Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Relanti setat cu tech2 la 900 ture. Cat de cat stabilizat, chiar daca are o mica fluctuatie. Cuplez dezaburirea, ventilatorul sau servodirectia (electro-hidraulica) si relantiul scade brusc la 500 ture, dupa care incepe sa fluctueze din ce in ce mai putin, pana cand intr-un final se stabilizeaza. Aveti ceva idei? Cei de la Opel le-au epuizat pe toate!
Skip ads

  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
verifica curea alternator, perii alternator, punte diode, precum si diverse relee ale consumatorilor respectivi. la pornirea unui consumator de asta alternatorul intra in sarcina maxima deci, scade turatia..
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Pai stiu ca e normal sa scada turatia, dar nu in halul asta, de la 900 la 500. In toate masinile in care am verificat acest lucru, turatia nu scadea decat cu 50-100 ture maxim, aproape insesizabil. La mine e o anomalie si nu stiu de ce. La bornele bateriei, incarcarea se face normal, si la relanti, si in sarcina, cu sau fara consumatori. Cred ca e vorba de intensitatea curentului, AMPERAJUL. Normal, tre sa scoata 100A, in realitate nu stiu cat scoate, ca nu prea se poate verifica.
  • ovi_jer

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu stiu la opel cum se numeste acea piesa dar este vorba motorul bypas sau debitmetru care regleaza relantiul la o anumita turatie indiferent de consumatori sau sarcina.
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Corneliu Panait a scris: Cred ca e vorba de intensitatea curentului, AMPERAJUL. Normal, tre sa scoata 100A, in realitate nu stiu cat scoate, ca nu prea se poate verifica.


nu, te contrazic, scoate MAXIM 100A. in rest scoate proportional cu cat cer consumatorii. deci, ma gandesc ca poate fi ceva care sa iti tina alternatorul la maxim, adica un scurt. consumatorii de care zici functioneaza? raman la ideea ca ar trebui sa verifici releele.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Nu stiu la opel cum se numeste acea piesa dar este vorba motorul bypas sau debitmetru care regleaza relantiul la o anumita turatie indiferent de consumatori sau sarcina.


Motorasul "pas cu pas" se numeste IAC (idle air control) si l-am schimbat cu unul nou, original GM. Nici o schimbare. Toti consumatorii de care am spus functioneaza perfect. Unde oare se afla releul central la Astra G?
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
nu e in cutia cu sigurantze? a, m-am mai gandit la ceva.. si releul pompei de benzina, nu?

de ce iti spun ca e de la un consumator? pentru ca eu am avut cas-ul in scurt si ramaneam fara lumina, si apoi se oprea motorul. de tot, mort in cada.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
pai cum pot sa verific daca am un consumator in scurt-circuit? Scot toate siguratele de la ceilalti consumatori?
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ca sa il verifici, la rece, il scoti si il masori cu ohmetrul shi nu trebuie sa aiba rezistenta.

la cald (sub tensiune) cu ampermetrul cred. Legi ampermetrul in serie la borne si nu trebuie sa arate mai mult decat puterea nominala a consumatorului. daca e in scurt zboara acul ampermetrului foarte tare. Nu bag mana in foc pentru ce am spus mai sus. oricum daca incerci nu cred sa se intample nimic. Laughing Laughing

de fapt, nu cred sa fi ceva in scurt ca altfel ar sari sigurantele. nu stiu ce sa cred. fura curent pe undeva ? da vreun cablu la masa ?

oricum nu cred sa fie altceva decat electric.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
E clar ca e ceva electric. Chiar daca nu am nici un consumator pornit, relantiul fluctueaza putin, se vede si cu ochiul liber. In schimb, daca tin acceleratia constanta la 1500 ture, sa zicem, si dau drumul la un consumator, turatia scade. Daca opresc consumatorul, se ridica la 1500 ture. Nu mai stiu ce sa fac.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cum stai cu acumulatorul?Ai verificat bornele? tensiunea de incarcare nu trebuie sa fie mai mare de 14.4V(fara consumator).Dupa parerea mea poate fi si o dioda din alternator.Masoara daca scade tensiunea mult daca cuplezi un consumator, inseamna ca blocul de diode are ceva defect. eventual incearca cu o alta baterie (care stii sigur ca e buna).
Scaderea de turatei (in relanti)la o cuplare de consumator (faza lunga dezaburire,ventilator,clima)nu trebuie sa fie mai mare de 100rot/min
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cum stai cu acumulatorul?Ai verificat bornele? tensiunea de incarcare nu trebuie sa fie mai mare de 14.4V(fara consumator).Dupa parerea mea poate fi si o dioda din alternator.Masoara daca scade tensiunea mult daca cuplezi un consumator, inseamna ca blocul de diode are ceva defect. eventual incearca cu o alta baterie (care stii sigur ca e buna).
Scaderea de turatei (in relanti)la o cuplare de consumator (faza lunga dezaburire,ventilator,clima)nu trebuie sa fie mai mare de 100rot/min
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
stiu ca tre sa scada cu maxim 50-100 rotatii/min. Am fost azi la Opel si s-a mai vehiculat o idee: pozitia clapetei de acceleratie (TPS). Stie cineva cum se regleaza pozitia clapetei si a senzorului TPS? Se poate sa fie mai deschisa decat trebuie la relanti si din aceasta cauza ECU sa dea mai putina benzina decat trebuie, de aici aparand fluctuatiile la relanti. Cine stie? Poate doar Adam Opel!??
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
dupa cum spunea shi go, si eu cred sa fie o dioda. as zice sa nu te apuci sa umbli pe la injectie ca nu are rost .
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
O sa ma duc la un atelier electric sa-mi verifice alternatorul. Eu am schimbat anul trecut releul regulator, electricianul a spuus ca diodele sunt bune. Facea la fel si inainte de schimbarea releului, si dupa. Va tin la curent ...
  • sbirlut

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Salutari,

Exact aceleasi simptome am si eu la masina mea, in momentul in care cuplez multi consunamtori scade vizibil turatia. Odata am cuplat dezaburirea, ventilatorul, recircularea aerului si AC si relantiul a scazut brusc pina aproape s-a inecat, dupa care a incepeut sa fluctueze pina in final se stabilizeaza.
Eu am avut o problema cu alternatorul (aveam in puntea de diode o improvizatie (doua diode era de 80A in loc de 100A), era doar o improvitzatie temporara cit sa ajung cu masina la domiciliu iar apoi la un service), dupa ce am schimbat alternatorul efectele la cuplarea consumatorilor s-au mai domolit un pic, insensul ca nu mai este asa vizibila scaderea de turatie. Cei de la Opel din Timisoara au spus ca de vina ar fii debitmetrul si ca ar trebuii schimbat. (BTW cit a costat IAC-ul ? ..mie pe debimetru mi-au cerut 7.8 mil).
Luni merg cu masina iara la o verificare ...daca aflu ceva va tin la curent.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Cum adica debitmetrul? Nu ccred ca am asa ceva la motorul meu. IAC-ul a fost "moca", compensare, dar pretul e undeva pe la 3,6 mil lei.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Corneliu Panait a scris:La bornele bateriei, incarcarea se face normal, si la relanti, si in sarcina, cu sau fara consumatori. Cred ca e vorba de intensitatea curentului, AMPERAJUL


toti consumatorii cuplati, bateria si iesirea alternatorului (redresata) sunt pusi in paralel. daca la bornele bateriei ai tensiune constanta, e posibil sa ai pe undeva o cadere de tensiune mare pe un fir. ma gandesc intre iesirea alternatorului si acumulator. masoara direct pe alternator tensiunea in diferite regimuri (relanti, turatie/cu sau fara consumatori). ar trebui sa fie la fel cu cea de la bornele bateriei.
nu stiu cum se face regularea tensiunii, tot ca la dacie, cu tensiune variabila pe rotor? nu am nici o schema la indemana acum...

inca o verificare, sa vezi daca e din alternator/piese aferente: incearca sa scoti cureaua de antrenare si mergi doar pe baterie (putin), cu/fara consumatori.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ron, chiar astazi am fost la "pacalicii" aia de pe Str. Oborului, in spate la ICIL, specialisti in electrica auto si testare. dupa ce s-au dat mari, au pus-o pe tester si surpriza: nici un cod de defect. la relanti, incarca 14,3V, iar cu servo directia cabrata la maxim + aeroterma, dezaburire si faza lunga, tensiunea se ducea pana la 12,3V. Cica nu e problema electrica SIGUR. Suspecteaza prea mult aer in amestecul din relanti. Habar n-am ce sa mai zic. Parca motorul nu are putere sa suporte nici un consumator. Sunt disperat, mai ales ca cei de la Opel se uita la ea ca la Mercedes ...
Imi poti recomanda pe cineva priceput in Constanta?
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Inca o chestie: la relanti, TPS = 0%. E normal sau trebuie sa fie o valoare mai mare?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR