Opelino
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986 C18NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2006
- Mesaj Privat
Am fost martor in seara asta la o chestie putin ciudata, care m-a amuzat un pic, dar in acelasi timp mi-a pus multe semne de intrebare. Sa va povestesc: fiind la o plimbare pe inserat cu prietena, vad pe strada un baiat care impingea la masina (o dacie, dar asta nu cred ca conteaza) si m-am gandit sa ma duc sa il ajut sa porneasca masina, pt ca asta am crezut initial ca are. Ajung langa masina lui si il intreb daca il ajut. El bucuros imi zice ca daca pot, da, ar avea nevoie de ajutor. Imi spune ca nu are pedala de acceleratie si ii spun sa deschida capota. Raspunsul vine foarte rapid: deschide-o tu, pt ca eu nu stiu de unde. Bun, ii deschid capota si ma uit la motor, cablul de acceleratie era rupt de la carburator, de la parghie. Ma apuc si desfac de acolo surubelul cand privesc cablul de acceleratie mai atent....avea in capatul lui o sarma de aluminiu. 😶 Ma apuc ii leg din nou cablul de acceleratie la loc de parghie, tot cu sarma de aluminiu (cu altceva nu aveam cu ce, cablul de acceleratie era sfasiat efectiv) si am facut cateva teste de accelerare. Masina ii mergea binisor. I-am spus sa mearga usor si sa isi cumpere cablu de acceleratie cat mai repede iar pana nu il schimba sa nu mai mearga cu ea. Mi-a multumit frumos pt ajutor si a plecat mai departe.
Ce vreau eu sa subliniez: nu am nimic cu el, doamne fereste, dar daca in scoala de soferi s-ar face macar un pic de mecanica, poate ar fi mult mai bine si am stii sa rezolvam pe loc unele mici probleme care ne pot aparea la masini.
Imi cer scuze daca am jignit pe cineva cu aceasta discutie si imi cer scuze fata de baiat daca citeste aceasta discutie (nu am nimic cu el, era incepator si il inteleg sa nu se priceapa), dar daca am primi din scoala unele notiuni de baza, poate ne-am rezolva mai repede masinile, chiar pe loc. Recunosc ca pe cele vechi le poti de multe ori rezolva pe loc, depinzand de problema avuta, evident!
Eu zic ca notiunile de mecanica in scoala de soferi sunt binevenite pt sofer. Sper ca voi sa intelegeti ceea ce am vrut eu sa spun.
PS: Sper sa nu ma injurati pt acest post. Sunt genul de om care ajut atunci cand ai nevoie si ma opresc daca te vad impingand la masina sau trebaluind pe langa ea cu chip crispat sau injurand (asta e cel mai des). Cine ma cunoaste, poate confirma. Sa nu se inteleaga ca ma dau mare, nu sunt acel gen de om!
PPS: Si eu am fost ajutat la propriu de cativa dupa forum si pe aceasta cale le multumesc frumos pt ce au facut pt mine.
- indy
- ****
- 1,085 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,085
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
Romanul in general a trebuit sa invete sa fie descurcaret, aici in tara unde trebuie sa te pricepi la orice ca nu fii furat sau batjocorit oriunde te duci. Dar asta e alta discutie. Eu cred ca intr-o tara normala nici nu se pune problema, la nivel de conducatori auto (nu soferi profesionisti).
Este un aspect total diferit, zic eu, de acela care mi se pare total logic, de a invata un conducator auto cate ceva din teoriile mecanicii si ale functionarii automobilului, in ideea ca intelegand mecanismele sa ii fie mai usor sa le utilizeze in mod corect. Asta e altceva si sunt de acord. Dar de reparat, totusi, ma repet, intr-o tara normala, de asta sunt mecanici care ar trebui sa isi faca treaba si sa isi merite banii castigati.
Ca eu sau tu ne bagam nasul si ne place sa mesterim la dragutzele noastre, ca ne mai si pricepem, asta e altceva, e deja pasiune si nu poate fi impusa
- VIPER1981
- **
- 304 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Astra 2007 Z13DTH
- Bucuresti
VIPER1981
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
Opelino
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986 C18NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2006
- Mesaj Privat
Oricum, nu cred ca era rau ce am spus eu, adica sa fie introduse si niste notiuni de baza despre mecanica auto. Eu consider a fi un avantaj pt sofer si nu un dezavantaj. Daca doamne fereste va ramane in drum, in urma sfaturilor primite la scoala de soferi, poate ar rezolva problema. Doar in acel caz cred ca si-ar da seama soferul de avantajele cursurilor de mecanica de baza din scoala de soferi, daca s-ar face, desigur.
PS: Nu ma injura pt reply! 😃
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
si ... daca nici capota nu stii de unde s-o deschizi (referitor la ce-a spus Opelino) inseamna ca ai luat carnet de la cei anchetati acum (nu vreau sa jignesc argesenii care au permis pe merit) ... adica nu cunosti masina (si cu asta pici examenul parca) ... corect ?
am vazut si noile chestionare de mecanica introduse fortat (mai face cineva din familie scoala de soferi) ... am ramas la fel: 😶 la una din intrebari am apelat la un mecanic cu scoala - n-a putut sa-mi raspunda (asa era de ambigua intrebarea)... plus ca multe din ele tin de cunostinte avansate de mecanica - contrar cu ce spun ei ca ar fi cunostinte elementare ...
- jE
- *******
- 8,425 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,425
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
In plus, cei care vor sa invete, invata. Eu nu ma pot lauda ca, daca imi ramane masina in drum, stiu ce sa ii fac. Dar am OpelScanner-ul in permanenta la mine 😃 Si, daca stau langa mecanic, inteleg ce face. Nu ca as putea face eu...
Opelino
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986 C18NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2006
- Mesaj Privat
Daca nici capota nu stii sa o deschizi, sunt curios unde dai cu spuma de la stingator, daca arde sub capota (doamne fereste, e doar un exemplu mai dur).
Eu am zis doar notiuni elementare, nu sa stie mecanica la sange! Sper sa ma fi facut inteles 😃
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Dar, asa cum s-a mentionat, sa nu mergem nici in extrema cealalanta in care sa se ceara chestiii aberante pe care doar la service se pot rezolva. Sunt modele de masini la care nu mai poti nici sa schimbi un bec la far fara sa mergi la service (parca un model de Megan, Passat). Asta ca te obliga sa ai la tine si becuri de rezerva!
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
mi-au trecut prin mana intrebarile alea si m-am ingrozit.
de exemplu: cand, in conditii normale de exploatare, explodeaza un pneu:
cand e unflat mai mult, cand e unflat mai putin, cand are uzura medie. la ei, raspunsul corect este la unflare mai mica. hmm, cum vine asta ?
o sa ma mai gandesc si la alte perle de genu.
oricum, daca nici la harburi nu se descurca omu, la Q7 de exemplu ce faci? sau 525i ala nou?ia cautati-le bateria! credeti ca pitzipoanca sau baiatu lu "tata cu bani" au vreo idee daca raman cu masina-n drum? acuma, sincer, masinile alea sunt facute sa tina cat tin, pe urma la gunoi. fac pariu cu oricare din voi ca peste 30 de ani nu o sa mai fie una intreaga. cojile care acuma au 30 de ani, daca o sa mai aiba voie sa circule, o s-o faca. fie dacie, audi, opel sau orice. simplitatea e baza. ca gandacii de bucatarie. 😛
- DB77AAA
- *******
- 6,648 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,648
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Sunt lucruri mai mult decat elementare, care ar fi obligatoriu sa le invete. Multe dintre ele tin pur si simplu de citirea manualului de exploatare al unei masini(ca de altfel a unui aparat), insa multi nu citesc aceste aspecte privind exploatarea, desi stiu ca sunt in necunostinta de cauza.
- indy
- ****
- 1,085 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,085
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
de exemplu: cand, in conditii normale de exploatare, explodeaza un pneu:
cand e unflat mai mult, cand e unflat mai putin, cand are uzura medie. la ei, raspunsul corect este la unflare mai mica. hmm, cum vine asta ?
Eu cred ca e pe bune: daca ai presiune mult prea mica, suprafata de contact cu solul a pneului este mult mai mare decat specificatiile utilizarii normale; Cand suprafata e mare, frecarea este si ea mult mai mare si de aici intervine uzura excesiva coroborata cu incalzirea mult mai pronuntata pe acel pneu. Cele 2 efecte sunt suficiente sa duca la explozie, in special daca vorbim de viteze mari.
Si sa vin on-topic ca totusi imi place ideea, cu o propunere, pt cine vrea (eu unul m-as baga): avem la intalnirile saptamanale atatia cunoscatori. De ce nu se aduna ei 2-3, ne adunam noi cei care vrem sa invatam cate ceva cati om fi, si ei ne explica luand caz-scoala cate o masina din cele prezente: se pot explica teoretic componente, cu aratat concret, se poate reliefa modul de functionare a diverselor echipamente, ba chiar pot fi si sesiuni de work-shop pe cate un caz concret: de ex. schimbatul unui bec ars, a fiiltrului de aer, a stergatoarelor (da, eu prima oara a trebuit sa rog pe cineva si sa ma uit, ca nu stiam)
Poate o sa-mi ziceti ca unele din astea se fac deja. stiu, dar ceea ce as vrea sa punctez este ca ar fi frumos sa se faca o chestie organizata, eventual cu program: azi invatam despre...cutare chestie...saptamana urmatoare invatam altceva, etc. totul se poate anunta din timp pe forum; cine e interesat participa cine nu, nu...si sta la taclale ca si pana acum. lectia nu are de ce sa dureze mai mult de 30 min...plus noianul de intrebari....
Eu unul as fi perfect de acord ca cei care ar participa sa 'cotizeze' si ei acolo cu cate ceva, astfel incat poate ca cei 2-3 binevoitori care tin cursul sa manance o pizza la finalul intalnirii sa sa bea o bere (fara alcool). Nu in ideea de plata ca doar suntem in familie, ci asa, ca mi se pare normal.
Ce ziceti, care va bagati? Adminii, sustineti sau e o (alta) idee proasta de-a mea?
![Idea](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- DB77AAA
- *******
- 6,648 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,648
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Binetles, cei care vin, pot lua de la mine(mica) stikere albe sau negre. 😉
Opelino
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986 C18NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2006
- Mesaj Privat
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
ar trebui puse intrebari pe forum. 😉)
- Cypher
- **
- 317 mesaje
- din 08 Jan 2009
- Vectra 2008 Z16XEP
- Bucuresti
Cypher
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
De ce nu puneti problema ,pe care unii dintre noi au patit-o si anume:
te pricepi cat de cat la electrica ,mecanica,nu esti incepator,si te opreste politia in trafic secondati de cei de la RAR sa-ti verifice masina.
Intrebare:cati dintre soferii amatori stiu si sesizeaza in acelasi timp,eventualele probleme de la directie sa zicem.,sau gaze sau mai stiu eu ce.
Pentru ''defectiuni grave la sistemul de directie si franare'' se suspenda permisul 90 zile +talonul pana la remedierea defectiunii.
Cum poti ,in exploatarea zi de zi ,sa detectezi ca s-a defectat un capat de bara de exemplu-ma refer mai ales la cei care nu stiu sa schimbe nici un bec.
In normele europene pt. masinile euro 4 caracteristicile motorului trebe sa se pastreze minim 100k km,verificarea (la noi )se face la 2 ani (presupunand ca se face corect),si te trezesti la 6 luni de la verificare ca te opreste RAR-ul si permis=pa,talon=pa.Oare cand se achizitioneaza o masina trebe sa ne luam si stand de verificari?
Imi cer scuze daca am derapat putin de la subiect.
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
Cand am dat eu examen politistul l-a pus pe cel dinaintea mea sa opreasca si sa puna avariile. La care acesta se uita ca curca in craci habar nu avea de unde. Motiv pentru care a picat examenul.
Voi vreti acum sa mai repare si masina in jumatea drumului.
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
noi la motocicleta, in prima ora ii aratam fiecare surub, bec, buton etc. pana nu stia ce face fiecare comanda, nu vedea cheile. ca pe urma se duce elevu acasa si se apuca de masina lu ta-su fara sa stie ce si ce face...
cat despre partea cu problemele grave, iti dai seama daca ti se balangane o roata sau pui frana si masina merge. nu vine raru dupa tine cu bancul de probe, insa unele chestii sar in ochi.
uite, de exemplu, acu vreun an am ramas cu dacia intepenit, fara pic de curent. s-a oprit pur si simplu. am verificat tot ce stiam eu p-acolo si dupa vreo ora am chemat pe cineva 😳 care a inceput sa se joace pe la fire si ne-am dat seama k era unu sarit de la bobina, invizibil din cauza tonelor de banda adeziva de pe el. acuma, de, am invatat ca acolo mai sunt si alte fire decat cele care se vad. unele lucruri se mai invata si pe parcurs.
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
atunci ... la cunoasterea masinii ce trebuie sa-ti arate instructorul ? doar bordul masinii ? nu cred...
sper sa nu mi-o iei in nume de rau ... daca am suparat, imi cer scuze....