Sam 15 Nov, 2008 9:51 pm
Salut. Am sa incerc sa te ajut din experienta proprie. Am avut si eu niste probleme asemanatoare acum 2 saptamani, mi-au dat mari batai de cap, dar pana la urma le-am rezolvat. Eu am o Vectra A din 1992 cu motor C20NE care pana acum a functionat excelent. Pentru a ma lamuri daca problema era de natura electrica (fise) am iesit noaptea pe intuneric si m-am uitat sub capota. Ei bine..pe toata lungimea fiselor apareau "luminite" si din cand in cand din izolatia unei fise sareau scantei clare si mari la masa. Deasemenea una din fise era intrerupta chiar in tubul din aluminiu ce imbraca bujia si avea un contact aleator. Am comandat un set nou de fise Bosch si le-am montat. Scaparile de curent la masa au disparut complet si acum nici pe intuneric nu se mai vedea absolut nimic. Bun...insa problema masinii mele continua sa persiste, turatia la ralanti o lua razna, detonatii puternice si aleatoare in galeria de aspiratie, accelerarile ciudate si fara vlaga, cu smucituri, miros puternic de benzina in gazele emanate si ma gandeam la un moment dat sa n-am probleme prin chiulasa. Am desfacut chiar si debitmetrul si l-am curatat cu multa atentie. Tot degeaba. M-am apucat si am desfacut mufele electrice si am curatat contactele. Am resetat si calculatorul de injectie. Degeaba. Pana la urma mi-am zis sa curat si corpul clapetei de acceleratie. Asa am descoperit "buba" care m-a chinuit atat. Poate ca altii vor rade...racordul mare flexibil care face legatura intre carcasa filtrului de aer (debitmetru) si corpul clapetei de acceleratie era taiat in doua locuri, aproape pe jumatate din circumferinta. Atunci mi-au picat (toate) fisele. Asta era : problema de amestec incorect reglat !! Pai normal ca saracu' motor o lua aiurea daca tragea aer fals cat incape. Acum aveam explicatii complete. Am comandat si racordul flexibil respectiv (desi sincer sa fiu l-am lipit impecabil si pe cel vechi) si l-am montat. Motorul merge acum ceas cu toata vechimea lui de aproape 17 ani. Detonatiile au disparut complet, accelerarile sunt ferme si viguroase(deh, motorul pe benzina de 2000 cmc) turometrul sta "bat" pe ~900 rot/min., mirosul de benzina in gazele de esapament a disparut.
Povestea e cam lunga, este adevarat dar are si invataminte. Pe scurt : deseori suntem tentati sa cautam defectul intr-un singur loc. De aceea nu dibuiam eu...cu toate ca gasisem clar fisele defecte si le-am inlocuit eliminand pierderile de scanteie nu-mi dadeam seama ca mai era ceva defect, si anume racordul flexibil de aer rupt care imi strica amestecul carburant.
In speranta ca am putut fi de vreun folos si cu scuze pentru lungimea "povestii" va urez tuturor "o seara buna".