- Ioani
- OP
- 125 mesaje
- din 14 Nov 2007
- Astra 1992 C18NZ
- Cluj
Ioani
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare. Masina din semnatura imi tot face figuri, imi smuceste cand accelerez brusc . dar nu tot timpul. Este cand mai tare , cand mai incet. Am schimbat o fisa ca parea sa fure curent se auzea un ticait, si-o revenit putin dar tot face. Azi din nou, am ridicat capota si iara se auzea un ticait pe la delcou, fise. Am tot tras de fise, dar nu mi-am dat seama ce ii. Am obs ca o fisa care iese de la decolu ii umed, unsuros. Fisa aceea n-ar lucra cum trebuie. Aaaaa.....am fost si la tester si nu a iesit nimic. Daca is bujiile cum asa putea sa le verific ?
- catalin_tl
- **
- 53 mesaje
- din 10 Aug 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Tulcea
catalin_tl
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salut. Am sa incerc sa te ajut din experienta proprie. Am avut si eu niste probleme asemanatoare acum 2 saptamani, mi-au dat mari batai de cap, dar pana la urma le-am rezolvat. Eu am o Vectra A din 1992 cu motor C20NE care pana acum a functionat excelent. Pentru a ma lamuri daca problema era de natura electrica (fise) am iesit noaptea pe intuneric si m-am uitat sub capota. Ei bine..pe toata lungimea fiselor apareau "luminite" si din cand in cand din izolatia unei fise sareau scantei clare si mari la masa. Deasemenea una din fise era intrerupta chiar in tubul din aluminiu ce imbraca bujia si avea un contact aleator. Am comandat un set nou de fise Bosch si le-am montat. Scaparile de curent la masa au disparut complet si acum nici pe intuneric nu se mai vedea absolut nimic. Bun...insa problema masinii mele continua sa persiste, turatia la ralanti o lua razna, detonatii puternice si aleatoare in galeria de aspiratie, accelerarile ciudate si fara vlaga, cu smucituri, miros puternic de benzina in gazele emanate si ma gandeam la un moment dat sa n-am probleme prin chiulasa. Am desfacut chiar si debitmetrul si l-am curatat cu multa atentie. Tot degeaba. M-am apucat si am desfacut mufele electrice si am curatat contactele. Am resetat si calculatorul de injectie. Degeaba. Pana la urma mi-am zis sa curat si corpul clapetei de acceleratie. Asa am descoperit "buba" care m-a chinuit atat. Poate ca altii vor rade...racordul mare flexibil care face legatura intre carcasa filtrului de aer (debitmetru) si corpul clapetei de acceleratie era taiat in doua locuri, aproape pe jumatate din circumferinta. Atunci mi-au picat (toate) fisele. Asta era : problema de amestec incorect reglat !! Pai normal ca saracu' motor o lua aiurea daca tragea aer fals cat incape. Acum aveam explicatii complete. Am comandat si racordul flexibil respectiv (desi sincer sa fiu l-am lipit impecabil si pe cel vechi) si l-am montat. Motorul merge acum ceas cu toata vechimea lui de aproape 17 ani. Detonatiile au disparut complet, accelerarile sunt ferme si viguroase(deh, motorul pe benzina de 2000 cmc) turometrul sta "bat" pe ~900 rot/min., mirosul de benzina in gazele de esapament a disparut.
Povestea e cam lunga, este adevarat dar are si invataminte. Pe scurt : deseori suntem tentati sa cautam defectul intr-un singur loc. De aceea nu dibuiam eu...cu toate ca gasisem clar fisele defecte si le-am inlocuit eliminand pierderile de scanteie nu-mi dadeam seama ca mai era ceva defect, si anume racordul flexibil de aer rupt care imi strica amestecul carburant.
In speranta ca am putut fi de vreun folos si cu scuze pentru lungimea "povestii" va urez tuturor "o seara buna".
Povestea e cam lunga, este adevarat dar are si invataminte. Pe scurt : deseori suntem tentati sa cautam defectul intr-un singur loc. De aceea nu dibuiam eu...cu toate ca gasisem clar fisele defecte si le-am inlocuit eliminand pierderile de scanteie nu-mi dadeam seama ca mai era ceva defect, si anume racordul flexibil de aer rupt care imi strica amestecul carburant.
In speranta ca am putut fi de vreun folos si cu scuze pentru lungimea "povestii" va urez tuturor "o seara buna".
- Ioani
- OP
- 125 mesaje
- din 14 Nov 2007
- Astra 1992 C18NZ
- Cluj
Ioani
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat