luktm
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2008
- Mesaj Privat
As dori un sfat pt.probleme mea cu o Zafira Z16xe.2002 107.000km.Am aduso din Germania in Ian.2008 si dupa schimbarea consumabilelor: distributie.buji,filtre si ulei motor a inceput sa imi bata tacheti la rece circa 2-3 minute indiferent de uleiul folosit.Uleiuri am incercat urmatoarele: Mobil 0w-40.Castrol magnatec5w-40,10w-40 si castrol RS 10-60.si cu orcare dintre ele imi bat tacheti la rece in functie de cit tinp nu a fost pornita intre 2si 5 minute la relanti,daca o calc putin 2000-2500 rotati zgomotul incepe sa dispara .Mentionez ca becul din bord pt. ulei la pornire se stinge instantaneu cu pornirea motorului,si nu sa aprins niciodata in tinpul mersului indiferent de nr. rotatii sau viteza avuta.Am o intrebare:acest motor are supapa de sens pentru a nu se scurge uleiul si pentru a ramine tacheti amorsati?Pentru rezolvarea acestei probleme cu ce sa incep?
va multumesc........
- deleted-15207
- **
- 397 mesaje
- din 16 Feb 2008
deleted-15207
- Mesaje scrise: 397
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
korupt_77
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
Din pacate singura solutie pe care eu o cunosc este ca sa se dea capacul de la tacheti jos si sa se scoata pastilele de la tacheti si sa fie goliti si curatati manual - automat tre sa schimbi si uleiul
este parerea mea si nu inseamna ca e litera de lege - cred ca ar trebui sa mergi la un service foarte bun
LE: si nu NU e normal sa bata tachetii
korupt_77
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
totusi daca e benzinar si motorul e cald si ai bataie la tacheti inseaman ca ai o problema maricica
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
buratino28- Suspendat
- 129 mesaje
- din 20 Apr 2008
- Corsa 2001 Z14XE
- Iasi
buratino28- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2008
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Se cumpara 3L de ulei 20w40 mai de firma si motor flush de la 2+2 - conserva mare de 800ml .
Se scoate uleiul vechi si se pune noul ulei + conseva 2+2 .
Se porneste motorul pentru 5 minute , se repeta pornirea motorului din 6 in 6 ore (sau mai mult) pentru 5-7minute .
De obicei 3-4 porniri cu detergentul in motor sint suficiente , de la a 2-a sau a3-a pornire se observa disparitia zgomotului . Atentie , pe durata spalarii motorului masina ramine imobilizata , nu circulati cu amestecul detergent in motor
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cu aceasta ocazie e bine sa se curete separatorul de ulei din capacul tachetilor si furtunele de aeraj carter !
In cazul initiatorului topicului , ar fi bine sa folosesti dupa spalarea motorului un ulei cu high milleage de la Valvoline sau alt producator , 5w40 sau 10w40 .
Spor la treaba !
buratino28- Suspendat
- 129 mesaje
- din 20 Apr 2008
- Corsa 2001 Z14XE
- Iasi
buratino28- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2008
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
buratino28- Suspendat
- 129 mesaje
- din 20 Apr 2008
- Corsa 2001 Z14XE
- Iasi
buratino28- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2008
- Mesaj Privat
- danutz_geo
- **
- 256 mesaje
- din 29 Dec 2007
- Zafira 2001 z16xe
- Bucuresti
danutz_geo
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2007
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- marius_cret
- **
- 56 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Vectra 2001 z16xe
- Bucuresti
marius_cret
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
luktm
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cu rabdare se rezolva si mai ales verificat cu mare atentie.
Zmeutzu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
- danutz_geo
- **
- 256 mesaje
- din 29 Dec 2007
- Zafira 2001 z16xe
- Bucuresti
danutz_geo
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2007
- Mesaj Privat
- simeontimplaru
- **
- 113 mesaje
- din 17 Mar 2008
- Astra 2002 Y1,7DTI
- Timis
simeontimplaru
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2008
- Mesaj Privat
Cu rabdare se rezolva si mai ales verificat cu mare atentie.
Are dreptate mecaNIK dar prin spalare cu detergentii repectiv poate aparea si un altfel de fenomen.Sunt indepartate depunerile si cresc jocurile sau distantele si automat pot duce la scaderea presiunii de ulei in rampa de ungere. Supapa de siguranta este de fapt un by-pass de suprapresiune adica da drumul la ulei cind presiunea depaseste 6,5bari.Se regleaza prin intarirea arcului supapeii de supapei
- Cucu Gabriel
- *
- 2 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Zafira 2000 X18XEI
- Vrancea
Cucu Gabriel
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2000 X18XEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat