Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Salutare,

As dori sa stiu de la cei care au trecut prin asta sau au habar de cum si ce se verifica la RAR in cazul primei inmatriculari la o masina SH adusa din UE acum dupa 1 iulie 2008.
M-ar interesa in special pt masinile EURO3/EUR4 pt care stiu noxele si CO2 din documentele de omologare cum se iau noxele?

Prin turarea motorului cu sonda sau din catalogul de omologare/acte?

Mi se pare criminal sa turezi un diesel la liber la limitare - cica asa se facea inainte 1 iulie - mai ales cand ai masuratorile oficiale la indemana si esti in UE ...

Astept parerile voastre mai avizate.
multumesc
Skip ads

  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Citat de pe site-ul RAR:

03.07.2008

Mentiuni in CIV cu privire la CO2 si filtru de particule

Emisiile de CO2 se trec pe cartea de identitate, fara prezentarea autovehiculului, doar pentru cele din categoria M1 si M1G care le au determinate in conformitate cu reglementarile in vigoare. Pentru vehiculele din celelalte categorii, emisiile de CO2 nu se trec pe CIV, taxa de poluare urmând sa fie achitata conform Art.6, alin. 2, pct. C din Ordonanta 50/2008.
In cazul in care autovehiculul este dotat cu filtru de particule, este necesara prezentarea autovehiculului si a documentelor de omologare. Tariful pentru verificarea in baza de date si mentionarea CO2 si/sau a filtrului de particule pe CIV este de 25,1 RON.

  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
ok, inteleg ca nu se mai verifica "cu sonda" pt cele care le au trecute in documentele de omologare in conf cu reglementarile.

eu am "Certificate of conformity" pt UE in care sunt trecute toate caracteristicile inclusiv cele de poluare. oare asta sa fie documentul de omologare?
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
revin

am sunat la RAR (Timis) si dupa luuuuuungi incercari am reusit sa vorbesc cu cineva care mi-a putut raspunde la intrebari:

deci la "proba fizica" se tureaza motorul la maxim in cazul motoarelor diesel... se pare ca asta e procedura.

Sad
  • florinbfp

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2008

  • Mesaj Privat
eu am fost la RAR bucuresti cu a mea , eu am euro2, da tot asa am intrebat de procedura si mie tipii(deci nu unu) au spus acelasi lucru cand vii sa faci cartea norma de euro o trecem din cartea masinii (certificat de conformitate) si iti luam banii, numai daca nu e trecut atunci e altceva
  • florinbfp

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2008

  • Mesaj Privat
iar cum spune lumea ca tureaza masina da asa e dar numai cand se face testul de poluare , adica trecerea de la o calasa la alta euro, se platea 28 mil taxa si iti puneau ei motorina de la ei si apoi intra in teste, mai ales turatii
  • robertt_rct

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: 4426'N 2606'E
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Dac a scris:revin

am sunat la RAR (Timis) si dupa luuuuuungi incercari am reusit sa vorbesc cu cineva care mi-a putut raspunde la intrebari:

deci la "proba fizica" se tureaza motorul la maxim in cazul motoarelor diesel... se pare ca asta e procedura.

Sad




care proba fizica daca @ursu82 a spus clar in citat ca nu trebuie sa te prezinti cu masina! Question

P.S. fratele meu este in aceeasi situatie! am sunat pila de la rar si am intrebat. Exclamation nu mergi cu masina. exista un "catalog" care spune cat poluezi si aia apare pe carte.
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
cred ca am inteles ... pana la urma

sunt 2 lucruri distincte:

1. trecerea in CIV a nivelului de noxe si CO2 (+ filtru de particule) - necesare la calculul taxei de poluare: pt astea nu se fac teste la masina, se iau datele din documentele de omologare - cost vreo 25 RON. pt noxe si CO2 nu e nevoie de masina, pt filtru da (probabil sa verifice ca acesta chiar exista si e functional...)

2. ITP: se face obligatoriu la prima inmatriculare, odata cu CIV-ul; aici se verifica conform procedurii care la diesel zice turata la maxim si se verifica daca gazele sunt conforme cu categoria de poluare.

cica se dau inainte vreo 3 talpi de curatare a galeriei de "funingine" apoi urmeaza pana la 3 masuratori: accelerata la maxim dar nu brutal, motorul sa fie cald (ulei 80C).
asta e, n-o crapa ea ca de aia are limitare...
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR