- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
Salutare,
As dori sa stiu de la cei care au trecut prin asta sau au habar de cum si ce se verifica la RAR in cazul primei inmatriculari la o masina SH adusa din UE acum dupa 1 iulie 2008.
M-ar interesa in special pt masinile EURO3/EUR4 pt care stiu noxele si CO2 din documentele de omologare cum se iau noxele?
Prin turarea motorului cu sonda sau din catalogul de omologare/acte?
Mi se pare criminal sa turezi un diesel la liber la limitare - cica asa se facea inainte 1 iulie - mai ales cand ai masuratorile oficiale la indemana si esti in UE ...
Astept parerile voastre mai avizate.
multumesc
As dori sa stiu de la cei care au trecut prin asta sau au habar de cum si ce se verifica la RAR in cazul primei inmatriculari la o masina SH adusa din UE acum dupa 1 iulie 2008.
M-ar interesa in special pt masinile EURO3/EUR4 pt care stiu noxele si CO2 din documentele de omologare cum se iau noxele?
Prin turarea motorului cu sonda sau din catalogul de omologare/acte?
Mi se pare criminal sa turezi un diesel la liber la limitare - cica asa se facea inainte 1 iulie - mai ales cand ai masuratorile oficiale la indemana si esti in UE ...
Astept parerile voastre mai avizate.
multumesc
- lupu_sandu
- ***
- 609 mesaje
- din 25 Aug 2007
- Bucuresti
lupu_sandu
- Mesaje scrise: 609
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
Citat de pe site-ul RAR:
03.07.2008
Mentiuni in CIV cu privire la CO2 si filtru de particule
Emisiile de CO2 se trec pe cartea de identitate, fara prezentarea autovehiculului, doar pentru cele din categoria M1 si M1G care le au determinate in conformitate cu reglementarile in vigoare. Pentru vehiculele din celelalte categorii, emisiile de CO2 nu se trec pe CIV, taxa de poluare urmând sa fie achitata conform Art.6, alin. 2, pct. C din Ordonanta 50/2008.
In cazul in care autovehiculul este dotat cu filtru de particule, este necesara prezentarea autovehiculului si a documentelor de omologare. Tariful pentru verificarea in baza de date si mentionarea CO2 si/sau a filtrului de particule pe CIV este de 25,1 RON.
03.07.2008
Mentiuni in CIV cu privire la CO2 si filtru de particule
Emisiile de CO2 se trec pe cartea de identitate, fara prezentarea autovehiculului, doar pentru cele din categoria M1 si M1G care le au determinate in conformitate cu reglementarile in vigoare. Pentru vehiculele din celelalte categorii, emisiile de CO2 nu se trec pe CIV, taxa de poluare urmând sa fie achitata conform Art.6, alin. 2, pct. C din Ordonanta 50/2008.
In cazul in care autovehiculul este dotat cu filtru de particule, este necesara prezentarea autovehiculului si a documentelor de omologare. Tariful pentru verificarea in baza de date si mentionarea CO2 si/sau a filtrului de particule pe CIV este de 25,1 RON.
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
- florinbfp
- **
- 152 mesaje
- din 29 Apr 2008
- Vectra 2000 X20DTH
- Bucuresti
florinbfp
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2008
- Mesaj Privat
- florinbfp
- **
- 152 mesaje
- din 29 Apr 2008
- Vectra 2000 X20DTH
- Bucuresti
florinbfp
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2008
- Mesaj Privat
- robertt_rct
- **
- 323 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- 4426'N 2606'E
robertt_rct
- Mesaje scrise: 323
- Locatie: 4426'N 2606'E
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
Dac a scris:revin
am sunat la RAR (Timis) si dupa luuuuuungi incercari am reusit sa vorbesc cu cineva care mi-a putut raspunde la intrebari:
deci la "proba fizica" se tureaza motorul la maxim in cazul motoarelor diesel... se pare ca asta e procedura.
am sunat la RAR (Timis) si dupa luuuuuungi incercari am reusit sa vorbesc cu cineva care mi-a putut raspunde la intrebari:
deci la "proba fizica" se tureaza motorul la maxim in cazul motoarelor diesel... se pare ca asta e procedura.
care proba fizica daca @ursu82 a spus clar in citat ca nu trebuie sa te prezinti cu masina!
P.S. fratele meu este in aceeasi situatie! am sunat pila de la rar si am intrebat. nu mergi cu masina. exista un "catalog" care spune cat poluezi si aia apare pe carte.
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
cred ca am inteles ... pana la urma
sunt 2 lucruri distincte:
1. trecerea in CIV a nivelului de noxe si CO2 (+ filtru de particule) - necesare la calculul taxei de poluare: pt astea nu se fac teste la masina, se iau datele din documentele de omologare - cost vreo 25 RON. pt noxe si CO2 nu e nevoie de masina, pt filtru da (probabil sa verifice ca acesta chiar exista si e functional...)
2. ITP: se face obligatoriu la prima inmatriculare, odata cu CIV-ul; aici se verifica conform procedurii care la diesel zice turata la maxim si se verifica daca gazele sunt conforme cu categoria de poluare.
cica se dau inainte vreo 3 talpi de curatare a galeriei de "funingine" apoi urmeaza pana la 3 masuratori: accelerata la maxim dar nu brutal, motorul sa fie cald (ulei 80C).
asta e, n-o crapa ea ca de aia are limitare...
sunt 2 lucruri distincte:
1. trecerea in CIV a nivelului de noxe si CO2 (+ filtru de particule) - necesare la calculul taxei de poluare: pt astea nu se fac teste la masina, se iau datele din documentele de omologare - cost vreo 25 RON. pt noxe si CO2 nu e nevoie de masina, pt filtru da (probabil sa verifice ca acesta chiar exista si e functional...)
2. ITP: se face obligatoriu la prima inmatriculare, odata cu CIV-ul; aici se verifica conform procedurii care la diesel zice turata la maxim si se verifica daca gazele sunt conforme cu categoria de poluare.
cica se dau inainte vreo 3 talpi de curatare a galeriei de "funingine" apoi urmeaza pana la 3 masuratori: accelerata la maxim dar nu brutal, motorul sa fie cald (ulei 80C).
asta e, n-o crapa ea ca de aia are limitare...