Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Mi-a cedat bateria in vara, si am luat de la un drogat o baterie, care este FOARTE mica, se lafaie in spatiul ala de baterie din calibra. Nu stiu exact specificatiile, ma rog, nu asta e problema, porneste la cheie, si din cand in cand mi se opreste mp3-u cand dau la cheie, dar dupa noapte cand las masina, la pornire, acul de tensiune imi arata putin peste normal, adica estimez eu vreo 14 volti, asta se intampla aproximativ 10 minute, dupa care revine la normal.

Voi ce credeti ? bateria are amperaju prea mic pt alternator, si el "crede" ca e descarcata ? am sanse s-o stric?
Skip ads

  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Calitatea bateriei si a incarcatorului se estimeaza cu un multimetru, dispozitive speciale de testare, nu cu aparatul din bord.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
aparatul din bord e digital Smile zic eu ca arata bine...dispozitive speciale de testare? adica un multimetru setat pe curent continuu, ceea ce are si bordul in el, in loc sa-mi arate cifre, deseneaza niste patratele...eu altceva intrebam, bateria e noua, si stiu si eu cum se testeaza o baterie/alternator
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
alternatorul da 14.7V in mod normal
masoara cu un multimetru sa vezi exact valoarea, si nu dupa ce arata in bord, pt. ca nu stii cat e default in bod, daca e 14.7 si trece, atunci ai poate si 16V cea ce e prea mult, si tare mi-e ca asa e
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
nu, de la 12 incolo are gradatii mai mici ori din 1v in 1v ori din 0.5 in 0.5 .. Treaba e ca numai dupa ce sta masina peste noapte se intampla chestia asta, dupa un timp scurt revine la normal.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Pai poate ai ceva care iti descarca bateria peste noapte.
Normal ca dimineata alternatorul da mai mult curent ca sa-ti incarce bateria.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Cu motorul pornit si putin turat valoare tensiunii pe baterie nu trebuie sa depaseasca 14,1V-14,4V , dar asta o stabilesti cu un aparat de masura , nu te ghida pe instrumentul din bord fie el si digital cum ii spui tu , pot aparea erori de masurare datorita cablajului , masurarea exacta sa o faci direct la bornele bateriei si faci si o comparatie cu instrumentul din bord ca sa sti daca i-ti indica exact.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
nu prea e nimic care sa consume,decat alarma. statia o am cu switch, si mereu o opresc noaptea. (asta de cand am uitat-o odata si bateria veche fiind cam naspa, s-a descarcat peste noapte)
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
ToX a scris:Mi-a cedat bateria in vara, si am luat de la un drogat o baterie, care ...., dar dupa noapte cand las masina, la pornire, acul de tensiune imi arata putin peste normal, adica estimez eu vreo 14 volti, asta se intampla aproximativ 10 minute, dupa care revine la normal.
Voi ce credeti ?


O baterie care va arata 12.5 V poate fi descarcata!!
Voltii nu va spun chiar totul...
In general o baterie incarcata la 100% ar trebui sa va arate pe multimetru in jur de 12.66V. La 12.25V este la 50% din capacitatea ei si la 11.90V este descarcata.
Va puteti da seama daca bateria se incarca tot masurand cu multimetrul.. In momentul in care turati motorul multimetrul ar trebui sa va arate ca se incarca in baterie curent. Poate duce de la 13 pana la 15V, mai mult sau mai putin de atata e rau pt ca inseamna ca se incarca prea putin sau prea mult curent.
Eu suspectez ca bateria e de vina in cazul tau citez "luata de la un drogat". Dupa cum se manifesta astea sunt semne de sulfatare, adica inceputul sfarsitului bateriei. La iarna nu mai pornesti cu ea. Daca vrei sa-ti explic fenomenul da-mi un pm.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
pai ideea e ca ala o cumparase cu 2 sapt inainte, si i s-a stricat ceva la masina, nu a mai avut bani s-o repare si am luat eu bateria. am sa pun multimetru sa vad cum si incarca si atunci cand arata mai mult, si in mod normal
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In mod normal, in repaus orice baterie se descarca, insa gradul de descarcare este redus, aprox. 1% pe zi. Asta la o baterie fara probleme in cazul cand ai bateria deconectata de la instalatia electrica. Poti sa imprumuti de la cineva o baterie pentru o zi sau doua si sa vezi daca fenomenul se repeta. Daca da atunci poti sa ai un consumator care "fura" curent in repaus, si care peste noapte iti descarca bateria.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ciudat fenomen adica bateria ta este incarcata la inceput 14V apoi se descarca? atunci nu iti incarca alternatorul,iar peste noapte se regenereaza fiind noua.dupa cum scrie in orice hirtie de la baterii aceasta trebuie sa aiba la borne o TENSIUNE de 13,8- 14,4.cam asa trebuie sa dea un alternator cu TOTI CONSUMATORII CONECTATI(faruri dezaburire etc) la fel si fara ei adica doar cu motorul pornit(are alternatorul o piesa numita REGULATOR de tensiune care asigura aceasta plaja.la pornire este normal sa ai 14v dar nu este normal sa scada tensiunea la bornele bateriei decit daca nu incarca alternatorul SAU daca bateria,respectiv un element din ea este in scurt si nu mai tine tensiunea la borne(mai rar) daca te duci la orice service baterii se rezolva problema imediat prin masuratori ori acidul ori regulatorul
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
ideea e ca dupa aia functioneaza, exact ca atunci cand aveam bateria aia de putere care s-a stricat in vara, adica sta LCD-u fix unde trebuie, si unde a stat de cand l-am pus. Doar si DOAR dupa o noapte de stat cand pornesc, imi baga ceva de genu asta cum imi arata mie pe bord:

9 12 15
-----|------|-----|---

el in mod normal arata doar pana la a 3-a "|"

moment in care imi fluctueaza turatia la relanti, cateodata (foarte rar) se opreste si motorul.

Stiu si simptomul cu regulatorul busit, iti baga intre 14 si 16 volti, in functie de turatie, am patit-o cu motorul vechi, fluctuau toate luminile, motorul mergea aiurea.

Sa fie vreo masa ? Eu asta intreb, ca de obicei se recomanda ca bateria sa fie ca amperaj cat poate sa bage si alternatorul, nici mai mica nici mai mare. Ma gandesc de la asta o fi, stie cineva cati amperi incarca alternatorul bosch de pe c20xe ?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu are legatura .la o masina in momentul pornirii se suge un curent din baterie mare.amperajul bateriei asigura o pornire corespunzatoare de un nr. de ori calculat de fabricant.normal ca daca bateria este mai slaba in amperi sa reziste mai putin.iar in ceace priveste puterea alternatorului scrie pe el daca reusesti sa mai vezi ceva.ramin la parerea mea du-te la un service ROMBAT sau ce vrei tu si cu 50.000 rezolvi problema adica baietii de acolo o sa-ti puna bateria pe un tester care masoara curentul de scurt circuit si apoi masori densitatea acidului daca este cazul si vezi de unde este problema.in ce priveste alternatorul nu stiu daca am vazut de 70-80de amperi pe un turism dar sa nu zic cu pacat ca nu stiu sigur.
  • franco

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Sal,sunt nou pe aici si nu am habar de nimic,stiu doar ca omega mea nu porneste ,bateria pare moarta dupa ce nu am pornit-o cam10 zile,face figura asta cind e ploaie ,umezeala.Ce dumnezeu sa fac?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cumpara o baterie noua daca se duce asa repede. este in mod sigur uzata, iar masina sigur nu porneste sub o anumita tensiune. mai poti sa incerci sa o impingi daca vrei neaparat sa o pornesti. treb sa porneasca in citiva metrii.daca nu alta este beleaua.
P.S. acum daca ti-ai luat Omega treb sa ai bani si de o baterie noua
  • franco

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
pai tocmai am schimbat o pt ca la ffel sa intimplat si cu cea veche!multam oricum
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
atunci da fuga la un electrician auto si vezi pe unde fuge curentul. ai cumva sistemul audio modificat? vreun cd player ceva? poate ramane amplificatorul pornit in permanenta (s-au mai vazut cazuri). genul asta de masina nu prea face fente deastea decit daca ti le faci singur. deaia exista electrica auto si electronica auto care este altceva ( nu numai baterie, alternator, sigurante si becuri).
daca te pricepi se poate observa "curentul de mers in gol" legind un ampermetru pe borna (+).citesti valuarea si ne comunici.
parca treb sa fie sub 50 mA.(nu sunt sigur)
daca este peste ai consumatori ascunsi.


Ultima modificare făcută de iulius la Lun 09 Feb, 2009 3:39 pm
  • franco

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
cind aveam bateria veche am fost la electrician care m-a sfatuit sa o schimb,dupa care a verificat-o a zis ca daca mai face figuri sa revin,atunci nu a gasit nici-o scurgere.Ar putea sa intre apa pe la usi la motorase si de aici ceva scurgeri?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ai fost la garantie cu bateria este noua?acolo ce a zis meseriasul. ca ala nu-ti da garantie daca ai ceva defect.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR