onix69
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2010
- Mesaj Privat
am un vectra a ,c18nz din 92 de 2 ani shi cam stiu in mare parte cum functioneaza ,princep unele chesti dar de vreo 2 zile am o problema,cand ajunge apa aproape de 90 de grade imi creste nivelul de antigel de la normal pana la capacul vasului ,face aburi shi fasaie pe la capac,asta insemnand ca face suprapresiune.am deschis capacul vasului shi mia aruncat antigelul afara tot asa presiune a avut .in afara de capacul vasului de expansiune shi faptul ca face suprapesiune din cauza garnituri de chiuloasa ce ar mai putea fi fi problema ? mai mentionez ca termostatul lucreaza corect ,termocupla porneste nush cer ar mai putea avea..
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
tery
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2010
- Mesaj Privat
onix69
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2010
- Mesaj Privat
am schimbat acum o saptamana am pus 2 L antigel dar nu diluat si restu apa , si termocupla porneste si la mine inainte de 90 de cand am schimbat sonda ca am avut cu 3 pini si am pus cu 2 ca nu am clima la ea. termocupla mere ok. oricum o sa schimb garnitura de chiuloasa shi capacu de la vas shi o sa vad daca tot asa face
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
cum s-a spus mai sus verfica bine capacul poti sa ai ceva mizerie si
supapa nu mai lucreaza cum trebuie, sa verifici toata instalatia
de racire sa nu pierda antigel sau sa ai radiatorele fisurate de regula
cind este ciupita garnitura de chiuloasa iti baga antigel peste ulei sau
vaporii de antigel ii da pe esapament temperatura la motor creste mai
mult decit normal.
eu unul zic sa verifici si apoi te apuci de schimbat.
supapa nu mai lucreaza cum trebuie, sa verifici toata instalatia
de racire sa nu pierda antigel sau sa ai radiatorele fisurate de regula
cind este ciupita garnitura de chiuloasa iti baga antigel peste ulei sau
vaporii de antigel ii da pe esapament temperatura la motor creste mai
mult decit normal.
eu unul zic sa verifici si apoi te apuci de schimbat.
- cogi
- ***
- 662 mesaje
- din 28 Feb 2008
- Kadett 1981
- Arad
cogi
- Mesaje scrise: 662
- Locatie: Arad
- Masina: Kadett 1981
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2008
- Mesaj Privat
dupa cate am vazut esti mecanic asa ca te rog sa nu te superi dar da mai multe detalii cand ajunge apa la 90 la 2-3km dupa o talpa scurta,sau dupa 20 km de stat bara la bara e o diferenta nu?
In alta ordine de idei ,radiator suspect sa fie infundat,tremostat care se deschide la jumate sau chiar mai putin,pompa de apa defecta?,sau alte modificari in circuitul de racire,termocupla lucreasa tarziu,si in ultimul rand chiulasa toate acestea se pot tria dupa raspunsul la intrebarea de mai sus
In alta ordine de idei ,radiator suspect sa fie infundat,tremostat care se deschide la jumate sau chiar mai putin,pompa de apa defecta?,sau alte modificari in circuitul de racire,termocupla lucreasa tarziu,si in ultimul rand chiulasa toate acestea se pot tria dupa raspunsul la intrebarea de mai sus
cristi28
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2010
- Mesaj Privat
onix69 a scris:am schimbat acum o saptamana am pus 2 L antigel dar nu diluat si restu apa , si termocupla porneste si la mine inainte de 90 de cand am schimbat sonda ca am avut cu 3 pini si am pus cu 2 ca nu am clima la ea. termocupla mere ok. oricum o sa schimb garnitura de chiuloasa shi capacu de la vas shi o sa vad daca tot asa face
schimba capacul intai,la final garnitura chiuloasa
onix69
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2010
- Mesaj Privat
sa dau mai multe detali; fac naveta la servici in fiecare zi ,merg 10 km din care 1 la mine pe strada numa cu a-1-a , schimb cam la 2500-3000 si merg mai sportiv putin . apa se incalzeste normal la 70 la drum intins, inainte de 90 porneste termocupla si scade pana la 70. pana aici tot in regula atat ca face suprapresiune in vasul de expansiune, daca deschid busonul de la vas cand apa este la 90 o aruca toata afara.termostatul lam verificat deschide normal. o sa dau radiatoarele jos sambata sa vad daca nu sunt infundate.radiatorul din fata cred ca nu este fiinca atunci cand deschide termostatul este cald tot nu doar o parte si cred ca nu este infundat. verific shi ma apuc dupa aceea de schimbat . daca merg porin oras in aglomeratie tot asa face nu trece apa de 90 ca porneste termocupla tot bine atat ca face suprapresiune
cristi28
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2010
- Mesaj Privat
daca ma invart in oras o zi cu masina mea tot nu porneste termocupla pe timpul asta;ai o problema,verifica radiatorul cum ai spus,sa nu fie infundat,dupa aceeia busonul de la vas;eu l-am schimbat si s_a rezolvat problema,cu 10 ron,atat costa in magazin nou;referitor la temperatura motor,trebuie sa stea constanta,cand s_a incalzit sa stea la 90g.chiar daca porneste termocupla,temperatura o regleaza termostatul,prin inchidere si deschidere
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
e normal sa faca presiune si la mine face dar nu imi da antigelul afara
presiunea din instalatie este de 0,8 atm nu se scoate busonul decit dupa
ce se raceste bine motorul si la mine daca imi ajunge temperatura la 90*C
si scot busonul imi da antigelul afara chiar si cu motorul oprit si este normal
cind ai aproape 1 atm presiune in instalatie, este normal sa scada si sa
creasca nivelul de antigel asa se intimpla si la mine dar nu este normal sa
scoata antigel afara pe la buson pe acolo prin supapa trebuie sa iasa numai
aer sper ca acum esti lamurit.
presiunea din instalatie este de 0,8 atm nu se scoate busonul decit dupa
ce se raceste bine motorul si la mine daca imi ajunge temperatura la 90*C
si scot busonul imi da antigelul afara chiar si cu motorul oprit si este normal
cind ai aproape 1 atm presiune in instalatie, este normal sa scada si sa
creasca nivelul de antigel asa se intimpla si la mine dar nu este normal sa
scoata antigel afara pe la buson pe acolo prin supapa trebuie sa iasa numai
aer sper ca acum esti lamurit.
- BV19MAX
- ****
- 2,557 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,557
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Cand aveam garnitura de chiulasa dusa si luam piciorul de pe acceleratie imi arunca si mie pe la buson antigel. Am mers asa cu ea 6 luni pana s-a dus de tot garnitura si mi se incingea apa la 120 grade oricat de incet as fi mers (daca mergeam in plaja 1000-1500 rpm statea undeva la 90-95, daca acceleram imediat intra in zona "fierbinte").
Verifica daca dupa o accelerare cat de cat brutala iti arunca apa. Daca da, 90% e garnitura de chiulasa.
Verifica daca dupa o accelerare cat de cat brutala iti arunca apa. Daca da, 90% e garnitura de chiulasa.
akkan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1990 C15NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2009
- Mesaj Privat
onix69 a scris:am un vectra a ,c18nz din 92 de 2 ani shi cam stiu in mare parte cum functioneaza ,princep unele chesti dar de vreo 2 zile am o problema,cand ajunge apa aproape de 90 de grade imi creste nivelul de antigel de la normal pana la capacul vasului ,face aburi shi fasaie pe la capac,asta insemnand ca face suprapresiune.am deschis capacul vasului shi mia aruncat antigelul afara tot asa presiune a avut .in afara de capacul vasului de expansiune shi faptul ca face suprapesiune din cauza garnituri de chiuloasa ce ar mai putea fi fi problema ? mai mentionez ca termostatul lucreaza corect ,termocupla porneste nush cer ar mai putea avea..
am si eu o vectra din 90 motor 1.6i monopunct, la mine apa nu creste niciodata mai sus de 60 de grade, o singura data mi-a crescut la 90 si ceva si atunci mi s-a fisurat radiatoru, in primu rand cand e motoru cald niciodata nu se deschide capacu de la vasul de expasiune pt e clar ca o sa rabufneasca antigelul sau apa dinauntru, si inca un lucru antigelul din vas lucreaza la presiune mai marita ca deea iti si zice mecanicu sa strangi bine capacul, acum nu stiu ce problema poti sa ai, intradevar pe capac intr-o margine are un fel de aerisire da nu tocmai, iar garnitura de chiuloasa nu se duce asa repede si nu cred ca ar face kear asa, vezi sa nu fie infundat ceva pacolo ma gandesc eu nus in fine, daca ai gasit rapunsu zimi si mie, ms
akkan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1990 C15NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2009
- Mesaj Privat
onix69 a scris:am un vectra a ,c18nz din 92 de 2 ani shi cam stiu in mare parte cum functioneaza ,princep unele chesti dar de vreo 2 zile am o problema,cand ajunge apa aproape de 90 de grade imi creste nivelul de antigel de la normal pana la capacul vasului ,face aburi shi fasaie pe la capac,asta insemnand ca face suprapresiune.am deschis capacul vasului shi mia aruncat antigelul afara tot asa presiune a avut .in afara de capacul vasului de expansiune shi faptul ca face suprapesiune din cauza garnituri de chiuloasa ce ar mai putea fi fi problema ? mai mentionez ca termostatul lucreaza corect ,termocupla porneste nush cer ar mai putea avea..
ma nus akm ca nu sunt mecanic da mai stiu cate ceva, daca ii dai talpa nu iti creste neaparat temperatura, in primu rand pentru ca esti in mers iar radiatorul tau cu apa din ea este racita de aerul care iti trece prin grilaj, problema e cand stai pe loc cu ea pornita si turata, zic si eu akm
- Lovrin
- **
- 371 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Va salut! Am si eu o problema cu un Vectra a C18NZ! A inceput sa fiarbã apa in vasul de expansiune si o aruncã afarã! Problema a stat in felul urmãtor, dupã ce am vazut ca imi aruncã apa afarã am zis cã este termostatul blocat pe inchis si am inlocuit termostatul dar nu a avut nici un efect. Acum aruncã apa afarã si nu bagã nici cãldurã, furtunele care duc spre interiorul masinii sunt reci! Mentionez ca am desfãcut unul dintre ele si am suflat in el si mi-a dat apã afarã pe un alt furtun ce il aveam desfãcut, deci nu este blocat caloriferul! Apã in ulei nu am, nivelul este același, nu am avut probleme si nici spumã nu am gãsit! Ce credeți cã ar putea fi? Am desfãcut și furtunul ce vine deasupra termostatului și duce spre vas și pe acolo normal ar trebui sa vinã apã în vas dar pe acolo ies doar aburi în momentul în care apa fierbe! Sã fie pompa de apã și sã nu împingã apa?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Lovrin
- **
- 371 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat