Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Deviltry

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Fratilor ajutati-ma....

Am rupt 3 curele de alternator in 2 zile.

Problema a aparut subit (si nu vrea sa dispara la fel). Efectiv la fiecare exact 15 km cureaua se destrama si in final se rupe.
Cureaua pare roasa pe exterior (d)in partea stanga cum te uiti la ea.

Masina are distributia a 2-a schimbata (cea de 120k km) acum mai putin de 5ooo km (in nov).

Initial am crezut ca e boltul care tine tamponul motor stanga sus (cum te uiti la masina), pe care insa l-am ridicat si nu atinge.... A... si rolele sunt in regula, TOATE. Nu sunt strambe, nu joaca, nu fuleaza, nu sunt crapate, nu sunt gripate.... nu nimica...

Aveti idei ?

Datele masinii sunt cele din semnatura; locatie BUCURESTI

Dev,


Ultima modificare făcută de Deviltry la Sam 09 Feb, 2008 2:44 pm, modificat de 2 ori în total
Skip ads

  • ghostrider

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Aiurea situatia, totus ai shimbat si rolele curelei de accesorii?
Stiu, ai sa zici ca sunt ok ca sunt nu-s strambe, etc, dar nu este chiar asa.E bine sa le schimbi atunci cand schimbi cureaua ca doar nu costa o avere.
Din cate stiu parca era o discutie legat de schimbatul rolelor curelei de accesorii pe forum....da un search...
Bafta
  • Deviltry

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2005

  • Mesaj Privat
S-au schimbat cand am facut distributia! Singura care nu a fost schimbata e cea de alternator, dar nu a cauzat probleme pana acum... (120k km).
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In primul rand as vrea sa precizam un lucru: discutam de cureaua de accesorii si atunci cureaua de distributie nu intra in discutie, deci nu aducem nici macar vorba de ea.
Daca se uzeaza pe o laterala inseamna ca o rola sau o fulie nu este aliniata cu celelalte din motive mecanice. Deci nu se pune problema sa fie gripata vreo rola, ci numai nealiniata, verifica. Este evident ca atunci cand s-a distrus laterala cureaua se destrama rapid.
Verifica pozitia alternatorului, a compresorului, a pompei de apa daca e pe cureaua de accesorii sau a celei de servodirectie.
Chiar daca pare aiurea, totusi intreb: montarea curelei s-a facut asa cum trebuie (ma refer la parcursul pe role)? Intreb asta pentru ca am vazut curea montata si altfel decat a montat-o fabricantul. Nu atinge cureaua de nimic in timpul functionarii motorului?
  • Deviltry

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Da, curea de accesorii.

Am sa verific alinierea corecta (desi nu mi s-a parut nimic defazat).

Cureaua a fost montata corect, si nu, in timpul functionarii motorului nu atinge nimic cureaua (Din cate imi pot da seama)
  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salutare. Vreau sa va cer sfatul in legatura cu problema mea. In principiu scartaie cureaua de accesorii, dar nu pentru ca e uzata (este noua, tensionata cum trebuie), ci pentru ca alternatorul sta stramb. La c16nz este prins pe un suport destul de subtire din metal, lung de vreo 15cm, cu un surub care permite slabirea curelei la demontare si reglare tensiunii. In cazul meu alternatorul este chiar in varful suportului, deci datorita tensiunii din curea si a vibratiilor motorului este tras inspre stanga (cum te uiti de sus) - Vedeti pozele atasate atasate 1 - cum ar trebui sa fie, 2 - cum e in cazul meu). In concluzie cureaua pica stramb pe fulia alternatorului si de la vibratiile motorului scartaie intermitent.

Ce vreau sa fac eu: sa cumpar o curea mai scurta si sa aduc alternatorul cat mai aproape de baza suportului, in speranta ca acolo este mai solid si dupa ce il indrept nu se va mai indoi.
Este aceasta o solutie?
Va avea vreun efect negativ asupra alternatorului? Ma gandesc ca se va invarti putn mai repede decat cu cureaua mai lunga => stres mai mare asupra lui?
Accept si alte solutii daca aveti. Multumesc Smile

  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 720
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum este prins suportul de motor, dar intreb: Suportul nu poate fi schimbat? Ar fi cea mai buna solutie.
Sau este direct din blocul motor, din turnare?
  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Este prins cu un surub de motor. Deci s-ar putea schimba...numai sunt sanse mari sa fie si la cel nou obosit metalul si sa ajung in aceeasi situatie.
  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 720
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca exista posibilitatea de a-l schimba, poate fi facut dintr-un material mai gros si deci mai solid. Sau dezmembrari? Rolling Eyes
schematic:

  • mariusxxx23

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut!
mi s a rupt curea la alternator...are vreo legatura cu distributia? initial am crezut ca mi s a rupt cureaua de distributie dar asta e de alternator! pot sa stau linistit? nu e distributia afectata?
MS
  • dj04xpx

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Calibra 1991 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
mariusxxx23 a scris:salut!
mi s a rupt curea la alternator...are vreo legatura cu distributia? initial am crezut ca mi s a rupt cureaua de distributie dar asta e de alternator! pot sa stau linistit? nu e distributia afectata?
MS


nu are nici o legatura cu distributia . dar schimb-o ca sa te poti folosi de masina in continuare . bafta !
  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am cumparat intre timp o curea mai scurta (de 948, fata de 970 cat era cea dinainte). M-am chinuit putin s-o pun pe fulii dar acum e OK. Nu mai scartaie si nu se mai misca alternatorul. Intinsa sta cam la 1 cm de baza suportului
  • zoli-x

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2008

  • Mesaj Privat
n'are nimic ca sta mai aproape....

in legatura cu cureaua roasa... daca e roasa pe partea motorului...
verifica daca nu ti-sa desprins protectia de la cureaua de distributie si se freca de el.......

ps eu am patit-o...... Razz in 2 locuri mi so taiat protectia
  • ratoiu2001

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
ravenation a scris:
Ce vreau sa fac eu: sa cumpar o curea mai scurta si sa aduc alternatorul cat mai aproape de baza suportului, in speranta ca acolo este mai solid si dupa ce il indrept nu se va mai indoi.
Este aceasta o solutie?
Va avea vreun efect negativ asupra alternatorului? Ma gandesc ca se va invarti putn mai repede decat cu cureaua mai lunga => stres mai mare asupra lui?

Nu influenteza cu nimic daca ai pus curea mai scurta.Atata timp cat nu umblii la diametrul exterior al fuliilor nu ai cum sa fortezi alternatorul sa se invarta mai repede Wink .Asa ca stai linistit.
  • Trist

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
pana acum seara , am crezut ca imi scarctie cureaua de distributie , acum am realizat [cred] ca defapt e cea de alternator . Adica , nu am treaba cat timp nu e pornit ceva consumabil [ce ma incercat este caldura ] . Cum pornesc caldura sau dezaburitorul din spate , cum scartie .. Smile sa fie asta problema ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cureaua de distributie nu are cum sa scartaie! Vezi ca ai cureaua de accesorii slaba!
  • Trist

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
cureaua de accesori ? Neutral aia care mai e ?Sad
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pai logic, este cea care antreneaza accesoriile, adica alternatorul, compresorul AC, eventual pompa de apa sau cea de la servodirectie.
  • Trist

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
huh , pic mai simplu . Tre sa schimb cureaua de la alternator ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pai verifica, daca nu sta intinsa cum trebuie, e normal sa scartaie.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR