malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
Astazi, am fost chemat la o diagnoza aparte. Zafia A, o doamna se suie la volan pune contactul si sare airbagul din scaun sofer. Norocul sau ca se asezase bine in scaun, ( zice ) ca de obicei se punea doar pe jumatate, pornea motorul sa se incalzeasca, dupa care mai facea si altele prin curte. Primul gand a fost: un scurt intre firele de incalzire scaun si unul din firele airbag lateral. Testerul a spus : er1- sac lateral sofer activat. si er2 sac lateral sofer- impedanta prea mare. In parametrii : Activari frontale - 0 . activari laterale sofer -0, activari laterale pasager- ---, senzor frontal sofer - not ok, senzor frontal pasager- ok. centura sofer- ok, neactivata. Intreb proprietarul: ati avut masina lovita in fata? -Niciodata!
Ati luat-o la mana a doua? Da, dar de la Opel Ploiesti, avea 1 an si vreo 20 000 km.- Era lovita? - Nu, dar stai ca intreb ca mai am telefonul lor.
Raspunsul: Da a fost lovita pe fata stanga. !
Incalzirea in scaun nu mergea ( siguranta arsa) deci clar modulul Airbag fusese resoftat pentru eliminarea contorului de impact si deblocarea sa.
Si acum rugamintea mea fiebinte: Nu mai resoftati calculatoare de airbag pentru deblocare. Dupa un impact ce a blocat calculatorul acesta se inlocuieste. La fel si senzorul de impact cerut de situatie. Senzorul frontal sau lateral este piezoelectric si se poate decalibra. Daca impactul a depasit 2,6 G in primele 20 milisec, pleaca din pensa senzorul mecanic din unitate ( acolo unde exista - majoritatea) acesta fiind tinut numai de contraarc. Dupa resoftare exista mari sanse ca la o groapa mai serioasa sa "sara" Airbagul, sau sa se intample ce s-a intamplat astazi.
Un airbag care te prinde nepregatit si in zona de umflare TE OMOARA. Iese in 20 de milisecunde cel frontal si in 8 milisecunde cel lateral primul cu aprox 360 km/h, al doilea cu 500 km/h.
Mai nou senzororii laterali se monteaza in usa si sunt senzori piezo de presiune pentru un raspuns mai rapid si eliminarea cazurilor de lovire in usa fara a atinge pragul ( raspuns sac prea tarziu), iar calculul de deceleratie si orientare pe caroserie se face calculand DeltaV pe combinatia celor doi senzori frontali. Asta mai reduce riscul dupa o resoftare neavenita dar vorbim de masini dupa 2010.
Deci rog nu mai cedati in fata celor care cer deblocarea unui calculator cu calculul inchis ( samsari si alti inconstienti) din doua motive foarte serioase:
1- cei 50 euro primiti nu echivaleaza cu mutilarea unui nevinovat,
2- in cazul unui impact ulterior cu necesitatea unei expertize juridice pentru stabilirea dinamicii acciodentului , datele alterate pot trimite in puscarie un nevinovat sau scapa de puscarie un criminal.
Iertati-mi vehementa, trebuie sa luptam impreuna impotriva inconstientei care il poate invinge chiar si pe inconstient
Ati luat-o la mana a doua? Da, dar de la Opel Ploiesti, avea 1 an si vreo 20 000 km.- Era lovita? - Nu, dar stai ca intreb ca mai am telefonul lor.
Raspunsul: Da a fost lovita pe fata stanga. !
Incalzirea in scaun nu mergea ( siguranta arsa) deci clar modulul Airbag fusese resoftat pentru eliminarea contorului de impact si deblocarea sa.
Si acum rugamintea mea fiebinte: Nu mai resoftati calculatoare de airbag pentru deblocare. Dupa un impact ce a blocat calculatorul acesta se inlocuieste. La fel si senzorul de impact cerut de situatie. Senzorul frontal sau lateral este piezoelectric si se poate decalibra. Daca impactul a depasit 2,6 G in primele 20 milisec, pleaca din pensa senzorul mecanic din unitate ( acolo unde exista - majoritatea) acesta fiind tinut numai de contraarc. Dupa resoftare exista mari sanse ca la o groapa mai serioasa sa "sara" Airbagul, sau sa se intample ce s-a intamplat astazi.
Un airbag care te prinde nepregatit si in zona de umflare TE OMOARA. Iese in 20 de milisecunde cel frontal si in 8 milisecunde cel lateral primul cu aprox 360 km/h, al doilea cu 500 km/h.
Mai nou senzororii laterali se monteaza in usa si sunt senzori piezo de presiune pentru un raspuns mai rapid si eliminarea cazurilor de lovire in usa fara a atinge pragul ( raspuns sac prea tarziu), iar calculul de deceleratie si orientare pe caroserie se face calculand DeltaV pe combinatia celor doi senzori frontali. Asta mai reduce riscul dupa o resoftare neavenita dar vorbim de masini dupa 2010.
Deci rog nu mai cedati in fata celor care cer deblocarea unui calculator cu calculul inchis ( samsari si alti inconstienti) din doua motive foarte serioase:
1- cei 50 euro primiti nu echivaleaza cu mutilarea unui nevinovat,
2- in cazul unui impact ulterior cu necesitatea unei expertize juridice pentru stabilirea dinamicii acciodentului , datele alterate pot trimite in puscarie un nevinovat sau scapa de puscarie un criminal.
Iertati-mi vehementa, trebuie sa luptam impreuna impotriva inconstientei care il poate invinge chiar si pe inconstient
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
malin1
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1976 12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2011
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
Chiar prea eu dupa acident am inlocuit airbagurile si computeru toate de pe o masina . cu exceptia la centuri nu le avea ... am pust niste rezistente ... si am intrebat pe un nene . nu dau nume doar a lucrat in domeniu .. 100 euro repararea computerului de airbag ... unu sh neexplodat 150 lei parca ... wtf .. e mai bun sh ... decat .. resoftat si culmea am mai desfacut la mufe si toate cele nu mi-a sarit nici un airbag pana acu!
si culmea culmilor chiar de la reprezentanta sa iti sara in mufa ? opss suna a dare in judecata la mine
si culmea culmilor chiar de la reprezentanta sa iti sara in mufa ? opss suna a dare in judecata la mine