ddany23
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
Sunt din Iasi si iata aici micile probleme pe care le am cu masina mea.
Am fost la 2 statii ITP cu un opel Vectra A, model 96, 1,8 benzina.
La prima statie mi-a zis ca am probleme la etansare (fisuri in toba de esapament) si ca noxele ies cat de cat.
Am fost si am sudat toba cat am putut, urmand sa o schimb pe urma.
Deoarece a fost prea aglomerat la prima statie ITP am decis sa merg la altii care erau mai liberi in speranta ca imi dau vesti mai bune si ca merg lucrurile mai repede.
La a 2'a statie ITP mi-au verificat masina mai rau ca la doctor. Si mi-au zis din contra, ca etansarea este buna (ce-i drept sudasem toba) si ca nu ies deloc noxele si ca a incercat el sa le "faca sa iasa " dar nu a reusit.
Iata rezultatul la noxe de pe bonul de la ei:
AFR -- 14,88
Lambda BNZ 1,012
T oil 081,0 grade C
O2 -- 0,55% vol
HC -- 00097ppmv
CO2 -- 14,69 % vol
COcor -- 0,323 % vol
CO -- 0,323 % vol
Rpm -- 2977 1/min
Din aceste date mi-au zis ca am picat noxele. Daca ar stii cineva sa imi explice cat de cat ce n-a iesit ar fi perfect. Cei de acolo mi-au zis ca ar fi "imbatranit" catalizatorul (maisna are 110 000 km).
Pentru ca sa nu am probleme cu noxele ce ar trebuii sa fac?
M-am gandit sa schimb catalizatorul, dar cum pot stii daca este de la el, poate catalizatorul functioneaza si este altceva defect.
Daca il schimb, si pun unul mai ieftin universal, pot avea probeleme iar la ITP pentru ca nu e cel original?
Ideea este ca as vrea un sfat, ce ar trebuii sa fac.
M-ar interesa mult un mecanic bun, care sa poata testa masina cum trebuie sa schimbe exact e piese trebuie pentru a nu mai avea probleme cu noxele.
Nu tin sa merg la cine stie ce service, sunt student si nu ma dau banii afara din casa. Dar vreau pe cineva de bun simt, care sa si aiba cat de cat aparatura.
Ma intereseaza sa-mi rezolv noxele si inca cateva mici probeleme, pivot, frane spate, faruri, etc...
Va multumesc aticipat.
P.S. O statie ITP cu oameni mai "ingaduitori" stie cineva? in Iasi?
Sunt din Iasi si iata aici micile probleme pe care le am cu masina mea.
Am fost la 2 statii ITP cu un opel Vectra A, model 96, 1,8 benzina.
La prima statie mi-a zis ca am probleme la etansare (fisuri in toba de esapament) si ca noxele ies cat de cat.
Am fost si am sudat toba cat am putut, urmand sa o schimb pe urma.
Deoarece a fost prea aglomerat la prima statie ITP am decis sa merg la altii care erau mai liberi in speranta ca imi dau vesti mai bune si ca merg lucrurile mai repede.
La a 2'a statie ITP mi-au verificat masina mai rau ca la doctor. Si mi-au zis din contra, ca etansarea este buna (ce-i drept sudasem toba) si ca nu ies deloc noxele si ca a incercat el sa le "faca sa iasa " dar nu a reusit.
Iata rezultatul la noxe de pe bonul de la ei:
AFR -- 14,88
Lambda BNZ 1,012
T oil 081,0 grade C
O2 -- 0,55% vol
HC -- 00097ppmv
CO2 -- 14,69 % vol
COcor -- 0,323 % vol
CO -- 0,323 % vol
Rpm -- 2977 1/min
Din aceste date mi-au zis ca am picat noxele. Daca ar stii cineva sa imi explice cat de cat ce n-a iesit ar fi perfect. Cei de acolo mi-au zis ca ar fi "imbatranit" catalizatorul (maisna are 110 000 km).
Pentru ca sa nu am probleme cu noxele ce ar trebuii sa fac?
M-am gandit sa schimb catalizatorul, dar cum pot stii daca este de la el, poate catalizatorul functioneaza si este altceva defect.
Daca il schimb, si pun unul mai ieftin universal, pot avea probeleme iar la ITP pentru ca nu e cel original?
Ideea este ca as vrea un sfat, ce ar trebuii sa fac.
M-ar interesa mult un mecanic bun, care sa poata testa masina cum trebuie sa schimbe exact e piese trebuie pentru a nu mai avea probleme cu noxele.
Nu tin sa merg la cine stie ce service, sunt student si nu ma dau banii afara din casa. Dar vreau pe cineva de bun simt, care sa si aiba cat de cat aparatura.
Ma intereseaza sa-mi rezolv noxele si inca cateva mici probeleme, pivot, frane spate, faruri, etc...
Va multumesc aticipat.
P.S. O statie ITP cu oameni mai "ingaduitori" stie cineva? in Iasi?
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am un prieten care are o Vectra A cu mot. 1,6 , a fost la ITP si le-a dat aparatul peste cap cu noxele , a bagat aditivi in motor crezand ca scapa de fum dar deloc , problema la el era catalizatorul varza , nu spart , l-a schimbat cu unul universal si si apoi au iesit noxele 100% ok !
L a tine sa nu fie tot catalizatorul de vina .
L a tine sa nu fie tot catalizatorul de vina .
- Hordy
- **
- 307 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Vectra 1990 C20NE
- Bistrita-Nasaud
Hordy
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1990 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
ddany23
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Va multumesc din suflet pentru parerile deja postate.
Sper sa mai existe pareri si eventual ceva recomandari. Poate ceva solutii
Trebuie mentionat ca ce v-am povestit mai sus este o varianta mult cenzurata a problemelor prin care trebuie sa trec pentru a lua ITP'ul.
Acuma nu zic ca masina este perfecta, dar nici cazan nu e. Problema este ca in RO daca nu ai foarte multi bani nu te baga nimeni in seama si nu prea ai drepturi.
Sper sa mai existe pareri si eventual ceva recomandari. Poate ceva solutii
Trebuie mentionat ca ce v-am povestit mai sus este o varianta mult cenzurata a problemelor prin care trebuie sa trec pentru a lua ITP'ul.
Acuma nu zic ca masina este perfecta, dar nici cazan nu e. Problema este ca in RO daca nu ai foarte multi bani nu te baga nimeni in seama si nu prea ai drepturi.
Costin3
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Robby84
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ludi_f
- **
- 363 mesaje
- din 17 Jul 2007
- Astra 2007 Z13DTH
- Hunedoara
ludi_f
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2007
- Mesaj Privat
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
oricum toti aduc sau isi cumpara numai masini din afara si la RAR ori nu le iese ori n-au bani sa plateasca taxa ,am fost la identificare si cat am stat acolo o ora am vazut 2 care sau dus cu insuficienti bani la ei pentru omologare care e 280 RON ,toti se gandesc 2000 masina +300 taxa si ajung la alte costuri dupa .
brusly
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1997 1600 / 16V , X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2008
- Mesaj Privat
Robby84
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
Robby84
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
- outsider
- **
- 103 mesaje
- din 18 Apr 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Botosani
outsider
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Botosani
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2008
- Mesaj Privat
Azi [27/10/08] am picat RAR-ul cu opelul meu Tigra din 95 Motor X14xe datorita noxelor.
Iata ce scrie pe BON
HC: 184ppm
CO: 0.67% ----- buba
CO2: 13.61%
O2:1.07%
CO Corr: 0.7%vol --- buba
Lambda 1.023
Temp ulei 12 grade
rpm 2595
mentionez ca sonda lambda , uleiul , filtru ulei , filtru benzina , bujii .. sunt schimbate acum 4 zile .... toate-s noi ....
CE ARE ? Ce sa-i mai fac ?
Iata ce scrie pe BON
HC: 184ppm
CO: 0.67% ----- buba
CO2: 13.61%
O2:1.07%
CO Corr: 0.7%vol --- buba
Lambda 1.023
Temp ulei 12 grade
rpm 2595
mentionez ca sonda lambda , uleiul , filtru ulei , filtru benzina , bujii .. sunt schimbate acum 4 zile .... toate-s noi ....
CE ARE ? Ce sa-i mai fac ?
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
catalizatorul terminat.
poti incerca in prima faza o benzina buna si incalzita bine masina.te duci la service cu analizor de gaze.unii spun ca da rezultate.12 grade uleiul...masina a fost rece.
daca nu merge varianta 1 , varianta 2 este sa schimbi kat.
testul se face cu motorul cald.idiotii de la rar nu stiu asta?!
poti incerca in prima faza o benzina buna si incalzita bine masina.te duci la service cu analizor de gaze.unii spun ca da rezultate.12 grade uleiul...masina a fost rece.
daca nu merge varianta 1 , varianta 2 este sa schimbi kat.
testul se face cu motorul cald.idiotii de la rar nu stiu asta?!
- outsider
- **
- 103 mesaje
- din 18 Apr 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Botosani
outsider
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Botosani
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2008
- Mesaj Privat
marian_sro a scris:catalizatorul terminat.
poti incerca in prima faza o benzina buna si incalzita bine masina.te duci la service cu analizor de gaze.unii spun ca da rezultate.12 grade uleiul...masina a fost rece.
daca nu merge varianta 1 , varianta 2 este sa schimbi kat.
testul se face cu motorul cald.idiotii de la rar nu stiu asta?!
poti incerca in prima faza o benzina buna si incalzita bine masina.te duci la service cu analizor de gaze.unii spun ca da rezultate.12 grade uleiul...masina a fost rece.
daca nu merge varianta 1 , varianta 2 este sa schimbi kat.
testul se face cu motorul cald.idiotii de la rar nu stiu asta?!
salut,
aici cu temperatura asta la ulei e o treaba ciudata ..... apa era pe la 92 grade cind a inceput testul ... iar afara cam 15 grade ..... maimutza aia de la rar a tinut masina aproximativ 5 min in 5000 rpm si la final masoara temperatura la ulei 12 grade .... dubios ...
- deleted-16555
- **
- 176 mesaje
- din 21 Mar 2008
deleted-16555
- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2008
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
Robby84
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut! Am reusit sa trec de R.A.R astazi si nu am facut mare lucru, prima data fiind respins pe motiv ca nu imi pot masura noxele. Am pus benzina 99+ si un bidonas de ala de aditiv in benzina, iar cat am stat la rand acolo am tinut motorul pornit. Stiti cam cat e taxa la un vectra b din 96 l-au trecut in carte euro 2?
Multa bafta celor care au de trecut prin asta!
Multa bafta celor care au de trecut prin asta!