- alynutzu_cvm
- OP
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Poate ca sunt multi posesori de vectra a sau astra f sau nu stiu ce modele de opel cu bord fara turometru care nu dispun in bord de un bec la benzina.Asa ca m-am gandit sa incep discutia asta in scopul culegerii de informatii pentru a monta in bord un led sau un beculet sa stim si noi cand mai e putina benzina in rezervor si trebuie alimentat.Poate ca cineva din tot forumul asta a facul lucrul asta desi eu nu am gasit vre-o discutie despre asta , il rog sa ma ajute si pe mine cu poze a mufelor de unde a tras fire sau cu indiciile necesare.
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
nui rea ideea,dar daca te intereseaza cand ai mai putina benzina in rezervor te uiti la indicator=rosu alimentezi.
Functia de afisare a nivelului de benzina in rezervor este controlata de un integrat!nu mai tin bine minte dar eu am dat o cautare pe net pt componentele de pe un indicator cu turometru si doar 1 pt o sg componenta am gasit foaia de catalog.ar fi o metoda sigura si viabila dar pana nu cunosti componentele nu poti sa faci nimic cu ele.
a 2 pozibilitate este prin folosirea unui microcontroler conectat la indicatorul de benzina iar prin comparare se poate seta ca un led sa se aprinda la un anumit nivel de benzina.teoaria nui rea dar paractica omoara+ar trebui cat mai multe informatii despre senzorul din rezervor adica la cati L ce tensiune are(min....max)+microcontrolerul trebuie conectat dupa ce a 'prelucrat' informatiile integratul (deoarece este neaparat sa iei informatiile de pe integrat..ca sa nu fie gen dacie....cum schimbi pozitia masini se schimba nivelul si de pe iesirile ce duc spre indicator ar trebui extase informatii).
Nu stiu daca siemensul a fabricat ceasuri fara turometru,dar DELCO sigur!
Nui usor de realizat..doar daca nu exista o alta solutie + sigur te va costa mai mult decat un bord cu turometru, care are acel bec.
dar sa nu te descurajezi eu intodeauna sustin ideeile 'extreme' de a modifica partea electronica pana la limite!
PS. eu am planuri pt un sistem de avertizare sonor din 10 in 10 minute(se poate realiza usor cu integratele 555 dar eu doresc sa folosesc un microcontroler).
Sper sa reusesti sa gasesti informatiile pe care le cauti,succes.
Functia de afisare a nivelului de benzina in rezervor este controlata de un integrat!nu mai tin bine minte dar eu am dat o cautare pe net pt componentele de pe un indicator cu turometru si doar 1 pt o sg componenta am gasit foaia de catalog.ar fi o metoda sigura si viabila dar pana nu cunosti componentele nu poti sa faci nimic cu ele.
a 2 pozibilitate este prin folosirea unui microcontroler conectat la indicatorul de benzina iar prin comparare se poate seta ca un led sa se aprinda la un anumit nivel de benzina.teoaria nui rea dar paractica omoara+ar trebui cat mai multe informatii despre senzorul din rezervor adica la cati L ce tensiune are(min....max)+microcontrolerul trebuie conectat dupa ce a 'prelucrat' informatiile integratul (deoarece este neaparat sa iei informatiile de pe integrat..ca sa nu fie gen dacie....cum schimbi pozitia masini se schimba nivelul si de pe iesirile ce duc spre indicator ar trebui extase informatii).
Nu stiu daca siemensul a fabricat ceasuri fara turometru,dar DELCO sigur!
Nui usor de realizat..doar daca nu exista o alta solutie + sigur te va costa mai mult decat un bord cu turometru, care are acel bec.
dar sa nu te descurajezi eu intodeauna sustin ideeile 'extreme' de a modifica partea electronica pana la limite!
PS. eu am planuri pt un sistem de avertizare sonor din 10 in 10 minute(se poate realiza usor cu integratele 555 dar eu doresc sa folosesc un microcontroler).
Sper sa reusesti sa gasesti informatiile pe care le cauti,succes.
- valy darie
- **
- 142 mesaje
- din 10 Sep 2007
- Vectra 1994 x16sz
- Buzau
valy darie
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
cred ca cel mai simplu ar fi sa pui un bord cu turometru care iti va arata si nivelul benzinei. dar sa fii atent sa aiba acelasi cod cu al tau. codul este scris jos in dreptul unde incepe gradatia vitezometrului (ex:w=1083). in felul asta rezolvi si nivelul benzinei si ai si turometru. investitie maxim 150lei
- alynutzu_cvm
- OP
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Am un bord cu turometru dar sunt cam in impas cu el din cauza vss-ului.Uite aici am postat https://www.clubopel.com/vie...=vss&start=20
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- alynutzu_cvm
- OP
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Pe bordul meu original am vss(cel de pe masina care nu are turometru).Eu vreau sa pun pe cel cu turometru un alt vitezometru care nu are vss.Asta nu e greu de facu caci iau vss-ul de pe vitezometrul de pe masina si il montez la celalalt vitezometru.Problema este ca nuj sigur cum sa leg cele 3 fire cum ziceai.bordul meu fara turometru arata ca asta din poza
Poate fac aceasta schimbare dar vreau sa vad totusi unde tre sa leg cele 3 fire(alimentarea,masa si semnalul).Poate ma ajutati cu ceva poze
Poate fac aceasta schimbare dar vreau sa vad totusi unde tre sa leg cele 3 fire(alimentarea,masa si semnalul).Poate ma ajutati cu ceva poze
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
foarte usor..iei aparatul de masura si masori traseul unde duc cele 3 fire....scoti toti consumatorii becuri, ceasuri ..ca altfel poate sati indice eronat..!pe senzorul ess trebuie sa fie trecute iesiriele....GND, SS, IGN...masa,speed senzor, ingnition..in mod normal trebuie sa vina in ordine: 4,3,9..dar am masurat eu bordul meu fara turometru(am un bord fara turometru DELCO) si cam asa a venit 5, 6, 9! ... cel cu turometru este un SIEMENS VDO si nu inteleg diferentele intre iesirile de la mufa(daca stiam acum o saptamana iti masuram ca am lucrat la bord!).dar al meu este asa conectat4, 3, 9!
- alynutzu_cvm
- OP
- 305 mesaje
- din 26 Feb 2007
- Astra 2006 Z17DTR
- Iasi
alynutzu_cvm
- Mesaje scrise: 305
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
eu nu am lipit ca am avut!cum am spus si inainte daca deschideai acest topic la inceputul saptamani trecute te puteam ajuta...imi era dat jos ceasul de bord de pe masina!
dar cum tiam spus ia aparatul si masoara!am sa caut prin garaj poate gasesc o folie cu traseele pt bordul vectra A,ca o data am avut dar nu stiu pe unde o fi.
ps cum am vazut din poza ceasul tau este VDO. acestea ar trebui sa fie iesirile: GND 4, VSS 3, Contact 9....acuma nu stiu daca chiar acesta este ordinea..cum tiam mai spus pe ce mam uitat este un DELCO. da jos mufa de pe senzor si vezi inscriptiile.
dar cum tiam spus ia aparatul si masoara!am sa caut prin garaj poate gasesc o folie cu traseele pt bordul vectra A,ca o data am avut dar nu stiu pe unde o fi.
ps cum am vazut din poza ceasul tau este VDO. acestea ar trebui sa fie iesirile: GND 4, VSS 3, Contact 9....acuma nu stiu daca chiar acesta este ordinea..cum tiam mai spus pe ce mam uitat este un DELCO. da jos mufa de pe senzor si vezi inscriptiile.
dany_m2v
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
valy darie a scris:cred ca cel mai simplu ar fi sa pui un bord cu turometru care iti va arata si nivelul benzinei. dar sa fii atent sa aiba acelasi cod cu al tau. codul este scris jos in dreptul unde incepe gradatia vitezometrului (ex:w=1083). in felul asta rezolvi si nivelul benzinei si ai si turometru. investitie maxim 150lei
Salut eu am corsa b/2000 si nu functioneaza nivelul de benzina Am bord fara turometru si m-ar interesa un bord cu turometru.Am scos sonda,am masurat-o si la miscarea plutitorului variaza rezistenta ;ce poate fi defect?
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Raspund tot eu
Pentru a verifica ce este defect(sonda sau indicatorul din bord),procedati asa:
1-rabatati bancheta spate si scoateti capacul plastic (pt.acces la rezervor)
2-scoateti mufa
3-masurati tensiunea care vine la sonda(9,5v) pe contactul 3 si 4 -numarat de la stanga (in pozitia de montaj)
(unul din ele este masa) masuratoarea se face cu contactul pus
4-masurati rezistenta intre contactele aferente de pe mufa tata de pe rezervor(trebuie sa arate ceva functie de nivelul in rezervor)
Daca la masurarea tensiunii gasiti 9,5 v este ok si indicatorul din bord este bun ,puteti verifica prin punere la masa pt. scurt timp (cu contactul pus-mufa scoasa) si observarea bordului(va indica nivel benzina )
Daca la masurarea rezistentei pe sonda nu arata nimic ,se demonteaza capacul de la rezervor(dupa demontarea celor 2 furtunune de benzina-atentie furtunul din stanga este su p presiune si va curge putin)
se scoate mufa aferenta de pe capac se apuca sonda de partea de sus(arata ca un semicerc)se scoate afara si se verifica cursorul (trebuie sa aiba 2 varfuri de grafit )daca face contact cu partea rezistiva se rezolva problema(poate fi cositorita eventuala intrerupere)
Inainte de remontare se verifica vizual conectorii (interior-exterior)
Pentru a inchide usor capacul la rezervor,asezati garnitura pe capac,ungeti partea pe care trebuie sa intre oringul cu putin ulei si presati capacul;se aseaza siguranta si se roteste spre stanga cu o surubelnita (sau o bucata de sarma D-6mm pe care o ascutiti la capete -varf de 3-4 mm- si indoita ca varfurile sa intre in 2 gauri opuse)
Sanatate
ps : la mine mufa a avut un pin deformat
Pentru a verifica ce este defect(sonda sau indicatorul din bord),procedati asa:
1-rabatati bancheta spate si scoateti capacul plastic (pt.acces la rezervor)
2-scoateti mufa
3-masurati tensiunea care vine la sonda(9,5v) pe contactul 3 si 4 -numarat de la stanga (in pozitia de montaj)
(unul din ele este masa) masuratoarea se face cu contactul pus
4-masurati rezistenta intre contactele aferente de pe mufa tata de pe rezervor(trebuie sa arate ceva functie de nivelul in rezervor)
Daca la masurarea tensiunii gasiti 9,5 v este ok si indicatorul din bord este bun ,puteti verifica prin punere la masa pt. scurt timp (cu contactul pus-mufa scoasa) si observarea bordului(va indica nivel benzina )
Daca la masurarea rezistentei pe sonda nu arata nimic ,se demonteaza capacul de la rezervor(dupa demontarea celor 2 furtunune de benzina-atentie furtunul din stanga este su p presiune si va curge putin)
se scoate mufa aferenta de pe capac se apuca sonda de partea de sus(arata ca un semicerc)se scoate afara si se verifica cursorul (trebuie sa aiba 2 varfuri de grafit )daca face contact cu partea rezistiva se rezolva problema(poate fi cositorita eventuala intrerupere)
Inainte de remontare se verifica vizual conectorii (interior-exterior)
Pentru a inchide usor capacul la rezervor,asezati garnitura pe capac,ungeti partea pe care trebuie sa intre oringul cu putin ulei si presati capacul;se aseaza siguranta si se roteste spre stanga cu o surubelnita (sau o bucata de sarma D-6mm pe care o ascutiti la capete -varf de 3-4 mm- si indoita ca varfurile sa intre in 2 gauri opuse)
Sanatate
ps : la mine mufa a avut un pin deformat