Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
Soluție
  • DIGITAL123

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2024

  • Mesaj Privat
Salut!
De curand am achizitionat un opel corsa D 2010, motor 1.4 100 cai, cod motor A14XER si am o nelamurire fata de sistemul de racire.
In majoritatea timpului, temperatura apei sta undeva la 87-92 de grade. Insa are momente in care aceasta ajunge la 95-97, moment in care, se deschide termostatul iar apa ajunge intre 87-92 de grade. Dar, am rare momente(de 2 ori mi s-a intamplat pana acum) in care temperatura apei ajunge la 100-105 grade si sta pe acolo cateva minute. De ex, acum 4-5 zile mi s-a intamplat ca dupa ce a ajuns la 105, am tras masina pe dreapta intrucat imi era sa nu ajunga la 110, am deschis capota, ventilatorul mergea dar probabil pe prima treapta de viteza. Antigelul era ok, nu aveam bule, nu bolborosea etc. Dupa 1-2 minute, am auzit cum a intrat ventilatorul, probabil la ultima treapta de viteza, iar in max 30 de secunde, hai 1 minut, temperatura a ajung la 87 de grade.
Astazi la fel, am mers prin oras undeva la 10 minute, termparatura stand intre 87-92, cu mici momente de ajungea laa 97 de grade. Insa in momentul cand sa ajung acasa, am observat ca aceasta ajunsese la 105 grade, stand la aceasta temperatura. Am stat cu masina pe loc in parcare sa vad ce se intampla, temperatura osciland intre 100-105 de grade. Am deschis capota, ventilatorul nu era in functiune, antigelul era ok, la fel nu facea bule, nu nimic. Temperatura de la motor nu se simtea uau, nu mirosea a ars, nu avea zgomote ciudate, doar ca ventilatorul nu o pornit. Am stat cam 2 minute, apa fiind la 100 de grade, moment in care am oprit masina. Din ce am inteles, ventilatorul ar trebui sa porneasca chiar daca masina este oprita, astfel incat, apa sa se raceasca, insa mie niciodata nu imi porneste ventilatorul si nici nu ramane pornit in continuare dupa ce opresc masina. E normal sa se intampla asa? Precizez ca am schimbat kit ul de distributie recent, fara a schimba pompa de apa, mecanicul precizand ca se afla intr-o conditie buna. Sa fie de la temocupla? Sa-mi indice temperatura incorect? Temperatura o pot vedea doar dintr-un meniu secret.



MODEL: Corsa 2010
MOTOR: A14XER

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Ai un termostat electric de 103 grade
Este comandat de ecu sa deschida cand maaina este fortata ,,,,sa urce o panta ,, etc.
In trafic normal se deschide la 103 si pleaca ventilatorul cand sonda de pe radiator simte asta.
Poti monta un termostat de 80 de la mahle TM 37 80 si scapi motorul de temperaturi obscene
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Termostat.lichid racire Termostat sistem racire 80°C in carcasa CHEVROLET VOLT OPEL AMPERA 1.4H 11.11-
Termostat.lichid racire Termostat sistem racire 80°C in carcasa se potrivește. CHEVROLET VOLT OPEL AMPERA 1.4H 11.11-
Termostat,lichid racire
Caracteristicile:
Temperatura de deschidere:
80 °C
  • DIGITAL123

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2024

  • Mesaj Privat
Ok, am sa incerc sa-l schimb cu unul de 80.
Din ce am cautat pe site-urile de piese auto, toate termostatele pentru aceasta masina sunt de 103.
Ciudat ca producatorul recomanda un asa termostat pentru o masina care ar trebui sa stea la 80-90 de grade...
Mersi pentru raspuns!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
A se verifica furtunurile de bypass!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
DIGITAL123 a scris:
Ciudat ca producatorul recomanda un asa termostat pentru o masina care ar trebui sa stea la 80-90 de grade...

Cine spune sau de unde ai tras concluzia asta, la temperatură mă refer?!

Motoarele astea așa sunt proiectate să funcționeze...dacă te deranjează ce-a făcut producătorul, nu ai decât să faci ce-a zis @ney...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR