cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
Deschid acest topic pentru ca n-am gasit pe forum detalii despre doua probleme la Vectra A1 1991, motor C20NE, cutie automata 4 trepte 193.000km.
1. La relanti motorul are trepidatii destul de mari, daca mai are si sarcina (faza lunga aprinsa, cutia de viteze in treapta D) tremura toata masina. Am schimbat bujiile (Bosch) si fisele, problema s-a ameliorat putin, dar ramane in continuare. Mentionez ca relantiul tremura si dupa ce motorul este incalzit bine, la 90 grade.
Din ce am vorbit cu niste mecanici poate sa fie distribuitorul de scanteie sau injectoarele. Altceva mai poate cauza aceasta problema?
2. Cutia de viteze uneori nu mai face trecerea lina intre viteze. (De ex. daca sunt in treapta 2 manual la 2500 rpm si schimb in 3 masina se smuceste rau si turatia scade brusc la 1500. Turatia nu mai scade cand iau piciorul de pe acceleratie. Daca o las pe D si pun frana, decupleaza treapta curenta cand turatia ajunge la 5-600 RPM.) Mentionez ca atunci cand cutia este rece merge perfect, face trecerea lina intre viteze, lasa motorul sa se tureze la pornine (1500-2000 rpm) si la ridicarea piciorului de pe acceleratie turatia scade intre 900 si 1500 rpm in functie de viteza.
Fostul proprietar a fost la service sa schimbe uleiul de transmisie acum vreo 5 ani - 12.000km si zice ca dupa schimb nivelul era intre limitele normale. Acum este peste limita de maxim (chiar si la rece). La rece depaseste si nivelul de max scris pe partea jojei cu 85 grade. Incerc azi sa mai scot din el cu o seringa. Dar totusi nu-mi dau seama de ce a crescut nivelul uleiului in acesti 5 ani (poate la service au citit nivelul pe partea gresita a jojei).
In alte topicuri despre cutii automate Opel am vazut ceva despre o sita magnetica (filtru) ce trebuie schimbata o data cu uleiul de cutie. Va rog dati-mi informatii suplimentare despre schimbul de ulei si sita pentru ca nu am incredere in service-uri. (Offtopic: Astia de la service-uri auto sunt chiar culmea, imi cereau 250 RON manopera pentru schimb motoras stergatoare, treaba care mi-a luat 1 ora).
Va multumesc pentru atentie
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
Mentionez ca nivelul uleiului la cutie era peste limita, poate cand am scos ulei cu seringa am tras numai de pe joja.
Inca o problema: consumul e foarte mare orice i-as face, oricum as conduce (stiu ca automatele consuma mai mult, dar ma asteptam sa-mi ia 8l/100km in afara si 12 in oras). Consumul calculat intre 2 alimentari oscileaza intre 11 si 20l/100km. Maine curat injectoarele, poate se amelioreaza problema.
Sugestii, ceva? Poate fi de la sonda lambda?
- mctoto
- ****
- 1,825 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,825
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,655 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,655
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
PS-C.Auto. nu se repara,se schimba.(nu merita banii.Mie mi-a cerut prin 96-97 la Kadett 1.6 1000 DM pe kit-ul de reparatie,si alta SH m-a costat 100 DM,asa ca vezi si tu...)
Iti doresc distractie placuta!
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
Referitor la motor, am curatat injectoarele (care erau putin murdare) dar problema cu tremuratul nu s-a ameliorat absolut deloc. Bujiile si fisele au 1200km, inainte de schimbare masina avea acelasi trepidat la relanti (mai ales in treapta D la semafor). Nu stiu daca e cazul sa schimb capacul de delco. Ce altceva mai poate genera trepidatia asta?
Astept raspunsuri ca nu stiu ce sa-i mai fac.
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,655 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,655
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
PS-din cate imi aduc aminte,la carterul C.A.sunt 10 suruburi de 6,dupa care vezi filtrul,care iese cu mana,fara pb.,so think about it!
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
Ieri cand mergeam prin oras iar a facut figuri cutia, dar dupa putin mers manual cu ea si-a revenit.
Nu m-am interesat cat costa o cutie din asta in Bucuresti, dar in Germania am vazut cu 550 euro in stare destul de buna. Daca nu gasesc un mecanic sa imi zica exact ce are si s-o repare, o sa merg in continuare cu ea asa, si daca se strica de tot cumpar cutie second hand.
- pentea
- **
- 403 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Astra 1994 c20ne
- Bihor
pentea
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 1994 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,655 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,655
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Tel.lui e 0722 723 509-Mircea-
PS--ai putea incerca sa-i schimbi filtrul de benz sau sa-i verifici debitul pompei-?
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
Referitor la cutie manuala, m-am gandit si la varianta asta, dar e prea mult de munca si dureaza in service. Mai degraba prefer sa iau tot una automata, dar inainte as vrea sa dea asta veche semne ca o sa crape. Consumul mi se pare OK, 14l/100km in Bucuresti, inca n-am facut drum lung afara.
PS: Cre'ca bag in agenda numarul de tel de mai sus, prinde bine la nevoie.