- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salutare!
De ceva timp aveam umezeala (urme de antigel) sub pres in partea stanga. Am tot amanat operatiunea de schimbare a oringurilor in speranta ca va face cineva un tutorial. Ei bine, nu s-a intamplat asa... Drept pentru care le-am schimbat "orbeste" si am pus mana si am facut acest tutorial pentru posteritate..
Scule necesare:
- surubelnita cu cap torx de 20
- surubelnita cu cap torx de 30
- surubelnita dreapta
Pasul 1 - golire antigel
Pentru asta trebuie desfacut robinetul radiatorului situat in partea stanga jos. E de preferat ca inainte de a-l desface, sa se introduca un furtun in stutul pe unde va iesi apa, pt a directiona jetul ( in caz contrar riscati sa-l directionati catre alternator...)
Pasul 2 - se desface tevuta scurgere condens
Pentru asta trebuie dat scutul jos. Va trebui rampa sau elevator pentru a demonta tevuta. Altfel cred ca e destul de dificil (poate daca o ridicati pe cric, dar mare atentie sa nu intrati sub ea decat daca o sprijiniti bine)
Pasul 3 - se desface plasticul dintre scaune
Saua asta e prinsa in vreo 9 suruburi (pozitia lor e marcata pe poza de mai jos). Se foloseste surubelnita cu cap torx de 20.
Pasul 4 - se desface radiatorul
Pentru asta trebuie scoasa bucata de plastic ce directioneaza aerul la picioare in spate (se apasa pe el si se trage in fata).
Se scot suportii de tabla ce sprijina bordul - folositi surubelnita cu cap torx de 30.
Se desfac clemele (in total vreo 9) de la tavita de colectare a condensului (folositi o surubelnita dreapta mica). Se scoate aceasta tavita tragand de ea inspre schimbator.
Scoateti sigurantele marcate in poza de mai jos, apoi scoateti caloriferul tragand inspre schimbator.
Desfaceti sigurantele marcate in poza de mai jos.
Pasul 5 - inlocuire garnituri
Pentru inlocuire folositi garnituri originale specifice tipului de calorifer (BEHR sau DELPHI).
Oringurile vechi erau aplatizate si crapate.
Pasul 6 - montarea in ordinea inversa demontarii.
Sper sa va fie de folos acest tutorial. Orice completare e binevenita.
Cat mai multi km fara probleme!
De ceva timp aveam umezeala (urme de antigel) sub pres in partea stanga. Am tot amanat operatiunea de schimbare a oringurilor in speranta ca va face cineva un tutorial. Ei bine, nu s-a intamplat asa... Drept pentru care le-am schimbat "orbeste" si am pus mana si am facut acest tutorial pentru posteritate..
Scule necesare:
- surubelnita cu cap torx de 20
- surubelnita cu cap torx de 30
- surubelnita dreapta
Pasul 1 - golire antigel
Pentru asta trebuie desfacut robinetul radiatorului situat in partea stanga jos. E de preferat ca inainte de a-l desface, sa se introduca un furtun in stutul pe unde va iesi apa, pt a directiona jetul ( in caz contrar riscati sa-l directionati catre alternator...)
Pasul 2 - se desface tevuta scurgere condens
Pentru asta trebuie dat scutul jos. Va trebui rampa sau elevator pentru a demonta tevuta. Altfel cred ca e destul de dificil (poate daca o ridicati pe cric, dar mare atentie sa nu intrati sub ea decat daca o sprijiniti bine)
Pasul 3 - se desface plasticul dintre scaune
Saua asta e prinsa in vreo 9 suruburi (pozitia lor e marcata pe poza de mai jos). Se foloseste surubelnita cu cap torx de 20.
Pasul 4 - se desface radiatorul
Pentru asta trebuie scoasa bucata de plastic ce directioneaza aerul la picioare in spate (se apasa pe el si se trage in fata).
Se scot suportii de tabla ce sprijina bordul - folositi surubelnita cu cap torx de 30.
Se desfac clemele (in total vreo 9) de la tavita de colectare a condensului (folositi o surubelnita dreapta mica). Se scoate aceasta tavita tragand de ea inspre schimbator.
Scoateti sigurantele marcate in poza de mai jos, apoi scoateti caloriferul tragand inspre schimbator.
Desfaceti sigurantele marcate in poza de mai jos.
Pasul 5 - inlocuire garnituri
Pentru inlocuire folositi garnituri originale specifice tipului de calorifer (BEHR sau DELPHI).
Oringurile vechi erau aplatizate si crapate.
Pasul 6 - montarea in ordinea inversa demontarii.
Sper sa va fie de folos acest tutorial. Orice completare e binevenita.
Cat mai multi km fara probleme!
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul, si cat se poate de exact si complet.
Mai am 3 mici adendumuri: - nu este necesar sa desfaceti ambele bride de tabla , se poate si numai cu cea din stanga.
- Cand montati O-ringurile folositi si putina vaselina, astfel veti putea baga mult mai usor la loc caloriferul.
- Sa puneti bine sigurantele de aluminiu care tin caloriferul pe conducte pt a nu avea scurgeri .
Mai am 3 mici adendumuri: - nu este necesar sa desfaceti ambele bride de tabla , se poate si numai cu cea din stanga.
- Cand montati O-ringurile folositi si putina vaselina, astfel veti putea baga mult mai usor la loc caloriferul.
- Sa puneti bine sigurantele de aluminiu care tin caloriferul pe conducte pt a nu avea scurgeri .
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial si mai ales pentru pozele de calitate si explicatiile foarte detaliate. Intr-o buna zi va trebui sa punem toate aceste tutoriale intr-o carte si sa le-o aruncam in fata celor de la reprezentantele OPEL poate asa vor face si ei treaba mai de calitate si mai mult fiecare posesor de opel care nu are doua maini stangi va putea sa faca aceasta operatiune.
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Si eu tind sa cred ca in service taxeaza mai mult de 100RON. Numai pe amaratele alea de garnituri am dat 16RON (4RON bucata) - d-apoi manopera...
Ce vreau sa va mai spun - oringurile astea de la aeroterma BEHR seamana foarte mult cu oringul cel mic de la filtru de ulei (stiti ca acolo sunt 3). Numai ca asta de la filtru de ulei e o idee mai groasa (cauciucul e mai gros, la diametru interior e la fel)... Ce parere aveti? Se pot scuti niste bani (16RON) punanad garnituri din astea?
Ce vreau sa va mai spun - oringurile astea de la aeroterma BEHR seamana foarte mult cu oringul cel mic de la filtru de ulei (stiti ca acolo sunt 3). Numai ca asta de la filtru de ulei e o idee mai groasa (cauciucul e mai gros, la diametru interior e la fel)... Ce parere aveti? Se pot scuti niste bani (16RON) punanad garnituri din astea?
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Teava de scurgere e prinsa de tava de colectare a condensului cu doua holzsuruburi lungi de vreo 8 cm , cu cap torx 20 . Pentru astea doua va trebuie cheie clichet cu prelungitor pt capul torx .
Se poate si fara canal sau elevator , dar masina trebuie suita pe doua capre solide , ca sa aveti loc dedesubt . E mult mai greu asa pt ca nu poti sa lucrezi decat cu o mana din lipsa de spatiu ( tevile de la servodirectie , galeria de evacuare si alte marafeturi ) . Iti trebuie multa rabdare ca sa le desfaci si apoi sa le pui la loc .
Si cum "Tot patitul e priceput" , daca folositi capre si nu elevator sau canal , faceti proba la oringuri fara sa mai dati masina jos de pe capre ( adica inainte de a monta la loc tava de colectare si teava de scurgere ). In caz ca sigurantele nu sunt puse corect la loc , sa aveti la indemana muuulte carpe
Se poate si fara canal sau elevator , dar masina trebuie suita pe doua capre solide , ca sa aveti loc dedesubt . E mult mai greu asa pt ca nu poti sa lucrezi decat cu o mana din lipsa de spatiu ( tevile de la servodirectie , galeria de evacuare si alte marafeturi ) . Iti trebuie multa rabdare ca sa le desfaci si apoi sa le pui la loc .
Si cum "Tot patitul e priceput" , daca folositi capre si nu elevator sau canal , faceti proba la oringuri fara sa mai dati masina jos de pe capre ( adica inainte de a monta la loc tava de colectare si teava de scurgere ). In caz ca sigurantele nu sunt puse corect la loc , sa aveti la indemana muuulte carpe
- RaresSDT
- **
- 156 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Sibiu
RaresSDT
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
- RaresSDT
- **
- 156 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Sibiu
RaresSDT
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
- RaresSDT
- **
- 156 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Sibiu
RaresSDT
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
Gata am operato sambata! am gasit acele oringuri la un magazin de piese auto de import ... avea tipul o trusa giganta numai cu oringuri si in acea trusa se gaseau si oringurile pu problema (identice am masurat cu micrometru ) si au mai costat si o avere 50 BANI/buc .... si inca o chestie interesanta am vazut chiar in dimineata asta la un colaborator de servici o trusa de facut oringuri la comanda orce dimensiune si l.am intrebat daca ar fi putut sa imi faca ce aveam eu nevoie si a spus bineinteles 1,5 ron/buc
NOTA: Pentru cei care vor sa mai schimbe GRIJA mare cum bagati sigurantele de la teava in forma de H in partea dinspre conductele de aluminiu, daca nu sunt bagate calumea o sa faceti o mica fantana arteziana cand avunge apa la 90 grade asta sa intamplat tot sambata la un alt prieten la care am schimbat acele soriguri
Spor la lucru!!!!
NOTA: Pentru cei care vor sa mai schimbe GRIJA mare cum bagati sigurantele de la teava in forma de H in partea dinspre conductele de aluminiu, daca nu sunt bagate calumea o sa faceti o mica fantana arteziana cand avunge apa la 90 grade asta sa intamplat tot sambata la un alt prieten la care am schimbat acele soriguri
Spor la lucru!!!!
arcibal
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
si eu am schimbat singur garniturile. Cu rabdare si cu grija, este destul de usor. Cel mai greu a fost pe sub masina la desfacutul celor 2 suruburi care tin tava, si apoi la bagarea radiatorului. Garniturile intra in tevile de plastic putin fortat, neavand vizibilitate prea mare, trebuie sa te uiti cat poti de bine, daca au intrat pana la capat. Ca elemente de ghidare, partea din spate a radiatorului intra intr-un fel de locas in plasticul de deasupra, iar sigurantele nu intra prea fortat si se simte cand au trecut de diametrul maxim al tevii, alunecand destul de usor pana la capatul cursei. Apoi am mers vreo 2 zile doar cu apa distilata, sa vad daca mai curge. Garniturile vechi erau atat de coapte incat daca le apasam cauciucul crapa vizibil. La mine operatia a fost un succes. Bafta celor care se baga!
YO2LOV2
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2007
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
- GicaOpel
- **
- 141 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2015 B16XER
- Bucuresti
GicaOpel
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat