revolter
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Va rog sa nu sariti la mine ca nu am citit topicurile asemnatoare, pentru ca le-am citit dar mi se pare ca nu se potrivesc exact cu problema mea.
Iata despre ce este vorba:
Masina:
----------------------------------------------------------
Opel Astra G 1999 motor 1,2 benzina (X12XE)
Problema:
----------------------------------------------------------
Motorul este lenes, cand apas acceleratia brusc, chiar daca este scoasa din viteza dureaza vre-o 2 secunde pana se tureaza. In mers cand ajung in jur de 2800-3000 de ture simt un mic soc de parca as pune frana de motor, desi apas pedala in continuare (chiar pana la fund) acul de la turomentru ramane in jurul valorii de 2800 - 3000 de ture si se aprinde martorul de pe bord care seamna a motor cu un fulger inauntru. Singura modalitate de a tura masina mai mult este sa ridic complet piciorul de pe acceleratie si sa o apas din nou brusc pana la fund. Mai merge si metoda cu sprituitul adica apasatul intermitent deis nu cred ca este nici sanatoasa si ma si cam hatzana. Deasemenea de pe la 80 km/h incepe sa demareze f greu si abia ajung la maxim 110 km/h. Stiu ca motorul este micut insa am mers cu ea si cu 150-160km/h inainte sa apra aceasta problema.
Incercari de a rezxolva problema:
----------------------------------------------------------
La primul mecanic la care am fost mi-a spus ca e o problema cu supapa EGR si ca trebuie schimbata (ceea ce am facut si masina a mers exact la fel). Deci de aproximativ o luna si juamtate am montat o supapa EGR noua
Mecanicul numarul 2 parea mai cu capul pe umeri, a pus-o la tester si mi-a spus ca in afara de o eroare la sonda lamda nu are nimic si ca problema mea e posibil sa fie de la pompa de benzina dar nu imi paote garanta nimic si daca vreau pot sa o schimb dar nu isi asuma nici o responsabiliatate. Partea buna este ca mi-a pus de la el un senzoir de calpeta de acceleratie nou nout si se pare ca problema nu e de acolo. L-am intrebat deasemenea daca e vre-o problema cu debitmetrul si a zis ca nu ii apare nimic pe tester legat de asta.
Mecanicul numarul 3 si asta aprea destul de ok, a pus deasmenea tester-ul si mi-a spus acelasi lucru, ca e o problema cu sonda lamda dar ca nu e de la asta. Deasemena a spus ca nu ma paote ajuta fiindca nu stie nimic sigur, dar ca e mai probabil sa fie de la debitmetru decat de la pompa de benzina (ciahr daca el arata ok pe tester)
Ambii mi-au spus ca ar fi ami bine sa merg la opel sa fac un test pe softul lor original, paote imi apre ceva acolo.
Prin urmare am fost la Opel GTT care mi-au spus ca maina mea e prea veche si nu se mai ocupa de asemnea modele.
Intrebari:
----------------------------------------------------------
1 cum pot vedea daca este sau nu de la debitmetru?
2 cat e de importanta sonda lamda si are vre-o legatura cu problema mea?
3 poate fi de la pompa de banzina?
4 e posibil sa fie noua suappa EGR stricata sau sa trebuiasca reglata in vre-un fel?
5 la ce alt service opel credeti ca as putea sa merg astfel incat sa dau de cineva care sa imi rezolve problema fara sa mai cheltui bani aiurea?
Va rog f mult incercati sa ma ajutati ca sunt disperat... nu stiu ce sa mai fac!
Multumesc
Va rog sa nu sariti la mine ca nu am citit topicurile asemnatoare, pentru ca le-am citit dar mi se pare ca nu se potrivesc exact cu problema mea.
Iata despre ce este vorba:
Masina:
----------------------------------------------------------
Opel Astra G 1999 motor 1,2 benzina (X12XE)
Problema:
----------------------------------------------------------
Motorul este lenes, cand apas acceleratia brusc, chiar daca este scoasa din viteza dureaza vre-o 2 secunde pana se tureaza. In mers cand ajung in jur de 2800-3000 de ture simt un mic soc de parca as pune frana de motor, desi apas pedala in continuare (chiar pana la fund) acul de la turomentru ramane in jurul valorii de 2800 - 3000 de ture si se aprinde martorul de pe bord care seamna a motor cu un fulger inauntru. Singura modalitate de a tura masina mai mult este sa ridic complet piciorul de pe acceleratie si sa o apas din nou brusc pana la fund. Mai merge si metoda cu sprituitul adica apasatul intermitent deis nu cred ca este nici sanatoasa si ma si cam hatzana. Deasemenea de pe la 80 km/h incepe sa demareze f greu si abia ajung la maxim 110 km/h. Stiu ca motorul este micut insa am mers cu ea si cu 150-160km/h inainte sa apra aceasta problema.
Incercari de a rezxolva problema:
----------------------------------------------------------
La primul mecanic la care am fost mi-a spus ca e o problema cu supapa EGR si ca trebuie schimbata (ceea ce am facut si masina a mers exact la fel). Deci de aproximativ o luna si juamtate am montat o supapa EGR noua
Mecanicul numarul 2 parea mai cu capul pe umeri, a pus-o la tester si mi-a spus ca in afara de o eroare la sonda lamda nu are nimic si ca problema mea e posibil sa fie de la pompa de benzina dar nu imi paote garanta nimic si daca vreau pot sa o schimb dar nu isi asuma nici o responsabiliatate. Partea buna este ca mi-a pus de la el un senzoir de calpeta de acceleratie nou nout si se pare ca problema nu e de acolo. L-am intrebat deasemenea daca e vre-o problema cu debitmetrul si a zis ca nu ii apare nimic pe tester legat de asta.
Mecanicul numarul 3 si asta aprea destul de ok, a pus deasmenea tester-ul si mi-a spus acelasi lucru, ca e o problema cu sonda lamda dar ca nu e de la asta. Deasemena a spus ca nu ma paote ajuta fiindca nu stie nimic sigur, dar ca e mai probabil sa fie de la debitmetru decat de la pompa de benzina (ciahr daca el arata ok pe tester)
Ambii mi-au spus ca ar fi ami bine sa merg la opel sa fac un test pe softul lor original, paote imi apre ceva acolo.
Prin urmare am fost la Opel GTT care mi-au spus ca maina mea e prea veche si nu se mai ocupa de asemnea modele.
Intrebari:
----------------------------------------------------------
1 cum pot vedea daca este sau nu de la debitmetru?
2 cat e de importanta sonda lamda si are vre-o legatura cu problema mea?
3 poate fi de la pompa de banzina?
4 e posibil sa fie noua suappa EGR stricata sau sa trebuiasca reglata in vre-un fel?
5 la ce alt service opel credeti ca as putea sa merg astfel incat sa dau de cineva care sa imi rezolve problema fara sa mai cheltui bani aiurea?
Va rog f mult incercati sa ma ajutati ca sunt disperat... nu stiu ce sa mai fac!
Multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
X12XE e o motorizare mai rara, seamana cu Z12XE dar difera la throttle unde ai numai senzor pozitie.
Scoti mufa de la debitmetru si te plimbi asa pina la Polivalenta sa mergi la intilnire, daca trage mai bine posibil el sa fie defect.
Fa click pe asta -> Joi seara dupa 18 la Polivalenta, saptamanal
Cind ajungi acolo vezi care are tester, sa iti faca o diagnoza. Baietii nu cunosc asa bine aceste motoare, ma suni la, tu imi spui valorile la parametrii care ii doresc ca interpretarea o fac eu.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Mie 10 Dec, 2008 3:07 pm, modificat de 2 ori în total
Scoti mufa de la debitmetru si te plimbi asa pina la Polivalenta sa mergi la intilnire, daca trage mai bine posibil el sa fie defect.
Fa click pe asta -> Joi seara dupa 18 la Polivalenta, saptamanal
Cind ajungi acolo vezi care are tester, sa iti faca o diagnoza. Baietii nu cunosc asa bine aceste motoare, ma suni la, tu imi spui valorile la parametrii care ii doresc ca interpretarea o fac eu.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Mie 10 Dec, 2008 3:07 pm, modificat de 2 ori în total
revolter
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- florinbfp
- **
- 152 mesaje
- din 29 Apr 2008
- Vectra 2000 X20DTH
- Bucuresti
florinbfp
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2008
- Mesaj Privat
Eu am avut o problema asemanatoare si pana nu am schimbat debitmetrul nu s-a putut resolva (am dat in jur de 80 eur cu tot cu manopera) de curatat am incercat dar la mine nu a mers.
Incerca sa mergi la un mecanic care are unul de schimb si pune-l de proba. Daca il pune nu se vede deloc 2-3 km.
Bafta!
Incerca sa mergi la un mecanic care are unul de schimb si pune-l de proba. Daca il pune nu se vede deloc 2-3 km.
Bafta!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- CiubyX
- **
- 123 mesaje
- din 10 Feb 2006
- Corsa 2002 Z12XE
- Buzau
CiubyX
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2006
- Mesaj Privat
Aceeasi problema am si eu dar pe Z12XE!doar ca la mine creste temperatura repede la 93-94 de grade.
Pe tester nu iese nimic.
Am vorbit cu mai multe persoane si mi-au dat urmatoarele cauze:
Valva EGR - curatata - fara nici un rezultat
a mai ramas debitmetru sau pompa de benzina!
am incercat si cu mufa scoasa la debitmetru si nu am simtit mare diferenta!am pus mana la furtunul care iese de la filtru si trage ceva.
Poate fi in cazul meu pompa de benzina?
Pe tester nu iese nimic.
Am vorbit cu mai multe persoane si mi-au dat urmatoarele cauze:
Valva EGR - curatata - fara nici un rezultat
a mai ramas debitmetru sau pompa de benzina!
am incercat si cu mufa scoasa la debitmetru si nu am simtit mare diferenta!am pus mana la furtunul care iese de la filtru si trage ceva.
Poate fi in cazul meu pompa de benzina?
revolter
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Multumesc foarte mult domnului dancuciureanu om de mare valoare si caracter. Am facut cum mi-a recomandat... am scos mufa de la debitmetru si merge perfect. O sa incerc sa il curat dupa instructiunile sale si daca nu ii dau de cap o sa il schimb. Am cumparat deja alcool izopropilic si un sprei contact care se aseamana cu cel de la CRC. O sa caut in continuare totusi de la CRC pana sa il desfac poate gasesc intr-un final (am citit pe un alt topic ca e posibil sa gasesc la MOL).
E problema mare daca mai merg 2-3 zile cu mufa scoasa sau ar trebui sa ma abtin?
Asa ca va multumesc inca o data... sunteti de valoare!
Off topic: unde gasesc piese ieftine si bune in bucuresti? Am gasit niste topicri dar erau mai vechiute... ma gandeam ca poate e un magazin mai renumit pentru calitate si pert de care stiti
E problema mare daca mai merg 2-3 zile cu mufa scoasa sau ar trebui sa ma abtin?
Asa ca va multumesc inca o data... sunteti de valoare!
Off topic: unde gasesc piese ieftine si bune in bucuresti? Am gasit niste topicri dar erau mai vechiute... ma gandeam ca poate e un magazin mai renumit pentru calitate si pert de care stiti
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. incearca mai intii curatare prin inmuiere in izopropilic si pe urma spray CRC (vezi alt spray dar neaparat sa nu aiba ulei), inmuiere cu el in capacul spray-ului si jet
2. mergi joi la Polivalenta si cu ajutorul unui tester "calibrezi" o coroana din folie de plastic, se montaza in fata lui (asta evident numai daca el scoate ceva aproape de adevar). Metoda e sigura, testat de mine la mai multe masini. Prin tel. iti spun ce parametri trebuie sa ai in vedere.
3. magazine in B nu stiu
2. mergi joi la Polivalenta si cu ajutorul unui tester "calibrezi" o coroana din folie de plastic, se montaza in fata lui (asta evident numai daca el scoate ceva aproape de adevar). Metoda e sigura, testat de mine la mai multe masini. Prin tel. iti spun ce parametri trebuie sa ai in vedere.
3. magazine in B nu stiu
MICHA- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 z16xp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
revolter
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Buna seara,
Ultiumele stiri
Am curatat senzorul prin lasare la muiat in izopropilic si apoi cu un sprei fara ulei care nu lasa reziduri (scria asta pe indicatiile lui) si am avut timp sa dau si o tura cu masinuta. Merge mult mai bine insa:
1. martorul in forma de motor galben inca se aprinde cand si cand daca e turata mai tare
2. nu se mai simte senzatia de frana de motor la cam 3000 de ture cum se intamapla inaite
3. demarajul e mult mai bun insa tot parca merge mai bine cu mufa scoasa (turata putin mai tare la plecarea de pe loc, cu mufa scoasa, scartaie rotile insa daca vreau sa fac asta cu debitmetrul conectat nu reusesc)
Concluzia: merge mult mai bine dar mergea si mai bine inainte de aparitia initiala a problemei.
Am lasat la muiat in alcool izopropilic doar 10 minute si poate trebuie mai mult. O sa merg vreo 2 zile cu ea asa si cred ca vineri o sa il scot sa il curat iarasi si de data asta o sa il las mai mult la muiat (cam cat ar trebui? sa il las peste noapte?)
Abia astept sa merg la un drum intins sa vad cum se comporta la peste 100 km/h daca mai are suflu sau moare.
Noapte buna!
Ultiumele stiri
Am curatat senzorul prin lasare la muiat in izopropilic si apoi cu un sprei fara ulei care nu lasa reziduri (scria asta pe indicatiile lui) si am avut timp sa dau si o tura cu masinuta. Merge mult mai bine insa:
1. martorul in forma de motor galben inca se aprinde cand si cand daca e turata mai tare
2. nu se mai simte senzatia de frana de motor la cam 3000 de ture cum se intamapla inaite
3. demarajul e mult mai bun insa tot parca merge mai bine cu mufa scoasa (turata putin mai tare la plecarea de pe loc, cu mufa scoasa, scartaie rotile insa daca vreau sa fac asta cu debitmetrul conectat nu reusesc)
Concluzia: merge mult mai bine dar mergea si mai bine inainte de aparitia initiala a problemei.
Am lasat la muiat in alcool izopropilic doar 10 minute si poate trebuie mai mult. O sa merg vreo 2 zile cu ea asa si cred ca vineri o sa il scot sa il curat iarasi si de data asta o sa il las mai mult la muiat (cam cat ar trebui? sa il las peste noapte?)
Abia astept sa merg la un drum intins sa vad cum se comporta la peste 100 km/h daca mai are suflu sau moare.
Noapte buna!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
vampyriks
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2007
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
vampyriks
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2007
- Mesaj Privat
sebycretu
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1998 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2010
- Mesaj Privat
Sper sa fi nimerit bine aici ,la fel am o Astra G caravan X12XE,si cam acelasi fenomen ca la revolter,am si niste coduri de la tester,P1405,si P0130,si inca un fenomen cateodata nu porneste,dau si porneste o secunda si se opreste,o las vreo cateva minute si dupa aia o ia la sfert,mentionez,sonda lambda am schimbat-o,ar trebui cred sa curat si egr-ul cred ,astept niste raspunsuri,treaba asta e cam din august si de atunci tot asa merg cu ea,scuze de greseli si de topic daca nu este postat bine,va multumesc pentru intelegere
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
P1405
Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description
Exhaust Gas Recirculation Error (EGR Solenoid 3) Conditions
Cause
ECT over 183°F, gear selector in 1st or 2nd gear, vehicle in coast-down mode, HO2S-11 signal over 566 mv, VSS over 20 mph, A/C Clutch on, engine speed at 1000-1488 rpm, then the PCM detected that engine rpm did not drop 4 out of 5 times in the test
P0130
Type Powertrain - Fuel and Air Metering - ISO/SAE Controlled
Description
HO2S Circuit Conditions Engine running, ECT input more than 167°F and the PCM detected that the HO2S-11 signal was fixed between 400-550 mv, or the signal was always less than 55 mv or always more than 400 mv.
Location Bank 1 Sensor 1
Cause
DTC P0107, P0108, P0117, P0118, P0122, P0123, P0131, P0132, P0134, P0201, P0202, P0203, P0204, P0300, P0325, P0336, P0440, P0442, P0446, P0502, P0601, P0602, P1441 and P1621 not set, engine runtime over 3 minutes, engine speed 1200-3400 rpm, throttle position 10-40%, ECT input more than 149°F, all conditions met for two seconds, then the PCM detected the engine was not in closed loop for 5 seconds of the 125 seconds test.
P0130 - 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I Sensor 1)
OBD-II Trouble Code Technical Description
02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I Sensor 1)
What does that mean?
The O2 sensor produces a voltage based on oxygen content in the exhaust. The voltage varies between .1 and .9 Volts, .1 indicating lean and .9 indicating rich. The ECM constantly monitors this voltage while in closed loop to determine how much fuel to inject. If the ECM determines that the O2 sensor voltage was too low (less than .4 Volts) for too long (for more than 20 seconds (time varies with model)), this code is set.
Potential Symptoms
Depending if the problem is intermittent or not, there may be no symptoms other than MIL (malfunction indicator lamp) illumination. If the problem is constant, then symptoms may include one or more of the following:
MIL illumination
Engine runs rough, missing or stumbling
Blows black smoke from tail pipe
Engine dies
Poor fuel economy
Causes
Usually the cause of P0130 is a bad oxygen sensor, however this isn't always the case. If your o2 sensors haven't been replaced and they are old, it's a good bet that the sensor is the problem. But, It could be caused by any of the following:
Water or corrosion in the connector
Loose terminals in the connector
Wiring burnt on exhaust components
Open or short in the wiring due to rubbing on engine components
Holes in exhaust allowing unmetered oxygen into exhaust system
Unmetered vacuum leak at the engine
Bad o2 sensor
Bad PCM
Possible Solutions
Using a scan tool, determine if the Bank 1, sensor 1 is switching properly. It should switch rapidly between rich and lean, evenly.
1. If it does, the problem is likely intermittent and you should examine the wiring for any visible damage. Then perform a wiggle test by manipulating the connector and wiring while watching the o2 sensor voltage. If it drops out, fix the appropriate part of the wiring harness where problem resides.
2. If it doesn\'t switch properly, try to determine if the sensor is accurately reading the exhaust or not. Do this by removing the fuel pressure regulator vacuum supply briefly. The o2 sensor reading should go rich, reacting to the extra fuel added. Reinstall regulator supply. Then induce a lean condition by removing a vacuum supply line from the intake manifold. The o2 sensor reading should go lean, reacting to the enleaned exhaust. If the sensor operates properly, then the sensor may be okay and the problem may be holes in the exhaust or an unmetered vacuum leak in the engine (NOTE: Unmetered vacuum leaks at the engine are almost always accompanied by lean codes. Refer to the appropriate articles for diagnosing an unmetered vacuum leak). If the exhaust does have holes in it, it's possible that the o2 sensor may be misreading the exhaust because of the extra oxygen entering the pipe via those holes
3. If none of this is the case and the o2 sensor just isn't switching or acts sluggish, unplug the sensor and make sure there is 5 Volt reference voltage to the sensor. Then check for 12V supply to the o2 sensor's heater circuit. Also check for continuity to ground on the ground circuit. If any of these are missing, or aren't their proper voltage, repair open or short in the appropriate wire. The o2 sensor will not operate properly without proper voltage. If the proper voltages are present, replace the o2 sensor.
Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description
Exhaust Gas Recirculation Error (EGR Solenoid 3) Conditions
Cause
ECT over 183°F, gear selector in 1st or 2nd gear, vehicle in coast-down mode, HO2S-11 signal over 566 mv, VSS over 20 mph, A/C Clutch on, engine speed at 1000-1488 rpm, then the PCM detected that engine rpm did not drop 4 out of 5 times in the test
P0130
Type Powertrain - Fuel and Air Metering - ISO/SAE Controlled
Description
HO2S Circuit Conditions Engine running, ECT input more than 167°F and the PCM detected that the HO2S-11 signal was fixed between 400-550 mv, or the signal was always less than 55 mv or always more than 400 mv.
Location Bank 1 Sensor 1
Cause
DTC P0107, P0108, P0117, P0118, P0122, P0123, P0131, P0132, P0134, P0201, P0202, P0203, P0204, P0300, P0325, P0336, P0440, P0442, P0446, P0502, P0601, P0602, P1441 and P1621 not set, engine runtime over 3 minutes, engine speed 1200-3400 rpm, throttle position 10-40%, ECT input more than 149°F, all conditions met for two seconds, then the PCM detected the engine was not in closed loop for 5 seconds of the 125 seconds test.
P0130 - 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I Sensor 1)
OBD-II Trouble Code Technical Description
02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I Sensor 1)
What does that mean?
The O2 sensor produces a voltage based on oxygen content in the exhaust. The voltage varies between .1 and .9 Volts, .1 indicating lean and .9 indicating rich. The ECM constantly monitors this voltage while in closed loop to determine how much fuel to inject. If the ECM determines that the O2 sensor voltage was too low (less than .4 Volts) for too long (for more than 20 seconds (time varies with model)), this code is set.
Potential Symptoms
Depending if the problem is intermittent or not, there may be no symptoms other than MIL (malfunction indicator lamp) illumination. If the problem is constant, then symptoms may include one or more of the following:
MIL illumination
Engine runs rough, missing or stumbling
Blows black smoke from tail pipe
Engine dies
Poor fuel economy
Causes
Usually the cause of P0130 is a bad oxygen sensor, however this isn't always the case. If your o2 sensors haven't been replaced and they are old, it's a good bet that the sensor is the problem. But, It could be caused by any of the following:
Water or corrosion in the connector
Loose terminals in the connector
Wiring burnt on exhaust components
Open or short in the wiring due to rubbing on engine components
Holes in exhaust allowing unmetered oxygen into exhaust system
Unmetered vacuum leak at the engine
Bad o2 sensor
Bad PCM
Possible Solutions
Using a scan tool, determine if the Bank 1, sensor 1 is switching properly. It should switch rapidly between rich and lean, evenly.
1. If it does, the problem is likely intermittent and you should examine the wiring for any visible damage. Then perform a wiggle test by manipulating the connector and wiring while watching the o2 sensor voltage. If it drops out, fix the appropriate part of the wiring harness where problem resides.
2. If it doesn\'t switch properly, try to determine if the sensor is accurately reading the exhaust or not. Do this by removing the fuel pressure regulator vacuum supply briefly. The o2 sensor reading should go rich, reacting to the extra fuel added. Reinstall regulator supply. Then induce a lean condition by removing a vacuum supply line from the intake manifold. The o2 sensor reading should go lean, reacting to the enleaned exhaust. If the sensor operates properly, then the sensor may be okay and the problem may be holes in the exhaust or an unmetered vacuum leak in the engine (NOTE: Unmetered vacuum leaks at the engine are almost always accompanied by lean codes. Refer to the appropriate articles for diagnosing an unmetered vacuum leak). If the exhaust does have holes in it, it's possible that the o2 sensor may be misreading the exhaust because of the extra oxygen entering the pipe via those holes
3. If none of this is the case and the o2 sensor just isn't switching or acts sluggish, unplug the sensor and make sure there is 5 Volt reference voltage to the sensor. Then check for 12V supply to the o2 sensor's heater circuit. Also check for continuity to ground on the ground circuit. If any of these are missing, or aren't their proper voltage, repair open or short in the appropriate wire. The o2 sensor will not operate properly without proper voltage. If the proper voltages are present, replace the o2 sensor.
- MARIUSIANCU87
- *
- 9 mesaje
- din 26 Sep 2012
- Astra 1999 x12xe
- Constanta
MARIUSIANCU87
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2012
- Mesaj Privat
Am un opel astra g 1200 benzina 16 v (X12XE) am urmatoarea problema la el cand apas acceleratia brusc nu se tureaza, tremura si miroase a benzina. Se tureaza pana in 2000. Daca apas acceleratia usor se tureaza normal. Acest lucru se intampla cand stau pe loc. In mers la peste 3000 de ture se aprinde checkul si nu se mai accelereaza. Am fost la tester si mi-a dat eroare la debitmetru, senzor acceleratie, sonda lambda. Au fost sterse erorile si a dupa ce am pus masina iar pe tester a aparut doar sonda lambda. Poate sa faca asa de la sonda sau de la catalizator.