Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • ultimu_neuron

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP 1.4 16v 90 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
In primu rand vreau sa va salut pe toti pentru ca asta este primul meu post pe clubopel. Urmaresc demult forumul si am gasit multe informatii folositoare aici. Ma simt mandru sa fac parte din aceasta comunitate Embarassed . O sa trec direct la subiect ca sa nu va plictisesc. Am o Astra Classic II Hatchback din 2006, 1.4, 16v, 90 de magari. Masina e super ok, imi place, e prima masina pe care am condus-o inafara de cea pe care am facut scoala (un Chevrolet Spark), dar de curand am observat o problema destul de deranjanta. Cand e racoare si mai ales umezeala afara, dimineata cand dau prima cheie, porneste, insa am observat ca acele indicatoare tind sa traga in sensul opus, adica spre stanga, si parca se duc in stanga mai mult decat stau ele in mod normal cand e motorul oprit. Cel putin indicatorul de la benzina tremura rau si ia stanga mult. Plus ca porneste greu si se ineaca, trepideaza. Prima oara am zis ca e posibil sa nu fi tinut eu destul de mult cheia pe contac, insa am incercat si a doua si a treia oara. Acelasi rezultat! Odata mi s-a si oprit si a terbuit sa dau a doua cheie. Asta e prima problema. A doua urmeaza imediat dupa ce am mers 50 de metri cu masina. se ineaca si ii da in nas. trebuie sa accelerez puternic ca sa-si revina. Chiar si cu pedala la fund nu face nimic. trebuie sa iau picioru de pe acceleratie si sa reiau din nou ca sa accelereze. Pe urma, dupa ce merg...nu mai face nicio problema. Nici dupa ce pornesc motoru cand plec de la servici, adica dupa o pauza de 8 ore de stationat. Cand plec de acasa, o scot din parcare cu spatele! (sa aibe oare vreo legatura?)

Cu masina se merge normal, niciodata nu s-au depasit 4000-5000 de ture, mai mult de 160 km/h nu am mers si de foarte putine ori am scartait cauciucurile. Fiind inca incepator (mai am 2 luni Confused ) ma mai uit si la turometru cand schimb si nu ma duc cu ea la mai mult de 2500 de ture. Hai 3000 in cazuri exceptionale.

Mentionez ca masina a fost la revizia de un an in Iulie. Avea 6200 km la bord. Acum are undeva pe la 7000. Revizia facuta la Opel GTT de unde am si cumparat masina. Operaatiunea era normata la 2 ore jumate si ei mi-au facut-o intr-o ora si 15 minute.

Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi si pareri. Sper sa nu fie chiar asa de grava problema masinutei, mai ales ca tin f mult la ea si mi-ar parea rau sa-mi schimb parerea despre ea si tehnologia motorului. Sad

Pe cand urmatoarea inalnire a clubului?
Skip ads

  • ultimu_neuron

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP 1.4 16v 90 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ma gandesc sa nu fie cumva o problema la senzorul pedalei de acceleratie atunci cand merg sau sa fie o problema la aprindere atunci cand ii dau prima cheie... Dati-mi un sfat sau exprimati-va o parere. M-ar ajuta mult.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Salutare si bine ai venit in club!
Eu pot sa te ajut cu un raspuns doar pentru ultima intrebare din primul tau post: joia, saptamanal, la Polivalenta. Vezi in semnatura mea.
Pentru problemele cu motorul, sa speram ca vei primi raspunsurile de la cei in tema.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Mie mi se pare ca e vorba de benzina proasta. Pui cumva de la Lukoil? O alta posibilitate ar fi clapeta de aer murdara, asta in caz ca masina are un numar respectabil de kilometri de cand nu a fost efectuata aceasta operatie.


Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mar 25 Sep, 2007 4:13 pm
  • ultimu_neuron

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP 1.4 16v 90 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
O sa vin cu siguranta, insa joia asta fara masinuta pentru ca sunt ai mei plecati in vacanta cu ea. Nu stiu cum ne recunoastem, mai ales ca eu nu cunosc pe nimeni...dar vedem noi Smile

Poate vorbim acolo mai pe indelete.
  • ultimu_neuron

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP 1.4 16v 90 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Nu am facut chestia cu clapeta niciodata, iar benzina pun si de la Lukoil...din cand in cand....nu tot timpu. In majoritatea cazurilor pun de la Mol. Am benzinaria langa mine si imi e mai comod.
masina are 7000 km dupa un an si doua luni.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Eu zic sa mergi pana ajungi pe rosu apoi sa faci doua plinuri consecutive de OMV100/MOLEVO100. In timpul asta incearca sa schimbi mai sus turatia, pe la 3500-4000RPM. Ideal ar fi sa faci un drum mai lung si sa forjezi masina, pentru a curata motorul si evacuarea.

Am uitat sa intreb: mergi cumva batraneste? Adica schimbi devreme (2000-2500RPM), nu tragi de masina mai niciodata, accelerezi lent?
  • ultimu_neuron

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP 1.4 16v 90 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Acum masinuta e in Grecia cu ai mei. (Bucuresti - Kriopigi = 860 km) Au facut plinu de la Mol cu Tempo Plus 95 si au plecat la drum lung. Au avut si portiuni de autostrada si probabil ca au mers si cu 130-140. Cand se intorc..probabil Joi sau Vineri saptamana asta, or sa faca iar plinu. L-am intrebat pe taica-miu si mi-a zis ca nu a mai facut figuri dimineata la pornire, insa au avut vreme foarte calda acolo...cam 20-21 de grade dimineata. Mie imi face urat doar cand e racoare...pe la 14-15 grade...si mai ales cand e umed dupa o ploaie.
Chestia cu plinurile sa zicem ca e rezolvata, la fel si cea cu turatia, pentru ca la 130 are mai mult de 3500rpm, undeva intre 3500 si 4000 asa cum zici tu sa o tin, insa sunt curios daca mai face si cand se intorc ei. O sa vina sezonul rece, iar dimineata e ideal sa o incerc.

Iarna nu a facut niciodata, insa cand o pornesc pe frig (-2 pana la +5 grade turatia sta pe la 1500rpm pana se incalzeste motorul)...probabil de la socul automat.
  • ultimu_neuron

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP 1.4 16v 90 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cam batraneste... da...2000 - 2500 rpm schimb, insa o mai duc si in 3000 dar destul de rar. Am impresia ca imi creste consumul nejustificat. Nu are BC insa la ochiometru parca scade benzina mult mai repede cand o tin in ture gen 3000 rpm.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Probabil asta e cauza, mergi subturat si benzina nu se arde in totalitate, parte se intoarce prin circuitul EGR, parte se depune pe evacuare. Si cum puterea depinde de flow-ul gazului de la intrarea in galeria de aer pana la evacuarea finala, evident ca ai probleme. Vezi ca nu cumva sa te zgarcesti la tarate si sa dai mai mult pe graunte, cum se zice. Un catalizator original Euro4 costa peste 600 de euro, valva EGR e si ea cateva sute de euro si s-ar putea ca aia 2-300 de euro pe care ii economisesti la benzina pe un an sa nu iti ajunga de reparatii la masina.
  • ultimu_neuron

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP 1.4 16v 90 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
O sa incerc sa schimb de acum pe la 2500-3000 de ture...si ii mai dau o forja din cand in cand. Twisted Evil Nu prea apuc sa ies cu ea din Bucuresti, dar cand o sa prind ocazia o sa incerc sa o tin pe la 4000. O sa va scriu si va spun daca mai are problema asta.

Eu stiam ca fuctia TwinPort reintroduce gazele nearse din nou in motor si astfel tot ce iese din esapament sunt gaze complet arse. Si facand treaba asta mai economiseste si ceva carburant.

Voi daca sunteti mai experimentati in ale condusului probabil ca schimbati vitezele dupa sunetu motorului si dupa cat de tare trage, dar vreau sa stiu si eu cam la cate ture schimbati voi intr-o treapta superioara?
  • Mihay

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2007

  • Mesaj Privat
In general, in jur de 3500, + sau - , dar nu de putine ori sare cu mult peste aceasta.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
2500-5000, dupa chef si caz.
  • ultimu_neuron

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP 1.4 16v 90 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am inteles ideea. Trebuie sa schimb mai sus de 2000 rpm. O sa incerc sa schimb mai sus, ca si voi, desi voi aveti motoare de 1,8 si daca le turati la 3500-4000 aveti putere f mare. Eu o sa o tin la 3000. Mr. Green
  • Mihay

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2007

  • Mesaj Privat
La 3500 are cuplu maxim, deci daca vrei sa ai cuplu si in treapta urmatoare trebuie sa schimbi undeva la 4500.
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
subscriu si eu...tot la sfatul opelistilor cat si sfatuit de un prieten inginer auto am aflat ca schimbarea vitezei trebuie sa fie apropiata de cuplu maxim...adica pe la 3500!. nimeni nu spune ca la drum drept si intins sa nu schimbi mai repede, pe la 3000 sau chiar usor mai jos. si sa mergi si la 2500 de ture in a 5-a.....dar iti spun din proprie experienta ca am facut si eu un drum intins si nu prea am lasat-o sub 3500-4000- si am scos consumul ideal-adica aproape cat scrie cartea-5,8-5,9%!
pentru problemuta ta, poate fi si benzina mai proasta, poate fi si filtrul de benzina, filtrul de aer, clapeta de acceleratie mai murdara (destul de posibil in conditiile condusului subturat), egr (dar aici cred ca ti-ar aprinde martorul exhaust) si ar mai fi multe dar deja mai grave probleme.
cel mai probabil dupa drumul forjat se mai linistesc simptomele si daca nu, ia-le pe rand, cauta un mecanic cu simt si care nu e pus pe jecmaneala si poti sa scapi nesperat de ieftin!
  • ultimu_neuron

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP 1.4 16v 90 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut din nou. Aseara au venit ai mei din vacanta si azi de dimineata am luat masinuta la servici. Nu mi-a mai facut problema de care va povesteam. Cu toate ca ati vazut si voi ce ceata si umezeala a fost in dimineaeta asta....a pornit la sfert de cheie si nu s-a mai inecat deloc. Am incercat sa urc cat mai mult in ture si am schimbat vitezele pe la 3000 - 3500 rpm. (Am ajuns foarte repede la servici Shocked )

@dodo_13 Au fost facute 4 plinuri si s-a mers destul de tare cu ea. (are multe musculite in radiator Very Happy ) Cand a pelcat de acasa avea aproape 7000km. Acum are 8860. Probabil s-a curatat orice urma de mizerie, bacterie, virusi sau ce-o mai fi avut ea in motor sau in evacuare. Merci!

Sunt foarte fericit ca nu mi-a mai facut probleme si sper sa nici nu imi mai faca, mai ales ca acum o sa adopt stilul nou de condus, adica mai turat.

Merci mult de sfaturi baieti. Tinem legatura si ne vedem cat mai des la intalniri. Cu toate ca am stat putin, mi-a placut mult aseara atmosfera. De data viitoare vin si cu masinuta.

Special thanks to Victor pentru sfaturi. Smile
  • c14nz

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2007

  • Mesaj Privat
sa nu incep o noua discutie deoarece problema mea e fix la fel.......si dupa ce am citit ce s-a vb aici recunosc ca si eu merg subturat.....dar nu ma gandeam ca e vreo problema......am mers destul de des in treapta a 4-a cu 1200-1500 de ture......iar la drum lung o tin in a5-a la 2000 de ture 90km la ora....pt ca aici am auzit ca are cel mai mic consum.....eu ma gandeam ca daca o tin la 2000 o sa consume mai putin decat daca ar fi in a 4-a la 3500 de ture 90 de km la ora.......a mea face fix ca a lui "neuron" cand e umed afara si temperaturi scazute nu o ia deloc usor din loc....ieri a trebuit sa dau jos bujiile care erau umede si sa le usuc la aragaz, deoarece nu a vrut dimineata sa o ia deloc chiar dupa ce era sa ucid bateria de tot.....precizez ca am un Astra F motor de 1400 cmc......si 60 de cai deci un motor foarte slabut......eu ma gandesc ca 3500 e mult pt un astfel de motor...voi vb aici de motoare de 1800

Ce imi recomadati?
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
1.la 90km la ora ai can 2200rot.
2.la drum intins si mers constant nu inseamna ca e mers subturat la 2200.problema intervine daca accelerezi brusc la turatii mici!atunci intervine un mers subturat.
3.noi avem motoare de 8v care nu sunt motoare de turatie cum sunt cele 16v.e o diferenta majora si de aceea avem si cutia f lunga!pt a nu suprasolicita motorul.motorul nostru se simte k la turatii intre 2500-4000max.cuplul incepe la 2800.pe cand la 16v incepe pe la 3500.
4.consumul cel mai mic e la 65km in treapta a 5.mers CONSTANT fara accelerari mari sau bruste.consum de 4.1l la 100km.la 90km ai consum de 4.6.iar la 120 ai consum de 5.7.testat de mine
5.referitor la problema cu pornirea.nu e vina bujiilor.ele s-au udat datorita faptului ca ai dat de x ori la automat!pe ploaia se face condens in mufa de la delcou catre ecu,in capacul de delcou,sau in mufa de la aprindere electronica.incearca sa le izolezi mai bine si o sa vezi ca dispare fenomenul!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR