci daca ii dai cheie si nu pulverizeaza injectorul atunci inseamna ca ai probleme cu aprinderea. Asa am patit eu cand unu la un service mi-a pus doua fire invers in aprinderea din delcou. Si nu primea curent injectorul. Ar fi bine sa verifici toate legaturile electrice din delcou. si eventual sa schimbi aprinderea ( integratul cu 7 pini - ala negru )
Releul de la pompa de benzina la mine se afle undeva sub torpedou. Daca te uiti dedesubt o sa vezi ceva mare si rotund . Trage-i cateva bobarnace. Sau loveste-l cu o cheie da nu foarte tare.
Releul de la pompa de benzina la mine se afle undeva sub torpedou. Daca te uiti dedesubt o sa vezi ceva mare si rotund . Trage-i cateva bobarnace. Sau loveste-l cu o cheie da nu foarte tare.
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Florin c
- **
- 235 mesaje
- din 14 Dec 2004
- Astra 2007 Z17DTH
- Constanta
Florin c
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
Si eu am avut aceeasi problema la fosta masina, o Astra F '93, C16NZ. Te duci la magazin si iti iei un modul de aprindere, dar vezi sa fie de provenienta Germania; sunt mai ieftine si mai bune(anul trecut era cam 1.200.000) daca nu merge si italiene dar sunt mai scumpe putin. Iti da vaselina siliconica, tot ce trebuie. Vezi ca intre capacul delcou(care va trebui sa-l demontezi) si motor, exista cam 7-8 fire nu stiu sigur, care vin la modul; la mine doua dintre ele aveau izolatia topita si cred ca a fost cauza arderii modulului. Succes!
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
Mr.hat a scris:update :) injectorul este bun , cu ocazia asta l-am mai curatat odata anul asta. Totusi pus pe masina nu misca deloc, probabil nu primeste curent, de la ce ? asta nu stiu de aceea va intreb pe voi. Am auzit ca poate fii de la ecu. :?
injectorul daca nu misca (pulverizeaza) cand dai la cheie inseamna ca nu primeste curent/comanda (asa cum ai zis si tu):
- comanda vine de la ECU... mai departe nu stiu cum poti verifica daca problema vine dinspre ECU...
- daca benzina este pompata spre injector (zici ca ai verificat pe retur si da benzina) mai poti verifica supapa de presiune de langa injector (asa cred ca-i zice, vezi sa nu o strici cand o desfaci - se recomanda inlocuirea ei daca e desfacuta - daca ai grija cand desfaci o poti refolosi..
- Mr.hat
- OP
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
eu am luat ECU de la schrot - a fost 80 Euro, am incercat vreo 2-3, toate mergeau, am dat o tura de proba, am verificat daca stocheaza coduri de eroare si asta a fost... brici.
nou e vre 400 euro - si mai trebuie si scris... nu merita
cere de Astra/Vectra, doar tipul motorului sa coincida - C16NZ - trebuie sa-l vezi din ochi ca e la fel, trebuie sa intre cele 2 mufe usor etc
nou e vre 400 euro - si mai trebuie si scris... nu merita
cere de Astra/Vectra, doar tipul motorului sa coincida - C16NZ - trebuie sa-l vezi din ochi ca e la fel, trebuie sa intre cele 2 mufe usor etc
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
este posibil sa ai probleme de contact la delcou sau la firele ce ies de acolo.daca nu te pricepi roaga un electronist sa-ti verifice firele si sa vada de unde vine comanda la injector.( eventual fa rost de schema electrica )mai departe este destul de simplu dar trebuie facuti pasii respectivi pina izolezi defectul.cred ca sunt citeva subiecte deschise pe aceeasi tema referitor la astra
- Mr.hat
- OP
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
daca este curent la bujii mai poate fii defectul din delcou ? Azi am incercat cu alt ECU , unul luat din dezmembrari m-a asigurat ala ca Ecu ii bun , dar masina tot nu vrea sa porneasca. Firul dinspre ecu spre injector nu-i intrerupt. Pana la urma eu am dat la automat si cineva i-a dat curent la injector direct din ecu cred ( ca n-am observat ce facea acolo) si masina a pornit , apoi am oprito si am pornito de mai multe ori si a pornit fara nici un ajutor in plus. Am facut si ceva ture cu ea , ce-i drept parca nu mai are vana in ea . Oricum probl nu ii rezolvata caci in mers s-a oprit pt o fractiune de secunda si a pornit inapoi.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- OP
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
gata problema rezolvata , de vina a fost modulul de aprindere din delcou. Halal mecanici . La inceput au si dat vina pe injector desi el era bun , au zis ca a ramas blocat pe deschis , pana la urma au incercat un injector de`al lor si tot nu mergea , apoi a vazut ala ca a uitat sa puna o garnitura . Oricum dupa aprox 3 ore de "mesterit" cand pe la injector , cand pe la ECU , a rezolvat altcineva probl in 5 min. Desi eu le-am zis inainte sa verifice inegratul , la care ei : "nu are cum sa fie de acolo" , pana la urma tot de acolo a fost .
Multumesc mult pt sfaturi
Multumesc mult pt sfaturi
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat