cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut.
Deschid acest topic pentru ca n-am gasit pe forum detalii despre doua probleme la Vectra A1 1991, motor C20NE, cutie automata 4 trepte 193.000km.
1. La relanti motorul are trepidatii destul de mari, daca mai are si sarcina (faza lunga aprinsa, cutia de viteze in treapta D) tremura toata masina. Am schimbat bujiile (Bosch) si fisele, problema s-a ameliorat putin, dar ramane in continuare. Mentionez ca relantiul tremura si dupa ce motorul este incalzit bine, la 90 grade.
Din ce am vorbit cu niste mecanici poate sa fie distribuitorul de scanteie sau injectoarele. Altceva mai poate cauza aceasta problema?
2. Cutia de viteze uneori nu mai face trecerea lina intre viteze. (De ex. daca sunt in treapta 2 manual la 2500 rpm si schimb in 3 masina se smuceste rau si turatia scade brusc la 1500. Turatia nu mai scade cand iau piciorul de pe acceleratie. Daca o las pe D si pun frana, decupleaza treapta curenta cand turatia ajunge la 5-600 RPM.) Mentionez ca atunci cand cutia este rece merge perfect, face trecerea lina intre viteze, lasa motorul sa se tureze la pornine (1500-2000 rpm) si la ridicarea piciorului de pe acceleratie turatia scade intre 900 si 1500 rpm in functie de viteza.
Fostul proprietar a fost la service sa schimbe uleiul de transmisie acum vreo 5 ani - 12.000km si zice ca dupa schimb nivelul era intre limitele normale. Acum este peste limita de maxim (chiar si la rece). La rece depaseste si nivelul de max scris pe partea jojei cu 85 grade. Incerc azi sa mai scot din el cu o seringa. Dar totusi nu-mi dau seama de ce a crescut nivelul uleiului in acesti 5 ani (poate la service au citit nivelul pe partea gresita a jojei).
In alte topicuri despre cutii automate Opel am vazut ceva despre o sita magnetica (filtru) ce trebuie schimbata o data cu uleiul de cutie. Va rog dati-mi informatii suplimentare despre schimbul de ulei si sita pentru ca nu am incredere in service-uri. (Offtopic: Astia de la service-uri auto sunt chiar culmea, imi cereau 250 RON manopera pentru schimb motoras stergatoare, treaba care mi-a luat 1 ora).
Va multumesc pentru atentie
Deschid acest topic pentru ca n-am gasit pe forum detalii despre doua probleme la Vectra A1 1991, motor C20NE, cutie automata 4 trepte 193.000km.
1. La relanti motorul are trepidatii destul de mari, daca mai are si sarcina (faza lunga aprinsa, cutia de viteze in treapta D) tremura toata masina. Am schimbat bujiile (Bosch) si fisele, problema s-a ameliorat putin, dar ramane in continuare. Mentionez ca relantiul tremura si dupa ce motorul este incalzit bine, la 90 grade.
Din ce am vorbit cu niste mecanici poate sa fie distribuitorul de scanteie sau injectoarele. Altceva mai poate cauza aceasta problema?
2. Cutia de viteze uneori nu mai face trecerea lina intre viteze. (De ex. daca sunt in treapta 2 manual la 2500 rpm si schimb in 3 masina se smuceste rau si turatia scade brusc la 1500. Turatia nu mai scade cand iau piciorul de pe acceleratie. Daca o las pe D si pun frana, decupleaza treapta curenta cand turatia ajunge la 5-600 RPM.) Mentionez ca atunci cand cutia este rece merge perfect, face trecerea lina intre viteze, lasa motorul sa se tureze la pornine (1500-2000 rpm) si la ridicarea piciorului de pe acceleratie turatia scade intre 900 si 1500 rpm in functie de viteza.
Fostul proprietar a fost la service sa schimbe uleiul de transmisie acum vreo 5 ani - 12.000km si zice ca dupa schimb nivelul era intre limitele normale. Acum este peste limita de maxim (chiar si la rece). La rece depaseste si nivelul de max scris pe partea jojei cu 85 grade. Incerc azi sa mai scot din el cu o seringa. Dar totusi nu-mi dau seama de ce a crescut nivelul uleiului in acesti 5 ani (poate la service au citit nivelul pe partea gresita a jojei).
In alte topicuri despre cutii automate Opel am vazut ceva despre o sita magnetica (filtru) ce trebuie schimbata o data cu uleiul de cutie. Va rog dati-mi informatii suplimentare despre schimbul de ulei si sita pentru ca nu am incredere in service-uri. (Offtopic: Astia de la service-uri auto sunt chiar culmea, imi cereau 250 RON manopera pentru schimb motoras stergatoare, treaba care mi-a luat 1 ora).
Va multumesc pentru atentie
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
Revin cu informatii. Ieri dupa ce am mers cu masina un pic mai tare, cateva depasiri la 3500 rpm vad ca revine problema la cutia de viteze. In afara de treapta I cutia nu lasa motorul sa se tureze (convertizorul de cuplu se bloca imediat dupa schimbare in a II-a si turatia ajungea la 1000 rpm, motorul trepida rau daca nu o treceam pe modul manual). In treapta I mergea fara probleme, convertizorul se bloca pe la 3000 rpm. Dupa ce a stat in parcare 4 ore a inceput sa mearga normal.
Mentionez ca nivelul uleiului la cutie era peste limita, poate cand am scos ulei cu seringa am tras numai de pe joja.
Inca o problema: consumul e foarte mare orice i-as face, oricum as conduce (stiu ca automatele consuma mai mult, dar ma asteptam sa-mi ia 8l/100km in afara si 12 in oras). Consumul calculat intre 2 alimentari oscileaza intre 11 si 20l/100km. Maine curat injectoarele, poate se amelioreaza problema.
Sugestii, ceva? Poate fi de la sonda lambda?
Mentionez ca nivelul uleiului la cutie era peste limita, poate cand am scos ulei cu seringa am tras numai de pe joja.
Inca o problema: consumul e foarte mare orice i-as face, oricum as conduce (stiu ca automatele consuma mai mult, dar ma asteptam sa-mi ia 8l/100km in afara si 12 in oras). Consumul calculat intre 2 alimentari oscileaza intre 11 si 20l/100km. Maine curat injectoarele, poate se amelioreaza problema.
Sugestii, ceva? Poate fi de la sonda lambda?
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Prietene,nu pot decat sa ma ingrozesc de cele scrise de tine.In primul rand,uleiul in C.Auto.se schimba intre 50-60.000 km,in functie de regimul de mers,prin desfacerea baii de ulei a cutiei,si numai impreuna cu filtrul.In al doilea rand,se masoara nivelul cu motorul PORNIT,in P sau N.Randul 3-Nivelul nu trebuie sa fie nici sub semn,nici peste,ci numai intre cele 2 liniute.Tine cont ca se poate strica mai rpd daca are mai mult ulei decat daca nu are!Si deasemenea,chiar daca masina nu face multi km.,uleiul 3 sa fie schimbat in fiecare an!Este un ulei relativ ieftin,dar faptul ca sunt 7-8 l de schimbat face pe toata lumea sa amane din zi in zi acest lucru.Eu l-am vazut chiar azi,undeva prin Berceni,la 180.000/l. E acelasi ulei ca la servo.(Vezi ca si ala se schimba cam la fel,dar n-ai decat 1-1.5l).Prin comparatie,la AGIP,acelasi ulei costa peste 500/l! Sfatul meu e sa nu mai amani nici o zi schimbul,caci nici lasatul pe dreapta nu-i o solutie,deoarece sunt reziduri care se depun in interior.Dupa ce dai capacul de Al. jos,da-i si filtrul si da-i o cheie ,las-o sa mearga cale de 10-15 sec.,si repeti dupa 10-15 min,pana curge tot uleiul.In mod normal,3 sa fie rosu,subtire si clar,dar la tine cred ca va fi negru,gros si urat.
PS-C.Auto. nu se repara,se schimba.(nu merita banii.Mie mi-a cerut prin 96-97 la Kadett 1.6 1000 DM pe kit-ul de reparatie,si alta SH m-a costat 100 DM,asa ca vezi si tu...)
Iti doresc distractie placuta!
PS-C.Auto. nu se repara,se schimba.(nu merita banii.Mie mi-a cerut prin 96-97 la Kadett 1.6 1000 DM pe kit-ul de reparatie,si alta SH m-a costat 100 DM,asa ca vezi si tu...)
Iti doresc distractie placuta!
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
Revin cu informatii despre masina. Mentionez ca uleiul din cutie este roz deschis la culoare, n-are miros de ars. Am vorbit cu un mecanic si mi-a zis ca filtrul de ulei este in interiorul cutiei, asa ca trebuie demontat destul de mult din ea. (Evident, cerea si pret pe masura)
Referitor la motor, am curatat injectoarele (care erau putin murdare) dar problema cu tremuratul nu s-a ameliorat absolut deloc. Bujiile si fisele au 1200km, inainte de schimbare masina avea acelasi trepidat la relanti (mai ales in treapta D la semafor). Nu stiu daca e cazul sa schimb capacul de delco. Ce altceva mai poate genera trepidatia asta?
Astept raspunsuri ca nu stiu ce sa-i mai fac.
Referitor la motor, am curatat injectoarele (care erau putin murdare) dar problema cu tremuratul nu s-a ameliorat absolut deloc. Bujiile si fisele au 1200km, inainte de schimbare masina avea acelasi trepidat la relanti (mai ales in treapta D la semafor). Nu stiu daca e cazul sa schimb capacul de delco. Ce altceva mai poate genera trepidatia asta?
Astept raspunsuri ca nu stiu ce sa-i mai fac.
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
Problema cu motorul s-a rezolvat. Am fost la service pe str Dornei ca sa iau compresia, ocazie cu care a vazut mecanicul ca am bujii de Dacie, mult mai scurte decat astea pentru Vectra 2.0i. Le-am schimbat cu unele de 21 lei/bucata si acum merge mult mai rotund motorul, consumul a scazut, dar inca n-am scos o medie pe distanta mai mare. Prin februarie vine si schimbul de ulei de cutie, tot in service-ul asta ca mi-a lasat o impresie buna.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Daca mec.tau spune ca e complicat,inseamna ca se eschiveaza sau nu stie.Sau amandoua.LaC.A. relantiul trebuie sa fie un pic mai mare,cam 950 rpm in N,in asa fel incat atunci cand ii dai D cu farurile aprinse si aeroterma pornita,sa ai 800rpm
PS-din cate imi aduc aminte,la carterul C.A.sunt 10 suruburi de 6,dupa care vezi filtrul,care iese cu mana,fara pb.,so think about it!
PS-din cate imi aduc aminte,la carterul C.A.sunt 10 suruburi de 6,dupa care vezi filtrul,care iese cu mana,fara pb.,so think about it!
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
Revin cu informatii dupa o perioada cat am fost ocupat. Am schimbat uleiul din cutie la service acum vreo 200km, mecanicul a zis ca uleiul vechi era ok, nu mirosea a ars. Mi-a confirmat faptul ca filtrul e in interiorul cutiei la modelul meu, deci schimbarea lui implica manopera destul de scumpa. Dupa schimb am continuat sa am problema mentionata in mesajele anterioare, dar se simte imbunatatire la schimbarea treptelor (in perioadele cat merge bine).
Ieri cand mergeam prin oras iar a facut figuri cutia, dar dupa putin mers manual cu ea si-a revenit.
Nu m-am interesat cat costa o cutie din asta in Bucuresti, dar in Germania am vazut cu 550 euro in stare destul de buna. Daca nu gasesc un mecanic sa imi zica exact ce are si s-o repare, o sa merg in continuare cu ea asa, si daca se strica de tot cumpar cutie second hand.
Ieri cand mergeam prin oras iar a facut figuri cutia, dar dupa putin mers manual cu ea si-a revenit.
Nu m-am interesat cat costa o cutie din asta in Bucuresti, dar in Germania am vazut cu 550 euro in stare destul de buna. Daca nu gasesc un mecanic sa imi zica exact ce are si s-o repare, o sa merg in continuare cu ea asa, si daca se strica de tot cumpar cutie second hand.
- pentea
- **
- 403 mesaje
- din 23 Jul 2007
- Astra 1994 c20ne
- Bihor
pentea
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 1994 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2007
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Stiu pe cineva in Berceni-are 2 buc,tot in 4 trepte,cu buton de iarna,tot de pe Vectra,mai mult de 200 e nu-ti cere.Prima strigare.Are langa pravalie si doi mecanici,cam bosorogi si perpeliti dar unu`din ei a lucrat la Daewoo si s-ar putea sa mai fi umblat pe la ele.Si ce-i mai important ai garantia ca iti iei banii inapoi daca nu se potriveste sau nu merge-dintr-o cauza sau alta.
Tel.lui e 0722 723 509-Mircea-
PS--ai putea incerca sa-i schimbi filtrul de benz sau sa-i verifici debitul pompei-?
Tel.lui e 0722 723 509-Mircea-
PS--ai putea incerca sa-i schimbi filtrul de benz sau sa-i verifici debitul pompei-?
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am schimbat filtrul de benzina tot cand am fost in service pentru schimbul de ulei de cutie. Cel vechi nu era prea murdar, dar cred ca a meritat 50 lei, mai ales ca e original GM. Pompa nu am verificat-o, doar am observat ca atunci cand sunt cu benzina pe rosu parca tremura mai tare la relanti. Inca ceva: am vazut sub masina un conector cu 2 fire (langa cel de la sonda lambda, cred) , si nici nu imi dau seama de unde ar fi. Ceva idei?
Referitor la cutie manuala, m-am gandit si la varianta asta, dar e prea mult de munca si dureaza in service. Mai degraba prefer sa iau tot una automata, dar inainte as vrea sa dea asta veche semne ca o sa crape. Consumul mi se pare OK, 14l/100km in Bucuresti, inca n-am facut drum lung afara.
PS: Cre'ca bag in agenda numarul de tel de mai sus, prinde bine la nevoie.
Referitor la cutie manuala, m-am gandit si la varianta asta, dar e prea mult de munca si dureaza in service. Mai degraba prefer sa iau tot una automata, dar inainte as vrea sa dea asta veche semne ca o sa crape. Consumul mi se pare OK, 14l/100km in Bucuresti, inca n-am facut drum lung afara.
PS: Cre'ca bag in agenda numarul de tel de mai sus, prinde bine la nevoie.