![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa ce monati totul la loc (dupa curatare, lubrifiere, insurubare etc), sa nu va speriati !
Motorul porneste un pic mai greu (ca si atunci cand schimbi filtrul de motorina). Mai ales ca eu am facut operatiunea la -10 grade Celsius.
Dar pana la urma, dupa ce am lasat de cateva ori bujiile incandescente sa-si faca treaba, o pornit. Am avut ceva emotii, dar o fost OK pana la urma.
Motorul mere "brici" pana acum, dupa cateva ture de teste, i-am dat un pic blana, si prin oras, totul este OK.
Simptomele mele erau urmatoarele: La un moment dat, cand eram la drum intins, nu acceleram, nu eram in depasire, ba dimpotriva, eram in usoara frana de motor, s-o aprins becul de service. Motorul o intrat in "limp", nu mai puteam tura decat pana la max 2.800 de ture, dar si asa motorul nu avea vlaga. Am oprit pe dreapta, taiat contact, si-o revenit. Dupa aia mai mergea bine (fara bec aspins), dar incepea sa faca din ce in ce mai des figura (beculet aprins, "limp"). O inceput sa scoata si fum la un moment dat, dar destul de aleatoriu, nu tot timpul. Cateodata aveam o "teava" de fum, de paleau de invidie astia cu Rabele. Altadata nu mai era nici un pic de fum. Dupa ce am curatat supapa EGR, nu o mai aparut nici un simptom din cele de mai sus. Motorul merge mai "rotund", nu mai sunt asa mari vibratii.
Alt efect asociat cu blocarea valvei EGR era si consumul destul de mare, in jur de 8-9 litri %. Am si mers destul de mult cu beculetul aprins, in "limp", ca n-am avut ce face, trebuia sa ajung acasa. Dupa curatare, am facut un plin ochi si am tras o tura de Sibiu (170 km x 2). Consumul si-o revenit la normal, adica cu un mers foarte ingrijit, fara depasiri inutile, fara sa sar de 3.000 de ture, mers constant cu 100-110 km/h, am scos un consum de 5,2 litri %. Ceea ce e absolut OK. O sa incerc sa mai fac un consum dupa cativa kilometri prin oras si o sa vi-l comunic.
Cu spray-ul de ungere, am uns secera si ciocanu', si pistonul ciuperca care intra in corpul cilindric al supapei. Am incercat sa nu dau prea mult pe secera si ciocan ca sa nu intre prea mult "unguent" la partea electrica (cea acoperita de plasticul negru), ca sa nu afecteze bobina/magnetul de comanda.
Ca si o precizare pe care am mai amintit-o si pe celalat topic, atunci cand o inceput sa faca figuri, de se aprindea becul, am dus-o la tester si spunea destul de clar ca e vorba de supapa EGR, deaia m-am apucat de ea. Asta ca sa corelez cu simptomele pe care le-am descris mai sus.
Ultima modificare făcută de velu_cluj la Lun 07 Jan, 2008 11:34 pm