Deviltry
- Mesaje scrise: 48
- Locatie:
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2005
- Mesaj Privat
Fratilor ajutati-ma....
Am rupt 3 curele de alternator in 2 zile.
Problema a aparut subit (si nu vrea sa dispara la fel). Efectiv la fiecare exact 15 km cureaua se destrama si in final se rupe.
Cureaua pare roasa pe exterior (d)in partea stanga cum te uiti la ea.
Masina are distributia a 2-a schimbata (cea de 120k km) acum mai putin de 5ooo km (in nov).
Initial am crezut ca e boltul care tine tamponul motor stanga sus (cum te uiti la masina), pe care insa l-am ridicat si nu atinge.... A... si rolele sunt in regula, TOATE. Nu sunt strambe, nu joaca, nu fuleaza, nu sunt crapate, nu sunt gripate.... nu nimica...
Aveti idei ?
Datele masinii sunt cele din semnatura; locatie BUCURESTI
Dev,
Ultima modificare făcută de Deviltry la Sam 09 Feb, 2008 2:44 pm, modificat de 2 ori în total
Am rupt 3 curele de alternator in 2 zile.
Problema a aparut subit (si nu vrea sa dispara la fel). Efectiv la fiecare exact 15 km cureaua se destrama si in final se rupe.
Cureaua pare roasa pe exterior (d)in partea stanga cum te uiti la ea.
Masina are distributia a 2-a schimbata (cea de 120k km) acum mai putin de 5ooo km (in nov).
Initial am crezut ca e boltul care tine tamponul motor stanga sus (cum te uiti la masina), pe care insa l-am ridicat si nu atinge.... A... si rolele sunt in regula, TOATE. Nu sunt strambe, nu joaca, nu fuleaza, nu sunt crapate, nu sunt gripate.... nu nimica...
Aveti idei ?
Datele masinii sunt cele din semnatura; locatie BUCURESTI
Dev,
Ultima modificare făcută de Deviltry la Sam 09 Feb, 2008 2:44 pm, modificat de 2 ori în total
- ghostrider
- **
- 108 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
ghostrider
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
Aiurea situatia, totus ai shimbat si rolele curelei de accesorii?
Stiu, ai sa zici ca sunt ok ca sunt nu-s strambe, etc, dar nu este chiar asa.E bine sa le schimbi atunci cand schimbi cureaua ca doar nu costa o avere.
Din cate stiu parca era o discutie legat de schimbatul rolelor curelei de accesorii pe forum....da un search...
Bafta
Stiu, ai sa zici ca sunt ok ca sunt nu-s strambe, etc, dar nu este chiar asa.E bine sa le schimbi atunci cand schimbi cureaua ca doar nu costa o avere.
Din cate stiu parca era o discutie legat de schimbatul rolelor curelei de accesorii pe forum....da un search...
Bafta
Deviltry
- Mesaje scrise: 48
- Locatie:
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
In primul rand as vrea sa precizam un lucru: discutam de cureaua de accesorii si atunci cureaua de distributie nu intra in discutie, deci nu aducem nici macar vorba de ea.
Daca se uzeaza pe o laterala inseamna ca o rola sau o fulie nu este aliniata cu celelalte din motive mecanice. Deci nu se pune problema sa fie gripata vreo rola, ci numai nealiniata, verifica. Este evident ca atunci cand s-a distrus laterala cureaua se destrama rapid.
Verifica pozitia alternatorului, a compresorului, a pompei de apa daca e pe cureaua de accesorii sau a celei de servodirectie.
Chiar daca pare aiurea, totusi intreb: montarea curelei s-a facut asa cum trebuie (ma refer la parcursul pe role)? Intreb asta pentru ca am vazut curea montata si altfel decat a montat-o fabricantul. Nu atinge cureaua de nimic in timpul functionarii motorului?
Daca se uzeaza pe o laterala inseamna ca o rola sau o fulie nu este aliniata cu celelalte din motive mecanice. Deci nu se pune problema sa fie gripata vreo rola, ci numai nealiniata, verifica. Este evident ca atunci cand s-a distrus laterala cureaua se destrama rapid.
Verifica pozitia alternatorului, a compresorului, a pompei de apa daca e pe cureaua de accesorii sau a celei de servodirectie.
Chiar daca pare aiurea, totusi intreb: montarea curelei s-a facut asa cum trebuie (ma refer la parcursul pe role)? Intreb asta pentru ca am vazut curea montata si altfel decat a montat-o fabricantul. Nu atinge cureaua de nimic in timpul functionarii motorului?
Deviltry
- Mesaje scrise: 48
- Locatie:
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2005
- Mesaj Privat
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salutare. Vreau sa va cer sfatul in legatura cu problema mea. In principiu scartaie cureaua de accesorii, dar nu pentru ca e uzata (este noua, tensionata cum trebuie), ci pentru ca alternatorul sta stramb. La c16nz este prins pe un suport destul de subtire din metal, lung de vreo 15cm, cu un surub care permite slabirea curelei la demontare si reglare tensiunii. In cazul meu alternatorul este chiar in varful suportului, deci datorita tensiunii din curea si a vibratiilor motorului este tras inspre stanga (cum te uiti de sus) - Vedeti pozele atasate atasate 1 - cum ar trebui sa fie, 2 - cum e in cazul meu). In concluzie cureaua pica stramb pe fulia alternatorului si de la vibratiile motorului scartaie intermitent.
Ce vreau sa fac eu: sa cumpar o curea mai scurta si sa aduc alternatorul cat mai aproape de baza suportului, in speranta ca acolo este mai solid si dupa ce il indrept nu se va mai indoi.
Este aceasta o solutie?
Va avea vreun efect negativ asupra alternatorului? Ma gandesc ca se va invarti putn mai repede decat cu cureaua mai lunga => stres mai mare asupra lui?
Accept si alte solutii daca aveti. Multumesc
Ce vreau sa fac eu: sa cumpar o curea mai scurta si sa aduc alternatorul cat mai aproape de baza suportului, in speranta ca acolo este mai solid si dupa ce il indrept nu se va mai indoi.
Este aceasta o solutie?
Va avea vreun efect negativ asupra alternatorului? Ma gandesc ca se va invarti putn mai repede decat cu cureaua mai lunga => stres mai mare asupra lui?
Accept si alte solutii daca aveti. Multumesc
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
- mariusxxx23
- *
- 8 mesaje
- din 01 Dec 2008
- Astra 2004
- Arges
mariusxxx23
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2008
- Mesaj Privat
dj04xpx
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Dolj
- Masina: Calibra 1991 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
mariusxxx23 a scris:salut!
mi s a rupt curea la alternator...are vreo legatura cu distributia? initial am crezut ca mi s a rupt cureaua de distributie dar asta e de alternator! pot sa stau linistit? nu e distributia afectata?
MS
mi s a rupt curea la alternator...are vreo legatura cu distributia? initial am crezut ca mi s a rupt cureaua de distributie dar asta e de alternator! pot sa stau linistit? nu e distributia afectata?
MS
nu are nici o legatura cu distributia . dar schimb-o ca sa te poti folosi de masina in continuare . bafta !
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
zoli-x
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2008
- Mesaj Privat
- ratoiu2001
- **
- 284 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Prahova
ratoiu2001
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
ravenation a scris:
Ce vreau sa fac eu: sa cumpar o curea mai scurta si sa aduc alternatorul cat mai aproape de baza suportului, in speranta ca acolo este mai solid si dupa ce il indrept nu se va mai indoi.
Este aceasta o solutie?
Va avea vreun efect negativ asupra alternatorului? Ma gandesc ca se va invarti putn mai repede decat cu cureaua mai lunga => stres mai mare asupra lui?
Ce vreau sa fac eu: sa cumpar o curea mai scurta si sa aduc alternatorul cat mai aproape de baza suportului, in speranta ca acolo este mai solid si dupa ce il indrept nu se va mai indoi.
Este aceasta o solutie?
Va avea vreun efect negativ asupra alternatorului? Ma gandesc ca se va invarti putn mai repede decat cu cureaua mai lunga => stres mai mare asupra lui?
Nu influenteza cu nimic daca ai pus curea mai scurta.Atata timp cat nu umblii la diametrul exterior al fuliilor nu ai cum sa fortezi alternatorul sa se invarta mai repede .Asa ca stai linistit.
Trist
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2010
- Mesaj Privat
pana acum seara , am crezut ca imi scarctie cureaua de distributie , acum am realizat [cred] ca defapt e cea de alternator . Adica , nu am treaba cat timp nu e pornit ceva consumabil [ce ma incercat este caldura ] . Cum pornesc caldura sau dezaburitorul din spate , cum scartie .. sa fie asta problema ?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Trist
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2010
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Trist
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2010
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat