- horica
- OP
- 158 mesaje
- din 05 Jul 2010
- Vectra 2004 Y22DTR
- Prahova
horica
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
pai nu e singurul - avem si aici pe forum colegi care au facut asta cu real succes.
Acum - din ce stiu bucuria este mare la curatare - ca efectul este nesemnificativ. Sincer sa fiu ma asteptam ca cei care au facut acest lucru sa fie profund impresionati si multumiti. Adica un castig de putere - creste a frecventei de raspuns la accelerare - un motor mai vanos si totodata mai silentios. dar se pare ca adevarul este altul - ii face bine, dar dupa curatare - masina nu se schimba radical sau nici macar sesizabil.
Acum - din ce stiu bucuria este mare la curatare - ca efectul este nesemnificativ. Sincer sa fiu ma asteptam ca cei care au facut acest lucru sa fie profund impresionati si multumiti. Adica un castig de putere - creste a frecventei de raspuns la accelerare - un motor mai vanos si totodata mai silentios. dar se pare ca adevarul este altul - ii face bine, dar dupa curatare - masina nu se schimba radical sau nici macar sesizabil.
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
mariano, clar ceea ce scrii. Membrii care faca acest lucru se asteapta normal(asa cum si tu ai scris) la o diferenta de functionare a motorului considerabila. Pai cum sa se simta ''considerabil'' daca se curata numai galeria de admisie(in cazul de fata) si celelalte componente sunt imbacsite(ex. orificiile din chiulasa, depunerile pe tijele de supape, depunerile din bloc motor,etc).
Daca se vrea sa se aduca cat de cat functionarea in parametri dati de constructor a unui motor cu peste 150000km se face o reparatie capitala a motorului si nici atunci sa nu avem pretentii prea mari, deoarece unele componente fixe(bloc motor-chiulasa) sunt deja cu materialul imbatranit si o uzura pe masura.
Sunt multi factori care influenteaza negativ o componenta deja curata a motorului.
Oricum tutorialul este foarte bun, dar trebuie ...cu continuarea celorlalte componente imbacsite, componente care nu se observa murdare la o prima vizualizare. Numai bine.
Daca se vrea sa se aduca cat de cat functionarea in parametri dati de constructor a unui motor cu peste 150000km se face o reparatie capitala a motorului si nici atunci sa nu avem pretentii prea mari, deoarece unele componente fixe(bloc motor-chiulasa) sunt deja cu materialul imbatranit si o uzura pe masura.
Sunt multi factori care influenteaza negativ o componenta deja curata a motorului.
Oricum tutorialul este foarte bun, dar trebuie ...cu continuarea celorlalte componente imbacsite, componente care nu se observa murdare la o prima vizualizare. Numai bine.
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Sunt de acord cu tine partial - si asta deoarece gasesti tot mai putini meseriasi de calitate care sa lucreze constincios si fara graba. O curatare a motorului si inlocuirea pieselor uzate sau cu oarecare grad de uzura se poate face si dupa manualul de reparatii. Dar cati se baga sa faca asa ceva. Ca sa poti schimba supape - ar trebui sa le ai - basca scaune de supape, ghinturi noi - simeringuri, garnituri de chiulasa, admisie, evacuare, tachetii hidraulici, surub axa cu came, curatat intercoolerul pe interior/exterior pentru o racire corespunzatoare, verificare senzori, schimbat bujii incandescente, verificat ax turbina si paleti - si cate si mai cate......
Asa daca ai avea PLEASCA piesele parca ti-ar veni sa le schimbi - dar cum ele costa si unele nu putin - te rezumi cat de cat la o intretinere mai amanuntita.
Pana la urma ajungi si iti iei alta masina - usor usor cedezi la orgolii si te inoiesti - sau te mai inoiesti cu un model de 5-6 ani vechime si uite asa o iei de la capat....
Asa daca ai avea PLEASCA piesele parca ti-ar veni sa le schimbi - dar cum ele costa si unele nu putin - te rezumi cat de cat la o intretinere mai amanuntita.
Pana la urma ajungi si iti iei alta masina - usor usor cedezi la orgolii si te inoiesti - sau te mai inoiesti cu un model de 5-6 ani vechime si uite asa o iei de la capat....
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Ieri l-am ajutat pe colegul nostru @adumitoaie la curatat admisia la Vectra lui, cu motorizarea X20DTL. Cu aceasta ocazie am facut si un mic video-tutorial. Sper sa fie de folos tuturor!
Toata lucrarea a durat undeva la 4, 5 ore iar pornirea am ajutot-o putin cu spray de pornire. Ca reactii, masina trage mult mai bine.
P.S. La inceput am scris 1897! Imi cer scuze dar nu cred ca voi mai edita odata filmul ca dureaza destul de mult. Asta e! Va prindeti voi care-i treaba!
Toata lucrarea a durat undeva la 4, 5 ore iar pornirea am ajutot-o putin cu spray de pornire. Ca reactii, masina trage mult mai bine.
P.S. La inceput am scris 1897! Imi cer scuze dar nu cred ca voi mai edita odata filmul ca dureaza destul de mult. Asta e! Va prindeti voi care-i treaba!
sebigaja
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Satu Mare
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2012
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- adumitroaie
- *
- 20 mesaje
- din 03 Nov 2010
- Vectra 1997 x20dtl
- Iasi
adumitroaie
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
- keopsss
- ****
- 1,503 mesaje
- din 11 Nov 2007
- Alta tara
keopsss
- Mesaje scrise: 1,503
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Razvanmass
- *
- 1 mesaje
- din 03 Aug 2013
- Astra 2002 Y71DT
- Bucuresti
Razvanmass
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y71DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2013
- Mesaj Privat
Am opel astra G din 2002 motor y20dth. 101 cai, 75 kw. Am urmarit si eu forumul si am zis sa curat admisia . Masina nu avea nicio problema dar am zis ca-i mai bine sa le curat. Dupa ce am curat si am pus totul la loc, am pornit masina destul de greu, dar a mers. Eram super fericit ca imi va merge mai bine ca inainte. Cind, ce sa vezi, mi-a aparut semnul de defectiune motor si nu imi imi trage de loc. Mi-a mai facut figuri din astea dar atunci dupa ce ajungea in 2900 de ture , martorul avarie motor, se stingea. Ii curatam valva de linga debitmetru si apoi masina isi revenea. Mentionez ca nu am schimbat furtunele de retur si nici nu am pus alte garnituri decit cele vechi si nelipite. Acum nu ma stiu ce sa-i mai fac . Totul este curat, egr, admise, valva si totusi turbina nu mai imi functioneaza. Ce este de facut si cine ar putea fi devina ? Cum vad daca trage aer fals datorita vechilor garnituri ?
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
ClaudiuL
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat