- CatalinE
- OP
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Lanturile sunt bune la munte de ex. unde este zapada permanenta, si moale. Cu lanturi "la oras" (pe zapada tare sau asfalt) strici cauciucul si suspensia.
Eu in ultimele 2-3 ierni am scos de 2-3 ori lopata pe an pt. ca ramasesem inzapezit, si asta in conditiile in care eu mergeam pe drumuri care la ProTv erau date ca blocate, si se circula doar cu elicopterul, sau mergem prin zone f. retrase unde nu mai mergea nimeni.
Si asta nu cu 4x4 sau suspensie inalta, ci cu Vectra A, toate meritele venind de la cauciucuri de iarna si putina indemanare (nu f. multa, pt. ca cu cauciucuri de vara ar fi fost inutila).
Cu cauciucuri de iarna sa nu speri ca vei merge cu 150km/h in curbe, sau vei frana ca vara, avantajul major este la tractiune, la plecat din zapada.
Ca recomandare, pt. Astra F un 175/70/14 ar fi perfect pentru iarna.
- CatalinE
- OP
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
wtf
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2004
- Mesaj Privat
Ca recomandare, pt. Astra F un 175/70/14 ar fi perfect pentru iarna.
Partea proasta e ca eu am genti de 15 si cauciucuri R15 195/55. Asta inseamna sa-mi iau 4 genti si 4 cauciucuri noi....
Putin cam offtopic (sorry 😳 ).. ai probleme cu 195/55/R15 ? Confort, directie , etc ? Multumesc 😊
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
1. am, citit de 3 ori ca sa inteleg ce ai vrut sa spui pt. ca prima data am inteles doar ca era un joc de cuvinte amestecate: fatza spate vara iarna
2. tz se scrie pe mirc, nu pe forum unde ori folosesti t, ori þ daca ai caracterele româneºti.
3. legat de subiectul tau, pune-le invers, pe fata de iarna, pe spate de care vrei tu, mai pe larg nu comentez super logica ta.
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu sunt adeptul combinatiilor gen pe fata de iarna si pe spate de vara sau invers.
Chestia asta se practica pe vremuri la Dacii cand nu gaseai cauciucuri de iarna . Cine are mai multi ani in spate ( varsta ) isi poate aduce aminte mai bine cum erau cauciucurile romanesti . Dupa 20-30k km erau ca opincile. Cine prindea niste cauciucuri noi , bune , era boier . Si le punea pe fata si trecea iarna cu ele .
Acum , cand ai de unde alege ca model si pret , e pacat sa umblam cu improvizatii , caci la urma urmei , improvizatie se cheama .
Nu conteaza doar profilul cauciucului , conteaza si compozitia cauciucului folosit .
Cum se comporta cele doua tipuri de cauciucuri la ger ? Cel de iarna ramane moale , deci va avea aderenta mult mai mare pe gheata si zapada decat cel de vara care devine rigid ca un plastic .
In schimb daca te-a prins vara echipat cu gume de iarna....dupa aprox. 10k km le-ai barbierit complet .
Dealtfel se si recomanda ca la temp. exterioare de peste +5 max.+10 grade , sa treci la gume de vara .
Eu am Debica Frigo 175/70/13 ( 4 buc. cu tot cu montaj si echilibrare=5,2 mil. lei )si sunt foarte multumit de ele .
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Eu am mers cu cauciucuri de iarna pe fata si normale de vara pe spate timp de doua ierni la Vectra si era totul perfct, nu era nici o problema, chiar era bine ca nu mai aveam tendinta subviratoare in curbe, si pleca finut spatele (la viteze f. mari pe gheata) mult mai usor de corectat decat fata care ar si luat-o inainte.
Acuma am 4 de iarna Pirelli, extraordinar de bune, dar daca nu se poate asa, si 2 Montana pe fata si tot e f. bune.
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
E o combinatie fatala daca nu esti sofer experimentat. N-as lasa-o pe prietena mea sa conduca asa.
Am si testat in parcare: daca trag de volan cam o tura, deja pleaca spatele singur, fara sa accelerez sau sa trag frana de mana.
Deci e riscant, la fiecare viraj trebuie sa am grija sa nu accelerez la iesire sau sa nu fortez prea tare virajul.
Am si patit-o la Metro: incercand sa induc un mic derapaj sa ma distrez si eu (la curba prin care ieseam din parcare), a plecat spatele asa tare incat am facut 180 grade fara sa vreau 🙄
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Concluzia generala la cei care testat extensiv treaba cu combinatia fata/iarna si spate/vara e ca ori toate 4 de iarna ori, in cel mai rau caz, toate cele 4 de vara in anotimpul iarna!
Detalii: http://www.1010tires.com/winter_tires.asp
Sa conduci iarna o masina echipata cu cauciucuri de iarna pe puntea fata si de vara pe spate, sau invers e ca si cum ai avea un automobil facut din doua bucati/punti care apartin unor masini diferite cu comportament aiurea.
Si inca o chestie legata de ideea conducerii in timpul verii a unor masini echipate cu cauciucuri de iarna: am avut ocazia sa testez chestia asta cu masina de la serviciu (pe care, bineinteles, nu am menajat-o): nu prea cred in chestia cu uzarea foarte rapida a profilului, cat mai degraba cu cresterea simtitoare a distantei de franare; cand am pus prima frana mai serioasa, nu mi-a venit sa cred cat de mult mi-a luat, noroc ca am franat din timp, altfel sigur il loveam pe cel din fata mea.
- bogdanbratescu
- **
- 410 mesaje
- din 23 Aug 2005
- Bucuresti
bogdanbratescu
- Mesaje scrise: 410
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Daca din motive financiare vrei sa iti pui doar doua, mai bine optezi pentru patru sh. Nu fac cat patru noi, dar fac mai mult decat doua.
In ce priveste lanturile, daca nu esti din Poiana Brasov nu prea merita investitia. Dezavantajul majoral lor este ca trebuie folosite doar pe zapada, deci chiar daca strada ta este inzapezita, cand iesi pe arterele curatate trebuie sa le demontezi. Cat ar fi autoritatile locale de slab pregatite, in cateva zile sunt circulabile toate strazile. Si chiar daca o zi nu poti iesi, este mai rentabil sa iei un taxi.
Situatia se schimba daca ai de facut un drum lung si risti sa ramai inzapezit, desi daca ne gandim bine daca nu au si ceilalti nu te ajuta nici pe tine, ca iti vor bloca drumul.
- JURISTU '
- **
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
1.Obligatoriu spate -fata trebuie puse cauciucuri de iarna.
2.Din portbagaj sa nu lipseasca lopatica de infanterie,indiferent de parcurs (oras sau afara )
3.Cind pleci iarna la drum,in exteriorul oraselor trebuie sa ai : lanturi,lopata,o patura,cel putin 5 l de combustibil si o domnisoara frumoasa (sau doamna ) 😂 .
Astea toate pe linga spay-uri de degivrare,raclete and stuff.
- JURISTU '
- **
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
Parerea mea este ca niste gume adevarate de iarna te scot in oras din orice situatie,chiar si printre blocuri.E mai greu la masinile cu garda joasa,cum e Vectra B,dar te descurci... 😢
Treaba se poate schimba radical in orase unde ninge des si abundent.... 😢
Eu vorbeam de Timisoara !!!!
andu
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2005
- Mesaj Privat
andu
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2005
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat