Ca scule nu trebuie mare lucru, o cheie de 10, o tubulara de 8, și un imbus pentru capacul de protecție al motorului.
Sa începem:
Se demonteazã capacul de protecție al morului, are doua șuruburi în fata și doua piciorușe de cauciuc în spate.


La Zafira B filtrul este poziționat undeva sub grila de aerisire, pentru a o demonta se trage pur și simplu, nu este prinsa în șuruburi, aveți numai grija la furtunul care aduce lichidul de parbriz la duze.

Capacul de sub grila, este prins în partu șuruburi, atenție și la firele care mai sunt prinse de el.

In sfârșit se vede filtrul care este bãgat intro carcasa de metal.

Se scoate mufa de la sistemul de încãlzire și mufa din partea de jos a filtrului, dupã care se demonteazã capacul de metal care este prins în trei locuri.




Acum se demonteazã furtunele de motorina, dupã ce scoateți siguranța alba de plastic, se apasã în pãrțile laterale și se trage ușor, eu am reușit cu unghiile, dacã nu cu o șurubelnița.

Filtrul este acum liber de furtune și fire, puteți sa încercați sa-l scoateți, eu am reușit dupã vreo ora de împins și de tras, sta pe o șina în carcasa de metal.


Dupa ce l-am scos, l-am golit de motorina prin orificiul de la baza și am reușit cu o curea de pantaloni sa-l desfac.

Pe pereții interiori am gãsit o depunere cãrãmizie, vâscoasa asa ca l-am luat și l-am spãlat bine cu motorina.


Am înlocuit garnitura de etanșare și elementul filtrant, și am montat totul la loc.

Nu este necesara amorsarea filtrului, puneți contactul și așteptați vreo 30 de secunde pana ce aerul este evacuate în rezervor, dupã care porniți și verificați ochiometric sa nu curgã.
Spor la treaba!
Ps. La sfârșit îmi dau seama ca poate trebuiau mai multe poze pentru un tutorial mai complet, dar în focul acțiunii, cu mâinile pline de motorina nu prea îmi ardea de ele, dacã aveți întrebãri nu ezitați.