- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Eu sunt de parere ca localizarea acesteia depinde de modelul masinii, la mine este localizata undeva in spatele motorului in partea dinspre parbriz dreapta cum stai in fata masinii, sub o gramada de cabluri, furtune, conducte, intr-o pozitie super incomoda; prima oara am vazut la service cum se demonteaza, dupa aia am incercat eu, numai ca sa realizez ca e prinsa cu suruburi torx; m-am chinuit ceva pana am reusit s-o demontez, cert e ca am schimbat acele suruburi cu doua obisnuite, chinul mare fiind la remontarea acesteia, datorita, inca odata, pozitiei.
Pe forum mai gasesti discutii aici:
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
https://www.clubopel.com/search.php?mode=results
Eu am cumparat una noua din Germania, am instalat-o si am scapat de o gramada de simptome ciudate la motor gen: relanti instabil, putere scazuta, consum mare, bec "check engine" care se aprindea din ce in ce mai des, etc. Sapand pe net am observat ca e o problema de proiectare a celor de la GM (minunat) si am gasit chestia asta:
http://www.tomco-inc.com/ care pare sa explice destul de logic ce se intampla acolo si mai ales de ce.
Am gasit aici: http://www.sherco-auto.com/klean.htm respectiva garnitura de cumparat si ma bate gandul sa-mi cumpar vreo 2.
Bafta.
Pe forum mai gasesti discutii aici:
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
https://www.clubopel.com/search.php?mode=results
Eu am cumparat una noua din Germania, am instalat-o si am scapat de o gramada de simptome ciudate la motor gen: relanti instabil, putere scazuta, consum mare, bec "check engine" care se aprindea din ce in ce mai des, etc. Sapand pe net am observat ca e o problema de proiectare a celor de la GM (minunat) si am gasit chestia asta:
http://www.tomco-inc.com/ care pare sa explice destul de logic ce se intampla acolo si mai ales de ce.
Am gasit aici: http://www.sherco-auto.com/klean.htm respectiva garnitura de cumparat si ma bate gandul sa-mi cumpar vreo 2.
Bafta.
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat
Scuze daca nu postez unde trebuie!
Am tot cautat, dar nu am gasit nimic referitor la z18xe.
Am un astra g 2002, motorul este z18xe, 92 kw.
Are acest motor EGR sau nu? ... si daca are unde este situata aceasta valva, ca mie mi se pare ca ar avea ceva simptome cin cele descrise pe aici in situatia in care sunt probleme cu aceasta valva si as vrea sa intervin cumva asupra ei daca ma ajutati si pe mine cu ceva sfaturi.
Multumesc!
Am tot cautat, dar nu am gasit nimic referitor la z18xe.
Am un astra g 2002, motorul este z18xe, 92 kw.
Are acest motor EGR sau nu? ... si daca are unde este situata aceasta valva, ca mie mi se pare ca ar avea ceva simptome cin cele descrise pe aici in situatia in care sunt probleme cu aceasta valva si as vrea sa intervin cumva asupra ei daca ma ajutati si pe mine cu ceva sfaturi.
Multumesc!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
dgxshpe, pe scurt in legatura cu ce rol are EGR.
Ea asigura in colectorul de admisie o cantitate de Bioxid de Carbon care determina scaderea temperaturii maxime in camera de ardere, in acest fel cantitatea de NOX este redusa. De ce? pentru ca Azotul este cunoscut ca un gaz inert, insa sub presiune si temperatura mare, in mediu bogat in Oxigen, acesta poate forma legaturi cu oxigenul creind NOx (poluant). Introducind un gaz care sa nu favorizeze arderi (poate sa fie orice gaz inert He, Ne, Ar, etc) probabilitatea ca Azotul sa realizeze legaturi chimice cu Oxigenul scade. Pentru a nu complica inutil motorul cu injectoare de Argon, Heliu, etc se prefera CO2 rezultat in urma arderii anterioare. EGR este elementul de executie care realizeaza reglajul cantitatii de gaze arse reintroduse. Sper ca te-a ajutat sa intelegi.
Ea asigura in colectorul de admisie o cantitate de Bioxid de Carbon care determina scaderea temperaturii maxime in camera de ardere, in acest fel cantitatea de NOX este redusa. De ce? pentru ca Azotul este cunoscut ca un gaz inert, insa sub presiune si temperatura mare, in mediu bogat in Oxigen, acesta poate forma legaturi cu oxigenul creind NOx (poluant). Introducind un gaz care sa nu favorizeze arderi (poate sa fie orice gaz inert He, Ne, Ar, etc) probabilitatea ca Azotul sa realizeze legaturi chimice cu Oxigenul scade. Pentru a nu complica inutil motorul cu injectoare de Argon, Heliu, etc se prefera CO2 rezultat in urma arderii anterioare. EGR este elementul de executie care realizeaza reglajul cantitatii de gaze arse reintroduse. Sper ca te-a ajutat sa intelegi.
zukkky
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2009
- Mesaj Privat
mihai_pm
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2009
- Mesaj Privat
Dhragos
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Si la Dacie era sistemul, dar muult mai primitiv...era un furtunas cu o duza 'calibrata' pe el...asigura un debit constant de gaze arse indiferent de regimul motorului. La Opel, recircularea se face numai la mers constant sau in frana de motor. In demaraj se obtureaza complet recircularea, motorul functionand numai cu amestec carburant proaspat.
- KRYSS
- **
- 114 mesaje
- din 11 Oct 2009
- Vectra 2002 Z18XE
- Gorj
KRYSS
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2009
- Mesaj Privat
badstrunf
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
KRYSS a scris:am demontat valva EGR la un Z18XE....,cred ca a mai fost curatata ca nu am vazut nici o garnitura....,ma puteti ajuta?
salut
Am si eu un Z18Xe .... am si eu cateva probleme cu pornirea motorului. O parte le-am remediat o parte inca nu. Am tot cautat pe forum unde anume este pozitionata valva EGR la acest motor insa NU AM GASIT NIMIC. Am vazut ca mai sunt discutii referitoare la acest subiect (z18XE) ...insa de 2 zile caut sa gasesc aceasta informatie dar fara succes. Daca zici ca ai curatat valva spune-mi te rog unde anume este pozitionata sau da-mi te rog un link unde gasesc informatia. Cu respect.
- KRYSS
- **
- 114 mesaje
- din 11 Oct 2009
- Vectra 2002 Z18XE
- Gorj
KRYSS
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2009
- Mesaj Privat
sall,nu am fost foarte intuitiv sa si fac cateva poze...,dar la noi la Z18XE valva EGR este intre motor si bateriesub acel capac de plastik pe cvare scrie EUROTEC,AM CURATAT-O SI FACUT PROBE DACA INCHIDE SI DESCHIDE SI ESTE OK,voi incerca sa trimit si o poza cu EGR este identica cu cea demontata langa motor...,si sunt doar doua suruburi de demontat...cu tubulara torx
tony_29
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Alba
- Masina: Tigra 1995 ecotec
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2010
- Mesaj Privat
sal baieti,am si eu un Tigra si am o problema mi-sa oprit de vreo 2 ori in mers dar dupa aceea am pornit-o cu chin si am turat-o pana la 4000 si dupa ce am turat-o si-a revenit,dar m-ar interesa ce anume ar fi cauza pt ce s-a intamplat,si inca ceva ce ulei sa-i bag pt ca tre sa-i fac schimbul.Va multumesc
luchian88
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2010
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
@luchian88..la seria NZ s-au montat egr pneumatic...eu undeva pe motor in spate, spre parbriz (asta stiu sigur la c16nz)..arata ca o capsula plata..forma de OZN cu un racord pe ea. Nu prea ai ce sa cureti la ea, poate pistonasul. De obicei se duce o membrana de cauciuc din ea si treba inlocuita. Verificarea se face oral...incerci s afaci vid pe la racordul ala, verificand daca e strapunsa membrana.
luchian88
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2010
- Mesaj Privat
livcro a scris:@luchian88..la seria NZ s-au montat egr pneumatic...eu undeva pe motor in spate, spre parbriz (asta stiu sigur la c16nz)..arata ca o capsula plata..forma de OZN cu un racord pe ea. Nu prea ai ce sa cureti la ea, poate pistonasul. De obicei se duce o membrana de cauciuc din ea si treba inlocuita. Verificarea se face oral...incerci s afaci vid pe la racordul ala, verificand daca e strapunsa membrana.
si ala poate sa imi influenteze consumul?si cat ar costa egr-ul?nou /sh?
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
In general EGR (al tau, de fapt se numeste altfel, nu mai stiu cum) recircula o parte din gazele de evacuare, reintroducandu-le in cilindri, atunci cand se ruleaza cu viteza constanta sau se decelereaza. In cazul nefunctionarii corecte normal ca obtii un consum marit. In cazul celui pneumatic dupa cate imi aduc aminte, mereg motorul urat...trepidatii, galop etc
- mihairadugabriel
- *
- 11 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Vectra 2004 y22dtr
- Vrancea
mihairadugabriel
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat