De curand am achizitionat un opel corsa D 2010, motor 1.4 100 cai, cod motor A14XER si am o nelamurire fata de sistemul de racire.
In majoritatea timpului, temperatura apei sta undeva la 87-92 de grade. Insa are momente in care aceasta ajunge la 95-97, moment in care, se deschide termostatul iar apa ajunge intre 87-92 de grade. Dar, am rare momente(de 2 ori mi s-a intamplat pana acum) in care temperatura apei ajunge la 100-105 grade si sta pe acolo cateva minute. De ex, acum 4-5 zile mi s-a intamplat ca dupa ce a ajuns la 105, am tras masina pe dreapta intrucat imi era sa nu ajunga la 110, am deschis capota, ventilatorul mergea dar probabil pe prima treapta de viteza. Antigelul era ok, nu aveam bule, nu bolborosea etc. Dupa 1-2 minute, am auzit cum a intrat ventilatorul, probabil la ultima treapta de viteza, iar in max 30 de secunde, hai 1 minut, temperatura a ajung la 87 de grade.
Astazi la fel, am mers prin oras undeva la 10 minute, termparatura stand intre 87-92, cu mici momente de ajungea laa 97 de grade. Insa in momentul cand sa ajung acasa, am observat ca aceasta ajunsese la 105 grade, stand la aceasta temperatura. Am stat cu masina pe loc in parcare sa vad ce se intampla, temperatura osciland intre 100-105 de grade. Am deschis capota, ventilatorul nu era in functiune, antigelul era ok, la fel nu facea bule, nu nimic. Temperatura de la motor nu se simtea uau, nu mirosea a ars, nu avea zgomote ciudate, doar ca ventilatorul nu o pornit. Am stat cam 2 minute, apa fiind la 100 de grade, moment in care am oprit masina. Din ce am inteles, ventilatorul ar trebui sa porneasca chiar daca masina este oprita, astfel incat, apa sa se raceasca, insa mie niciodata nu imi porneste ventilatorul si nici nu ramane pornit in continuare dupa ce opresc masina. E normal sa se intampla asa? Precizez ca am schimbat kit ul de distributie recent, fara a schimba pompa de apa, mecanicul precizand ca se afla intr-o conditie buna. Sa fie de la temocupla? Sa-mi indice temperatura incorect? Temperatura o pot vedea doar dintr-un meniu secret.
MODEL: Corsa 2010
MOTOR: A14XER
Sari direct la Soluție