luktm
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2008
- Mesaj Privat
Va salut pe toti opelisti de pe acest forum.
As dori un sfat pt.probleme mea cu o Zafira Z16xe.2002 107.000km.Am aduso din Germania in Ian.2008 si dupa schimbarea consumabilelor: distributie.buji,filtre si ulei motor a inceput sa imi bata tacheti la rece circa 2-3 minute indiferent de uleiul folosit.Uleiuri am incercat urmatoarele: Mobil 0w-40.Castrol magnatec5w-40,10w-40 si castrol RS 10-60.si cu orcare dintre ele imi bat tacheti la rece in functie de cit tinp nu a fost pornita intre 2si 5 minute la relanti,daca o calc putin 2000-2500 rotati zgomotul incepe sa dispara .Mentionez ca becul din bord pt. ulei la pornire se stinge instantaneu cu pornirea motorului,si nu sa aprins niciodata in tinpul mersului indiferent de nr. rotatii sau viteza avuta.Am o intrebare:acest motor are supapa de sens pentru a nu se scurge uleiul si pentru a ramine tacheti amorsati?Pentru rezolvarea acestei probleme cu ce sa incep?
va multumesc........
As dori un sfat pt.probleme mea cu o Zafira Z16xe.2002 107.000km.Am aduso din Germania in Ian.2008 si dupa schimbarea consumabilelor: distributie.buji,filtre si ulei motor a inceput sa imi bata tacheti la rece circa 2-3 minute indiferent de uleiul folosit.Uleiuri am incercat urmatoarele: Mobil 0w-40.Castrol magnatec5w-40,10w-40 si castrol RS 10-60.si cu orcare dintre ele imi bat tacheti la rece in functie de cit tinp nu a fost pornita intre 2si 5 minute la relanti,daca o calc putin 2000-2500 rotati zgomotul incepe sa dispara .Mentionez ca becul din bord pt. ulei la pornire se stinge instantaneu cu pornirea motorului,si nu sa aprins niciodata in tinpul mersului indiferent de nr. rotatii sau viteza avuta.Am o intrebare:acest motor are supapa de sens pentru a nu se scurge uleiul si pentru a ramine tacheti amorsati?Pentru rezolvarea acestei probleme cu ce sa incep?
va multumesc........
- deleted-15207
- **
- 397 mesaje
- din 16 Feb 2008
deleted-15207
- Mesaje scrise: 397
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
korupt_77
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
din punctul meu de vedere este o problema tocmai ca tachetii sunt hidraulici in sensul ca ei se incarca 1 data si cam gata ei au 2 orificii mici prin care se regleaza adica mai dau afara sau mai iau ulei - acum sa nu va inchipuiti ca dau tot uleiul afara sau il iau pe tot ci cantitati infime caci camera aia este foarte mica - de obicei {din experienta proprie anterioara de la mercedescul pe care l-am avut - tot benzinar si tot tacheti hidraulici care se reglau singuri} cand tachetii bat inseamna ca ai schimbat uleiul la un serice oarecare {de cartier} sau tu cu manuta ta sau mai grav porii aia sunt infundati la 1 sau mai multi tacheti din diferite motive
Din pacate singura solutie pe care eu o cunosc este ca sa se dea capacul de la tacheti jos si sa se scoata pastilele de la tacheti si sa fie goliti si curatati manual - automat tre sa schimbi si uleiul
este parerea mea si nu inseamna ca e litera de lege - cred ca ar trebui sa mergi la un service foarte bun
LE: si nu NU e normal sa bata tachetii
Din pacate singura solutie pe care eu o cunosc este ca sa se dea capacul de la tacheti jos si sa se scoata pastilele de la tacheti si sa fie goliti si curatati manual - automat tre sa schimbi si uleiul
este parerea mea si nu inseamna ca e litera de lege - cred ca ar trebui sa mergi la un service foarte bun
LE: si nu NU e normal sa bata tachetii
korupt_77
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
@korupt_77 mai intai tre sa iti treci in semnatura sau sa ne spui ce motor ai
totusi daca e benzinar si motorul e cald si ai bataie la tacheti inseaman ca ai o problema maricica
totusi sa stiti ca eu sunt sceptic ca e bataia de la tacheti ...sa stiti ca acea bataie o puteti confunda si cu zumzaitul de la AVANS care poate fi dereglat
totusi daca e benzinar si motorul e cald si ai bataie la tacheti inseaman ca ai o problema maricica
totusi sa stiti ca eu sunt sceptic ca e bataia de la tacheti ...sa stiti ca acea bataie o puteti confunda si cu zumzaitul de la AVANS care poate fi dereglat
buratino28- Suspendat
- 129 mesaje
- din 20 Apr 2008
- Corsa 2001 Z14XE
- Iasi
buratino28- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2008
- Mesaj Privat
am o corsa cu motorm de 1400 16 v benzina din sept 2000 si imi sta masina pe loc de vreo 10 zile deoarece n am inmatriculat o inca .maine se va intampla asta .cand am adus o nu avea nici un zgomot neobisnuit ,acum mai nou de vreo doua zile se aude un zgomot la motor un tacanit dar totusi parca ceva mai ascutit decat cel de motor diesel obosit si creste in frecventza odata cu accelerarea motorului.cand am adus o motorul suna excelent si acum cand o inmatriculez suna si aiurea am si un martor din bord cu un motoras galben aprins .imi vine sa imi pun mainile in cap .poate fi tzacanit
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Inainte de a desface motorul , ceea ce nu este recomandat in cazul de fata , ar trebui spalat motorul .
Se cumpara 3L de ulei 20w40 mai de firma si motor flush de la 2+2 - conserva mare de 800ml .
Se scoate uleiul vechi si se pune noul ulei + conseva 2+2 .
Se porneste motorul pentru 5 minute , se repeta pornirea motorului din 6 in 6 ore (sau mai mult) pentru 5-7minute .
De obicei 3-4 porniri cu detergentul in motor sint suficiente , de la a 2-a sau a3-a pornire se observa disparitia zgomotului . Atentie , pe durata spalarii motorului masina ramine imobilizata , nu circulati cu amestecul detergent in motor
Cu aceasta ocazie e bine sa se curete separatorul de ulei din capacul tachetilor si furtunele de aeraj carter !
In cazul initiatorului topicului , ar fi bine sa folosesti dupa spalarea motorului un ulei cu high milleage de la Valvoline sau alt producator , 5w40 sau 10w40 .
Spor la treaba !
Se cumpara 3L de ulei 20w40 mai de firma si motor flush de la 2+2 - conserva mare de 800ml .
Se scoate uleiul vechi si se pune noul ulei + conseva 2+2 .
Se porneste motorul pentru 5 minute , se repeta pornirea motorului din 6 in 6 ore (sau mai mult) pentru 5-7minute .
De obicei 3-4 porniri cu detergentul in motor sint suficiente , de la a 2-a sau a3-a pornire se observa disparitia zgomotului . Atentie , pe durata spalarii motorului masina ramine imobilizata , nu circulati cu amestecul detergent in motor
Cu aceasta ocazie e bine sa se curete separatorul de ulei din capacul tachetilor si furtunele de aeraj carter !
In cazul initiatorului topicului , ar fi bine sa folosesti dupa spalarea motorului un ulei cu high milleage de la Valvoline sau alt producator , 5w40 sau 10w40 .
Spor la treaba !
buratino28- Suspendat
- 129 mesaje
- din 20 Apr 2008
- Corsa 2001 Z14XE
- Iasi
buratino28- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2008
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
buratino28- Suspendat
- 129 mesaje
- din 20 Apr 2008
- Corsa 2001 Z14XE
- Iasi
buratino28- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2008
- Mesaj Privat
ca sa merg la tester trebuie sa pot circula .deocamdata nu pot.pana maine !si ma informez acum sa nu ma duc in service sa mi zica aia nu stiu ce basme .macar sa am idee.de agrafa n am idee cum se procedeaza si nu ma apuc eu de capul meu sa fac experimentul asta .cel putin nu acum .inainte am avut o dacie alta mancare de peste .am botit o am vandut o am luat un opel .poate dupa ce realizez cu ce se mananca poate am sa i fac acest test agrafa daca merge pe modelul meu.maine am sa fac si asta cu testerul daca pot inmatricula masina pe vaslui cu nr rosii deoarece sunt din iasi si trebuie sa stau prin vaslui vreo 2 luni .
- danutz_geo
- **
- 256 mesaje
- din 29 Dec 2007
- Zafira 2001 z16xe
- Bucuresti
danutz_geo
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2007
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- marius_cret
- **
- 56 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Vectra 2001 z16xe
- Bucuresti
marius_cret
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
luktm
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2008
- Mesaj Privat
Va rog un sfat ........am schimbat tacheti la motorul din semnatura, Z16xe 1,6 16v an 2002, 108000km. am platit 1000 RON tacheti si manopera si tot asa bat la rece ca si cei pe care iam dat jos......... tacheti am pus INA........ ce sai mai fac? si dupa simbarea tachetilor mia aparut o problema: la calcarea brusca a acceleratiei in zona motorului se aude ca si cum o supapa de compresor de aer da drumu la aer.ce ar putea sa fie?
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Problema mare a motoarelor Opel este la mai toate modelele lipsa presiunii in zona axei cu came respectiv tacheti .Am vazut mai sus diferite opinii eu va spun dupa 20 de ani de demontat numai motoare incercati sa evitati spalarea instalatiei de ungere prin metode chimice respectiv aditivi deoarece acestia pot angrena brusc o cantitate mare de reziduuri ce pot infunda canale de ungere,incepeti printr-o demontare de capac tacheti pentru a sti ce se afla in zona tachetilor,apoi verificati presiunea de ulei si daca aveti un mecanic priceput incercati marirea presiunii uleiului din supapa de siguranta a pompei de ulei.Un om priceput poate face asta destul de usor fara sa strice si altceva pe acolo.Eu personal ,verific tachetii fiecare in parte prin golirea de ulei si curatarea ,exista si situatii in care unul sau mai multi tacheti sunt irecuperabili si se inlocuiesc,canalele de ungere,si maresc presiunea de ulei...rezultatul e 100% satisfacator daca nu exista si alte probleme la motor.Simpla inlocuire a uleiului sau a tachetilor ati vazut nu-i solutia optima si mai ales folosirea aditivilor de ungere care in timp se depun si dupa ce initial iau zgomotul de tacheti in timp blocheaza canale de ungere si ies alte complicatii.
Cu rabdare se rezolva si mai ales verificat cu mare atentie.
Cu rabdare se rezolva si mai ales verificat cu mare atentie.
Zmeutzu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
Cam aceeasi problema o am si eu. Motor z16xe, si tacane. Partea dubioasa e ca tacanitul nu are un tipar, adica tacane si la rece si la cald si aleator, adica uneori tacane, alteori nu. In plus, in seara asta mi-a mai facut o figura, nu mai vroia sa treaca de 3500rpm, da asta cred, sper, sa se rezolve cu curatarea vanei egr (daca nu confund ). Revenind la tacanit, de la canalele de ungere ale tachetilor sa fie? Alte idei? A rezolvat cineva problema pana acum? Ce era si cum s-a rezolvat? Cat a costata distractia? Va multumesc anticipat.
- danutz_geo
- **
- 256 mesaje
- din 29 Dec 2007
- Zafira 2001 z16xe
- Bucuresti
danutz_geo
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2007
- Mesaj Privat
eu am avut aceasta problema dar am fost cu ea in service si aveam trei tacheti blocati si anume sistemul de ungere cu ulei nu ajunge la acesti 3 tacheti ei fiind unsi cu ulei mai putin decat cel bun am schimbat tacheti am facut un drum de rodaj de 3000 km si api iam schimbat iar uleiul punandui castrol gtx si nu mai se aude nici o bataie . acum asta a fost problema mea eu am rezolvato in service si parerea mea este ca la cea mai mica problema ar trebui mers la service
- simeontimplaru
- **
- 113 mesaje
- din 17 Mar 2008
- Astra 2002 Y1,7DTI
- Timis
simeontimplaru
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2008
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Problema mare a motoarelor Opel este la mai toate modelele lipsa presiunii in zona axei cu came respectiv tacheti .Am vazut mai sus diferite opinii eu va spun dupa 20 de ani de demontat numai motoare incercati sa evitati spalarea instalatiei de ungere prin metode chimice respectiv aditivi deoarece acestia pot angrena brusc o cantitate mare de reziduuri ce pot infunda canale de ungere,incepeti printr-o demontare de capac tacheti pentru a sti ce se afla in zona tachetilor,apoi verificati presiunea de ulei si daca aveti un mecanic priceput incercati marirea presiunii uleiului din supapa de siguranta a pompei de ulei.Un om priceput poate face asta destul de usor fara sa strice si altceva pe acolo.Eu personal ,verific tachetii fiecare in parte prin golirea de ulei si curatarea ,exista si situatii in care unul sau mai multi tacheti sunt irecuperabili si se inlocuiesc,canalele de ungere,si maresc presiunea de ulei...rezultatul e 100% satisfacator daca nu exista si alte probleme la motor.Simpla inlocuire a uleiului sau a tachetilor ati vazut nu-i solutia optima si mai ales folosirea aditivilor de ungere care in timp se depun si dupa ce initial iau zgomotul de tacheti in timp blocheaza canale de ungere si ies alte complicatii.
Cu rabdare se rezolva si mai ales verificat cu mare atentie.
Cu rabdare se rezolva si mai ales verificat cu mare atentie.
Are dreptate mecaNIK dar prin spalare cu detergentii repectiv poate aparea si un altfel de fenomen.Sunt indepartate depunerile si cresc jocurile sau distantele si automat pot duce la scaderea presiunii de ulei in rampa de ungere. Supapa de siguranta este de fapt un by-pass de suprapresiune adica da drumul la ulei cind presiunea depaseste 6,5bari.Se regleaza prin intarirea arcului supapeii de supapei
- Cucu Gabriel
- *
- 2 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Zafira 2000 X18XEI
- Vrancea
Cucu Gabriel
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2000 X18XEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat