Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • jonny
  • OP
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Ma ingrijoraza foarte tare urmatoarea problema: aseara mergeam prin centru si la un semafor cand am scos din viteza si am lasat acceleratia motorul s-a oprit si nu a vrut sa ma porneasca numai dupa aproximativ 10 minute, acum cateva zile a mai facut o faza aseamanatoare Sad

mentionez ca benzina aveam in jur de 8 litri de la omv fara plumb 95, nustiu daca era de la benzina

a mai patit cineva asa ceva? ar trebui sa ma duc cu ea la tester? ce credeti? sau care ar fi cauzele?
Skip ads

  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai una din cauze ar fi si prinderea unui dop de aer pe conducta de la rezervor daca ai avut prea putina benzina.
Nu cred ca poti detecta pe tester problema ta, daca chiar este o problema atinci ar trebui sa se aprinda check engine soon. De exemplu motorul se poate opri de la senzorul de turatie al lui cu intrerupere la conexiune, verifica conexiunea. In cazul de senzor turatii cu problem acesta apare ca defectiune pe tester. La sistemele cu injectie multipunct defectarea senzorului de turatie este preluata de senzorul pozitie motor si motorul va merge dar foarte prost.(lucru care nu este valabil la toate masinile).
Verifica conexiunea senzor temperatura motor poate conexiune proasta si informare proasta a temperaturii motor si injectie prea mult carburant la pornire si imposibilitatea pornirii.
Probleme instalatie electrica motor.
  • jonny
  • OP
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
din pacate nu stiu unde este acest senzor de temperatura Sad , ma mai gandesc ca problema a aparut la 1 saptamana dupa ce am spalat motorul, o sa incerc sa apas mufele de la instalatia electrica a motorului mai bine si sa fac plinul cat de repede cu benzina fara plunb 98 sa vad cum se comporta
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai cel mai bine este sa deconectezi mufele si sa le cuplezi din nou, ar fi bine sa faci asta chiar atunci cind ai probleme ca sa iti dai seama daca de la ce e problema.
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Salut jonny! Vezi ca senzorul de temperatura este in fata, in spatele emblemei, putin mai jos. Referitor la pornire scoate mufele de la sistemul de aprindere si stergele si sa stii ca motorul nu se spala, ci doar se sterge de praf asta daca nu vrei sa ai surprize neplacute. Am patit si eu ceva asemanator numai ca la mine se aprinsese becul cel portocaliu si statea aprins. Iti dai seama ce fata am facut... De atunci nu mai spal motorul decat cu o pensulica sters praful si .. atat. Bafta!
  • jonny
  • OP
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
pai de acum oricum nu o sa mai spal motorul Sad
dar ma mir ca a aparut la o saptamana dupa ce am spalat motorul Sad in seara asta s-a oprit de 2 ori

maine scot mufele si le curat daca nu ma duc cu ea la tester ca deja sunt foarte ingrijorat Sad
  • jonny
  • OP
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
a si ce am observat dupa ce s-a oprit nu a vrut sa porneasca... dar am calcat acceleratia pana jos si am dat cheie si asa a pornit? ce poate avea ?
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai daca cu pedala de acceleratie a pornit atuncea problema este la
-Senzorul temperatura
-Curata injectoarele (Probabil nu se inchid corect si picura)- incearca cu aditiv de curatare in benzina din rezervor se gaseste pe la toate magazinele mari (Carrefour, Metro, Sellgros) si magazinele de piese auto.
  • jonny
  • OP
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
astazi am scos mufele m-am uitat la ele si le-am pus inapoi si merge bine nu a facut figuri dar am patit sa se opreasca doar seara...nu inteleg de ce.

ceea ce ma mira e si faptul ca inainte sa am probleme astea cand porneam motorul asteptam sa se stinga check engine si apoi dadeam automat... dar acum check engine se stinge doar dupa ce pornesc motorul?! ce inseamna asta?
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
jonny a scris:a si ce am observat dupa ce s-a oprit nu a vrut sa porneasca... dar am calcat acceleratia pana jos si am dat cheie si asa a pornit? ce poate avea ?

Cred ca inca nu faceti deosebirea intre carburatie si injectie, mecanic si electric samd... Ai impresia ca a pornit pt ca ai tinut tu acceleratia apasata pana jos?!?! Twisted Evil
  • jonny
  • OP
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
vrei sa zici ca nu are absolut nici o importanta? ca am calcat acceleratia?
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu, nu are nici o importanta la pornirea motorului. ECU, prin Throttle Position sensor, a sesizat ca acceleratia (clapeta de acceleratie) nu e la locul ei si a compensat acest "defect". Deci motorul ar fi pornit oricum. Prin urmare orice apasare pe acceleratie, sprit sau alte forme de ajutare a pornirii motorului nu fac decat sa "chinuie" ECU.
Si inca ceva: daca motorul nu porneste la 1-2 cheie e bine sa nu insistati, cu siguranta e ceva defect...
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai motorul nu este pe carburatie deci ce zici tu '''baron''' este pe linga subiect.
Pai eu zic sa incerci sa vezi daca ai o eroare memorata in calculator, daca nu incearca sa o memorezi. Nu porni motorul 30S ca eroarea sa sa imprime in calculator (check engine aprins cel putin 30s). Memorarea fao numai daca nu ai nici o eroare, oricum o eroare aparuta cu motorul oprit nu este prea realista, dar e bine sa se faca o verificare. Pentru citirea erori foloseste metoda cu sirma prezentata de altii pe forumul asta.
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
balog a scris:Pai motorul nu este pe carburatie deci ce zici tu '''baron''' este pe linga subiect.
Pai eu zic sa incerci sa vezi daca ai o eroare memorata in calculator, daca nu incearca sa o memorezi. Nu porni motorul 30S ca eroarea sa sa imprime in calculator (check engine aprins cel putin 30s). Memorarea fao numai daca nu ai nici o eroare, oricum o eroare aparuta cu motorul oprit nu este prea realista, dar e bine sa se faca o verificare. Pentru citirea erori foloseste metoda cu sirma prezentata de altii pe forumul asta.

Modul tau de exprimare si abordare a subiectelor ma fac sa zambesc....
Nu cred ca am scris ca motorul ar fi pe carburatie, dar daca asa s-a inteles imi cer scuze...Un sfat: incearca sa nu mai bati campii; daca ai solutii reale sau stii din experienta sau din ce ai citit ca un lucru e asa si nu alt fel suntem cu toti bucurosi sa te lecturam. Daca nu...lasa-ne...
Scuze daca am fost prea direct...
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
@baron, daca clapeta de acceleratie e actionata direct de cablul de acceleratie si nu printr-un servomecanism, sunt de acord ca ECU poate compensa. dar daca deschizi direct aerul (cazul clapetei cu cablu, sigur modifici in regimul de pornire ceva ce ECU nu poate compensa. parerea mea...
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze 'baron' dar am interpretat gresit faza ca nu stim diferenta intre carburatie si injectie.
Bai ''baron'' solutiile reale pe care le-am avut le-am exprimat mai sus, Daca tu crezi ca la pornire un calculator ar interpreta clapeta de acceleratie apasata la maxim ca ar fi defecta, nu ai decit, in acest caz fi sigur ca nu ar porni motorul deoarece ar intra prea mult aer in motor si carburant insuficient (ca si pentru clapeta aceleratie inchisa).

Insa daca injectorul nu etanseaza perfect e posibil ca la oprirea motorului cald si la repornire carburantul sa fie in surplus si motorul sa nu porneasca. Cu clapeta de acceleratie deschisa la maxim acest surplus de carburant este diminuat corespunzator.

Oricum vad ca nu i-ai dat nici un sfat colegului ci doar i-ai explicat de ce a pornit cu clapeta de acceleratie cea ce mi se pare mie sau te-ai bagat si tu in vorba fara sa fi ajutat pe respectivu.(exista alte topicuri pentru acest lucru, nu cel de probleme tehnice)
  • jonny
  • OP
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
acum sa va spun mai multe Very Happy

am fost azi in service, i-am explicat mecanicului problema si UN SFAT!!! NU SPALATI MOTORUL CU APA !!!!

mi-a desfacut mufele de la aprindere si care mai erau pe la motor si mi le-a curatat si am schimbat si filtrul de benzina , pana acum nu a mai facut figuri.

Mentionez ca mufele din motor par etanse dar sa vedeti cum tasnea apa din ele la jetul compresorului, chiar m-am mirat...

Sper ca problema e rezolvata
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca a iesit apa din mufe inseamna ca problema s-a rezolvat.
Inseamna ca in momentul cind ai decuplat si ai cuplat mufele la loc nu ai observat apa din ele.
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
balog a scris: Daca tu crezi ca la pornire un calculator ar interpreta clapeta de acceleratie apasata la maxim ca ar fi defecta, nu ai decit, in acest caz fi sigur ca nu ar porni motorul deoarece ar intra prea mult aer in motor si carburant insuficient (ca si pentru clapeta aceleratie inchisa).


Se pare ca numai tu nu ai vazut ca am scris "defect" (deci cu ghilimele) ceea ce inseamna nu ca e defecta clapeta de acceleratie ci ca e pe o alta pozitie decat cea normala la pornirea motorului. Daca pedala de acceleratie e apasata la pornire, deci se aspira mai mult aer, ECU va compensa aceasta prin comandarea injectorului de a da mai multa benzina. Concluzie: raportul aer/carburant este constant la pornirea motorului(insist: la pornirea motorului). Tu ai spus ca nu ar porni motorul... Laughing tocmai ca porneste...asta zicea si @jonny
Aberatiile tale cu dopuri de aer pe instalatia de alimentare, senzori de temperatura defecti care fac sa nu mai prneasca motorul...si cate si mai cate Laughing ma fac sa cred ca nu prea ai mai vazut masini inafara de Dacia ta, dar iti place la nebunie sa-ti dai cu parerea...
Se pare totusi ca a fost o problema de natura electrica (in urma spalarii motorului) si ca in urma curatirii mufelor si indepartarii apei totul s-a rezolvat.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ar fi bine sa citesti ce am postat mai sus mai ''baron'' si ai sa vezi ca l-am sfatuit sa recupleze mufele, adica o posibila cauza a acestora, si se pare ca de acolo au fost si problemele
Deci totusi ce ai vrut sa zici ca clapeta este interpretata de ECU ca fiind ''defecta''' cu ghirimelele de rigoare, si a comensat aceasta defectiune si,, totusi ar fi pornit chiar daca nu era apasata clapeta. Probabil ca sunt prea prost si nu prea inteleg literatura ta, sau ai tu mintea incurcata de atita literatura.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR