- deleted-17912
- OP
- 12 mesaje
- din 28 Apr 2008
deleted-17912
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2008
- Mesaj Privat
sal all, m-am tot uitat pe aici si nu am vazut nici o discutie de genu... am fost saptamana trecuta in germania si am luat un astra g caravan din 2000 1.8 16V ecotec 855kw, cod motor X18XE....... din cate am inteles motoarele astea au inceput sa se fabrice din '98 si sunt euro 2,dar nu scrie euro 2 pe ele numai D3, pe a mea din 2000 scrie ca e D4 si CO2: 192 g/km; ce parere aveti? motorul este acelasi din '98 euro2 numai ca are montat kat sonda lambda... nu stiu cum ii zice care au toate motoarele euro 3; din cate am inteles motoarele euro4 au montate ca si kat 2 sonde de care am spus mai sus dar nu stiu exact cum le zice; la schimbu de ulei mecanicu mi-a spus ceva de genu : sonda lambda la esapament si ca este sigur euro 3 pentru ca toate motoarele euro 3 au asa ceva; dar dupa codu motor am inteles ca este euro 2; ma poate ajuta cineva sa imi spuna daca la raru nostru conteaza catalizatoru ala montat din fabricasi sa o treaca ca euro 3? sau nu ia in considerare catalizatoarele si o trece direct euro 2 dupa codu motor? multumesc.
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
La supervedetele noastre de la RAR conteaza doar seria masinii si cea de motor . In functie de acestea ei catalogheaza masina ca si norma de poluare.Ei nu tin cont ca masina probabil a primit un catalizator euro 3 aftermarket ci tin cont doar de specificatiile de fabrica. Ai grija cu masina asta, D4 nu inseamna nici E3 nici E4 ,indivizii astia pot sa o socoteasca si noneuro daca nu scrie nimic pe brif.Sfatul meu e sa iti gasesti o relatie si sa faci mai intai o simulare sa vezi cum o incadreaza,ca daca e euro 2 vei avea o taxa destul de mare,actele sunt valabile 60 de zile termen in care trebuie sa o inscrii si atunci mai bine mai astepti sa prinzi plata pe noua taxa (dupa 1 iulie) .Sa ne tii la curent cu rezolvarea,e o chestie buna de stiut.
- deleted-17912
- OP
- 12 mesaje
- din 28 Apr 2008
deleted-17912
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2008
- Mesaj Privat
bine, mersi. atunci nu merg la rar pentru ca mai pot circula cu nr de germania inca 2 luni jumatesi pana atunci ma interesez sa vad daca cunosc pe cineva pe acolo
E nasoala chestia ca nu iau in considerare catalizatorul, deci eu am motor euro 2 cu catalizator care o face euro 3, nu? Chiar nu inteleg de ce nu iau in considerare catalizatorul . Atunci mai circul 2 luni si pe urma o programez la rar, va anunt pe urma ce am rezolvat, daca nu o vand pana atunci .
E nasoala chestia ca nu iau in considerare catalizatorul, deci eu am motor euro 2 cu catalizator care o face euro 3, nu? Chiar nu inteleg de ce nu iau in considerare catalizatorul . Atunci mai circul 2 luni si pe urma o programez la rar, va anunt pe urma ce am rezolvat, daca nu o vand pana atunci .
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- deleted-17912
- OP
- 12 mesaje
- din 28 Apr 2008
deleted-17912
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2008
- Mesaj Privat
ce sa zic... in acest caz mi-e rusine ca sunt roman si sunt obligat de legile domilor parlamentari sa zic ca masina mea de la euro 3 cand am luat-o din Germania a ajuns sa fie euro 2 pana in Romania. Dar din cate stiu eu numai incepand de la motoarele euro 3 in sus a inceput sa scrie nivelu de co2 in carte,; la mine scrie 192g/km
Asa putin de offtopic: tu zici s-o vand, daca ma gandesc bine si eu as vrea s-o vand dar sincer sa fiu nu as vrea s-o vand, din potriva chiar imi place cam totu la ea, mai putin stabilitatea in curbe si raspunsul promt al volanului (am avut un seria 3 inainte), dar cine stie, pana sapt viitoare ii fac niste poze si o pun la vanzare si pe forum...
Chiar mi-ar pare rau sa fiu nevoit sa o vand pentru ca e euro 2 si trebuie sa platesc 1000 si ceva de euro in plus la taxa "tariceanu".
Asa putin de offtopic: tu zici s-o vand, daca ma gandesc bine si eu as vrea s-o vand dar sincer sa fiu nu as vrea s-o vand, din potriva chiar imi place cam totu la ea, mai putin stabilitatea in curbe si raspunsul promt al volanului (am avut un seria 3 inainte), dar cine stie, pana sapt viitoare ii fac niste poze si o pun la vanzare si pe forum...
Chiar mi-ar pare rau sa fiu nevoit sa o vand pentru ca e euro 2 si trebuie sa platesc 1000 si ceva de euro in plus la taxa "tariceanu".
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
gp6722
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Vectra 2001 20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
ovidium a scris:D4 nu are nici in clin nici in maneca cu E3 sau E4 - este nivelul de taxare din Germania, nu nivelul de poluare.
Din putul gindirii....
D4 este norma de poluare in functie de care se calculeaza "nivelul de taxare". O masina cu D4 este incadrata la noi la euro 3. Multi cred ca este euro 4 ceea ce nu e corect.
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
gp6722
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Vectra 2001 20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
elegance a scris:Atunci poate ne explici tu de ce o astra din '99 cu motor de 2 l benzina cu D4 in brief e trecuta drept euro 2 la noi?
Exista o perioada, si anume intre iunie 1999 si iunie 2000 cind exista deja D4 dar mai erau stocuri de masini euro 2. Pt aceasta perioada se mai pot gasi D4 la nemti si euro 2 la noi. Regula spune ca din ianuarie 2000 toate masinile fabricate trebuiau sa indeplineasca norma euro 3. O alta exceptie a fost Ford care au introdus, cred ca la diesel, norma euro 3 abia in 2001.