Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • unaebab

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mures
  • Masina: Omega 1996 2.0 XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Am un Opel Omega 1996 motor benzina 16v de 2 litrii. Azi nu a mai vrut sa porneasca totul parand in regula la ea mai putin faptul ca atunci cand puneam contactul nu se mai auzea pompa de benzina ca merge pana face presiune pe circuit. Am ascultat diverse pareri despre ce ar putea fi ( de la imobilizator, pompa benzina defecta, releu pompa defect, siguranta de la pompa arsa, etc,etc,etc). M-am apucat sa le inlatur rand pe rand , cel putin pe cele pe care eram in stare. Am verificat siguranta pompei: era OK. Am verificat releul pompei: era OK. In acel moment , fiind cu cutia cu calculatorul deschisa am facut cu o surubelnita scurt intre (+) si carcasa calculatorului. Pt o fractiune de secunda dar cu scantei ca la balamuc. Credeti ca ma pot interesa de unul nou sau sa mai trag nadejde ca a scapat? Daca dau acum la cheie de pornit tot nu porneste dar pun asta pe seama problemei initiale iar in plus am vazut ca becul de la "check engine"nu se mai aprinde la punerea contactului ( inainte de incident se aprindea si cum pornea motorul se stingea). Astept pareri si multumesc pt rabdare.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu trebuie calculator, mai bine spus de la scurt + la masa nu il afecteaza decat 0.01% si doar daca e in functionare.
  • unaebab

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mures
  • Masina: Omega 1996 2.0 XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Mufa de la calculator nu era scoasa, bornele bateriei nu erau decuplate , iar carcasa calculatorului nu e conectata direct la masa ci prin circuitele proprii ale calculatorului. practic scurtul s-a propagat prin circuitele calculatorului . Cred...!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca carcasa calculatorului nu era la masa (suruburi) sanse de 99% sa fie prajit.
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Se verifica alimentarile conform schemei,daca sunt ok si tot nu se aprinde check engine ECU este defect.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
La un electrician bun ,,se verifica trasele de masa(GND)din interiorul ECU .tu ai atins carcasa ECU\\(care se presupune ca este de asemenea conectata la GND-ul circuitului intern) de plusul bateriei,atunci circuitul electric,sa inchis,de la plusul bateriei(carcasa ECU)spre,conectorii ECU care sunt legati la minusul bateriei prin instalatia electrica.Ai sanse de 70% sa descoperi decit o simpla intrerupere de cablaj ,pe traseul de GND in interiorul ECU asta avind in vedere ca majoritatea senzorilor de pe motor sunt independenti ne avind conexiuni la masa prin care sa se fi propagat arcul electric ,restul de 30% sanse ,se refera tocmai la posibilitatea inchiderii circuitului prin alte componente de pe instalatie care au conexiuni la masa si se inchid prin componentele electronice ale ECU.eu am intilnit de foarte multe ori probleme de genul asta si rare ori am gasit altceva in afara de cablaj intrerupt ....dar trebuie cautat foarte atent,sper sa scapi usor,Bafta
  • unaebab

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Mures
  • Masina: Omega 1996 2.0 XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc mult celor care mi-au raspuns. Am facut rost de Autodata 3.38 si cu schema in fata m-am apucat sa verific traseele de alimentare si de masa ale ECU. Pinii de alimentare cu + aveau tensiune , dar pinii de masa ale mufei ce vine cuplata la ECU nu erau conectati la masa masinii. Am dedus ca firul de masa s-a intrerupt si am facut un sunt intre borna - a bateriei si carcasa ECU. MINUNEEEEEEE! Si-a revenit in sensul ca se aprinde din nou check engine-ul . Deci ECU se pare ca a scapat viu. Impulsionat de reusita am verificat si circuitul pompei de alimentare ( un domn Eugen din Constanta m-a sfatuit sa merg in acest sens si-i multumesc in mod deosebit) si am juns fara nici un dubiu la concluzia ca pompa de benzina e cea care a generat intreaga tevatura. Deci urmeaza sa fac rost de pompa. Inca o data multumiri.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
deci se pare ca ai facut un lucru bun cind te-ai inscris pe club.Opel! Bafta in continuare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR