Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • malin1

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1976 12s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Astazi, am fost chemat la o diagnoza aparte. Zafia A, o doamna se suie la volan pune contactul si sare airbagul din scaun sofer. Norocul sau ca se asezase bine in scaun, ( zice ) ca de obicei se punea doar pe jumatate, pornea motorul sa se incalzeasca, dupa care mai facea si altele prin curte. Primul gand a fost: un scurt intre firele de incalzire scaun si unul din firele airbag lateral. Testerul a spus : er1- sac lateral sofer activat. si er2 sac lateral sofer- impedanta prea mare. In parametrii : Activari frontale - 0 . activari laterale sofer -0, activari laterale pasager- ---, senzor frontal sofer - not ok, senzor frontal pasager- ok. centura sofer- ok, neactivata. Intreb proprietarul: ati avut masina lovita in fata? -Niciodata!
Ati luat-o la mana a doua? Da, dar de la Opel Ploiesti, avea 1 an si vreo 20 000 km.- Era lovita? - Nu, dar stai ca intreb ca mai am telefonul lor.
Raspunsul: Da a fost lovita pe fata stanga. !
Incalzirea in scaun nu mergea ( siguranta arsa) deci clar modulul Airbag fusese resoftat pentru eliminarea contorului de impact si deblocarea sa.

Si acum rugamintea mea fiebinte: Nu mai resoftati calculatoare de airbag pentru deblocare. Dupa un impact ce a blocat calculatorul acesta se inlocuieste. La fel si senzorul de impact cerut de situatie. Senzorul frontal sau lateral este piezoelectric si se poate decalibra. Daca impactul a depasit 2,6 G in primele 20 milisec, pleaca din pensa senzorul mecanic din unitate ( acolo unde exista - majoritatea) acesta fiind tinut numai de contraarc. Dupa resoftare exista mari sanse ca la o groapa mai serioasa sa "sara" Airbagul, sau sa se intample ce s-a intamplat astazi.

Un airbag care te prinde nepregatit si in zona de umflare TE OMOARA. Iese in 20 de milisecunde cel frontal si in 8 milisecunde cel lateral primul cu aprox 360 km/h, al doilea cu 500 km/h.

Mai nou senzororii laterali se monteaza in usa si sunt senzori piezo de presiune pentru un raspuns mai rapid si eliminarea cazurilor de lovire in usa fara a atinge pragul ( raspuns sac prea tarziu), iar calculul de deceleratie si orientare pe caroserie se face calculand DeltaV pe combinatia celor doi senzori frontali. Asta mai reduce riscul dupa o resoftare neavenita dar vorbim de masini dupa 2010.

Deci rog nu mai cedati in fata celor care cer deblocarea unui calculator cu calculul inchis ( samsari si alti inconstienti) din doua motive foarte serioase:
1- cei 50 euro primiti nu echivaleaza cu mutilarea unui nevinovat,
2- in cazul unui impact ulterior cu necesitatea unei expertize juridice pentru stabilirea dinamicii acciodentului , datele alterate pot trimite in puscarie un nevinovat sau scapa de puscarie un criminal.

Iertati-mi vehementa, trebuie sa luptam impreuna impotriva inconstientei care il poate invinge chiar si pe inconstient
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
dupa datele de diagnoza, eu nu cred povestea.
  • malin1

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1976 12s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2011

  • Mesaj Privat
si care ar fi alea?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Unele calculatoare dupa resoftare in caz de impact nu declanseaza airbaguri sau au anomalii. De obicei cele vechi.
Cele de generatie mai noua se pot resofta si functiona corect, conditia fiind sa fie si airbagul si senzorii noi

Ciudata masina ai prins, reprezentanta + airbaguri masluite...
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,606
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Chiar prea eu dupa acident am inlocuit airbagurile si computeru toate de pe o masina . cu exceptia la centuri nu le avea ... am pust niste rezistente ... si am intrebat pe un nene . nu dau nume doar a lucrat in domeniu .. 100 euro repararea computerului de airbag ... unu sh neexplodat 150 lei parca ... wtf .. e mai bun sh ... decat .. resoftat si culmea am mai desfacut la mufe si toate cele nu mi-a sarit nici un airbag pana acu!
si culmea culmilor chiar de la reprezentanta sa iti sara in mufa ? opss suna a dare in judecata la mine Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR