- jgyprime
- OP
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Urmatoarele se pot aplica si la alte masini, in functie de unde gasiti loc liber prin bord sau in alta parte.
Eu am facut aceasta "imbunatatire" pe o vectra c.
Este foarte util sa avem asa ceva in masina (zic eu), iar costurile sunt infime pe langa utilitate.
Materiale necesare:
1 voltmetru digital care sa incapa in locul unde vreti sa-l montati (in cazul meu intr-un buton fals din bord).
Eu am folosit urmatorul model luat de pe ebay: >>> CLICK <<< ~5 lei
2. instrumente de gaurit, taiat, etc.
Eu am folosit un cutter, o bormasina cu un spiral de lemn de 3-4 mm (nu stiu exact dimensiunea).
3. cabluri de prelungire, mufe, dupa nevoie (nu cred ca e vreun opelist sa citeasca tutorialele si sa nu aiba cate 1 metru de cablu de 2 culori prin casa / masina)
"Implementarea"
1. se traseaza pe obiectul ce va fi decupat forma voltmetrului si in functie de sculele fiecaruia se decupeaza zona respectiva
Exemplu:
2. se introduce voltmetrul in asa fel incat sa intre aproape fix, si se lipeste cu pistolul cu lipici:
Exemplu:
eu am fost nevoit sa tai "urechile" de prindere ale voltmetrului penru ca nu incapea in butonul fals.
3. se conecteaza la masina. eu l-am conectat la bricheta, la vectra c bricheta e alimentata doar cand e contactul pus, deci exact ce ma interesa.
se porneste motorul si se verifica tensiunea sa fie "in parametri" (parametrii se discuta in alt topic, AICI)
La mine arata cam asa:
Succes la "implementare"
Eu am facut aceasta "imbunatatire" pe o vectra c.
Este foarte util sa avem asa ceva in masina (zic eu), iar costurile sunt infime pe langa utilitate.
Materiale necesare:
1 voltmetru digital care sa incapa in locul unde vreti sa-l montati (in cazul meu intr-un buton fals din bord).
Eu am folosit urmatorul model luat de pe ebay: >>> CLICK <<< ~5 lei
2. instrumente de gaurit, taiat, etc.
Eu am folosit un cutter, o bormasina cu un spiral de lemn de 3-4 mm (nu stiu exact dimensiunea).
3. cabluri de prelungire, mufe, dupa nevoie (nu cred ca e vreun opelist sa citeasca tutorialele si sa nu aiba cate 1 metru de cablu de 2 culori prin casa / masina)
"Implementarea"
1. se traseaza pe obiectul ce va fi decupat forma voltmetrului si in functie de sculele fiecaruia se decupeaza zona respectiva
Exemplu:
2. se introduce voltmetrul in asa fel incat sa intre aproape fix, si se lipeste cu pistolul cu lipici:
Exemplu:
eu am fost nevoit sa tai "urechile" de prindere ale voltmetrului penru ca nu incapea in butonul fals.
3. se conecteaza la masina. eu l-am conectat la bricheta, la vectra c bricheta e alimentata doar cand e contactul pus, deci exact ce ma interesa.
se porneste motorul si se verifica tensiunea sa fie "in parametri" (parametrii se discuta in alt topic, AICI)
La mine arata cam asa:
Succes la "implementare"
- Phantom
- **
- 198 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Galati
Phantom
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- OP
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,210 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,210
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- OP
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
la fel, iar am folosit google sa caut ce inseamna "biax de mana"
eu am incercat sa caut prin galati pe cineva care are scule si nu am gasit
si ieri m-am apucat sa "implementez"
rezultatul poate nu e chiar cel mai estetic,dar functionalitatea e mai importanta din punctul meu de vedere
e interesant sa vezi ca atunci cand tragi de volan scade incarcarea (din cauza servodirectiei electrice)
sau ca atunci cand aprinzi faza lunga scade cu 0,1 V
sau cand dai la cheie sa vezi la cat scade tensiunea pe baterie...
sunt detalii dar care la un moment dat te ajuta sa-ti dai seama ca se apropie probleme la alternator...
bine, eu acum sunt incantat de "upgrade" si stau cu ochii pe el, dar la un moment dat cel mai probabil o sa ignor informatia ce apare acolo...
eu am incercat sa caut prin galati pe cineva care are scule si nu am gasit
si ieri m-am apucat sa "implementez"
rezultatul poate nu e chiar cel mai estetic,dar functionalitatea e mai importanta din punctul meu de vedere
e interesant sa vezi ca atunci cand tragi de volan scade incarcarea (din cauza servodirectiei electrice)
sau ca atunci cand aprinzi faza lunga scade cu 0,1 V
sau cand dai la cheie sa vezi la cat scade tensiunea pe baterie...
sunt detalii dar care la un moment dat te ajuta sa-ti dai seama ca se apropie probleme la alternator...
bine, eu acum sunt incantat de "upgrade" si stau cu ochii pe el, dar la un moment dat cel mai probabil o sa ignor informatia ce apare acolo...
- Madalin1796
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Madalin1796
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
- jgyprime
- OP
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- jgyprime
- OP
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Phantom
- **
- 198 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Galati
Phantom
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- OP
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Madalin1796
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Madalin1796
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:La astra g cred ca se poate pune in gaura aia de sub controlul de la clima.
Improvizezi o cutiuta mica pentru voltmetru si o bagi acolo intr-un colt sus, prinsa cu dublu adeziv.
Poti gasi la 2-3$ direct in cutiuta, doar sa-l legi la baterie...
Exemplu: click
Sau bricheta:
Exemplu: click
Improvizezi o cutiuta mica pentru voltmetru si o bagi acolo intr-un colt sus, prinsa cu dublu adeziv.
Poti gasi la 2-3$ direct in cutiuta, doar sa-l legi la baterie...
Exemplu: click
Sau bricheta:
Exemplu: click
Multumesc frumos! O sa-l iau pe cel in cutiuta ca nu-mi place cum arata cel pentru bricheta. Cu transportul cum a fost? Am vazut ca scrie free shipping dar ma gandesc ca daca vrei sa ti-l aduca acasa trebuie sa platesti cel putin fan courier sau posta.
- jgyprime
- OP
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Este livrare gratis dar te duci si-l ridici singur de la oficiul postal care e comun cu vama.
In fiecare oras maricel ar trebui sa fie cate unu...
Nu ti-l aduce nimeni acasa...
Oricum primesti hatie acasa cand iti ajunge la posta sa te duci sa-l iei si pe hartia aia ar trebui sa-ti zica unde sa ajungi...
In fiecare oras maricel ar trebui sa fie cate unu...
Nu ti-l aduce nimeni acasa...
Oricum primesti hatie acasa cand iti ajunge la posta sa te duci sa-l iei si pe hartia aia ar trebui sa-ti zica unde sa ajungi...
- Madalin1796
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Madalin1796
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
- jgyprime
- OP
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Madalin1796
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Madalin1796
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
- JoeLimonada
- **
- 116 mesaje
- din 07 Oct 2009
- Astra 2002 y17dt
- Galati
JoeLimonada
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2009
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
jgyprime - cred ca se putea si mai bine te-ai cam grabit, pacat ca nu are margine-plastic-ingropata sa nu se mai vada conturul taiat, si la USB te-ai grabit. important este ca isi fac treaba, daca iti si place este si mai bine.
Parametri ce se pot verifica:
Cu motorul oprit | stare baterie | 12.3v baterie descarcata | 12.4v OK | 12.6v Super OK. |
Cu motorul pornit| incarcare Alternatorul 13.8v -14.4v -15v este OK.
Sunt curios cei care ati montat voltmetru cat de precise sunt, fata de un multimetru si eventual comparati, niste poze cu ce ati montat.
Care le ati folosit un top care sunt mai precise si mai OK.
Eu aveam in cap sa imi pun un Voltmetru/ampermetru digital numai ca nu stiu cati amperi trebuie sa suporte 50A o fi suficenti pentru o masina sau sunt si mai multi amperi pe o masina.
shunt extern - ce rol are? | de precizie nu mai spun ca nu le-am.
Recunosc ca nu le-am cu amperi (sunt bata) poate ma ajutati.
Parametri ce se pot verifica:
Cu motorul oprit | stare baterie | 12.3v baterie descarcata | 12.4v OK | 12.6v Super OK. |
Cu motorul pornit| incarcare Alternatorul 13.8v -14.4v -15v este OK.
Sunt curios cei care ati montat voltmetru cat de precise sunt, fata de un multimetru si eventual comparati, niste poze cu ce ati montat.
Care le ati folosit un top care sunt mai precise si mai OK.
Eu aveam in cap sa imi pun un Voltmetru/ampermetru digital numai ca nu stiu cati amperi trebuie sa suporte 50A o fi suficenti pentru o masina sau sunt si mai multi amperi pe o masina.
shunt extern - ce rol are? | de precizie nu mai spun ca nu le-am.
Recunosc ca nu le-am cu amperi (sunt bata) poate ma ajutati.
- jgyprime
- OP
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Alea cu margine ingropata sunt mai mari si nu cred ca ar fi incaput in buton.
Asta a incaput la limita, daca era 2 mm mai mare nu incapea...
Si da, taietura e 0 barat, dar cu un cutter ce puteam face?
La usb a fost si mai in graba, o sa-l iau la modificat, am nevoie de 2 usb-uri, pentru incarcarea telefonului si a gps-ului...
Am dat comanda pe ebay de mufe si astept sa vina...
Asta a incaput la limita, daca era 2 mm mai mare nu incapea...
Si da, taietura e 0 barat, dar cu un cutter ce puteam face?
La usb a fost si mai in graba, o sa-l iau la modificat, am nevoie de 2 usb-uri, pentru incarcarea telefonului si a gps-ului...
Am dat comanda pe ebay de mufe si astept sa vina...
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat