- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Mi-a cedat bateria in vara, si am luat de la un drogat o baterie, care este FOARTE mica, se lafaie in spatiul ala de baterie din calibra. Nu stiu exact specificatiile, ma rog, nu asta e problema, porneste la cheie, si din cand in cand mi se opreste mp3-u cand dau la cheie, dar dupa noapte cand las masina, la pornire, acul de tensiune imi arata putin peste normal, adica estimez eu vreo 14 volti, asta se intampla aproximativ 10 minute, dupa care revine la normal.
Voi ce credeti ? bateria are amperaju prea mic pt alternator, si el "crede" ca e descarcata ? am sanse s-o stric?
Voi ce credeti ? bateria are amperaju prea mic pt alternator, si el "crede" ca e descarcata ? am sanse s-o stric?
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
aparatul din bord e digital zic eu ca arata bine...dispozitive speciale de testare? adica un multimetru setat pe curent continuu, ceea ce are si bordul in el, in loc sa-mi arate cifre, deseneaza niste patratele...eu altceva intrebam, bateria e noua, si stiu si eu cum se testeaza o baterie/alternator
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Cu motorul pornit si putin turat valoare tensiunii pe baterie nu trebuie sa depaseasca 14,1V-14,4V , dar asta o stabilesti cu un aparat de masura , nu te ghida pe instrumentul din bord fie el si digital cum ii spui tu , pot aparea erori de masurare datorita cablajului , masurarea exacta sa o faci direct la bornele bateriei si faci si o comparatie cu instrumentul din bord ca sa sti daca i-ti indica exact.
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
ToX a scris:Mi-a cedat bateria in vara, si am luat de la un drogat o baterie, care ...., dar dupa noapte cand las masina, la pornire, acul de tensiune imi arata putin peste normal, adica estimez eu vreo 14 volti, asta se intampla aproximativ 10 minute, dupa care revine la normal.
Voi ce credeti ?
Voi ce credeti ?
O baterie care va arata 12.5 V poate fi descarcata!!
Voltii nu va spun chiar totul...
In general o baterie incarcata la 100% ar trebui sa va arate pe multimetru in jur de 12.66V. La 12.25V este la 50% din capacitatea ei si la 11.90V este descarcata.
Va puteti da seama daca bateria se incarca tot masurand cu multimetrul.. In momentul in care turati motorul multimetrul ar trebui sa va arate ca se incarca in baterie curent. Poate duce de la 13 pana la 15V, mai mult sau mai putin de atata e rau pt ca inseamna ca se incarca prea putin sau prea mult curent.
Eu suspectez ca bateria e de vina in cazul tau citez "luata de la un drogat". Dupa cum se manifesta astea sunt semne de sulfatare, adica inceputul sfarsitului bateriei. La iarna nu mai pornesti cu ea. Daca vrei sa-ti explic fenomenul da-mi un pm.
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
In mod normal, in repaus orice baterie se descarca, insa gradul de descarcare este redus, aprox. 1% pe zi. Asta la o baterie fara probleme in cazul cand ai bateria deconectata de la instalatia electrica. Poti sa imprumuti de la cineva o baterie pentru o zi sau doua si sa vezi daca fenomenul se repeta. Daca da atunci poti sa ai un consumator care "fura" curent in repaus, si care peste noapte iti descarca bateria.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
ciudat fenomen adica bateria ta este incarcata la inceput 14V apoi se descarca? atunci nu iti incarca alternatorul,iar peste noapte se regenereaza fiind noua.dupa cum scrie in orice hirtie de la baterii aceasta trebuie sa aiba la borne o TENSIUNE de 13,8- 14,4.cam asa trebuie sa dea un alternator cu TOTI CONSUMATORII CONECTATI(faruri dezaburire etc) la fel si fara ei adica doar cu motorul pornit(are alternatorul o piesa numita REGULATOR de tensiune care asigura aceasta plaja.la pornire este normal sa ai 14v dar nu este normal sa scada tensiunea la bornele bateriei decit daca nu incarca alternatorul SAU daca bateria,respectiv un element din ea este in scurt si nu mai tine tensiunea la borne(mai rar) daca te duci la orice service baterii se rezolva problema imediat prin masuratori ori acidul ori regulatorul
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
ideea e ca dupa aia functioneaza, exact ca atunci cand aveam bateria aia de putere care s-a stricat in vara, adica sta LCD-u fix unde trebuie, si unde a stat de cand l-am pus. Doar si DOAR dupa o noapte de stat cand pornesc, imi baga ceva de genu asta cum imi arata mie pe bord:
9 12 15
-----|------|-----|---
el in mod normal arata doar pana la a 3-a "|"
moment in care imi fluctueaza turatia la relanti, cateodata (foarte rar) se opreste si motorul.
Stiu si simptomul cu regulatorul busit, iti baga intre 14 si 16 volti, in functie de turatie, am patit-o cu motorul vechi, fluctuau toate luminile, motorul mergea aiurea.
Sa fie vreo masa ? Eu asta intreb, ca de obicei se recomanda ca bateria sa fie ca amperaj cat poate sa bage si alternatorul, nici mai mica nici mai mare. Ma gandesc de la asta o fi, stie cineva cati amperi incarca alternatorul bosch de pe c20xe ?
9 12 15
-----|------|-----|---
el in mod normal arata doar pana la a 3-a "|"
moment in care imi fluctueaza turatia la relanti, cateodata (foarte rar) se opreste si motorul.
Stiu si simptomul cu regulatorul busit, iti baga intre 14 si 16 volti, in functie de turatie, am patit-o cu motorul vechi, fluctuau toate luminile, motorul mergea aiurea.
Sa fie vreo masa ? Eu asta intreb, ca de obicei se recomanda ca bateria sa fie ca amperaj cat poate sa bage si alternatorul, nici mai mica nici mai mare. Ma gandesc de la asta o fi, stie cineva cati amperi incarca alternatorul bosch de pe c20xe ?
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu are legatura .la o masina in momentul pornirii se suge un curent din baterie mare.amperajul bateriei asigura o pornire corespunzatoare de un nr. de ori calculat de fabricant.normal ca daca bateria este mai slaba in amperi sa reziste mai putin.iar in ceace priveste puterea alternatorului scrie pe el daca reusesti sa mai vezi ceva.ramin la parerea mea du-te la un service ROMBAT sau ce vrei tu si cu 50.000 rezolvi problema adica baietii de acolo o sa-ti puna bateria pe un tester care masoara curentul de scurt circuit si apoi masori densitatea acidului daca este cazul si vezi de unde este problema.in ce priveste alternatorul nu stiu daca am vazut de 70-80de amperi pe un turism dar sa nu zic cu pacat ca nu stiu sigur.
franco
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
cumpara o baterie noua daca se duce asa repede. este in mod sigur uzata, iar masina sigur nu porneste sub o anumita tensiune. mai poti sa incerci sa o impingi daca vrei neaparat sa o pornesti. treb sa porneasca in citiva metrii.daca nu alta este beleaua.
P.S. acum daca ti-ai luat Omega treb sa ai bani si de o baterie noua
P.S. acum daca ti-ai luat Omega treb sa ai bani si de o baterie noua
franco
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
atunci da fuga la un electrician auto si vezi pe unde fuge curentul. ai cumva sistemul audio modificat? vreun cd player ceva? poate ramane amplificatorul pornit in permanenta (s-au mai vazut cazuri). genul asta de masina nu prea face fente deastea decit daca ti le faci singur. deaia exista electrica auto si electronica auto care este altceva ( nu numai baterie, alternator, sigurante si becuri).
daca te pricepi se poate observa "curentul de mers in gol" legind un ampermetru pe borna (+).citesti valuarea si ne comunici.
parca treb sa fie sub 50 mA.(nu sunt sigur) daca este peste ai consumatori ascunsi.
Ultima modificare făcută de iulius la Lun 09 Feb, 2009 3:39 pm
daca te pricepi se poate observa "curentul de mers in gol" legind un ampermetru pe borna (+).citesti valuarea si ne comunici.
parca treb sa fie sub 50 mA.(nu sunt sigur) daca este peste ai consumatori ascunsi.
Ultima modificare făcută de iulius la Lun 09 Feb, 2009 3:39 pm
franco
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat