Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • Opelino

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1986 C18NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salut prieteni!
Am fost martor in seara asta la o chestie putin ciudata, care m-a amuzat un pic, dar in acelasi timp mi-a pus multe semne de intrebare. Sa va povestesc: fiind la o plimbare pe inserat cu prietena, vad pe strada un baiat care impingea la masina (o dacie, dar asta nu cred ca conteaza) si m-am gandit sa ma duc sa il ajut sa porneasca masina, pt ca asta am crezut initial ca are. Ajung langa masina lui si il intreb daca il ajut. El bucuros imi zice ca daca pot, da, ar avea nevoie de ajutor. Imi spune ca nu are pedala de acceleratie si ii spun sa deschida capota. Raspunsul vine foarte rapid: deschide-o tu, pt ca eu nu stiu de unde. Bun, ii deschid capota si ma uit la motor, cablul de acceleratie era rupt de la carburator, de la parghie. Ma apuc si desfac de acolo surubelul cand privesc cablul de acceleratie mai atent....avea in capatul lui o sarma de aluminiu. Shocked Ma apuc ii leg din nou cablul de acceleratie la loc de parghie, tot cu sarma de aluminiu (cu altceva nu aveam cu ce, cablul de acceleratie era sfasiat efectiv) si am facut cateva teste de accelerare. Masina ii mergea binisor. I-am spus sa mearga usor si sa isi cumpere cablu de acceleratie cat mai repede iar pana nu il schimba sa nu mai mearga cu ea. Mi-a multumit frumos pt ajutor si a plecat mai departe.
Ce vreau eu sa subliniez: nu am nimic cu el, doamne fereste, dar daca in scoala de soferi s-ar face macar un pic de mecanica, poate ar fi mult mai bine si am stii sa rezolvam pe loc unele mici probleme care ne pot aparea la masini.
Imi cer scuze daca am jignit pe cineva cu aceasta discutie si imi cer scuze fata de baiat daca citeste aceasta discutie (nu am nimic cu el, era incepator si il inteleg sa nu se priceapa), dar daca am primi din scoala unele notiuni de baza, poate ne-am rezolva mai repede masinile, chiar pe loc. Recunosc ca pe cele vechi le poti de multe ori rezolva pe loc, depinzand de problema avuta, evident!
Eu zic ca notiunile de mecanica in scoala de soferi sunt binevenite pt sofer. Sper ca voi sa intelegeti ceea ce am vrut eu sa spun.

PS: Sper sa nu ma injurati pt acest post. Sunt genul de om care ajut atunci cand ai nevoie si ma opresc daca te vad impingand la masina sau trebaluind pe langa ea cu chip crispat sau injurand (asta e cel mai des). Cine ma cunoaste, poate confirma. Sa nu se inteleaga ca ma dau mare, nu sunt acel gen de om!
PPS: Si eu am fost ajutat la propriu de cativa dupa forum si pe aceasta cale le multumesc frumos pt ce au facut pt mine.
Skip ads

  • indy

  • Mesaje scrise: 1,087
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Se pune problema daca este necesar si indicat sa se puna semnul egalitatii intre a conduce un automobil si nevoia de a sti sa repari ce mai apare. Asta deoarece destul de putine persoane chiar au abilitatile (ca sa nu mai zic de timp sau chef) de a intelege si dexteritatea fizica de a si pune in practica ca sa poata efectua o reparatie.
Romanul in general a trebuit sa invete sa fie descurcaret, aici in tara unde trebuie sa te pricepi la orice ca nu fii furat sau batjocorit oriunde te duci. Dar asta e alta discutie. Eu cred ca intr-o tara normala nici nu se pune problema, la nivel de conducatori auto (nu soferi profesionisti).
Este un aspect total diferit, zic eu, de acela care mi se pare total logic, de a invata un conducator auto cate ceva din teoriile mecanicii si ale functionarii automobilului, in ideea ca intelegand mecanismele sa ii fie mai usor sa le utilizeze in mod corect. Asta e altceva si sunt de acord. Dar de reparat, totusi, ma repet, intr-o tara normala, de asta sunt mecanici care ar trebui sa isi faca treaba si sa isi merite banii castigati.
Ca eu sau tu ne bagam nasul si ne place sa mesterim la dragutzele noastre, ca ne mai si pricepem, asta e altceva, e deja pasiune si nu poate fi impusa
  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Au in chestionare si mecanica mai nou, dar daca ai vedea ce ii intreaba, ai ramane interzis...cauta noile chestionare si vei vedea...
  • Opelino

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1986 C18NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Da, Indy, ai spus corect: "intr-o tara normala"....dar noi traim in Romanica...si ..mecanicii sunt mecanici (multi din ei pe principiul "lasa mah ca merge si asa, nu il mai schimba, da-i 2 ciocane si merge"), iar soferii...platesc pretul pt munca "buna" depusa de acei mecanici. Dupa ce pateste de 2-3 ori asa...un sofer cred ca se cam satura!
Oricum, nu cred ca era rau ce am spus eu, adica sa fie introduse si niste notiuni de baza despre mecanica auto. Eu consider a fi un avantaj pt sofer si nu un dezavantaj. Daca doamne fereste va ramane in drum, in urma sfaturilor primite la scoala de soferi, poate ar rezolva problema. Doar in acel caz cred ca si-ar da seama soferul de avantajele cursurilor de mecanica de baza din scoala de soferi, daca s-ar face, desigur.

PS: Nu ma injura pt reply! Very Happy
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
si eu sunt de acord cu notiuni elementare de mecanica ... teoretic ar trebui sa se faca in scoala ... dar numai teoretic.. imi aduc aminte cand am facut eu scoala, ma intrebase la un moment dat directorul scolii daca mi-a aratat instructorul compartimentul motor (cu explicatii in mare ce e acolo), daca mi-a aratat cum se semnalizeaza masina in caz de avarie si daca mi-a aratat cum se schimba o roata ... am ramas Shocked si-am raspuns "Nu" ... saptamana ce-a urmat am avut alt instructor ...
si ... daca nici capota nu stii de unde s-o deschizi (referitor la ce-a spus Opelino) inseamna ca ai luat carnet de la cei anchetati acum (nu vreau sa jignesc argesenii care au permis pe merit) ... adica nu cunosti masina (si cu asta pici examenul parca) ... corect ?
am vazut si noile chestionare de mecanica introduse fortat (mai face cineva din familie scoala de soferi) ... am ramas la fel: Shocked la una din intrebari am apelat la un mecanic cu scoala - n-a putut sa-mi raspunda (asa era de ambigua intrebarea)... plus ca multe din ele tin de cunostinte avansate de mecanica - contrar cu ce spun ei ca ar fi cunostinte elementare ...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Opelino, teoretic iti dau dreptate. Prcatic, masinile cam toate is pe injectie, cu ECU si nebunii. La alea cam greu cu depanatul pe marginea drumului.
In plus, cei care vor sa invete, invata. Eu nu ma pot lauda ca, daca imi ramane masina in drum, stiu ce sa ii fac. Dar am OpelScanner-ul in permanenta la mine Very Happy Si, daca stau langa mecanic, inteleg ce face. Nu ca as putea face eu...
  • Opelino

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1986 C18NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Prieteni, compartimentul motor in mare este acelasi...motor, cutie, vas de expansiune, vas-spalator parbriz, vas lichid servo (care au), pompa frana, cablu acceleratie, carcasa filtru aer, lista poate continua.
Daca nici capota nu stii sa o deschizi, sunt curios unde dai cu spuma de la stingator, daca arde sub capota (doamne fereste, e doar un exemplu mai dur).
Eu am zis doar notiuni elementare, nu sa stie mecanica la sange! Sper sa ma fi facut inteles Very Happy
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Instructorii din ziua de azi! Intradevar la masinile noi nu prea ai ce sa faci cu notiunile de mecanica. Dupa cum unii din noi au patit, nici celor de la service se pare ca nu prea i-au ajutat in rezolvarea unor probleme. Dar de acolo pana la a nu sti sa deschizi capota, sa pui apa la spalator, sa verifici nivelul la ulei, lichid frana, roata de rezerva etc., poate chiar sa nu stie sa foloseasca anumite functii ale masinii... Cu siguranta nu ar sti sa foloseasca nici stingatorul.
Dar, asa cum s-a mentionat, sa nu mergem nici in extrema cealalanta in care sa se ceara chestiii aberante pe care doar la service se pot rezolva. Sunt modele de masini la care nu mai poti nici sa schimbi un bec la far fara sa mergi la service (parca un model de Megan, Passat). Asta ca te obliga sa ai la tine si becuri de rezerva!
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
in chestionarele de scoala sunt intrebari de mecanica si inca multe, insa sunt facuite de tot felu de neavizati. mai mult sau mai putin intamplator, asta vara, chiar la aparitia chestionarelor noi m-am aflat in postura de, sa zicem, ajutor de instructor moto la o scoala.

mi-au trecut prin mana intrebarile alea si m-am ingrozit.

de exemplu: cand, in conditii normale de exploatare, explodeaza un pneu:

cand e unflat mai mult, cand e unflat mai putin, cand are uzura medie. la ei, raspunsul corect este la unflare mai mica. hmm, cum vine asta ?

o sa ma mai gandesc si la alte perle de genu.

oricum, daca nici la harburi nu se descurca omu, la Q7 de exemplu ce faci? sau 525i ala nou?ia cautati-le bateria! credeti ca pitzipoanca sau baiatu lu "tata cu bani" au vreo idee daca raman cu masina-n drum? acuma, sincer, masinile alea sunt facute sa tina cat tin, pe urma la gunoi. fac pariu cu oricare din voi ca peste 30 de ani nu o sa mai fie una intreaga. cojile care acuma au 30 de ani, daca o sa mai aiba voie sa circule, o s-o faca. fie dacie, audi, opel sau orice. simplitatea e baza. ca gandacii de bucatarie. Razz
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Bre, am vazut cazuri in care s-a aprins un bec, de ulei sau de apa si au continuat sa mearga asa pana au calat motorul. Cunosc foarte mult cazuri care nu stiu daca e pornit compresorul de la aer sa nu. Si multe asemenea specimene care daca fac pana, suna un prieten.
Sunt lucruri mai mult decat elementare, care ar fi obligatoriu sa le invete. Multe dintre ele tin pur si simplu de citirea manualului de exploatare al unei masini(ca de altfel a unui aparat), insa multi nu citesc aceste aspecte privind exploatarea, desi stiu ca sunt in necunostinta de cauza.
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,087
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
White Tzuly a scris:
de exemplu: cand, in conditii normale de exploatare, explodeaza un pneu:

cand e unflat mai mult, cand e unflat mai putin, cand are uzura medie. la ei, raspunsul corect este la unflare mai mica. hmm, cum vine asta ?




Eu cred ca e pe bune: daca ai presiune mult prea mica, suprafata de contact cu solul a pneului este mult mai mare decat specificatiile utilizarii normale; Cand suprafata e mare, frecarea este si ea mult mai mare si de aici intervine uzura excesiva coroborata cu incalzirea mult mai pronuntata pe acel pneu. Cele 2 efecte sunt suficiente sa duca la explozie, in special daca vorbim de viteze mari.


Si sa vin on-topic ca totusi imi place ideea, cu o propunere, pt cine vrea (eu unul m-as baga): avem la intalnirile saptamanale atatia cunoscatori. De ce nu se aduna ei 2-3, ne adunam noi cei care vrem sa invatam cate ceva cati om fi, si ei ne explica luand caz-scoala cate o masina din cele prezente: se pot explica teoretic componente, cu aratat concret, se poate reliefa modul de functionare a diverselor echipamente, ba chiar pot fi si sesiuni de work-shop pe cate un caz concret: de ex. schimbatul unui bec ars, a fiiltrului de aer, a stergatoarelor (da, eu prima oara a trebuit sa rog pe cineva si sa ma uit, ca nu stiam)

Poate o sa-mi ziceti ca unele din astea se fac deja. stiu, dar ceea ce as vrea sa punctez este ca ar fi frumos sa se faca o chestie organizata, eventual cu program: azi invatam despre...cutare chestie...saptamana urmatoare invatam altceva, etc. totul se poate anunta din timp pe forum; cine e interesat participa cine nu, nu...si sta la taclale ca si pana acum. lectia nu are de ce sa dureze mai mult de 30 min...plus noianul de intrebari....

Eu unul as fi perfect de acord ca cei care ar participa sa 'cotizeze' si ei acolo cu cate ceva, astfel incat poate ca cei 2-3 binevoitori care tin cursul sa manance o pizza la finalul intalnirii sa sa bea o bere (fara alcool). Nu in ideea de plata ca doar suntem in familie, ci asa, ca mi se pare normal.

Ce ziceti, care va bagati? Adminii, sustineti sau e o (alta) idee proasta de-a mea? Idea
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@indy, la un moment dat vorbeam cu colegii din prahova de o asemenea operatiune, eu vin cu scule, interfata de diagnoza si umile cunostinte de mecanica, ei vin cu masina+cunostinte cat de cat, eventual pagini printate din tutorialele de pe forum, si ne intalnim prin vre-un luminis din padure. Ma gandeam chiar sa nu ne limitam la schimbarea unui bec, ci chiar sa facem cateva curatari egr, clapete, etc. Esti binevenit Very Happy
Binetles, cei care vin, pot lua de la mine(mica) stikere albe sau negre. Wink
  • Opelino

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1986 C18NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Si se pot explica usor multe chestii, putand efectiv si face exemplu practic, cum ar fi: cum se verifica uleiul la joja, cum se completeaza cu lichid de parbriz, cum se curata anumiti senzori care dau erori, cum se manifesta anumite defecte prin semnalele luminoase din bord...sunt multe de spus/aratat. Cine e intradevar dornic sa invete, invata, cum a spus si Indy, doar ca daca s-ar face asa ceva, cine ar veni ar stii mai multe despre masina lui, dar si despre alte masini, care poate la urma urmei ii va prinde bine in viitor. Ideea e interesanta.
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
indy, daca mergi cu un cauciuc dezumflat, consuma mult ca trage masina prost, se uzeaza pe margini, iar daca e prea moale se taie si atat. n-o sa explodeze in veci. daca ai presiune prea mare, de la caldura se dilata si mai mult si atunci exista riscul sa explodeze. desi la tubeless riscu e mic si asa.

ar trebui puse intrebari pe forum. Wink)
  • Cypher

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Si eu zic ca e bine sa faca la scoala mecanica elementara nu ceea ce da la examene un exemplu de intrebare : De ce se arde chiuloasa? Nu asa,trebuie sa fie cele elementare. Cunosc pe cineva (de sex feminin) cu permisul luat si nu stia sa isi spele parbrizul.
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
apropo de spalat Smile) eram intr-o seara la mall in parcare ... si vin 2 tipe la un mercedes ... se urca amandoua... dupa 3 sec incepe sa-si spele tipa parbrizul ... si da vreo 5 jeturi pe geam ... coboara una din ele ... vine in fata masinii si ii face semn soferitei ... "Nu" ... mai incearca aia ... raspunsul celei de afara identic "Nu" ... vad ca pana la urma coboara si soferita si se uita la faruri ... apoi merge si mai stropeste parbrizul inca o data ... vine iar si se uita la faruri ... apoi merge in masina si-si ia servetele nazale ... si... surpriza... incepe sa-si stearga farurile ... cu servetelele din dotare Smile))
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Asa cum s-a spus si mai sus asta tine de citirea/cunoasterea manualului masinii.
De ce nu puneti problema ,pe care unii dintre noi au patit-o si anume:
te pricepi cat de cat la electrica ,mecanica,nu esti incepator,si te opreste politia in trafic secondati de cei de la RAR sa-ti verifice masina.
Intrebare:cati dintre soferii amatori stiu si sesizeaza in acelasi timp,eventualele probleme de la directie sa zicem.,sau gaze sau mai stiu eu ce.
Pentru ''defectiuni grave la sistemul de directie si franare'' se suspenda permisul 90 zile +talonul pana la remedierea defectiunii.
Cum poti ,in exploatarea zi de zi ,sa detectezi ca s-a defectat un capat de bara de exemplu-ma refer mai ales la cei care nu stiu sa schimbe nici un bec.
In normele europene pt. masinile euro 4 caracteristicile motorului trebe sa se pastreze minim 100k km,verificarea (la noi )se face la 2 ani (presupunand ca se face corect),si te trezesti la 6 luni de la verificare ca te opreste RAR-ul si permis=pa,talon=pa.Oare cand se achizitioneaza o masina trebe sa ne luam si stand de verificari?

Imi cer scuze daca am derapat putin de la subiect.
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ma fratilor nu va mai faceti pb, fiecare cu harul lui. Eu cunosc persoane care in momentul cand se suie la volan ii apuca transpiratiile si au permis de 15-18 ani. Nu conduc decat in cazuri de forta majora. Nu vad decat banda lor de mers daca te intalnesti cu ei din sens opus nici nu te vad poti sa iesi jumate pe geam. Ce sa mai zici de pb de mecanica ca daca fac o pana de cauciuc plang pe langa ea.
Cand am dat eu examen politistul l-a pus pe cel dinaintea mea sa opreasca si sa puna avariile. La care acesta se uita ca curca in craci habar nu avea de unde. Motiv pentru care a picat examenul.
Voi vreti acum sa mai repare si masina in jumatea drumului.
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
acuma...si instructorii sunt de vina. chiar daca nu e prevazut in programa, ar trebui sa ridice capota si sa-ti arate macar ca idee ce e p-acolo.

noi la motocicleta, in prima ora ii aratam fiecare surub, bec, buton etc. pana nu stia ce face fiecare comanda, nu vedea cheile. ca pe urma se duce elevu acasa si se apuca de masina lu ta-su fara sa stie ce si ce face...

cat despre partea cu problemele grave, iti dai seama daca ti se balangane o roata sau pui frana si masina merge. nu vine raru dupa tine cu bancul de probe, insa unele chestii sar in ochi.

uite, de exemplu, acu vreun an am ramas cu dacia intepenit, fara pic de curent. s-a oprit pur si simplu. am verificat tot ce stiam eu p-acolo si dupa vreo ora am chemat pe cineva Embarassed care a inceput sa se joace pe la fire si ne-am dat seama k era unu sarit de la bobina, invizibil din cauza tonelor de banda adeziva de pe el. acuma, de, am invatat ca acolo mai sunt si alte fire decat cele care se vad. unele lucruri se mai invata si pe parcurs.
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@White Tzuly ... zici ca esti instructor ... si ca nu e prevazut in programa sa-ti arate instructorul ce e pe sub capota ...
atunci ... la cunoasterea masinii ce trebuie sa-ti arate instructorul ? doar bordul masinii ? nu cred...
sper sa nu mi-o iei in nume de rau ... daca am suparat, imi cer scuze....
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR