radum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- VIPER
- **
- 306 mesaje
- din 22 Sep 2004
- Bucuresti
VIPER
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2004
- Mesaj Privat
Z 10 XEP, 155/65 R 14, 2.3 fata/spate cu pana la 3 pasageri cu tot cu sofer, 2.4 / 3.0 full load.
La benzina scrie ingrosat 95, si normal 98 sau 91...
La ulei zice 1 an sau 30.000km (!!!) "The next engine oil change will be displayed on the vehicle instruments and will depend on how you drive the vehicle. Driving patterns take into account e. g. frequent cold starts, short trips, average driving conditions or predominantly long distance driving.Your vehicle is delivered from the factory with engine oil of grade GM-LL-A-025 (SAE 5W-30) 3 or GM-LL-B-025 (SAE 5W-40) 3. With this engine oil and average driving conditions, the next engine oil change is due after a maximum of 2 years or approx 20,000 miles (30,000 km). Standing time, when the vehicle battery is disconnected, is taken into account by the service interval display. A maximum of 1 litre of ACEA quality engine oil can be added before the next oil change without reducing the oil change
interval. If more than 1 litre must be added, the oil change interval for petrol engines is reduced to 1 year or 20,000 miles (30,000 km). The service interval display should then be disregarded."
Si tipurile de ulei:
ACEA A3, 0W-30, 0W-40.
Link pentru manuale: http://vauxhall.co.uk/owner...loadManuals.jhtml
lucat
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
eu sunt "tanara" posesoare a unui o. agila de vreo cateva zile si ...va rog din suflet sa nu radeti !!! nu il pot porni- adica nu imi prea iese faza cu marsarierul
pana acum am condus o dacie care stiti si voi cume de condus - adeca poate intra in ea si un sofer mai putin bun , asa ca mine- iar acum tare as vrea sa conduc si masinutza asta dar fara sa o bruschez biata de ea ca nu are chiar nici o vina ca eu sunt toanta de numa numa in ale soferiei
asadar , va rog frumos de tot , care ma poate ajuta cu sfaturi sau eventula un manual agila , eu am unul in germana 😶 - si stau si ma uit la poze
mentiuni suplimentare : am luat masina la mana a doua : are 22.222 km la bord - apar si in cartea masinii ! singurul lucru care ma deranjeaza usor e ca mi se pare ca nu se inchide capota destul de bine in partea unde e sustinatorul ei pentru deschidere
ce ar trebui sa am grija la ea ?
unde gasesc un service bun opel - unul care sa accepte si soferite fara sa dea rasol avand in vedere ca eu practic nu stiu nimic despre masina
astept sugestii , comentarii , sfaturi , ajutor , sut in fund- cred ca il merit : ala de la RAR s-a uitat crucis la mine : cum ti-ai luat cucoana agila daca nu stii s-o folosesti?
mi-am luat-o ca e mica si mie-mi trebuie loc mult pentru parcare , na 🙄
radum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- VIPER
- **
- 306 mesaje
- din 22 Sep 2004
- Bucuresti
VIPER
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2004
- Mesaj Privat
radum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- VIPER
- **
- 306 mesaje
- din 22 Sep 2004
- Bucuresti
VIPER
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2004
- Mesaj Privat
radum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
Pentru inceput agilistii mai vechi v-ar ruga sa completati chestionarul de la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1939 cu cate un vot pentru Agila.
Cateva elemente utile gasiti in aceasta sectiune dedicata, dar poate ar fi util sa vedeti si thread-ul https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1384.
In ceea ce priveste intrebarile tale concrete:
- revizie - in Romania se face la 1 an sau 15.000 km. Ceea ce scrie la tine este corect pentru Germania. Nu mai am detalii (mi s-a stricat calculatorul si nu am apucat sa reinstalez TIS si EPC), dar de la un anumit an de fabricatie (parca 2003) se poate utiliza un plan de revizii din 2 in 2 ani, folosindu-se un ulei GM GM-LL-B-025. In Romania nu se aplica din cauza starii proaste a drumurilor (praf, gropi, etc.).
- pneurile - in functie de model Agilele sunt echipate fie cu 155/65/14 fie cu 165/60/14. Presiunea recomandata este scrisa pe un sticker pe stalpul de la usa soferului (in mod normal 2,1 pe fata si 2,3 pe spate - pentru full load trebuie mai mult, parca 2,4). Pneurile sunt destul de atipice si, asa cum a remarcat Celenhein in lungul topic Opel Agila, nu amortizeaza prea bine.
- benzina - la motoare din aceasta generatie calculatorul (ECU) ajusteaza aprinderea astfel incat sa corespunda cifrei octanice a benzinei. Dupa mai multe incercari parerea mea este ca nu merita sa pui benzina de 100 OMV, sau 99+ PETROM, consumul fiind chiar mai mare decat cu benzina de 95 fara nici un fel de imbunatatire a altor performante. Personal pun benzina de la Petrom, MOL, OMV in aceasta ordine. La cateva plinuri mai pun un aditiv de curatat injectoarele. Nu cred ca benzina de 95 poate dauna sondei Lambda. La Agila sonda Lambda ar trebui sa tina peste 150 mii km. Apropos de sonda Lambda, este mult mai scumpa decat crezi (aproape 8 milioane, eu am luat-o din Belgia cu 120 euro + TVA - am schimbat-o pentru ca avea bobina intrerupta altfel era in stare buna, cu toata benzina de 95)
- cheie - daca ai o singura cheie, pentru inca una trebuie sa te adresezi unui service Opel. Cheia de Agila are imobilizator care trebuie programat. Pentru asta ar trebui sa ai si Opel pass (un cartonas de dimensiunea unei carti de credit pe care ai seria sasiului, a motorului, un cod al motorului si unul al radioului).
- schimb filtre si ulei - la un an sau 10-15 mii km este bine. Atentie la filtrul de polen, care se poate imbacsi rapid, mai ales toamna (cu frunze). Se poate scoate si curata extrem de repede. Ulei - eu zic sa pui un ulei sintetic de calitate (Mobil, Castrol 5W-40 sau mai bun).
Cu bine,
Adrian
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
eu sunt "tanara" posesoare a unui o. agila ...
ce ar trebui sa am grija la ea ?
unde gasesc un service bun opel - unul care sa accepte si soferite fara sa dea rasol...
Bine ai venit pe forum. Eu, ca posesor de Agila, nu pot decat sa te felicit pentru alegerea facuta. Desi multi o gasesc urata (si pe acest forum a fost citata de cateva ori intr-un topic de acest gen) mie imi place foarte mult. In plus mi se pare o masina ideala pentru o soferita:
- pozitie inalta la volan - asigura o vizibilitate foarte buna (aproape ca intr-o masina de teren)
- servodirectia o face extrem de manevrabila, tinand cont si de dimensiunea redusa (3,5 m - doar cu 15 cm. mai lunga decat un Tico).
- daca masina are si ABS - franare excelenta
- protectie la eventualele loviri (airbag-uri, bare in usi).
In ceea ce priveste service-ul as recomanda un service Opel. Eu personal am fost pana acum la DiBas si nu am reprosuri, poate doar tarifele cam mari. Acolo am vazut si soferite ce pareau multumite. Cu unele exceptii (alarma, reglaj geometrie directie, schimb anvelope, schimb amortizoare, service aer conditionat) nu prea vad cum ai putea face o reparatie in alta parte decat la un service Opel.
In orice caz, daca ai probleme, scrie in acest forum si sigur vei primi sfaturi utile.
Asa cum i-am recomandat lui radum (vezi proaspat posesor) ar fi util sa votezi cu Agila in chestionarul de la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1939.
Adrian
radum
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
lucat
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
- VIPER
- **
- 306 mesaje
- din 22 Sep 2004
- Bucuresti
VIPER
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2004
- Mesaj Privat
Celenhein
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2005
- Mesaj Privat
Legat de benzina pe care o puneti.
Puneti benzina buna daca aveti de unde OMV 100 si lasatii pe cei care nu tin la masinile lor.
E verificata chestia cu benzina. Cu OMV 100 nici nu se aude motorul ca e pornit iar cu renumita si mult "reclamita" 99+ de la Petrom face motorul parca merge cu gaz.
Sa fim seriosi, eu am 12000 de KM cu benzina numai de la OMV si am teava de esapament curata curata (luciu metalic) fara nici un pic de mizerie. Pe cand la vecin care merge saracu` cu ce benzina apuca are teava de esapament ca hornu` de la soba lu bunica.
Apropo Viper cu iti este teava de esapament ? Iti vibreaza caroseria la ralanti ? Nu ai un motor zgomotos ?
Legat de faza cu o singura cheie nu e adevarat trebuie sa fie minim 2 chei cu sau fara telecomanda .
Daca o fi avut s-o fi pierdut dea lungul tranzactiilor.
Si ca sa fiti pregatit cand vi se vor duce elementele de caroserie (caci eu tocmai am schimbat):
1. brat cu pivot - 5 mil. (pivot capsulat si trebuie luat bratu cu totul)
2. Capat de bara - 1.1 mil
3. Bucse bara stabilizatoare- 2 buc - 800 mii.
Drum bun si fara evenimente.
- VIPER
- **
- 306 mesaje
- din 22 Sep 2004
- Bucuresti
VIPER
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2004
- Mesaj Privat
lucat
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
Legat de faza cu o singura cheie nu e adevarat trebuie sa fie minim 2 chei cu sau fara telecomanda .
Daca o fi avut s-o fi pierdut dea lungul tranzactiilor.
esti sigur de ce spui?
pentru ca si eu tot o cheie am primit la tranzactie - cheie ce era mentionata ca fiind unicat in contractul de la autohaus- nu sunt deloc doua chei imi pare rau ca imi permit sa te contrazic
am fost si eu destul de uimita dar si cand am incheiat casco mi s-a spus ca asa e normal sa fie o singura cheie , dar pentru ca masinile straine au in general acel key pass , asigurarile cer o dublura care intra si ea in asigurare
inca o data , daca gresesc si supar pe cineva cu raspunsul meu imi cer scuze dar banuiesc ca forumul a fost creat ptr ca fiecare sa isi povesteasca din experienta pentru a veni in ajutorul celorlalti
despre benzina : eu prima data cand am mers cu masina nu stiam concret ce benzina sa pun asa ca am facut plinul la un shell - benzina premium fara plumb - ca parca la astioa nu scria cifra octanca - ulterior , soferi mai avizati ca mine mi-au spus ca tot de 95 e si aia
nu sunt sofer grozav , dar masinuta a mers atunci uns
al doilea plin l-am facut de la mol 95
e de mare exceptie faptul ca eu mi-am imbunatatit oarecum stilul de condus ,. dar biata mea masinuta tuseste tot timpul cu noua benzina de-mi vine sa o scot sa o arunc si sa ma duc sa fac plinu cu altceva
pacat ca shellu a plecat
data viitoare o sa incerc un omv si apoi un petrom daca scapam de "tusea" asta cat mai repede
lucat
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,593 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,593
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
Mai multe necazuri face debitmetrul.
Adrian