Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Eu am desfacut supapa EGR, curatat bine si montat la loc. Motorul merge acum bine. Vedeti daca reusiti sa rezolvati si voi problema, poate nu e chiar asa de grav si se mai poate salva supapa (intre 1.500 si 1.700 RON). Pe imagini am trecut cam toti pasii. Enjoy !
















Dupa ce monati totul la loc (dupa curatare, lubrifiere, insurubare etc), sa nu va speriati !
Motorul porneste un pic mai greu (ca si atunci cand schimbi filtrul de motorina). Mai ales ca eu am facut operatiunea la -10 grade Celsius.
Dar pana la urma, dupa ce am lasat de cateva ori bujiile incandescente sa-si faca treaba, o pornit. Am avut ceva emotii, dar o fost OK pana la urma.
Motorul mere "brici" pana acum, dupa cateva ture de teste, i-am dat un pic blana, si prin oras, totul este OK.

Simptomele mele erau urmatoarele: La un moment dat, cand eram la drum intins, nu acceleram, nu eram in depasire, ba dimpotriva, eram in usoara frana de motor, s-o aprins becul de service. Motorul o intrat in "limp", nu mai puteam tura decat pana la max 2.800 de ture, dar si asa motorul nu avea vlaga. Am oprit pe dreapta, taiat contact, si-o revenit. Dupa aia mai mergea bine (fara bec aspins), dar incepea sa faca din ce in ce mai des figura (beculet aprins, "limp"). O inceput sa scoata si fum la un moment dat, dar destul de aleatoriu, nu tot timpul. Cateodata aveam o "teava" de fum, de paleau de invidie astia cu Rabele. Altadata nu mai era nici un pic de fum. Dupa ce am curatat supapa EGR, nu o mai aparut nici un simptom din cele de mai sus. Motorul merge mai "rotund", nu mai sunt asa mari vibratii.

Alt efect asociat cu blocarea valvei EGR era si consumul destul de mare, in jur de 8-9 litri %. Am si mers destul de mult cu beculetul aprins, in "limp", ca n-am avut ce face, trebuia sa ajung acasa. Dupa curatare, am facut un plin ochi si am tras o tura de Sibiu (170 km x 2). Consumul si-o revenit la normal, adica cu un mers foarte ingrijit, fara depasiri inutile, fara sa sar de 3.000 de ture, mers constant cu 100-110 km/h, am scos un consum de 5,2 litri %. Ceea ce e absolut OK. O sa incerc sa mai fac un consum dupa cativa kilometri prin oras si o sa vi-l comunic.

Cu spray-ul de ungere, am uns secera si ciocanu', si pistonul ciuperca care intra in corpul cilindric al supapei. Am incercat sa nu dau prea mult pe secera si ciocan ca sa nu intre prea mult "unguent" la partea electrica (cea acoperita de plasticul negru), ca sa nu afecteze bobina/magnetul de comanda.
Ca si o precizare pe care am mai amintit-o si pe celalat topic, atunci cand o inceput sa faca figuri, de se aprindea becul, am dus-o la tester si spunea destul de clar ca e vorba de supapa EGR, deaia m-am apucat de ea. Asta ca sa corelez cu simptomele pe care le-am descris mai sus.


Ultima modificare făcută de velu_cluj la Lun 07 Jan, 2008 11:34 pm
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
FELICITARI! pentru tutorial si mai ales pentru poze si scrisul de pe ele. Asa se face un tutorial pentru ca orice conducator de OPEL fara cunostiinte aprofundate de mecanica sa poata realiza aceasta operatie.
O mica sugestie daca se poate: nu ai precizat ce anume ai uns la acest ansamblu cu acel spray prezentat in prima poza. In rest e super OK si asta poate da curaj si altora sa faca aceasta operatie.
Cu respect, Mihai
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
As avea o propunere ca sa nu se faca confuzii! La titlul tutorialului sa se adauge ca e vorba de EGR electronic pt. masini dupa 2003. E diferenta mare fata de cele model vechi.
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Pe imaginea a doua am trecut explicit Motor Opel Zafira 2003 YDTH. La subiectul EGR am gasit si supape mecanice/vacuumetrice care intradevar arata diferit (pe Vectra, si alte tipuri de motoare). Dar tocmai deasta am pus explicatia la poza motorului, inainte de a-l desface.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Si eu propun ca numele acestui tutorial sa se schimbe in: "Curatare valva EGR electro-mecanic pentru Y20DTH dupa 2003 "
  • Mitica_SB

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2012 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Felicitari pt tutorial Viorel!

Subscriu la propunerea de schimbare a titlului. Nu de alta, dar am avut un soc cand am vazut pozele... prietenii stiu de ce.
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Dupa ce am reusit sa o dau si eu jos,am curatat-o....totul a fost super o perioada dupa care,surpriza:am mers cu ea putin subturata(in tr. a5-a cu 50 fara sa accelerez progresiv,pur si simplu mergeam asa) si ce credeti-dragalasul martor si-a facut iar aparitia...Se stie -oprit-pornit a disparut si de atunci ...nimic,nu s-a mai aprins.Oare poate explica cineva asta? poate mai trebuia sa curat altceva pe langa valva si senzorul acela de sus?Va multumesc anticipat pt. event. raspunsuri pt. ca sunt in ceata...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pai in afara de supapa EGR in sine se curata si galeria acesteia...
https://www.clubopel.com/vie...p?p=233657#233657
acesta este un link din care poi vedea despre ce este vorba. Ma refer la galeria care se gaseste dupa tevile de motorina ce merg la injectoare.
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Ar fi ideal sa curat si galeria dar nu e chiar atat de murdara.....si imi e teama de problemele care pot urma:aer fals,oringuri,furtunase,garnituri....a mea e perfect uscata in zona si galeria pe interior e destul de curata,este neagra dar nu are depuneri nici macar un mm in grosime....Cred ca era si din motorina ca de cand am alimentat cu alpin nu a mai aparut inamicul nr. 1 Smile -martorul de service.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
In momentul cand apare uzura la lagarul pistonasului aceasta supapa se va bloca mereu la un nr. finit de km, cauza fiind funinginea de la gazele de recirculare care se strecoara intre ax si lagar. In momentul cand s-a blocat, senzorul de pozitie al EGR-ului transmite informatia la ECU care sesizeaza pozitia neconforma a supapei , aparand martorul cu cheita in bord . ECU taie comanda turbinei, motorul intrand in regim de avarie. Aceeasi problema o am si eu si singura solutie ( in afara de inlocuirea EGR sau inlocuirea lagarului la o cota OK) este ca periodic la aproximativ 1000 de Km sa pulverizez spray degripand pe ax si sa-l misc cu mana pana cand secerea revine singura pe pozitie, fara a demonta supapa , capacul de plastic al EGR-ului nu il mai montez ulterior.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
E si asta o solutie dar te-ai intrebat de ce se depune asa de multa funingine pentru ca daca mergi normal (peste 1500-2000 ture) nu a trebui sa ti se depuna atata calamina. Verifica daca nu ai depuneri mari in intercooler si daca nu iti scapa ulei pe la trubina, ulei care ajunge apoi impreuna cu aerul si calamina de pe recirculare la supapa EGR.
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
@ costache-si chiar asa?santem pedepsiti sa o curatam la infinit?chiar nu putem sa gasim o solutie?ca pe mine ma bate gandul sa cumpar alta noua dar ar fi ideal sa o reconditionez pe asta...a mea nu are cine stie ce joc dar totusi se blocheaza.....crezi ca e indicat sa nu mai punem capacul de plastic?ma gandesc ca ea se blocheaza si asa,daca mai intra si praful de pe DB e vai...
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
O sa mai postez in curand niste poze cu operatiunile de "intretinere" a supapei. Nu am mai avut probleme de cand am curatat-o, dar am mai verificat-o din cand in cand si cateodata merge mai greu. Cred ca in mod sigur are legatura cu calitatea motrinei sau cu uzura supapei. Respectiv, gazele arse recirculate depun pe pistonasul supapei o zgura destul de uscata (de la motorina noastra?), care in final duce la blocarea supapei. Ca si intretinere, este vorba de ungerea tijei pistonasului supapei (din cand in cand), ca si prevenire a griparii din cauza respectivelor gaze/depuneri. Aceasta operatie este simpla si se poate face fara demontarea supapei. Se da jos capacul de plastic al supapei cu acces direct la mecanismul secera si ciocan si la tija pistonasului. Se unge tija, de preferat cu un spray cu teava deaia mica, ca si o pasta de pix, ca sa fie ungerea cat mai directionata, se pune capacul de plastic la loc si gata. Fara nici un fel de scule, doar o surubelnita si curaj. Capacul de plastic se poate da jos destul de usor, eu cred ca si nemtii cand o gandit afurisita asta de supapa, au pus capacul ala de plastic (fara suruburi si alte cleme) ca sa se poata da jos usor, pentru operatia asta de ungere. Din pacate, mioriticii de la noi, nu pun prea mult pret pe aceste lucrari de intretinere (spray 15 RON, surubelnita 2 RON) si prefera sa inlocuiasca toata supapa (1.500 RON). Ungerea pistonasului se poate face acasa sau in orice service, dureaza max 5 - 10 minute. Diferenta este sau nu in buzunarul nostru.
  • mircsu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: cluj napoca
  • Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2007

  • Mesaj Privat
problema a fost tot acea "cheie si maxim 30 km/h". am urmat tot ceea ce am gasit descris aici si e ok.

in primul si primul rand (parerea mea), daca suspectati EGRul, cu atentie dati jos capacul de plastic (vezi foto din topic) si incercati sa miscati secera (nu folositi surubelnite sau alte scule). daca nu se poate trebuie in primul rand curatata

multumiri: velu_cluj & dancuciureanu cu care am avut si discutii telefonice care mi-au prins foarte bine

povestile dinainte si de dupa:
-mecanicii (cu sau fara testere in dotare) la care am fost eu ziceau ca e devina EGRul dar nici unul nu stia cum sa imi garanteze intr-o forma sau alta acest lucru, numai dupa ce platesc EGRul se poate vedea acest lucru iar in cazul in care nu ar fii fost acesta de vina nimeni nu imi inapoia banii si sa-si pastreze piesa. cam multi bani pentru o distractie a mecanicului; zic eu.
-dupa curatare cu motorul oprit se poate misca manual.
-cu motorul pornit si cu sotia din dotare la acceleratie se poate vedea cum lucreaza aceasta secera.
-lasat la ralanti am miscat eu manual secera, moment in care motorul a dat rateuri. eliberand-o, aceasta s-a repozitionat si "toarce" ca un adevarat diesel Y2oDTH.
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Din pacate mai am avut din nou probleme cu supapa EGR. De anul trecut din Decembrie de cand am demontat / curatat / uns. Deci cam un an o tinut "minunea". Simptomele erau la fel, aprindere beculet cu cheita si masinuta, ma trecea in regim de avarie, etc. Am incercat sa mai dau capacul jos si am mai uns-o cat am putut de bine, dar se pare ca era uzata, iar ungerea se pare ca nu mai ajuta.











Am intrebat din nou pe la service-uri cam cat ar fi supapa noua, si pretul a ramas cam acelasi, adica 1.700 - 2.000 RON. Mi s-o parut cam mult, asa ca am incercat sa o dau jos si sa inteleg mai bine cum functioneaza si ce anume era defect. Am ajuns la concluzia ca uzura de la secera era destul de pronuntata, era deja o distanta de aprox 1mm intre rola si partea interioara a secerei, ceea ce ducea (am vazut in timpul functionarii) la o miscare de vibratie ca un ciocan a pistonasului (rolei de fapt) pe secera, Ceea ce duce la formarea unei umflaturi pe secera. Miscarea secerei sus/jos nu se mai facea continuu, pentru ca rola se bloca cand dadea de umflatura respectiva. Am smirghelit umflatura, dar acum aparea alta problema. Rola se misca relativ mai usor, dar partea din spate a secerei (marginea exterioara) dadea in partea din spate a pistonului si il bloca (adica secera nu mai facea acum contact cu rola, care trebuia sa impinga pistonul pe orizontala inainte, ci il impingea in sus, la contact cu partea din spate, blocandu-l). Ca sa contracarez aceasta miscare, am pus un arc care sa tina pistonul apasat in jos, impotriva tendintei secerei de a-l ridica. Am gasit prin cutia de scule un arc (cred ca de la ceva clanta de usa) si l-am montat cu o sarma otelita prin gaura de jos (lasata probabil pentru aerisire sau pentru scurgerea vaselinei in exces). Asa cum se vede pe imagini. Am mai observat un defect si anume cand secera era in pozitie inferioara (cu pistonul inchis complet), aceasta avea tendinta de blocare, ca si cum ar fi fost intr-o "piedica", dupa care miscata putin cu mana, isi putea face cursa normal. Pentru corectura, am montat un distantier (dintr-un suport de tablou, pe care l-am indoit putin), astfel ca secera nu mai putea ajunge pana la pozitia de maxim inferior (si nici senzorul nu sesiza acest lucru, fiind vorba de o distanta de 1mm).


















De la montare, am facut cativa zeci de km si masina se comporta exemplar. Daca aveti curaj dar nu aveti aia 2.000 RON (care banuiesc ca nu dau pe nimeni afara din casa), va recomand sa incercati. Nu sunt adeptul carpelilor sau improvizatiilor, dar ma enerveaza la culme ca supapa asta, pe langa ca-i scumpa ca naiba, nici nu pot sa zic ca face mare lucru (ok, recircula gazele, scade temperatura de aprindere a amestecului, si astfel scade emisia de NOx-e, astfel se mentine in Euro3, etc, etc). Apropo, nu stiu daca gazele ies cu trebe la RAR daca de exemplu trebe sa faci ITP-ul, dar de fum nu scoate nici un pic acuma. Inainte sa repar supapa, scotea ca o Raba. Daca era sistemul turbo, sau debitmetru, sau o bujie incadescenta, sau o planetara, sau un disc de frana, cred ca era mai vital sa pui o piesa noua. Dar cred ca pana si sistemul turbo daca l-ai cumpara nou, nu ar fi 500 de euro cat îi supapa EGR. Pe de alta parte am citit pe forum ca nu s-o reusit ºuntarea ei, ca ECU ori isi da seama ca supapa nu-i la locul ei, ori vede ca senzoru' nu indica bine pozitia supapei, asa ca rezultatul e ca tot te trece in "limp mode".
So, astept impresii si daca o mai incercat cineva, sa ma anunte.

  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
A, si sa nu uit, am verificat inainte sa dau jos supapa daca sistemul electric functioneaza. Era ok, in sensul ca misca secera (atata cat se putea), asa ca partea cu bobina si magnetul nu am desfacut-o. Am incercat, dar am vazut ca era destul de bine caspulata, asa ca nu am insistat prea mult, de frica sa nu stric ceva care functioneaza deja.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
supapa costa 21 mil la reprezentanta, vezi ca gasesti mai ieftin ,anul asta am cumparat-o cu 12 mil.(aceiasi supapa, acelasi producator numai ca nu are timbrul de origine GM ) .
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
De unde la pretul asta?Oricum felicitari pt. velu.....a mea nu a mai creat probleme,nici nu are uzura atat de mare ,a fost doar gripata.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Bennett auto, sunt distribuitori engros ,dar fiind o piesa cu valoare mare m-au servit si mi-au trimis piesa prin fan curier cu plata ramburs.
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc de incurajari si telefoane (Mircea). Apreciez si datele despre posibilii distribuitori de piese. O sa-i contactez si eu pe cei de la Bennett Auto. Daca e pana in 12-14 mil. o iau, ca nu stiu nici mecanismul cu arc cat o sa mai tina. S-ar putea inca 100.000 km sau 1 km Wink .
Deocamdata cu sistemul asta artizanal (arcul si opritorul) masina se comporta bine, trage mai bine, in accelerari e un pic mai vioaie. Azi (la o zi dupa ce am montat-o) am facut o tura de vreo 400 km (Cluj - Tg.M - Sibiu-retur) si am depasit tot in cale, am dus-o pana la 130+ km/h si e OK (accelereaza bine cum ziceam, nu mai pica in bot, nu se mai aprinde beculetul).
Va tin la curent daca mai apar modificari. Mecanismul o sa-l inspectez periodic (ungere, reglaj daca trebe), mai ales ca mi-am luat niste scule (clicket si torx) cu care pot sa dau jos supapa fara sa mai demontez nimic altceva, pe langa avantajul ca e foarte accesibila fiind in fata radiatorului.

Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR