- alynutzu_cvm
- OP
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Functia de afisare a nivelului de benzina in rezervor este controlata de un integrat!nu mai tin bine minte dar eu am dat o cautare pe net pt componentele de pe un indicator cu turometru si doar 1 pt o sg componenta am gasit foaia de catalog.ar fi o metoda sigura si viabila dar pana nu cunosti componentele nu poti sa faci nimic cu ele.
a 2 pozibilitate este prin folosirea unui microcontroler conectat la indicatorul de benzina iar prin comparare se poate seta ca un led sa se aprinda la un anumit nivel de benzina.teoaria nui rea dar paractica omoara+ar trebui cat mai multe informatii despre senzorul din rezervor adica la cati L ce tensiune are(min....max)+microcontrolerul trebuie conectat dupa ce a 'prelucrat' informatiile integratul (deoarece este neaparat sa iei informatiile de pe integrat..ca sa nu fie gen dacie....cum schimbi pozitia masini se schimba nivelul 😊 si de pe iesirile ce duc spre indicator ar trebui extase informatii).
Nu stiu daca siemensul a fabricat ceasuri fara turometru,dar DELCO sigur!
Nui usor de realizat..doar daca nu exista o alta solutie + sigur te va costa mai mult decat un bord cu turometru, care are acel bec.
dar sa nu te descurajezi eu intodeauna sustin ideeile 'extreme' de a modifica partea electronica pana la limite!
PS. eu am planuri pt un sistem de avertizare sonor din 10 in 10 minute(se poate realiza usor cu integratele 555 dar eu doresc sa folosesc un microcontroler).
Sper sa reusesti sa gasesti informatiile pe care le cauti,succes.
- valy darie
- **
- 142 mesaje
- din 10 Sep 2007
- Vectra 1994 x16sz
- Buzau
valy darie
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
- alynutzu_cvm
- OP
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- alynutzu_cvm
- OP
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat

Poate fac aceasta schimbare dar vreau sa vad totusi unde tre sa leg cele 3 fire(alimentarea,masa si semnalul).Poate ma ajutati cu ceva poze
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat


- alynutzu_cvm
- OP
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
dar cum tiam spus ia aparatul si masoara!am sa caut prin garaj poate gasesc o folie cu traseele pt bordul vectra A,ca o data am avut dar nu stiu pe unde o fi.
ps cum am vazut din poza ceasul tau este VDO. acestea ar trebui sa fie iesirile: GND 4, VSS 3, Contact 9....acuma nu stiu daca chiar acesta este ordinea..cum tiam mai spus pe ce mam uitat este un DELCO. da jos mufa de pe senzor si vezi inscriptiile.
dany_m2v
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2008
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salut eu am corsa b/2000 si nu functioneaza nivelul de benzina Am bord fara turometru si m-ar interesa un bord cu turometru.Am scos sonda,am masurat-o si la miscarea plutitorului variaza rezistenta ;ce poate fi defect?
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Pentru a verifica ce este defect(sonda sau indicatorul din bord),procedati asa:
1-rabatati bancheta spate si scoateti capacul plastic (pt.acces la rezervor)
2-scoateti mufa
3-masurati tensiunea care vine la sonda(9,5v) pe contactul 3 si 4 -numarat de la stanga (in pozitia de montaj)
(unul din ele este masa) masuratoarea se face cu contactul pus
4-masurati rezistenta intre contactele aferente de pe mufa tata de pe rezervor(trebuie sa arate ceva functie de nivelul in rezervor)
Daca la masurarea tensiunii gasiti 9,5 v este ok si indicatorul din bord este bun ,puteti verifica prin punere la masa pt. scurt timp (cu contactul pus-mufa scoasa) si observarea bordului(va indica nivel benzina )
Daca la masurarea rezistentei pe sonda nu arata nimic ,se demonteaza capacul de la rezervor(dupa demontarea celor 2 furtunune de benzina-atentie furtunul din stanga este su p presiune si va curge putin)
se scoate mufa aferenta de pe capac se apuca sonda de partea de sus(arata ca un semicerc)se scoate afara si se verifica cursorul (trebuie sa aiba 2 varfuri de grafit )daca face contact cu partea rezistiva se rezolva problema(poate fi cositorita eventuala intrerupere)
Inainte de remontare se verifica vizual conectorii (interior-exterior)
Pentru a inchide usor capacul la rezervor,asezati garnitura pe capac,ungeti partea pe care trebuie sa intre oringul cu putin ulei si presati capacul;se aseaza siguranta si se roteste spre stanga cu o surubelnita (sau o bucata de sarma D-6mm pe care o ascutiti la capete -varf de 3-4 mm- si indoita ca varfurile sa intre in 2 gauri opuse)
Sanatate

ps : la mine mufa a avut un pin deformat